50 / 35
Moderátor: Moderátoři
Pravidla fóra
Sekce pro otázky začátečníků a nových uživatelů. Prosím ty zkušenější, aby se pokoušeli na ně odpovídat.
Sekce pro otázky začátečníků a nových uživatelů. Prosím ty zkušenější, aby se pokoušeli na ně odpovídat.
Re: 50 / 35
financni zalezitost si musis urcit sam, ale ten Tamron 90 pry neni vubec spatny. Osobni zkusenost ale nemam...
Pentax K5II; Pentax 15/4 ltd; Pentax 21/3,2 ltd; Pentax FA35/2; Pentax 55/1,4; Pentax 50-135/2,8
-
- V.I.P.
- Příspěvky: 60
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
- Kontaktovat uživatele:
Re: 50 / 35
V podstatě vše co tu bylo řečeno je pravda... já jsem koupil 35/2,8 Macro hlavně jako "výletový " objektiv, je to ohnisko hodně univerzální a ten makro rozsah se moc hodí na kytky co potkám cestou - nemusím přehazovat objektivy a pak dohánět ostatní Na pohyblivý hmyz to opravdu moc není, ta vzdálenost od čočky je fakt hodně malá. Ale kresba je parádní a bokeh díky 9ti lamelové cloně pěkný. Jinak na makro používám Sigmu 105/2,8 a je fajn. Ale na ten Tamron taky slyším chválu.
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 956
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: mlecna draha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 50 / 35
poradie macro objektivov podla kvality - DFA 100WR, Tamron 90mm, Sigma 105mm. Ten tamron je obrazovo uzasny, len nie je WR co vobec nevadi.
Ano 35mm 1/2.4 je za tie peniaze vyborna volba.
Ano 35mm 1/2.4 je za tie peniaze vyborna volba.
...K10+K5...
a rozne serepeticky
a rozne serepeticky
Re: 50 / 35
A co to je WR?
K-1, K-30,
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Re: 50 / 35
Můžu potvrdit kvalitu Tamronu 90/2.8 - už na otevřenou clonu je výborně ostrý, při makru se stejně ale cloní až někam k f10-16, aby HO dosáhla alespoň několika milimetrů. Fotím s ním i portréty, případně v zoo a spokojenost. Několika lidem tady se možná nelíbí jeho bokeh, ale není to taková tragédie, to mi věř. Jeho slabinou je spíš chromatická aberace v kontrastních scénách - dá se ale odstranit v PC. CA ale trápí většinu objektivů a zrovna při focení makra se s tím moc nesetkáš.
Každý obecně kope za "ten svůj" objektiv, který si vybral a používá ho, proto musím taky pochlebovat pantaxí FA 35/2 Je to opravdu povedené sklo, po širokáči s ním fotím nejvíc a zatím mě nezklamal. Opět ostrý na otevřenou clonu a od f4 už fotky jak břitva Podává výborné barvy i kontrast. I ostření je na pentax rychlé - což je dáno hlavně velikostí a váhou skla. Samozřejmě cenově je jinde oproti DA 35/2.4 - to už je o prioritách
Tak dobrý výběr a vítej v kolotoči, který nikdy nekončí
Každý obecně kope za "ten svůj" objektiv, který si vybral a používá ho, proto musím taky pochlebovat pantaxí FA 35/2 Je to opravdu povedené sklo, po širokáči s ním fotím nejvíc a zatím mě nezklamal. Opět ostrý na otevřenou clonu a od f4 už fotky jak břitva Podává výborné barvy i kontrast. I ostření je na pentax rychlé - což je dáno hlavně velikostí a váhou skla. Samozřejmě cenově je jinde oproti DA 35/2.4 - to už je o prioritách
Tak dobrý výběr a vítej v kolotoči, který nikdy nekončí
Fuji X-T3 silver, Fuji 10-24/4, Fuji 23/1.4, Fuji 50-140/2.8, SMC M 50/F1.4, SMC M 100/2.8, Godox TT685+X1T, Manfrotto 190xprob
Fuji X30 silver
Fuji X30 silver
Re: 50 / 35
WR je zvýšená odolnost proti pronikání vlhkosti dovnitř objektivu, např. v dešti. Objektiv má různá těsnění. Rozhodně to neznamená, že je objektiv vodotěsný.
Hilda
Hilda
Re: 50 / 35
Samozřejmě nic proti... ale když čtu ty dotazy, tak bych ti asi doporučil přečíst např. knihu Mistrovství práce s DSLR. Dozvíš se tam odpovědi na většinu svých dotazů Taky jsem s ní začínal
Fuji X-T3 silver, Fuji 10-24/4, Fuji 23/1.4, Fuji 50-140/2.8, SMC M 50/F1.4, SMC M 100/2.8, Godox TT685+X1T, Manfrotto 190xprob
Fuji X30 silver
Fuji X30 silver
-
- Významný člen
- Příspěvky: 747
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Český ráj ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 50 / 35
Nebo jiz nekolikrat zminovane FotoRoman (coz je skoro to same online ):
http://www.fotoroman.cz/
http://www.fotoroman.cz/
Pentax K-3, K-S2 + P DA 18-55 II; P DA 12-24; P DA 20-40; P DA* 60-250; P DA 35/2,4; P DA* 55; P D-FA 100 Macro; P DA* 200/2,8;
Re: 50 / 35
Díka chlapy,
staráte se o mě jako o vlastního.
staráte se o mě jako o vlastního.
K-1, K-30,
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 481
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Vlašim
- Kontaktovat uživatele:
Re: 50 / 35
Ještě bych to doplnil. WR znamená Weather Resistant. Čili foťák s objektivem není vodotěsný natolik, aby se s ním dalo fotit pod vodou (kdy voda působí tlakem), ale je vodotěsný tak, že když ho zapomeneš přes noc venku a on (klidně i pořádně) zmokne, tak se mu nic nestane. Stejně tak ho můžeš například osprchovat od špíny pod kohoutkem a nic se neděje. (Ale musí být WR jak tělo, tak i objektiv!)hilda4sea píše:WR je zvýšená odolnost proti pronikání vlhkosti dovnitř objektivu, např. v dešti. Objektiv má různá těsnění. Rozhodně to neznamená, že je objektiv vodotěsný.
Hilda
M 28/2.8, HD FA 35/2, DA 40/2.8 XS, M 50/1.7, DA 50/1.8., DA 70/2.4, DFA 100/2.8 WR, M 135/3.5, M 200/4
Samyang 12/2.8 FE, 14/2.8, 20/1.8, 85/1.4, Industar 50/3.5, CZJ 200/2.8, Pentacon 300/4
zoomy nemám
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 2008
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 50 / 35
Tamron 90 mm je super sklo. Musim povedať, že jedno najlepšie. Je maličke a lahke. Ja som z toho tamronu 70-200 unaveny. Asi sa ho zbavim.fakt píše:Mě tedy vychází kombinace 35/2,4 a 90 Tamron jako finančně nejvýhodnější univerzál. Pochopil jsem to dobře?
Re: 50 / 35
...ja som sa ho už...bol som z neho unavený už krátko po kúpe...aj keď objektív je to veľmi veľmi veľmi podarený...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 87
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Martin
- Kontaktovat uživatele:
Re: 50 / 35
To zas ja by som si ho aj kupil akurat pri tych novych cenach Tamronov asi vyhra Pentax 50-135 f/2.8 na 200 mm mam Pentacona ktory je sice tazky ale vysledky z neho su proste super:-)
CANON EOS 6D, OLYMPUS OM-D E-M10
Sigma 12-24mm f/4.5-5.6 II., EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM, Lumix 20mm f/1.7 II.
Sigma 12-24mm f/4.5-5.6 II., EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM, Lumix 20mm f/1.7 II.
-
- Významný člen
- Příspěvky: 684
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Šurany (okr. Nové Zámky, kraj Nitra)
- Kontaktovat uživatele:
Ríe: 50 / 35
Chyba, ze Pentax robi tak male tela. Na K-x/K-r sa ten Tamron ani "nehodi". Ale na K-5 (samozrejme s gripom) uz lepsie "pasuje".duves píše:fakt píše:Ja som z toho tamronu 70-200 unaveny. Asi sa ho zbavim.
K-1 II + D-BG6 (K-1, K-5 II, K-5, K-x, Zenit 11, Beirette VSN)
Pentax D FA 24-70/2,8, Pentax FA 50/1,4, Pentax D FA 100/2,8 Macro WR
Pentax D FA* 70-200/2,8, Sigma 35/1,4 ART, Irix 15/2,4 Firefly. Blesk Pentax AF 540FGZ
Pentax D FA 24-70/2,8, Pentax FA 50/1,4, Pentax D FA 100/2,8 Macro WR
Pentax D FA* 70-200/2,8, Sigma 35/1,4 ART, Irix 15/2,4 Firefly. Blesk Pentax AF 540FGZ
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 09 dub 2012, 18:00
- Bydliště: Momentálně Severní Morava
Re: 50 / 35
No vratmě se tada na začátek než jste mi tu udělali bordel
Slowere myslím, že jsem to pochopil, ale pro jistotu rekapitulace:
- S 35 mm budu mít +- stejný záběr jako s 50 mm na kinofilmu, ale nedosáhnu s 35kou takových hloubek ostrosti jako na Zenitu.
- S 50 mm budu mít větší záběr než s padesátkou na zenitu, ale budu moct dosáhnout stejných hloubek ostrosti jako na Zenitu.
Slowere myslím, že jsem to pochopil, ale pro jistotu rekapitulace:
- S 35 mm budu mít +- stejný záběr jako s 50 mm na kinofilmu, ale nedosáhnu s 35kou takových hloubek ostrosti jako na Zenitu.
- S 50 mm budu mít větší záběr než s padesátkou na zenitu, ale budu moct dosáhnout stejných hloubek ostrosti jako na Zenitu.
Slower píše:Crop factor oznacuje jak moc je obraz orezany. Takze stejny uhel zaberu jako s 50 dostanes s ~35 na APS-C. Ale neplati ze APS-C 35=50 kinofilm. Spis si to predstav tak ze mas zaber z 35 objektivu a na nem udelas vyrez tak aby mel stejny uhel zaberu jako 50mm. Takze hloubka ostrosti na 50 kinofilmu je stejna jako na 50 na APS-C, ale na APS-C je uhel zaberu mensi. Snad jsem ti s tim nezamotal hlavu, vetsine lidi stejne zalezi jen na uhlu zaberu a tam to jednoduse vynasobis tim 1.52x.
Pentax na prodej!
Pentax K-r + seťáky cena 2500,-
Fuji X-T1 XF 35/1,4 s redukcí pentaxí Sigma 18-50/f2.8 ; Sigma 70-200/f2.8
Fuji X-30
Pentax K-r + seťáky cena 2500,-
Fuji X-T1 XF 35/1,4 s redukcí pentaxí Sigma 18-50/f2.8 ; Sigma 70-200/f2.8
Fuji X-30