Hodí se K-30 do ateliéru?
Moderátor: Moderátoři
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Tu ukážka toho ako slnečná clona nemá vplyv na výsledok : https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 1462_n.jpg
Tohle je ale z fotošopu, funkce "odlesk objektivu" - můžeš mít třeba i dvě slunce.
Tohle je ale z fotošopu, funkce "odlesk objektivu" - můžeš mít třeba i dvě slunce.
..nejhezčí pohled na svět je z komína!
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Také fotky má preto lebo Canonácka 18-135 má asi vážny problém s protisvetlom a výsledok je len to ako sa jej to podarilo dopackať...
Exif pre danú foto : Canon EOS 60D, EF-S 18-135, clona f/7,1, ISO100 , čas 1/125s, ohnisková vzdialenosť 53mm
Slečna má tri certifikáty o absolvovaní fotokurzov a sú jej k ničomu. A najviac ma irituje to že nemá kúska hamby sa verejne ponúkať fotiť svadby a pýtať si za to honorár, jednak nemá potrebnú techniku aby mohla fotiť svadby a za druhé nevie narábať zo softom v ktorom spracováva fotky, v informáciach fotky sa píše že používa Photoshop CS6.
Ja som sa tam snažil s pevnou 35mm na clony f/1,7-2,0 a ona si veselo plieskala na f/7,1
Exif pre danú foto : Canon EOS 60D, EF-S 18-135, clona f/7,1, ISO100 , čas 1/125s, ohnisková vzdialenosť 53mm
Slečna má tri certifikáty o absolvovaní fotokurzov a sú jej k ničomu. A najviac ma irituje to že nemá kúska hamby sa verejne ponúkať fotiť svadby a pýtať si za to honorár, jednak nemá potrebnú techniku aby mohla fotiť svadby a za druhé nevie narábať zo softom v ktorom spracováva fotky, v informáciach fotky sa píše že používa Photoshop CS6.
Ja som sa tam snažil s pevnou 35mm na clony f/1,7-2,0 a ona si veselo plieskala na f/7,1
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 146
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: SK, Senica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
v tom pripade ma napada potom jedna otazka .... preco sa nechali takou fotografkou fotit ? ked vidim ako foti tak si ju predsa na svadbu nezavolam
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Neviem ani ako po nu došli, ale na Facebooku sa "odpadom" nepochválila
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Diky panove za vase namety a postrehy. Moc i to pomaha delat si poradek v teto pro mne nove problematice. Jeste dotaz k AF u te K30ky. Nebude omezeni maly pocet ostricich bodu? Kdyz jsem si hral na atelieroveho fotografa s D7100, tak treba u zaberu jen hlavy v podstate pres celou fotku, jsem vybral ostrici bod na blizsi oko a cvak. Pamatuju se, ze u K30 byly body nahustene u stredu. Takze pokud bude oko vlevo nahore v rohu, tak budu muset namacknout a prekomponovat. Nebude to problem u clony treba 2,3?? Nebo proste obecne u velmi nizke clony a nutnosti prekomponovani po namacknuti. Nevim jestli neresim hovadiny , sorry.
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
V ateliéru s AF problém mít nebudeš .
Respektive "pravé ateliérové stroje" mají ten AF bod stejně jen jeden, a stačí bohatě .
Rychlost AF tě v aťasu taky nelimituje, spíše přesnost... ale v aťasu budeš velmi vzácně používat nízké clony a na vyšší clony nebude mít K30 s přesností vůbec žádný problém .
Respektive "pravé ateliérové stroje" mají ten AF bod stejně jen jeden, a stačí bohatě .
Rychlost AF tě v aťasu taky nelimituje, spíše přesnost... ale v aťasu budeš velmi vzácně používat nízké clony a na vyšší clony nebude mít K30 s přesností vůbec žádný problém .
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
To rad slysim. Za mne je K30 vyborny stroj a rad bych se opet stal jeho majitelem. S ostrenim v seru se halt naucim zit. Jinak za ty prachy takova ergonomie,takovy hledacek a takove fotky a vlastne takova odolnost.... At hledam jak hledam, tak altarnativa nejni.
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Howgh.
K-1, K-30,
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Včera jsem to četl chronologicky od začátku a jen kroutil hlavou. Naštěstí se tady ukázal po delší době miky, kterej prakticky všechno uvedl na pravou míru. Ty máš výhodu, že tě nelimitují tolik peníze. Mně osobně by 20 000 za světla na domácí žvýkání přišlo moc.
Třeba tohle je focený u nás doma:
Větší verze zde (ta zmenšená je šíleně přeostřená - ačkoli prakticky nedoostřuju): http://www.marekmusilfoto.cz/images/ukazky/IMGP0309.jpg
Pozadí je stěna nad schodištěm, blesk za 1 500 Kč (a stejnou práci by odvedl i můj nejlevnější za 700), (bohužel) jen malej cestovní softbox 20x30 za 200 Kč a odpalovač za 250 Kč.
Třeba tohle je focený u nás doma:
Větší verze zde (ta zmenšená je šíleně přeostřená - ačkoli prakticky nedoostřuju): http://www.marekmusilfoto.cz/images/ukazky/IMGP0309.jpg
Pozadí je stěna nad schodištěm, blesk za 1 500 Kč (a stejnou práci by odvedl i můj nejlevnější za 700), (bohužel) jen malej cestovní softbox 20x30 za 200 Kč a odpalovač za 250 Kč.
Naposledy upravil(a) Mara42 dne 01 lis 2013, 10:08, celkem upraveno 1 x.
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Mne zrovna ale toto na bleskoch vadí, že nedokážu osvietiť rovnomerne, trebárs ako na príklade vyššie, čelo a lícne kosti sú skrátka osvietené viac. nehovoriac že sa to dá aj prepáliť ...
Mne na tej ukážke z youtube, kde má fotograf trvalé svetlo nepríde nič zlé, skôv v tom vidím výhodu, nevzniká tien za postavou lebo svetiel je viac, ak má niekto len jeden blesk tak to býva problém
Mne na tej ukážke z youtube, kde má fotograf trvalé svetlo nepríde nič zlé, skôv v tom vidím výhodu, nevzniká tien za postavou lebo svetiel je viac, ak má niekto len jeden blesk tak to býva problém
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Proč by to blesk nedokázal? Tady jsem blesk měl shora a směřoval dolů. Je jasný, že spodní část tváří bude míň osvětlená. Ale důvod toho vidím v umístnění blesku a ne tom, že sem použil blesk.
Když plácnu blesk na tělo, tak můžu "vykouzlit" uplně rovnoměrný osvětlení.
A potřeboval bych vysvětlit, jaktože trvalý světlo nedělá stín za postavou a blesk jo (za předpokladu že na tom máme připevněný stejný příslušenství).
Když plácnu blesk na tělo, tak můžu "vykouzlit" uplně rovnoměrný osvětlení.
A potřeboval bych vysvětlit, jaktože trvalý světlo nedělá stín za postavou a blesk jo (za předpokladu že na tom máme připevněný stejný příslušenství).
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
V prípade že použiješ jedno svetlo tak tien bude vznikať tak či tak, ale ak si kúpiš set , tak máš trebárs svetlá tri, nestojí to milion ako blesky , ku ktorým potrebuješ navyše ovládanie, baterky, alebo zdroj ...
Nehovorím že blesky nemajú zmysel, len mi to nepríde až tak jednoznačné
Stačí si pozrieť tú ukážku a takých je na youtube habadej a že by sa tam nejak trápili aby dosiahli požadovaný výsledok sa povedať nedá
Na tom "nasvietení" bleskom mi práve vadí to že to nie je rovnomerné , ale doslova vidím odkial to blysklo, preto je ich nutné použiť viac, aby sa výkon rozdelil medzi viacero kusov a tým zanikol ten efekt silného bodového svetla, alebo to plieskať cez odrazky... A ked si toto spočítam vrátane statívov tak je to na domáce hobby trochu pálka
Nehovorím že blesky nemajú zmysel, len mi to nepríde až tak jednoznačné
Stačí si pozrieť tú ukážku a takých je na youtube habadej a že by sa tam nejak trápili aby dosiahli požadovaný výsledok sa povedať nedá
Na tom "nasvietení" bleskom mi práve vadí to že to nie je rovnomerné , ale doslova vidím odkial to blysklo, preto je ich nutné použiť viac, aby sa výkon rozdelil medzi viacero kusov a tým zanikol ten efekt silného bodového svetla, alebo to plieskať cez odrazky... A ked si toto spočítam vrátane statívov tak je to na domáce hobby trochu pálka
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
-
- Nový uživatel
- Příspěvky: 31
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Středočeský kraj, Hořovicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Já si myslím že na domácí plácání stačí bohatě objednat z Číny dva kusy YN 560 III, odpalovač RF603 a k tomu si vyrobit softbox z krabice od banánů, nebo koupit od číňana ještě nasazovací softboxíky 20 x 30 cm nebo deštník. Celkové náklady cca 3000 za všechno. O zábavu na dlouhou dobu bude zaručeně postaráno.
Zrovna se chystám, že si tam ten YN ještě jeden koupím
Zrovna se chystám, že si tam ten YN ještě jeden koupím
Fotku dělá oko, technika jenom pomáhá.
K30+DA18-135 f3,5-5,6 WR; Sigma 17-70/2,8-4,5; FA 50/1, 7; Samyang 8mm
K30+DA18-135 f3,5-5,6 WR; Sigma 17-70/2,8-4,5; FA 50/1, 7; Samyang 8mm
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Mně osobně příjde podobný nasvětlení zajimavý - je to prostě otázka názoru.
Jen to od tebe vyznívá tak, že trvalej zdroj světla je něco jinýho než blesk. S bleskem se dá dosáhnout stejnýho výsledku jako s trvalým osvětlením a stejně tak naopak.
A jen tak na okraj: v tom videu má ta ženská prsa mnohem světlejší, než břicho. Stejně tak lícní kosti, který jsou k světlu přece jen kolmější než tváře. Nějak pořádně nechápu, o čem se tady bavíme.
A já se bavím o blesku v cenové relaci 700-1500, nic za milion. Teď to nemyslím ani tak pro boba, jako spíš pro ostatní, kteří se zdráhají koupit si blesk. Pro mě nemá Metz 50 proti Yongnuo 560 II žádnou výhodu.
Jen to od tebe vyznívá tak, že trvalej zdroj světla je něco jinýho než blesk. S bleskem se dá dosáhnout stejnýho výsledku jako s trvalým osvětlením a stejně tak naopak.
A jen tak na okraj: v tom videu má ta ženská prsa mnohem světlejší, než břicho. Stejně tak lícní kosti, který jsou k světlu přece jen kolmější než tváře. Nějak pořádně nechápu, o čem se tady bavíme.
A já se bavím o blesku v cenové relaci 700-1500, nic za milion. Teď to nemyslím ani tak pro boba, jako spíš pro ostatní, kteří se zdráhají koupit si blesk. Pro mě nemá Metz 50 proti Yongnuo 560 II žádnou výhodu.
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
V čase ked som blesk kupoval ja, tak žieden iný okrem originálu Pentax, Sigmy, alebo Metz nevedel PTTL...
A tie čínske teda neoplývali zrovna spolahlivosťou.
Ako je osvetlená modelka v tom videu neriešim, lebo to je tiež o tom ako si to svetlo natočím, ale ide mi o ten princíp že miky tu vyslovene písal že len a len blesky a toto ja nevidím tak jednoznačne, to je ako ked ťa presviedča predavač v obchode aby si si miesto Pentaxu kúpil Canon
Aj v prípade že by som mal blesky tak vždy by som blýskal asi cez daždniky, aby bol rozptyl a mäkšie okraje toho svetelného lúča ktorý vychádza z hlavy blesku.
A tie čínske teda neoplývali zrovna spolahlivosťou.
Ako je osvetlená modelka v tom videu neriešim, lebo to je tiež o tom ako si to svetlo natočím, ale ide mi o ten princíp že miky tu vyslovene písal že len a len blesky a toto ja nevidím tak jednoznačne, to je ako ked ťa presviedča predavač v obchode aby si si miesto Pentaxu kúpil Canon
Aj v prípade že by som mal blesky tak vždy by som blýskal asi cez daždniky, aby bol rozptyl a mäkšie okraje toho svetelného lúča ktorý vychádza z hlavy blesku.
Naposledy upravil(a) Ivan-K dne 01 lis 2013, 11:02, celkem upraveno 1 x.
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6