K3 video
Moderátor: Moderátoři
Re: K3 prvni dojmy
Tady nikdo nefňuká, pouze jsem si dovolil ocitovat test z Pentaxforums, abych doplnil zdejší informace. Jen bych snad dodal, že by se nemělo zaměňovat natáčení filmu s natáčením amatérského nebo rodinného videa. Z toho prvního Pentax vypadává, protože jsem zatím nikde nečetl, že má K3 vysílací kvalitu videa. Zbývá to druhé a třetí.
Asi mi uniklo, že na Pentax se dají koupit cinema skla, ale pro moje osobní potřeby bohatě stačí formát videa z K5...+ pevné sklo, protože to všechno točím manuálně.
Asi mi uniklo, že na Pentax se dají koupit cinema skla, ale pro moje osobní potřeby bohatě stačí formát videa z K5...+ pevné sklo, protože to všechno točím manuálně.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: K3 prvni dojmy
Osobne keby som chcel natáčať video foťákom (čo samo o sebe nie je zrovna najrozumnejšia požiadavka), tak zvolím Canon alebo Panasonic. Ono je to podobné, ako s kamerami, ktoré sú určené na točenie videa, tie tiež zvládajú aj statické obrázky, ale... Možno niečo naznačuje aj fakt, že prvá dostupná 4K kamera používa 1/2.3 snímače a aj BlackMagic sa nejako nehrnie do veľkých rozmerov. Z toho, čo som zatiaľ videl a skúšal, sa s Pentaxami (v mojom prípade K-01 a Q) dá dosiahnuť celkom slušná kvalita, ale skôr by som to vyhradil na špeciálne prípady, kde sa využijú vlastnosti veľkého snímača (HO a pod.) a zvyšok točil normálnou kamerou.
Každopádne by ma celkom zaujímalo, koľko ľudí tu natočilo aspoň 5 minútové (nie testovacie) video.
Každopádne by ma celkom zaujímalo, koľko ľudí tu natočilo aspoň 5 minútové (nie testovacie) video.
Re: K3 prvni dojmy
Tý brďo... tak to musim říct, že je fakt velké zklamání.
Alespoň, že 30p mód tam je. V moment, kdy to točí ale do nějakého pochybného movu bez možnosti nastavení a není tam slibované raw video to naprosto ztrácí smysl.
Respektive, myslel jsem, že K3 bude umět při videu umět používat FP, bude zvládat natáčet do raw (pak bych jí odpustil i nastavení komprese) a bude umět stabilizovat video na čipu.
S digitální stabilizací je, řekl bych, v tomhle ohledu K3 downgrade od K5(II). Což je hodně smutné, protože ani K5(II) nebyla v tomhle ohledu žádnej rekordman a patřila spíše k tomu horšímu na trhu.
Lennymu děkuju moc za videa... udělala dobrou představu i co se týká nastavení komprese.
Stále platí, že si v prosince K3 vyzkouším a pak se rozhodnu. Ale musim se přiznat,m že tohle mě zklamalo opravdu hodně. Nevím, proč Pentax jednou nemůže udělat něco, kde by člověk nemusel hledat kompromisy. Proč má být nejnovější flagship v X ohledech horší, než jeho jiné několik let staré tělo.
Alespoň, že 30p mód tam je. V moment, kdy to točí ale do nějakého pochybného movu bez možnosti nastavení a není tam slibované raw video to naprosto ztrácí smysl.
Respektive, myslel jsem, že K3 bude umět při videu umět používat FP, bude zvládat natáčet do raw (pak bych jí odpustil i nastavení komprese) a bude umět stabilizovat video na čipu.
S digitální stabilizací je, řekl bych, v tomhle ohledu K3 downgrade od K5(II). Což je hodně smutné, protože ani K5(II) nebyla v tomhle ohledu žádnej rekordman a patřila spíše k tomu horšímu na trhu.
Lennymu děkuju moc za videa... udělala dobrou představu i co se týká nastavení komprese.
Stále platí, že si v prosince K3 vyzkouším a pak se rozhodnu. Ale musim se přiznat,m že tohle mě zklamalo opravdu hodně. Nevím, proč Pentax jednou nemůže udělat něco, kde by člověk nemusel hledat kompromisy. Proč má být nejnovější flagship v X ohledech horší, než jeho jiné několik let staré tělo.
Re: K3 prvni dojmy
len pár poznámok:hilda4sea píše:Nejsem pravý videograf, ale nyní jsem si pečlivě přečetl hodnocení na Pentaxforums a domnívám se, že nekomprimované video v zastaralém kontejneru K5... bylo lepší než to z K-3.
1. K-5 video je komprimované, ale namiesto H.264 používa MJPEG kodek (výhoda, že je all-intra, nevýhoda, že nie je veľmi efektívny v podstate z rovnakého dôvodu ), kontajner (AVI) je naozaj veľmi zastaralý (a primitívny k tomu)
2. kompresné artefakty u K-3 sú do veľkej miery spôsobené odstránením AA filtra (ten naozaj nie je vo foťákoch len pre srandu králikov)
Re: K3 prvni dojmy
Jen drobná poznámka... avi a mov si v zsataralosti nemají moc co vyčítat . Oboje jsou ze začátku devadesátých let.bedo. píše: 1. K-5 video je komprimované, ale namiesto H.264 používa MJPEG kodek (výhoda, že je all-intra, nevýhoda, že nie je veľmi efektívny v podstate z rovnakého dôvodu ), kontajner (AVI) je naozaj veľmi zastaralý (a primitívny k tomu)
Nicméně jsou to jen kontejnery... neni to v podstatě až tak důležitý parametr.
Re: K3 prvni dojmy
to, že je niečo rovnako staré, ešte neznamená, že je porovnateľné aj v iných parametroch - inak by sa MOV (Apple QuickTime) kontajner nestal ISO normou - na rozdiel od AVI má všetko, čo má normálny kontajner mať - podporu neobmedzeného počtu audio/video stôp, textových (titulkových) stôp, metadát, atď. AVi je naproti tomu len mix video a audio stopy (Audio-Video-Interleaved)...
Re: K3 prvni dojmy
V zásadě souhlasim... ale jaké je poselství vzhledem k druhu přístroje (kamera)? Která vždy nahrává 1 video stopu, 1 zvukovou stopu, žádnou textovou informaci?
Nicméně to je debata celkem o prdu. Chtěl jsem tím jen napsat, že je víceméně jedno, jaký kontejner je použitý. Když tady byla k5 s mjpgem tak jsem s tím měl samozřejmě problém a nadával jsem, že tam není modernější komprese.
Ale nedat tam žádné kompresní nastavení s h.264 je volba téměř stejně špatná. Pokud by tam byl ten slíbenej raw, tak je to něco jiného. V tomhle ohledu (fixní komprese, digitální stabilizace, absence FP) je to video vhodné pro turistu, ale nic serióznějšího se s ním natáčet nevyplatí. Ať už by tam byl kontejner avi, mov, mp4, mkv nebo cokoliv jiného.
Nicméně to je debata celkem o prdu. Chtěl jsem tím jen napsat, že je víceméně jedno, jaký kontejner je použitý. Když tady byla k5 s mjpgem tak jsem s tím měl samozřejmě problém a nadával jsem, že tam není modernější komprese.
Ale nedat tam žádné kompresní nastavení s h.264 je volba téměř stejně špatná. Pokud by tam byl ten slíbenej raw, tak je to něco jiného. V tomhle ohledu (fixní komprese, digitální stabilizace, absence FP) je to video vhodné pro turistu, ale nic serióznějšího se s ním natáčet nevyplatí. Ať už by tam byl kontejner avi, mov, mp4, mkv nebo cokoliv jiného.
Re: K3 prvni dojmy
Súhlasím, video je v ponímaní Pentaxu "nutné zlo". Napriek tomu si myslím, že kvalitatívne sa veľmi nelíši od ostatných výrobcov s výnimkou Canonu a Panasonicu, ktorí sa tejto oblasti systematicky venujú.
Ešte ku kontajnerom - MOV sa používa napr. aj pri strihu - tam už je dobré mať možnosť viacerých stôp a všetky tie serepetičky naokolo (metadata kvôli synchru a pod.). Na to, že ho navrhovali niekedy pred 20-imi rokmi je stále na úrovni (v podstate jediný porovnateľný formát je MKV/Matroska)
Ešte ku kontajnerom - MOV sa používa napr. aj pri strihu - tam už je dobré mať možnosť viacerých stôp a všetky tie serepetičky naokolo (metadata kvôli synchru a pod.). Na to, že ho navrhovali niekedy pred 20-imi rokmi je stále na úrovni (v podstate jediný porovnateľný formát je MKV/Matroska)
Re: K3 prvni dojmy
Cine lens - jsou speciální objektivy pro natáčení filmů pomocí DSLR. Mají upravenou konstrukci, aby bylo možné používat technologii "follow focus" a obvykle mají extrémní clonová čísla (1,5, 1,6 apod.).cport píše:Co to je vlastne videoobjektiv? Ja mel za to, ze to je jen objektǐv s delsi drahou ostriciho prstence, coz ma usnadnit rucni ostreni.
Také mívají přesnou stupnici vzdálenosti v metrech, protože jak bylo výše předesláno, při profesionálním natáčení filmu se měří vzdálenosti pásmem od rysky na těle foťáku (kamery) a nepoužívá se AF. Při reportáži to obvykle nejde a pak se hodí kvalitní AF nebo "folow focus" v kombinaci s multifinderem nebo Z-finderem.
Osobně si myslím, že ambice video záznamu v Pentaxu míří především do oblasti rodinného videa. Na následujícím odkazu je typický příklad levné verze takového objektivu.
http://www.digitaltoyshop.co.uk/Samyang ... t2453_7046
Zde jsou naopak objektivy z druhého konce cenové nabídky.
http://oliviatech.com/schneider-kreuzna ... lr-cameras
PS: Sorry, to byla zkratka - myslel jsem to tak, že je video K5 v porovnání s K3 méně komprimované a zabírá více místa na kartě, ale napsal jsem to jinak.
Hilda
Naposledy upravil(a) hilda4sea dne 15 lis 2013, 09:28, celkem upraveno 1 x.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: K3 prvni dojmy
ja video netočím ani nechcem tvrdiť že nič lepšie na trhu nieje ale ak toto bolo natočené s K-3 tak neviem , možno sa len treba správne naučiť točiť videá...
http://www.youtube.com/watch?v=oUXBLTWdKjs
už by to asi chcelo nejaké parádne fotky do galérie s K-3ky...podla mňa niet lepšej presvedčovacej metódy
http://www.youtube.com/watch?v=oUXBLTWdKjs
už by to asi chcelo nejaké parádne fotky do galérie s K-3ky...podla mňa niet lepšej presvedčovacej metódy
K1,K5,XF10,A7...
http://atrejphotography.blogspot.com/
http://atrejphotography.blogspot.com/
Re: K3 prvni dojmy
Mám dva známé kameramany a co se týče důvodu, proč točit na kameru nebo na foťák:
-kamera má lepší ergonomii
-kamera má bytelnější konektory
-kamery sice mají světelnost pod f/2, ale taky mají menší čipy
-např. česká televize má nakoupeno dost kamer s malými čipy, kde je hloubka ostrosti poměrně velká (ve výsledku, neptal jsem se, jaké objektivy tam používají)
-podle vyjádření na FF vystačíte i s f/2,8 zoomem
-samozřejmě se bavíme většinou o FF a to konkrétně 5D mkIII, páč to je prostě první volba kameramana, je to dostatečně profláklý
-pro foťák je téměř nutnost 2,8 zoom, na apsc samozřejmě pak je větší hloubka ostrosti, je na vás, jestli to stačí nebo je potřeba jít do FF a do objektivů s větší světelností (cine)
-s kamarádem jsme pak na K3 zkoušeli pár testovacích videí i se střihem v Premiere, výsledek byl na 22" monitoru fullhd výborný - tím ale nijak nepodsouvám, že je to vysílací kvalita, nicméně použitelná i pro seriózní kameramanskou práci (když zrovna u K3 dojde k poladění těch pár nesrovnalostí)
-kamera má lepší ergonomii
-kamera má bytelnější konektory
-kamery sice mají světelnost pod f/2, ale taky mají menší čipy
-např. česká televize má nakoupeno dost kamer s malými čipy, kde je hloubka ostrosti poměrně velká (ve výsledku, neptal jsem se, jaké objektivy tam používají)
-podle vyjádření na FF vystačíte i s f/2,8 zoomem
-samozřejmě se bavíme většinou o FF a to konkrétně 5D mkIII, páč to je prostě první volba kameramana, je to dostatečně profláklý
-pro foťák je téměř nutnost 2,8 zoom, na apsc samozřejmě pak je větší hloubka ostrosti, je na vás, jestli to stačí nebo je potřeba jít do FF a do objektivů s větší světelností (cine)
-s kamarádem jsme pak na K3 zkoušeli pár testovacích videí i se střihem v Premiere, výsledek byl na 22" monitoru fullhd výborný - tím ale nijak nepodsouvám, že je to vysílací kvalita, nicméně použitelná i pro seriózní kameramanskou práci (když zrovna u K3 dojde k poladění těch pár nesrovnalostí)
Re: K3 prvni dojmy
Veľkosť snímača je (aspoň v súčasnosti) dvojsečná zbraň - umožní síce väčšiu voľnosť pri voľbe HO, ale keďže elektronika zatiaľ nestíha v reálnom čase downsampling z celej plochy snímača, výrobcovia sa uchyľujú k rôznym trikom ako je napr. line-skipping, čo má veľmi negatívny vplyv na aliasing (a keď sa ešte vynechá AA filter, ku katastrofe to nemá ďaleko). A aj s malými snímačmi sa dá hrať veľké divadlo - na ukážku jeden nespracovaný klip z kamery Panasonic HDC-SDT 750: 3 x 1/4.1" MOS, F1.5 - F2.8 objektív, 1080i50 AVCHD@17MBps (zmršená YouTube verzia):
Re: K3 prvni dojmy
Já osobně jsem s videem K5... spokojený. Jen jsem reagoval na míru používání a nepoužívání AF. Prostě běžný fotograf, co občas natočí nějaké video je rád, když je tam slušně fungující AF. Profík musí řešit jiné problémy a má jiné potřeby, ten AF použije minimálně nebo vůbec.
Hilda
Hilda
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: K3 prvni dojmy
Takhle sen a to nedá koukat.... i s mnohem horší kamerou jdou udělat mnohem lepší záběry. Je to stejné jako ve fotobranži. Dej profíkovi do studia 4:3 nejlevnější shit a zadej mu, ať nafotí "kulervoucí fotky"... a dostaneš je.Atrej píše:ja video netočím ani nechcem tvrdiť že nič lepšie na trhu nieje ale ak toto bolo natočené s K-3 tak neviem , možno sa len treba správne naučiť točiť videá...
http://www.youtube.com/watch?v=oUXBLTWdKjs
už by to asi chcelo nejaké parádne fotky do galérie s K-3ky...podla mňa niet lepšej presvedčovacej metódy
Jedna věc jsou ale teoretické možnosti, které použije třeba amatér, který se nemusí nervovat s časem a rozpočtem. Druhá věc je, jak se to bude reálně fakt používat.
Já třeba vim, že absence stabilizace je fakt velkej problém.... zvlášť když hodím na SC, tam ta stabilizace pomohla dorovnat ty malé otřesy a výsledek byl fakt moc pěkný (na jednoduchost, s jakým ho bylo dosaženo).
Stejně je velkej problém ten formát. S videem v h.264 už toho moc neudělám. Z videa, co tady posílal majitel K3, nešlo na žádnou stranu vytáhnout už pomalu ani 0,5 EV. O dalších možnostech úpravy barev apod. ani nemluvim. Ten FP reálně znamená, že člověk bude muset použít náhledovej monitor s FP, aby mohl snadno něco seriózního natočit.
Ve výsledku to samozřejmě neznamená, že se s tím nebude dát točit video, ale jen to, že si to žádný uživatel pro tuhle disciplínu nevybere. Ten úvod vypadal hodně positivně... možná si vzpomenete, že jsem jásal. FP, stabilizace a raw video... K3 by byla králem v téhle oblasti. Realita to teď stáhla ale na hodně silný podprůměr.
Re: K3 prvni dojmy
zkusim jeste jednou :
můžete někdo vyzkoušet tyto věci ve videu?:
1. jaké jde použít max ISO.
2. jaký jde nastavit nejkratší a nejdelší čas ve videu
3. jde natáčet video v RAW formátu a kolik to tak zabira?
díky
PS. zminene veci na pentaxforums: AF me nesere, vzdy ve videu ostrim manual, stabilizace vzdy musi byt vypnuta jinak se video lehce trha (osvedcila se mi zatim jenom na lodi, kde fugovala perfektne). tacim na K-5
můžete někdo vyzkoušet tyto věci ve videu?:
1. jaké jde použít max ISO.
2. jaký jde nastavit nejkratší a nejdelší čas ve videu
3. jde natáčet video v RAW formátu a kolik to tak zabira?
díky
PS. zminene veci na pentaxforums: AF me nesere, vzdy ve videu ostrim manual, stabilizace vzdy musi byt vypnuta jinak se video lehce trha (osvedcila se mi zatim jenom na lodi, kde fugovala perfektne). tacim na K-5
http://cunesk8.rajce.idnes.cz, http://vimeo.com/user6166468
Pentax IstDS + K-5, Pentax 18-55, Pentax DA 50-200, Sigma 8mm/4 , Pentax M28/2,8, Pentax A50/1,7, Pentax M 135/3,5 , Cosina100/3,5 , Sigma Ef 500Ds super,Velbon Voxi L+Giottos MH1302-652
Pentax IstDS + K-5, Pentax 18-55, Pentax DA 50-200, Sigma 8mm/4 , Pentax M28/2,8, Pentax A50/1,7, Pentax M 135/3,5 , Cosina100/3,5 , Sigma Ef 500Ds super,Velbon Voxi L+Giottos MH1302-652