aky sirokac na kinofilm?
Moderátor: Moderátoři
aky sirokac na kinofilm?
poradte mi prosim, aky sirokac na MZ-5N mam zhanat
co by som chcel aby mal:
- okolo 22mm na filme, existuje vobec nieco take, ako 15mm DA/4 po prepocte?
- urcite bajonet PK, nechce sa mi babrat s redukciou
- clonovy kruzok, MZ-5N totiz nevie bez clonoveho kruzku manualne nastavit clonu (iba automatom dopocitava k casu)
- viac ako 6lamiel clony, aby malo vyznam fotit aj slnko
- zavit na filtre, rad by som vyuzil 49mm polarizak a ND1000
ma niekto taky objektiv co ho nepotrebuje, aj na ebay to bude asi tazke zhanat, hmm
co by som chcel aby mal:
- okolo 22mm na filme, existuje vobec nieco take, ako 15mm DA/4 po prepocte?
- urcite bajonet PK, nechce sa mi babrat s redukciou
- clonovy kruzok, MZ-5N totiz nevie bez clonoveho kruzku manualne nastavit clonu (iba automatom dopocitava k casu)
- viac ako 6lamiel clony, aby malo vyznam fotit aj slnko
- zavit na filtre, rad by som vyuzil 49mm polarizak a ND1000
ma niekto taky objektiv co ho nepotrebuje, aj na ebay to bude asi tazke zhanat, hmm
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: aky sirokac na kinofilm?
na hledání podobných věcí jsou výborné následující stránky: http://www.bdimitrov.de/kmp/lenses/index.html
z toho tvého seznamu se jeví jako jediné schůdné sklíčko M 20/4: http://www.bdimitrov.de/kmp/lenses/prim ... M20f4.html - jediné, co nesplňuje je počet lamel clony - má jen 5 - takže případnou hvězdu bys měl 10ti cípou...
z toho tvého seznamu se jeví jako jediné schůdné sklíčko M 20/4: http://www.bdimitrov.de/kmp/lenses/prim ... M20f4.html - jediné, co nesplňuje je počet lamel clony - má jen 5 - takže případnou hvězdu bys měl 10ti cípou...
Re: aky sirokac na kinofilm?
zbyna: super tip si mi nasiel, dakujem. praveze ja chcem viac cipu hviezdu do slnka. len neviem, ako to zvladnem fotit na film, dam na sklo prechodak a hned tam bude kopu odleskov
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: aky sirokac na kinofilm?
pozeram ebay, no ale tie ceny, uff....
http://www.ebay.com/itm/Asahi-SMC-Penta ... 3f341a3ca1
http://www.ebay.com/itm/Pentax-FA-20mm- ... 461de8cfc0
a co toto?
http://foto.bazos.sk/inzerat/36629874/f ... n-20mm.php
http://www.ebay.com/itm/Asahi-SMC-Penta ... 3f341a3ca1
http://www.ebay.com/itm/Pentax-FA-20mm- ... 461de8cfc0
a co toto?
http://foto.bazos.sk/inzerat/36629874/f ... n-20mm.php
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: aky sirokac na kinofilm?
FA 20 je super sklo, mohu je doporučit. Nicméně oproti poždavkům má závit na filtry 67mm.cport píše:A co FA 20/2,8? Jen nevim, jak s tim focenim do slunce.
Můžu taky doporučit M 20/4 ,pokud ti nevadí manuální ostřrní a horší světelnost, měl by být levnější a má filtrový závit 49mm.
Pentax - nějaká krabička, která chytá světlo, moc tomu nerozumím....
Re: aky sirokac na kinofilm?
Ono by ani ta FA20 nevadila, mam uz polarizak a ND64 na 67mm pre DA*50-135. Len sa mi zda ten vydavok 400-500euro za ten objektiv zbytocny, na to, ze si 1-2x do roka odfotim nieco na Velviu pri vynimocnom svetle na horach.
M20/4 je v pohode aj s f4, beztak na krajinu clonim a ostrim na nekonecno. Len som si mylne myslel, ze take manualne sklo kupim do 100euro
ps: skusal som na filme aj Sigmu 10-20/4-5,6 EX DC, co je teda APS-C sklo, ale tusim od 14mm to nevinetovalo, jedine co je naprd, ze to automaticky hadzalo clonu k casu, 4,5 az 5,6
M20/4 je v pohode aj s f4, beztak na krajinu clonim a ostrim na nekonecno. Len som si mylne myslel, ze take manualne sklo kupim do 100euro
ps: skusal som na filme aj Sigmu 10-20/4-5,6 EX DC, co je teda APS-C sklo, ale tusim od 14mm to nevinetovalo, jedine co je naprd, ze to automaticky hadzalo clonu k casu, 4,5 az 5,6
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1349
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
Re: aky sirokac na kinofilm?
FA20mm je jeden z najlepsich objektivov ake som mal... Práve na APS.C dostanes nieco co ma FA31 na Filme... Na filme mi uz bola az prisirika, tam uz doslo k slusnym deformaciam obrazu (ale nie danych nekvalitov) v rohu
67mm nie je zle, ked sa vezme v uvahu ze tento objektiv je praveze kompaktny...
Ta cena je adekvatna kvoli vykonu, ale hlavne je coraz vzacnejsi... Ak Pentax nespravi remake tohto skla, tak to bude jednak skoda, a jednak tie ceny budu len stupat
Ale je pravda že za tu cenu mozes mat aj FA* 24mm, ktora je vraj prave na filme excelentna, ale neviem posudit z vlastnej skusenosti
A ked 20mm tak K20mm je tiez rovnako vzacny... Kto ho ma, sa ho zbavovat nebude
67mm nie je zle, ked sa vezme v uvahu ze tento objektiv je praveze kompaktny...
Ta cena je adekvatna kvoli vykonu, ale hlavne je coraz vzacnejsi... Ak Pentax nespravi remake tohto skla, tak to bude jednak skoda, a jednak tie ceny budu len stupat
Ale je pravda že za tu cenu mozes mat aj FA* 24mm, ktora je vraj prave na filme excelentna, ale neviem posudit z vlastnej skusenosti
A ked 20mm tak K20mm je tiez rovnako vzacny... Kto ho ma, sa ho zbavovat nebude
Asahi Pentax & Lomo & Ricoh
Re: aky sirokac na kinofilm?
vjacesslav: vobec si ma teda teraz nepotesil . a hlavne,ze som dlho obzeral ten rusky objektiv na bazosi s 10lam.clonou co si predaval )
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1349
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
Re: aky sirokac na kinofilm?
Je to jak píše Miro a Vjaceslav, mám FA i M a zbavit se jich neplánuji, každý je podáním trochu jiný... FA je hodně návykový mě se ho podařilo koupit ve stavu prakticky nového kusu.
Cesta by pro Tebe mohl být ten Flektogon, i ten se často prodává za 4-5 tisíc Kč. Asi nebude tak ostrý jako FA nebo M, bude (měl by) mít sytější kontrastnější podání aspoň u Digi se mi to tak jevilo. Byly ve dvou provedeních 20/2,8 a 20/4 (zebra), výhodou by mohlo být menší krajové zkreslení (u krajiny to není až tak podstatný parametr). Někde jsem četl, že na filmu by měl být lepší jako na digi, ve filmové éře jsem ho ale nepotkal.
Ještě by se mohl podařit nějaký Mir, tady bych ale měl trochu obavy z kusové variability ikdyž moje zkušenosti s ruskými skly to nepotvrzují. Také vrstvy nebudou na takové úrovni jako jsme zvyklí. Na opravdu vážnou práci to nebude.
Podívej se po stránkách které zabývají se manuálními skly...
Cesta by pro Tebe mohl být ten Flektogon, i ten se často prodává za 4-5 tisíc Kč. Asi nebude tak ostrý jako FA nebo M, bude (měl by) mít sytější kontrastnější podání aspoň u Digi se mi to tak jevilo. Byly ve dvou provedeních 20/2,8 a 20/4 (zebra), výhodou by mohlo být menší krajové zkreslení (u krajiny to není až tak podstatný parametr). Někde jsem četl, že na filmu by měl být lepší jako na digi, ve filmové éře jsem ho ale nepotkal.
Ještě by se mohl podařit nějaký Mir, tady bych ale měl trochu obavy z kusové variability ikdyž moje zkušenosti s ruskými skly to nepotvrzují. Také vrstvy nebudou na takové úrovni jako jsme zvyklí. Na opravdu vážnou práci to nebude.
Podívej se po stránkách které zabývají se manuálními skly...
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1643
- Registrován: 31 črc 2012, 07:19
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: aky sirokac na kinofilm?
Mě by spíš zajímalo, proč japka nezprovozněj něco takovýho - http://kmp.bdimitrov.de/lenses/primes/_ ... 0f1.4.html. ikdyby to byllo 1,8 na způsob FA limited, bych vůbec nezlobil.
Ever-patient PENTAX
"Any photographer who says he’s not a voyeur is either stupid or a liar."
- Helmut Newton
Moje fotky na PFS
"Any photographer who says he’s not a voyeur is either stupid or a liar."
- Helmut Newton
Moje fotky na PFS
Re: aky sirokac na kinofilm?
meranie expozicie s M42 sklom cez redukciu sa bude ako spravat na filmovom tele MZ-5N ? Na digitale som s tym nemal problem, nastavil som na skle (Pentacon 135/2,8) manualne clonu a fotak dopocital cas..
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: aky sirokac na kinofilm?
S meraním expozície na M42 objektívoch s mojím PZ-1 nemám problém. Pritom na K-r musím kompenzovať expozíciu asi o 1.5 - 2 EV, aby bola správna.
Občas vytiahnem na film MIR-20M 3.5/20mm. Vcelku za tie peniaze slušné výsledky, akurát neexceluje v protisvetle. Hlavne stráca kontrast.
Občas vytiahnem na film MIR-20M 3.5/20mm. Vcelku za tie peniaze slušné výsledky, akurát neexceluje v protisvetle. Hlavne stráca kontrast.
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Podpolanie a ak nie som doma, tak horske stity
- Kontaktovat uživatele:
Re: aky sirokac na kinofilm?
najlepsi sirokac na Pentax kinofilm je (bol - asi sa uz nevyraba) tento:
voigtlander color skopar 20/3.5:
http://www.informatik.uni-bremen.de/fot ... index.html
Pentax nikdy nijaky poriadny siroky objektiv pre krajinarov nevyrobil, Fa 20/2.8 je nanic lebo ma 6 lamiel
este ako tak Pentax M 20/4 s 5-mi lamelami, pre krajinara paradoxne podstatne lepsi ako so 6-timi:
http://www.ebay.com/itm/Pentax-SMC-M-4- ... 4863f0dc6a
voigtlander color skopar 20/3.5:
http://www.informatik.uni-bremen.de/fot ... index.html
Pentax nikdy nijaky poriadny siroky objektiv pre krajinarov nevyrobil, Fa 20/2.8 je nanic lebo ma 6 lamiel
este ako tak Pentax M 20/4 s 5-mi lamelami, pre krajinara paradoxne podstatne lepsi ako so 6-timi:
http://www.ebay.com/itm/Pentax-SMC-M-4- ... 4863f0dc6a
http://magicslovakia.szm.com
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
Re: aky sirokac na kinofilm?
ten Voigtländer Color Skopar 20/3.5 SLII je brutalny do protisvetla, v tom odkaze, ziadne reflexy, to som snad ani nevidel, skoda ze tam nebol zacloneny na hviezdu (pre nazornost).
cena primerana, ale nasiel som ho iba pre N a C bajonet.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... &_from=R40
cena primerana, ale nasiel som ho iba pre N a C bajonet.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... &_from=R40
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN