Světelný objektiv na focení koncertů/aktů pro K10D
Moderátor: Moderátoři
Světelný objektiv na focení koncertů/aktů pro K10D
Zdravim.
Přemýšlím jaký sklo koupit na focení koncertů, kde je málo světla. SMC DA 17-55mm opravdu nestíhá a je potřeba světelnější sklo. Nedávno jsem zkoušel i nějaké akty při svíčkách a ani tady 17-55mm nestíhal.
Jako cenově dostupná a zajímavá volba mi přišlo toto sklo: smc PENTAX-FA 35mm F/2.0 AL + pouzdro
http://www.fotobalcar.cz/detail.asp?KOD=22190
Moc světelnějších skel se už za rozumný peníz nedá sehnat. Nebo by jste měli lepší typ? Díky za Vaše názory.
Přemýšlím jaký sklo koupit na focení koncertů, kde je málo světla. SMC DA 17-55mm opravdu nestíhá a je potřeba světelnější sklo. Nedávno jsem zkoušel i nějaké akty při svíčkách a ani tady 17-55mm nestíhal.
Jako cenově dostupná a zajímavá volba mi přišlo toto sklo: smc PENTAX-FA 35mm F/2.0 AL + pouzdro
http://www.fotobalcar.cz/detail.asp?KOD=22190
Moc světelnějších skel se už za rozumný peníz nedá sehnat. Nebo by jste měli lepší typ? Díky za Vaše názory.
K10D....
-
- Nový uživatel
- Příspěvky: 14
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Brno
Já používám FA 50mm/F1,7 a M 50mm/F1,4 to má docela velkou díru, takže samozřejmě už je tam malá hloubka ostrosti.
No a v nejbližší době plánuju FA 35mm/F2
Ta 50 je pro digitální foťáky příjemně "delší". Ale fotil jsem s ní i na kinofilm - tudíž ekvivalent 35mm a šlo to taky. Ta 35 má samosebou větší hloubku ostrosti.
No a v nejbližší době plánuju FA 35mm/F2
Ta 50 je pro digitální foťáky příjemně "delší". Ale fotil jsem s ní i na kinofilm - tudíž ekvivalent 35mm a šlo to taky. Ta 35 má samosebou větší hloubku ostrosti.
ak by si chcel zoom, moja sigma 17-70 isla celkom v pohode na majalese, co sme teraz mali v nitre. niekedy sa nechyta af, to je pri extremnych podmienkach, niekedy neostri podla predstav, ale co by som chcel od strednej triedy bez ultrazvukoveho ostrenia... mam ho este len necely mesiac, tak sa este s nim len kamaratim, ale uz porobil zopar krasnych zaberov...
pouzivam ho v koncertnej tme na 4.5-5.6 clone a nebol problem.
pripadne ak chces ukazky z open air koncertov, za svetla za zapadu slnka alebo tmy, dam ich niekde do galerie, ak ich finalne spracujem...
pouzivam ho v koncertnej tme na 4.5-5.6 clone a nebol problem.
pripadne ak chces ukazky z open air koncertov, za svetla za zapadu slnka alebo tmy, dam ich niekde do galerie, ak ich finalne spracujem...
K-5II, K100D, DA*16-50/2.8, DA*50-135/2.8, DA35/2.4, SIGMA 10-20/3.5, METZ 58, HOYA Pro1D, HD; Lowepro, Apple
http://robert.kollar.ipernity.com
SvadobnyPribeh.com
http://robert.kollar.ipernity.com
SvadobnyPribeh.com
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 162
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
Svetelný objektív
Neviem či by tisvetelnejší objektív pomohol,fotím koncery často,použíívam manuálny chinon 50/1,9 a 50/1,4 ale aj tak musí ísť iso na 1600 ale hlavný problém je príliš malá hĺbka ostrosti.Na koncerte muzikanti poskakujú a veľa snímok je buď rozostrených pohybom alebo preto že mi jednoducho ušli zo záberu.Fotky si môžeš pozrieť http://www.pentaxfoto.eu/foto-index.php?galid=20&uvod=0 alebohttp://www.tristana.sk/,galéria je celá týmito objektívmi
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
-
- Nový uživatel
- Příspěvky: 14
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Brno
Re: Svetelný objektív
No dle meho nazoru je ISO 1600 na K10D nepouzitelne. Takze snaha je max, ISO800+svetelny sklo+rozumny cas.Klingo píše:Neviem či by tisvetelnejší objektív pomohol,fotím koncery často,použíívam manuálny chinon 50/1,9 a 50/1,4 ale aj tak musí ísť iso na 1600 ale hlavný problém je príliš malá hĺbka ostrosti.Na koncerte muzikanti poskakujú a veľa snímok je buď rozostrených pohybom alebo preto že mi jednoducho ušli zo záberu.Fotky si môžeš pozrieť http://www.pentaxfoto.eu/foto-index.php?galid=20&uvod=0 alebohttp://www.tristana.sk/,galéria je celá týmito objektívmi
neda se nejak propocitat o kolik se mi snizi cas, kdyz budu mit:
ISO800+35mm+F3.5 a
ISO800+35mm+F2 (vzorecek na to myslim nejaky je....). Jen me to tak zajima.
K10D....
-
- V.I.P.
- Příspěvky: 553
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Nechanice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svetelný objektív
Mezi f/3.5 a f/2 je cca 1,5 EV. Takže tam, kde u f/3.5 budeš potřebovat 1/60 s si při f/2 vystačíš řekněme s 1/180 s.9700 píše:No dle meho nazoru je ISO 1600 na K10D nepouzitelne. Takze snaha je max, ISO800+svetelny sklo+rozumny cas.Klingo píše:Neviem či by tisvetelnejší objektív pomohol,fotím koncery často,použíívam manuálny chinon 50/1,9 a 50/1,4 ale aj tak musí ísť iso na 1600 ale hlavný problém je príliš malá hĺbka ostrosti.Na koncerte muzikanti poskakujú a veľa snímok je buď rozostrených pohybom alebo preto že mi jednoducho ušli zo záberu.Fotky si môžeš pozrieť http://www.pentaxfoto.eu/foto-index.php?galid=20&uvod=0 alebohttp://www.tristana.sk/,galéria je celá týmito objektívmi
neda se nejak propocitat o kolik se mi snizi cas, kdyz budu mit:
ISO800+35mm+F3.5 a
ISO800+35mm+F2 (vzorecek na to myslim nejaky je....). Jen me to tak zajima.
Krok 1 EV znamená:
- pro čas násobit 2 (nebo dělit - záleží na směru )
- pro clonu násobit/dělit druhou odmocnicninou ze 2, tj. cca 1.4
f/1.4 + 1/1000 s == f/2 + 1/500 == f2.8 + 1/250 s == f/4 + 1/125 s == f/5.6 + 1/60 s == f/8 + 1/30 s
Ale nezapomeň, že snižování clonovýho čísla má za následek zmenšování hloubky ostrosti, takže to nesmíš přehnat. Záleží na scéně co si můžeš dovolit.