Záludnosti kinofilmu
Moderátor: Moderátoři
Záludnosti kinofilmu
Zdarec, nějaký čas už fotím s digi Pentaxem a čím dal víc mě láká zkusit si nějakou starší kinofilmovou zrcadlovku. Objektivy mám a tedkom váhám jenom mezi tělama -Pentax ME Super, Pentax Superprogram a Pentax MZ-5n. Ten poslední se mně líbí asi nejvíc ale někde sem se dočetl, že je napájený nějakýma batérkama což sem původně vůbec nechtěl. Kde se dají sehnat, jak dlouho vydrží a kolik stojí? Chtěl bych nějakou klasiku pro potěšení ale nevím co všechno to obnáší cenově(filmy, vyvolání, skenování, ....). Dík za každé info.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 73
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Záludnosti kinofilmu
K MZ-5n koupíš za tři stovky Battery pack na tužkovky a ještě se s ním tělo lépe drží. ME Super je fajn, ale pokud vím, tak nemá náhled hloubky ostrosti. Určitě se vyplatí uvažovat i o MZ-6 a MX.
Re: Záludnosti kinofilmu
Ešte si nepovedal aké máš objektívy.Ak manuálfokusy,potom je lepšia voľba prvé dva.Majú toťiž klin.
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Re: Záludnosti kinofilmu
Začiatkom roka som riešil presne takýto problém. Rozhodol som sa pre Pentax Super Program a môžem len vrelo doporučiť. Kúpil som ho cez e-bay z Ameriky, samozrejme som ho dal hneď prečistiť a premazať. Teraz ho mám v rukách častejšie ako K-x. Pozri aj sem:http://www.pentaxforums.com/camerarevie ... -slrs.html
-
- Uživatel
- Příspěvky: 73
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Záludnosti kinofilmu
Já když jsem začátkem roku potřeboval nový kiňák za dosloužilou MZ-10 tak jsem byl skálopevně přesvědčen o MZ-5n, ale postupně jsem přehodnotil situaci a koupil MZ-6. Výhodou je i to, že kabelová i bezdrátová spoušť je shodná s digi Pentaxem (asi u jediného kino Pentaxe)
Re: Záludnosti kinofilmu
Objektivy mám manuální (K,M,A) a jde mně hlavně o ten retrovzhled a pocit z focení, jako za starých časů , takže proto bych na baterky nechtěl. Obejdu se i bez blesku, kabel. spouští apod. serepetiček. Jak je to s těmi filmy? Kolik stojí, kde se dají koupit a kde vyvolat(naskenovat) ?? A co nějaké další náklady?? A myslím, že co se týká "kvality", tak by mělo záležet hlavně na tom objektivu než na těle? Film bude přece dycky stejný, ne? A nemůže sem hodit někdo nějaké fotky z těch starých krasavců??? díkes
Re: Záludnosti kinofilmu
tady najdeš hodně odpovědí... je to čtení minimáleně na jeden večer ale stojí to za to
http://www.temnakomora.cz/modules.php?name=Topics
http://www.temnakomora.cz/modules.php?name=Topics
Re: Záludnosti kinofilmu
Co se týše MZ-6 a MZ-5n tam si moc retra neužiješ, oba jsou to relativně moderní přístroje se spoustou vychytávek a jediné "retro" budeš zažívat, když do nich budeš ládovat film.
MZ-6 jsem nějakou dobu vlastnil, byl to robusní a spolehlivý přístroj, ale postupem času mi začalo vadit třeba to, že se vždy po zapnutí rozsvítil, jako vánoční stromeček. Taky byl původně určen pro amatéry/pokročilejší amatéry a tomu odpovídá třeba i přítomnost programů jako portrét, krajna atd... z tohoto pohledu bych asi volil spíše MZ-5n. Výhoda těchto přístrojů je v tom že se na ně dá nasadit cokoli z K bajonetem ( od M skel přes A i AF ) a vše funguje jak má.
Co se týče baterií, dají se sehnat docela bez problémů a i filmy se dají koupit docela běžně. Nicméně souhlasím, že k MZ-5n a MZ-6 je dobré si koupit grip na tužkovky.
Z M řady kinofilmových přístrojů jsem měl prakticky všechny a nejvíce mi sedělo asi MXko, výhoda M řady je, že přstroje jsou malé a lehké, takže třeba moje MEčko + SMC M 20/4 je cca stejně velké jako kdejaký dnešní kompakt s vrrrrsuvným objektivem. Snad jen těžší ( holt kov je kov ).
V této řadě asi nemá cenu uvažovat nad koupí MG, MV, MV1, ale i třeba takové ME, které má pouze režim Av se na street hodí naprosto s přehledem. Oproti ME má ME Super i plný manuál ( dá se nastavovat čas a posunuté časy závěrky 4s - 1/2000, ME má 8s - 1/1000. ME F se prakticky stejný jako ME Super, jen je přizpůsobený pro první AF objektiv (AF mechanizmus byl umístěn v objektivu).
I do těchto přístrojů, ale budeš potřebovat baterie ( 2x knoflíkové, není problém koupit ). M řada má totiž kormě MX elektronicky řízenou závěrku a bez baterie ti nepojede měření a budeš mít k dispozici jen X synchro čas ( 1/125 nebo 1/100 ). MX má plátěnou mech závěrku a baterii potřebuje jen pro interní expozimetr.
Co se týče Pentaxu program/superProgram jde o vylepšenou M řadu, umí spolupracovat s A objektivy a superProgram má i TTL měření pro blesky. Taky potřebují knoflíkové baterie a bez nich už nefunguje přístroj vůbec.
Opravdové retro je K řada, předchůdce M. Osobně vlastním KM a je robusnější a větší, než ME a má mechanickou závěrku, takže baterie je třeba jen pro expozimetr, který je ručkový alá Praktika
Co se týče filmů a jejich ceny můžeš prohledat eshop http://www.fotoskoda.cz , není levný ale má velký výběr a budeš alespoň orientačně vědět ceny.
Dále doporučuju eshop www.foma.cz .
A pokud si chceš prohlédnout jednotlivé přístroje a porovnat parametry tak asi nej stránka je : http://kmp.bdimitrov.de/bodies/index.html
MZ-6 jsem nějakou dobu vlastnil, byl to robusní a spolehlivý přístroj, ale postupem času mi začalo vadit třeba to, že se vždy po zapnutí rozsvítil, jako vánoční stromeček. Taky byl původně určen pro amatéry/pokročilejší amatéry a tomu odpovídá třeba i přítomnost programů jako portrét, krajna atd... z tohoto pohledu bych asi volil spíše MZ-5n. Výhoda těchto přístrojů je v tom že se na ně dá nasadit cokoli z K bajonetem ( od M skel přes A i AF ) a vše funguje jak má.
Co se týče baterií, dají se sehnat docela bez problémů a i filmy se dají koupit docela běžně. Nicméně souhlasím, že k MZ-5n a MZ-6 je dobré si koupit grip na tužkovky.
Z M řady kinofilmových přístrojů jsem měl prakticky všechny a nejvíce mi sedělo asi MXko, výhoda M řady je, že přstroje jsou malé a lehké, takže třeba moje MEčko + SMC M 20/4 je cca stejně velké jako kdejaký dnešní kompakt s vrrrrsuvným objektivem. Snad jen těžší ( holt kov je kov ).
V této řadě asi nemá cenu uvažovat nad koupí MG, MV, MV1, ale i třeba takové ME, které má pouze režim Av se na street hodí naprosto s přehledem. Oproti ME má ME Super i plný manuál ( dá se nastavovat čas a posunuté časy závěrky 4s - 1/2000, ME má 8s - 1/1000. ME F se prakticky stejný jako ME Super, jen je přizpůsobený pro první AF objektiv (AF mechanizmus byl umístěn v objektivu).
I do těchto přístrojů, ale budeš potřebovat baterie ( 2x knoflíkové, není problém koupit ). M řada má totiž kormě MX elektronicky řízenou závěrku a bez baterie ti nepojede měření a budeš mít k dispozici jen X synchro čas ( 1/125 nebo 1/100 ). MX má plátěnou mech závěrku a baterii potřebuje jen pro interní expozimetr.
Co se týče Pentaxu program/superProgram jde o vylepšenou M řadu, umí spolupracovat s A objektivy a superProgram má i TTL měření pro blesky. Taky potřebují knoflíkové baterie a bez nich už nefunguje přístroj vůbec.
Opravdové retro je K řada, předchůdce M. Osobně vlastním KM a je robusnější a větší, než ME a má mechanickou závěrku, takže baterie je třeba jen pro expozimetr, který je ručkový alá Praktika
Co se týče filmů a jejich ceny můžeš prohledat eshop http://www.fotoskoda.cz , není levný ale má velký výběr a budeš alespoň orientačně vědět ceny.
Dále doporučuju eshop www.foma.cz .
A pokud si chceš prohlédnout jednotlivé přístroje a porovnat parametry tak asi nej stránka je : http://kmp.bdimitrov.de/bodies/index.html
Pentax - nějaká krabička, která chytá světlo, moc tomu nerozumím....
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 117
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
Re: Záludnosti kinofilmu
1. filmy - na brvu jsem měl rád Kodak Ektar 100 (asi nej barevnej negartiv), sexy barvičky mají levné Kodak Gold či Fuji Superia. Celkem pěkně fotí i Superia 1600, ale už je to samozřejmě nákladnější (film+vyvolání tě při těch ~36 snímcích vyjde přes 200K)
2. levnější je čb a vyvolávat doma. když se poptáš na tk, seženeš potřebnou výbavu "za hubičku" (plastimatku, odměrky), stačí jen nakoupit chemii (vývojku, přerušovač, ustalovač) a můžeš se do toho pustit. jako čb filmy lze dporučit osvědčené klasiky jako Ilford HP5 či Kodak TriX, jako vývojku třeba Ilford ID11/Kodak D76, ale na tk ti doporučí klidně milión jiných (je to dost věda ). celkově je ale čb příjemně levná zálěžitost a až jednou třeba zkušís jít do zvětšováku a fomabrom papírů, tak se asi zamiluješ
3. sken - nedoporučuju v obchodech kde vyvolávaj, typicky nic moc. dá se koupit buď stolní skener typu Epson V300/V500 atd, případně Canon 8800/9000 atd. další možnost je Plustek, ale ten je omezen na 35mm, zatímco třeba V500 umí i sf (do 6x17cm tuším), V700 i velký formát.
Obecně platí, že v dnešní době je počáteční investice do flimové cesty dost vysoká a provozní náklady taky (filmy, volání v labu). Digitáln vyjde neskonale levněji, navíc skýtá daleko větší rezervy pro záchranu nepovedených fotografií (o dynamickém rozsahu čipu z K5 si filmový negativ může mylsím nechat jen zdát).
2. levnější je čb a vyvolávat doma. když se poptáš na tk, seženeš potřebnou výbavu "za hubičku" (plastimatku, odměrky), stačí jen nakoupit chemii (vývojku, přerušovač, ustalovač) a můžeš se do toho pustit. jako čb filmy lze dporučit osvědčené klasiky jako Ilford HP5 či Kodak TriX, jako vývojku třeba Ilford ID11/Kodak D76, ale na tk ti doporučí klidně milión jiných (je to dost věda ). celkově je ale čb příjemně levná zálěžitost a až jednou třeba zkušís jít do zvětšováku a fomabrom papírů, tak se asi zamiluješ
3. sken - nedoporučuju v obchodech kde vyvolávaj, typicky nic moc. dá se koupit buď stolní skener typu Epson V300/V500 atd, případně Canon 8800/9000 atd. další možnost je Plustek, ale ten je omezen na 35mm, zatímco třeba V500 umí i sf (do 6x17cm tuším), V700 i velký formát.
Obecně platí, že v dnešní době je počáteční investice do flimové cesty dost vysoká a provozní náklady taky (filmy, volání v labu). Digitáln vyjde neskonale levněji, navíc skýtá daleko větší rezervy pro záchranu nepovedených fotografií (o dynamickém rozsahu čipu z K5 si filmový negativ může mylsím nechat jen zdát).
hw: K200D + O-ME53 + klínová matnice, 8xEneloop, Tamron 18-200, Porst Color Reflex MC Auto 55/1.2, (v šuplíku 18-55 II, Vivitar 50/2.0, Jupiter 135/3.5, MD Rokkor 45/2.0, MC Rokkor-X PG 50/1.4); sw: DNG; Photivo/Rawtherapee + GIMP
-
- Významný člen
- Příspěvky: 697
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Záludnosti kinofilmu
tak to si myslíš hodně blbě!Bob van Sikorski píše:1...o dynamickém rozsahu čipu z K5 si filmový negativ může mylsím nechat jen zdát).
nebo K5 (což je jistě super stroj) také nědělá 12EV žádné větry jako Fuji Neopanu nebo Acrossu?
-
- Významný člen
- Příspěvky: 697
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Záludnosti kinofilmu
na retrovzhled se vyprdni, dělej s tím co ti nejlíp pasuje do rukybOB_iK píše:Objektivy mám manuální (K,M,A) a jde mně hlavně o ten retrovzhled a pocit z focení, jako za starých časů , takže proto bych na baterky nechtěl. Obejdu se i bez blesku, kabel. spouští apod. serepetiček. Jak je to s těmi filmy? Kolik stojí, kde se dají koupit a kde vyvolat(naskenovat) ?? A co nějaké další náklady?? A myslím, že co se týká "kvality", tak by mělo záležet hlavně na tom objektivu než na těle? Film bude přece dycky stejný, ne? A nemůže sem hodit někdo nějaké fotky z těch starých krasavců??? díkes
já osobně mám ME, ME super a ZX50 (ale rukama mi už prošlo ledacos) a na MEčka nedám dopustit
filmy: kde koupit? obchody s foto, aukro, u mne
kde volat? doma, v labu, u mne
kde skenovat? proč skenovat? pokud ale na tom fakt trváč, tak to vyvolej to na papír a pak prožeň obyč.kancelářákem (stačí projet kontaktprint a máš celý film najednou)
fotky ze starých krasavců jsou u mne na webu, ale z kina tam myslím nic nemám - dělám 90% na středoformát
odkud jsi?
Re: Záludnosti kinofilmu
MZ-6 znám. Je univerzální ve schopnosti pracovat s objektivy různých řad. Umí využít pokročilé fce syst. blesku. Byla by ještě lepší s větším hledáčkem. Podle mě je to nejlepší kinostroj, vedle ist* a hned za MZ-S. Některé starší celokovové modely Pentaxu mají lepší hledáček.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 73
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Záludnosti kinofilmu
Tak, tak. Největší nevýhodou MZ-6 je malý hledáček, jinak je to super stroj
Re: Záludnosti kinofilmu
Zdravím,
poradí mi niekto, kde mi dobre vyvolajú a kde naskenujú farebný kinofilm na Liptove, príp. blízkom okolí?
poradí mi niekto, kde mi dobre vyvolajú a kde naskenujú farebný kinofilm na Liptove, príp. blízkom okolí?
K10D; LX; DA 18-55 AL; SMC K 24/2.8; S-M-C Takumar 35/3.5; SMC A 50/1.7; Meyer Trioplan 100/2.8V; SMC M 135/3.5; SMC A 135/2.8; O-ME53; klin sa klinom vybíja; serepetičky
Re: Záludnosti kinofilmu
Nastavení iso filmu aneb jak hacknout kinofilm
http://www.diyphotography.net/oldschool ... notations/
http://www.diyphotography.net/oldschool ... notations/