Ako na reverzné aj skladané makro
Moderátor: Moderátoři
Re: Ako na reverzné aj skladané makro
Tak mucha nemusí být mrtvá, dej ju do mražáku na půl hoďky, ona ztuhne a nehýbe se dokud se nezahřeje, aby jsi prodloužil tento stav tak je potřeba fotit na nějakém chladnějším místě.
Re: Ako na reverzné aj skladané makro
klingo, janooo:
Ja som prednedavnom fotil sestre sperky ktore vyraba, napriklad gulocku s priemerom asi 3 cm - http://www.sashe.sk/babaki/detail/tropicana
Zhorsenie ostrosri som na DFA100 WR pozoroval az pri clone f/22, f/16 mi prislo OK
nedalo mi a pozrel som testy kresby objektivov podla clony a je pravda ze u sigmy 105 je hranica difrakcie o jedno clonove cislo skor. Stale je vsak f/11 krasne pouzitelna.
http://slrgear.com/reviews/zproducts/si ... loader.htm
http://slrgear.com/reviews/zproducts/pe ... loader.htm (ja mam novsi model, asi bude na tom rovnako, alebo lepsie)
Ja som prednedavnom fotil sestre sperky ktore vyraba, napriklad gulocku s priemerom asi 3 cm - http://www.sashe.sk/babaki/detail/tropicana
Zhorsenie ostrosri som na DFA100 WR pozoroval az pri clone f/22, f/16 mi prislo OK
nedalo mi a pozrel som testy kresby objektivov podla clony a je pravda ze u sigmy 105 je hranica difrakcie o jedno clonove cislo skor. Stale je vsak f/11 krasne pouzitelna.
http://slrgear.com/reviews/zproducts/si ... loader.htm
http://slrgear.com/reviews/zproducts/pe ... loader.htm (ja mam novsi model, asi bude na tom rovnako, alebo lepsie)
KP, *ist DS, K-m (infra)
Sigma 10-20/4-5.6, DA 35/2.4, DA 50/1.8, DA 70/2.4 ltd, DFA 100/2.8 WR. K tomu WR seťák.
Sigma 10-20/4-5.6, DA 35/2.4, DA 50/1.8, DA 70/2.4 ltd, DFA 100/2.8 WR. K tomu WR seťák.
Re: Ako na reverzné aj skladané makro
klingo, feri2303 - nechcem sa hadat, ale difrakcia zavisi iba od clony. A to ci sa prejavi zavisi este od velkosti pixelu (cim vecsi pixel tym vecsiu clonu "znesie").
Pre Pentax K5 je hranicne tusim f10 (u K3 do f8, naopak 6Mpx K10 f16). Ale prakticky to podla mna plati len u K5-IIs s pouzitim "idealneho skla". LowPass filter a nedokonalosti objektivu difrakciu asi do urcitej miery "zakryju".
Pre Pentax K5 je hranicne tusim f10 (u K3 do f8, naopak 6Mpx K10 f16). Ale prakticky to podla mna plati len u K5-IIs s pouzitim "idealneho skla". LowPass filter a nedokonalosti objektivu difrakciu asi do urcitej miery "zakryju".
Re: Ako na reverzné aj skladané makro
Hadat sa urcite nebudeme. Ved vzdy zalesi od konkretnej kombinacie sklo/telo/iso, svetla a zameru fotografa. Testy zohladnuju len kombinaciu aka bola v danom momente k dispozicii.
Preto je vhodne si vyskusat pre konkretny zamer rozne nastavenia, zide sa to aj do buducna ked viem ako sa sklo bude na ktorej clone chovat. Ja viem ze pri makre mozem ist az do f/16 ak potrebujem.
Preto je vhodne si vyskusat pre konkretny zamer rozne nastavenia, zide sa to aj do buducna ked viem ako sa sklo bude na ktorej clone chovat. Ja viem ze pri makre mozem ist az do f/16 ak potrebujem.
KP, *ist DS, K-m (infra)
Sigma 10-20/4-5.6, DA 35/2.4, DA 50/1.8, DA 70/2.4 ltd, DFA 100/2.8 WR. K tomu WR seťák.
Sigma 10-20/4-5.6, DA 35/2.4, DA 50/1.8, DA 70/2.4 ltd, DFA 100/2.8 WR. K tomu WR seťák.
Re: Ako na reverzné aj skladané makro
Nemusime sa hadat,je proste fakt,ze makro objektivy maju casto clony 32 a aj viac. Takze urcite zalezi na konstrukcii ,napriklad na tom,v ktorom mieste je umiestnena clona. Nie vzdy treba tahat rozumy z googla.
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Re: Ako na reverzné aj skladané makro
Nikto sa hadat nechce, to bola len slovna hracka .
Ale osobne si myslim, ze to fakt zavisi len od tej clony, vychadzal som z tohoto clanku:
http://www.cambridgeincolour.com/tutori ... graphy.htm
Ale osobne si myslim, ze to fakt zavisi len od tej clony, vychadzal som z tohoto clanku:
http://www.cambridgeincolour.com/tutori ... graphy.htm
Re: Ako na reverzné aj skladané makro
Je jasne,ze makro objektiv na 6x7 ma clonu kludne aj 64,pretoze vstupna pupila to dovoluje.Takisto je mi a asi aj kazdemu jasne,ze zo zmensovanim objektivu sa meni maximalne pouzitelne cl.cislo.Ale kazdy,kto fotil uz za filmovych cias potvrdi,ze makro objektivy mali vzdy vyssie pouzitelne clony.Tak ro proste je a prdim na nejaky clanok.
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Re: Ako na reverzné aj skladané makro
... ešte som nad tým rozmýšľal a myslím, že jedno nemusí vylučovať druhé - veď difrakcia sa prejavuje postupne a tá hraničná hodnota clony je len teoretická - reálne pozorovatelné zhoršenie bude o nejakú tu clonu viac... + závisí od veľkosti pixela/zrna:
- K5 - 16Mpx - 4.8µm - f10.9
- K3 - 24Mpx - 4.0µm - f8.9
- K10 - 6Mpx - 7.9µm - f17.8
- Sony A7s - 12.2Mpx - 8.4µm - f19
- kompakt 1/2.3" - 20Mpx - 1.2µm - f2.8 (malé objektívy)
ako by to vyšlo pre 6x7 na klasický film? - ťažko povedať záleží od zrna, ale na takom veľkom poli by sa mohlo cloniť naozaj viac - hypotetický príklad
- 6x7cm/20Mpx -14µm - f32
- K5 - 16Mpx - 4.8µm - f10.9
- K3 - 24Mpx - 4.0µm - f8.9
- K10 - 6Mpx - 7.9µm - f17.8
- Sony A7s - 12.2Mpx - 8.4µm - f19
- kompakt 1/2.3" - 20Mpx - 1.2µm - f2.8 (malé objektívy)
ako by to vyšlo pre 6x7 na klasický film? - ťažko povedať záleží od zrna, ale na takom veľkom poli by sa mohlo cloniť naozaj viac - hypotetický príklad
- 6x7cm/20Mpx -14µm - f32