SMC Pentax-DA 70/2.4 Limited vs Olympus m.Zuiko 45/1.8
Moderátor: Moderátoři
-
- Hlavní Admin
- Příspěvky: 1371
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: SMC Pentax-DA 70/2.4 Limited vs Olympus m.Zuiko 45/1.8
Jasně není nutné to brát přesně rezerva je na místě, ale je to něco od čeho se můžeš odrazit. Jestli nejlepší Pentax sklo umí vykreslit max 13mpix nebo 14 nebo 12 je jedno. Důležité je to, že honba za větším rozlišením nemá smysl, když k tomu chybí skla.
Sony A7 III, Tamron 17-28mm F2,8, Tamron 28-75mm F2,8 III, Samyang 35mm F2,8, Voigtlander 10mm F5,6 Heliar ASPH, Voigtlander 15mm F4.5 III, Sony 90mm Macro F2,8, Sigma 14mm F1,8 Art
Re: SMC Pentax-DA 70/2.4 Limited vs Olympus m.Zuiko 45/1.8
Nevidím v porovnání ani jedno z DFA skel.
Pokud srovnáváme kupříkladu řadu Art od Sigmy, bylo by vhodné porovnávat s aktuální produkcí Pentaxu.
Pokud srovnáváme kupříkladu řadu Art od Sigmy, bylo by vhodné porovnávat s aktuální produkcí Pentaxu.
K-1, K-30,
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Re: SMC Pentax-DA 70/2.4 Limited vs Olympus m.Zuiko 45/1.8
maZec píše: ↑07 led 2019, 21:37Máš absolutní pravdu. Bylo pro mě strašným překvapením, když jsem zjistil, že většina Pentax objektivů a vůbec objektivů nejsou schopné vykreslit 16mpix
Je to tak, že by ideálně při nejvhodnější cloně měli vykreslit 16mpix na 16mpix čipu. Tak by i při maximálním zvětšění mělo být vše ostré
Pár bjektivů u Pentaxu vykreslí max 13mpix a to jen dva konkrétní kousky jinak je vše ještě horší. Čili 16mpix čip je pro všechny Pentax skla stále overkill. (a to platí samozřemě u všech značek třeba i Olympus)
Vysvětluje to také záhadu proč FA objektivy např SMC Pentax 28-70mm F4, které měli překrásnou kresbu na kinofilmu nejsou schopné udržet stejnou kvalitu v digitále. Běžný film má pouze 4mpix ... jo překvapení co? čili objektiv, který je schopen vykreslit nějakých 5-6 bude fantastické řešení na kinofilm ale na zrcadlovce 24mpix bude vypadat měkce.
Je to věda a je skutečnou pravdou, že dnes o kvalitě obrazu z 90% rozhoduje sklo. Pokud skvělé sklo nasadíte třeba na starší Pentax K5 stejně to svým způsobem bude overkill protože to tělo má 16,5mpix který žádné sklo známé mě nedokáže vykreslit. Nejblíže bude HD (a také SMC) DA 35mm Macro, které má nejlepší kresbu ze současných skel
Tady je tabulka již změřených skel. Doporučuji si to seřadit podle sharpness
https://www.dxomark.com/lenses/brand-pe ... pe=rankDxo
Nesmis verit vsemu co kdo zverejni na internetu. Bud to vubec nechapu, nebo je to uplna kravina. Kdyz tam vyfiltruju naprikld Nikon objektivy, tak snad vsechny maji byt ostrejsi nez Pentax objektivy. To je opravdu blbost. Ach jo. Kdyby lidi radeji fotili nez furt zkoumali techniku ...
Pentax K5II; Pentax 15/4 ltd; Pentax 21/3,2 ltd; Pentax FA35/2; Pentax 55/1,4; Pentax 50-135/2,8
-
- V.I.P.
- Příspěvky: 1456
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: SMC Pentax-DA 70/2.4 Limited vs Olympus m.Zuiko 45/1.8
A třeba zrovna 300mm je tam hodnocený celkově jako průměrný objektiv z daného výběru a ostrostí je taky v polovině. Navíc je na tom údajně hůř než 15mm, což je fakt kravina... nevím no, spolu s 35 Ltd je 300 nejostřejší sklo, co mám...
K-1, K-1, K-3II, K-3, K-5 mod, K-7, K-30 mod
DA10-17FE; DA*11-18/2.8;DFA15-30WR; DA15/4Ltd; DA20-40Ltd;DFA24-70WR; FA31/1.8Ltd; DA35/2.8MacroLtd; A50/1.2; DFA*50/1.4; DA*55/1.4; FA77/1.8Ltd; DFA*85/1.4;DFA100/2.8MacroAW; M135/3.5; K200/2.5; DA*300/4;DFA150-450AW
a další...
DA10-17FE; DA*11-18/2.8;DFA15-30WR; DA15/4Ltd; DA20-40Ltd;DFA24-70WR; FA31/1.8Ltd; DA35/2.8MacroLtd; A50/1.2; DFA*50/1.4; DA*55/1.4; FA77/1.8Ltd; DFA*85/1.4;DFA100/2.8MacroAW; M135/3.5; K200/2.5; DA*300/4;DFA150-450AW
a další...
Re: SMC Pentax-DA 70/2.4 Limited vs Olympus m.Zuiko 45/1.8
Už niekoľkokrát spomínaný majiteľ Lens Rental Roger Cicala si vybral K-1 práve kvôli Pentax 300-ke, tak ho zaujala. Pritom mu cez ruky prešli všetky sytémy a objektívy vrátane "cine" objektívov za desattisíce dolárov za kus...
Re: SMC Pentax-DA 70/2.4 Limited vs Olympus m.Zuiko 45/1.8
I ta stovka není tak průměrná.
K-1, K-30,
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Re: SMC Pentax-DA 70/2.4 Limited vs Olympus m.Zuiko 45/1.8
Je to fakt uplna hovadina. Lidi co meli nebo maji vice fotaku Pentax s jinym rozlisenim (16MPix a treba 24 Mpix nebo naopak starsi modely s nizsim rozlisenim APSC format), tak ten narust v ostrosti s vyssim rozlisenim videli. Takze ta skla zvladaji porad jeste vic nez cipy ...
Pentax K5II; Pentax 15/4 ltd; Pentax 21/3,2 ltd; Pentax FA35/2; Pentax 55/1,4; Pentax 50-135/2,8
-
- Hlavní Admin
- Příspěvky: 1371
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: SMC Pentax-DA 70/2.4 Limited vs Olympus m.Zuiko 45/1.8
@BenaCZ
Jenže ty se hádáš s vědou. Prostě to kolik objektiv dokáže vykreslit pixelů se dá spočítat.
A vlastně si to můžeš zkusit taky. Je to prosté. Nebudeš mít přesné číslo, ale budeš vědět hned jestli objektiv, který máš je schopen vykreslit, alespoň tolik pixelů kolik máš na čipu.
Vytvoř si fotografii na tvém nejlepším objektivu dej tam clonu, kde víš, že je optimální (u mě je to většinou 5,6-8) a udělej fotku
Otevři si fotografii v rawu v zoneru nebo v Lightroomu. A zvětši si ji na 100% pokud budeš mít vše ostré jako břitva, gratuluji tvůj objektiv má ještě rezervy. Pokud ne bohužel.
Tabulky, na které jsem dal odkaz jsou celosvětově velmi uznávané a nedělá to nějaký chlap ve sklepě, ale lidé, kteří se tomu věnují.
Jediný rozdíl je FF. Protože tam je větší plocha čili objektiv může vykreslit na větší ploše více pixelů. Proto je kvalita mezi FF a APS-C viditelná. To ti potvrdí, každý kdo přešel na FF.
Čili objektiv, který je schopen vykreslit ostrost 10mpix na APS-C může klidně vykreslit více na FF (třeba i 18), protože logicky obrazový výstup fulframového objetivku na APS-C zabírá jen zlomek toho co skutečně objektiv dokáže vykreslit.
Je to věda, ale také zdravý rozum. Objektiv, který byl legendární na 4mpix kinofilmu, je měký už na 6mpix (myslím tím mou K100D) a ještě měkčí na mé K20D 14mpix a na mé současné 24mpix prostě vůbec nestačí. Je to hrůza. Stejné je to s mou FA 50mm F1,4. Čím více pixelů tím větší neostrost na 100% cropu. A to je velmi oblíbený objektiv. Ale na FF ta 50 kreslí dobře, protože může vykreslit mnohem více díky většímu čipu. Je to přeci jen FF objektiv.
Ještě dodám, že já jsem se honbou za megapixely vzdal už dávno cca před 10ti lety. Jen jsem to téma považoval za dost zajímavé natolik, abych se tím zabýval. Je myslím dobré to vědět a je dobré znát svůj objektiv a jeho možnosti. Všechny objektivy co pentax vyrábí jsou velmi použitelné pro tisk do 40x60 na velkoformátový tisk už to není a možná proto o Pentax není takový zájem mezi profesionály.
Jenže ty se hádáš s vědou. Prostě to kolik objektiv dokáže vykreslit pixelů se dá spočítat.
A vlastně si to můžeš zkusit taky. Je to prosté. Nebudeš mít přesné číslo, ale budeš vědět hned jestli objektiv, který máš je schopen vykreslit, alespoň tolik pixelů kolik máš na čipu.
Vytvoř si fotografii na tvém nejlepším objektivu dej tam clonu, kde víš, že je optimální (u mě je to většinou 5,6-8) a udělej fotku
Otevři si fotografii v rawu v zoneru nebo v Lightroomu. A zvětši si ji na 100% pokud budeš mít vše ostré jako břitva, gratuluji tvůj objektiv má ještě rezervy. Pokud ne bohužel.
Tabulky, na které jsem dal odkaz jsou celosvětově velmi uznávané a nedělá to nějaký chlap ve sklepě, ale lidé, kteří se tomu věnují.
Jediný rozdíl je FF. Protože tam je větší plocha čili objektiv může vykreslit na větší ploše více pixelů. Proto je kvalita mezi FF a APS-C viditelná. To ti potvrdí, každý kdo přešel na FF.
Čili objektiv, který je schopen vykreslit ostrost 10mpix na APS-C může klidně vykreslit více na FF (třeba i 18), protože logicky obrazový výstup fulframového objetivku na APS-C zabírá jen zlomek toho co skutečně objektiv dokáže vykreslit.
Je to věda, ale také zdravý rozum. Objektiv, který byl legendární na 4mpix kinofilmu, je měký už na 6mpix (myslím tím mou K100D) a ještě měkčí na mé K20D 14mpix a na mé současné 24mpix prostě vůbec nestačí. Je to hrůza. Stejné je to s mou FA 50mm F1,4. Čím více pixelů tím větší neostrost na 100% cropu. A to je velmi oblíbený objektiv. Ale na FF ta 50 kreslí dobře, protože může vykreslit mnohem více díky většímu čipu. Je to přeci jen FF objektiv.
Ještě dodám, že já jsem se honbou za megapixely vzdal už dávno cca před 10ti lety. Jen jsem to téma považoval za dost zajímavé natolik, abych se tím zabýval. Je myslím dobré to vědět a je dobré znát svůj objektiv a jeho možnosti. Všechny objektivy co pentax vyrábí jsou velmi použitelné pro tisk do 40x60 na velkoformátový tisk už to není a možná proto o Pentax není takový zájem mezi profesionály.
Sony A7 III, Tamron 17-28mm F2,8, Tamron 28-75mm F2,8 III, Samyang 35mm F2,8, Voigtlander 10mm F5,6 Heliar ASPH, Voigtlander 15mm F4.5 III, Sony 90mm Macro F2,8, Sigma 14mm F1,8 Art
Re: SMC Pentax-DA 70/2.4 Limited vs Olympus m.Zuiko 45/1.8
Jenze porovnani kolik Mpix vykreslis na APSC a kolik na FF pro nejaky objektiv je zkreslujici a nic nerika o schopnosti kvalitne zobrazit fotku na 100% zobrazi na monitoru, jak pises na zacatku prispevku. Zobrazeni 100% pro APSC a FF je proste jinak velike. Muzu ti garantovat ze zobrazeni 100% z cipu APSC 16Mpix v kombinaci napriklad s DA 55/1,4 nebo FA35/2 je ostre jak britva. Samozrejme na tech nej clonach ... Takze tvrdit ze to nevykresli ani 16 Mpix je nesmysl.
Pokud bych to pak vztahl na FF policko, a to oba objektivy umi vykreslit, pak budu mit podle podle tech jejich testu hned zobrazeno 1,5*1,5=2,25x vice detailu. To ale neni pravda, zobrazim jen vetsi cast zorneho pole.
Proste o ostrosti to nerika vubec nic ....
Dle meho se muze uvazovat maximalne jakou hustotu pixelu (ne celkove kolik) dokaze kazdy objektiv vykreslit. To je pro lidi co hledaji max ostrost dulezite ... Tam nezalezi jestli jsem to testoval na FF nebo APSC.
A beztak je nejvic dulezite, jak ten ktery objektiv dokaze rendrovat scenu. Prostorovost, bokeh, podani barev atd ... To dela fotku fotkou... a samozrejme pak svetlo a kvalita fotografa ...
Pokud bych to pak vztahl na FF policko, a to oba objektivy umi vykreslit, pak budu mit podle podle tech jejich testu hned zobrazeno 1,5*1,5=2,25x vice detailu. To ale neni pravda, zobrazim jen vetsi cast zorneho pole.
Proste o ostrosti to nerika vubec nic ....
Dle meho se muze uvazovat maximalne jakou hustotu pixelu (ne celkove kolik) dokaze kazdy objektiv vykreslit. To je pro lidi co hledaji max ostrost dulezite ... Tam nezalezi jestli jsem to testoval na FF nebo APSC.
A beztak je nejvic dulezite, jak ten ktery objektiv dokaze rendrovat scenu. Prostorovost, bokeh, podani barev atd ... To dela fotku fotkou... a samozrejme pak svetlo a kvalita fotografa ...
Pentax K5II; Pentax 15/4 ltd; Pentax 21/3,2 ltd; Pentax FA35/2; Pentax 55/1,4; Pentax 50-135/2,8
Re: SMC Pentax-DA 70/2.4 Limited vs Olympus m.Zuiko 45/1.8
50x75 jsem tiskl z 10MPx Olyho se setovým objektivem.
Všechny objektivy asi ne.
Snad nechceš zpochybňovat ostrost nové DFA 50/1,4, či DFA 70-20/2,8?
Znova opakuji, že v daném kritériu porovnávají stará skla s nejnovější řadou Sigma Art.
Už tohle srovnání o ničem nevypovídá.
K-1, K-30,
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Re: SMC Pentax-DA 70/2.4 Limited vs Olympus m.Zuiko 45/1.8
2maZec:
Jak si prosímtě přišel na to, že kinofilm je ekvivalentní 4Mpx digitálnímu snímači, rep. že není schopen dosáhnout vyššího rozlišení?
Pro filmy, které jsou dnes k dispozici není problém rozlišení přes 100 čar na mm. Například Fuji pro Velvii uvadí 80 čar na mm pro kontrast 1.6:1 a až 160 čar na mm pro kontrast 1000:1.
Pokud vezmu v úvahu pouze nižší hodnotu, budu počítat z velikostí kinofilmového políčka 24x36mm a vezmu v potaz, že jednou čarou se myslí obrazec bílý a černý pruh, tzn. jedna čára je tvořena kontrastem bílé a černé, 10 čar je střídavě 10 bílých a 10 černých. Tedy abych bez ztráty převedl jednu čáru na digi, potřebuju 2 pixely.
Z výše uvedeného mi vychází (80*24*2)*(80*36*2) = cca 22,1Mpx
K tomu ostatnímu se víceméně vyjádřili jiní, takže to už ani komentovat nebudu...
Souhlasím však s jednou věcí, honba za pixely je zbytečná, víc pixelů samo o sobě kvalitnější fotku neudělá. Stačí si porovnat co vyleze z telefonu s 12Mpx snímačem a porovnat to s výstupem, např starého Pentaxu K10, který má polovičním rozlišením.
Pro jednodušší pochopení bych fotografii přirovnal k dobrému jídlu, rozlišení/ostrost, je pouze jednou ingrediencí, do výsledného produktu vstupují další technické ingredience jako bitová hloubka, expoziční pružnost snímače atd. Samozřejmě ta nejdůležitější a nezměřitelná ingredience je tvůrčí záměr a um fotografa.
Jak si prosímtě přišel na to, že kinofilm je ekvivalentní 4Mpx digitálnímu snímači, rep. že není schopen dosáhnout vyššího rozlišení?
Pro filmy, které jsou dnes k dispozici není problém rozlišení přes 100 čar na mm. Například Fuji pro Velvii uvadí 80 čar na mm pro kontrast 1.6:1 a až 160 čar na mm pro kontrast 1000:1.
Pokud vezmu v úvahu pouze nižší hodnotu, budu počítat z velikostí kinofilmového políčka 24x36mm a vezmu v potaz, že jednou čarou se myslí obrazec bílý a černý pruh, tzn. jedna čára je tvořena kontrastem bílé a černé, 10 čar je střídavě 10 bílých a 10 černých. Tedy abych bez ztráty převedl jednu čáru na digi, potřebuju 2 pixely.
Z výše uvedeného mi vychází (80*24*2)*(80*36*2) = cca 22,1Mpx
K tomu ostatnímu se víceméně vyjádřili jiní, takže to už ani komentovat nebudu...
Souhlasím však s jednou věcí, honba za pixely je zbytečná, víc pixelů samo o sobě kvalitnější fotku neudělá. Stačí si porovnat co vyleze z telefonu s 12Mpx snímačem a porovnat to s výstupem, např starého Pentaxu K10, který má polovičním rozlišením.
Pro jednodušší pochopení bych fotografii přirovnal k dobrému jídlu, rozlišení/ostrost, je pouze jednou ingrediencí, do výsledného produktu vstupují další technické ingredience jako bitová hloubka, expoziční pružnost snímače atd. Samozřejmě ta nejdůležitější a nezměřitelná ingredience je tvůrčí záměr a um fotografa.
Pentax - nějaká krabička, která chytá světlo, moc tomu nerozumím....
Re: SMC Pentax-DA 70/2.4 Limited vs Olympus m.Zuiko 45/1.8
Já posuzuji schopnost objektivu vykreslit dané megapixely na 100% zvětšení po citlivém doostření - to má pro mě vypovídací hodnotu. Pokud nenajdu na 100% zvětšení (ani pak na velkém tisku) neostrost, ani artefakty doostřování, pak pro mě objektiv na otevřenou clonu obstál. Když si totiž koupím f/1,4 nebo třeba f/2 objektiv, tak si je kupuji hlavně kvůli těm nízkým clonám, abych je mohl bez obav použít. Pravda, ne všechny mé objektivy to zvládnou 24 Mpix snímač vykreslit na úplně otevřenou clonu.
-
- Hlavní Admin
- Příspěvky: 1371
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: SMC Pentax-DA 70/2.4 Limited vs Olympus m.Zuiko 45/1.8
Takhle. Možná jsem se vyjádřil nepřesně. Nejde o vykreslení megapixelů. Jde o ostrost v megapixelech, kterou objektiv dokáže vykreslit. To jsem skutečně zapomněl zmínit. Mluvil jsem o celkovém vykreslení což není správně.
Tady je odkaz na Wikipedii
https://en.wikipedia.org/wiki/Perceptual_MegaPixel
Tady je odkaz na Wikipedii
https://en.wikipedia.org/wiki/Perceptual_MegaPixel
Sony A7 III, Tamron 17-28mm F2,8, Tamron 28-75mm F2,8 III, Samyang 35mm F2,8, Voigtlander 10mm F5,6 Heliar ASPH, Voigtlander 15mm F4.5 III, Sony 90mm Macro F2,8, Sigma 14mm F1,8 Art
Re: SMC Pentax-DA 70/2.4 Limited vs Olympus m.Zuiko 45/1.8
"Complete scientific or technical documentation of the process used to compute P-MP values has never been published, and P-MP measurements have never been made without the cooperation of DxO Labs."
A to je jadro problému - v DxO si vymysleli nejaké zhodnotenie komplexných vlastností optickej sústavy jedným číslom. To je divné už samo o sebe. Navyše nikde presne neuvádzajú, ako k nemu došli. Neuvádzajú, koľko kusov z každej kombinácie testovali. Proste to číslo je aspoň pre mňa maximálne nedôveryhodné, pretože vlastne ani netuším, čo má hodnotiť.
Slovami klasika: "na každú zložitú otázku existuje jednoduchá nesprávna odpoveď".
A to je jadro problému - v DxO si vymysleli nejaké zhodnotenie komplexných vlastností optickej sústavy jedným číslom. To je divné už samo o sebe. Navyše nikde presne neuvádzajú, ako k nemu došli. Neuvádzajú, koľko kusov z každej kombinácie testovali. Proste to číslo je aspoň pre mňa maximálne nedôveryhodné, pretože vlastne ani netuším, čo má hodnotiť.
Slovami klasika: "na každú zložitú otázku existuje jednoduchá nesprávna odpoveď".
-
- Hlavní Admin
- Příspěvky: 1371
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: SMC Pentax-DA 70/2.4 Limited vs Olympus m.Zuiko 45/1.8
Je fakt, že si to nikdo z nás nemůže tak přesně změřit jako oni. Jen tvrdit, že to mají špatně bez jakéhokoliv důkazu to už je na jinou debatu. Jejich výsledky se obecně přijímají jako správné a pokud budou mít nějakou odchylku určitě to bude v řádech jednotek procent, ne desítky nebo stovky procent.
Mě na tom nezáleží jen jsem to zmínil jako zajímavost. Nemusíte to brát jako bernou minci nebo tak. Vždyť o nic nejde
Mě na tom nezáleží jen jsem to zmínil jako zajímavost. Nemusíte to brát jako bernou minci nebo tak. Vždyť o nic nejde
Sony A7 III, Tamron 17-28mm F2,8, Tamron 28-75mm F2,8 III, Samyang 35mm F2,8, Voigtlander 10mm F5,6 Heliar ASPH, Voigtlander 15mm F4.5 III, Sony 90mm Macro F2,8, Sigma 14mm F1,8 Art