Hodí se K-30 do ateliéru?
Moderátor: Moderátoři
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Když jsem byl na kurzu portrétní fotografie, doporučovali nám začínajícím ateliérovým fotografům tento set trvalych světel: http://www.fotopartner.cz/studiove-vyba ... ht-600-600
Výkon 2x600w, denni svetlo, úsporné žárovky. Je to skoro za polovic proti zábleskům. Co vy na to? Taky nad toto variantou stále uvažuju.
Výkon 2x600w, denni svetlo, úsporné žárovky. Je to skoro za polovic proti zábleskům. Co vy na to? Taky nad toto variantou stále uvažuju.
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Já lidem, kterým jde primárně o focení pohyblivých objektů, nikdy trvalé světla nedoporučuju...
... ono je pěkné, že to je za "polovic", jenže v moment, kdy chce jít fotograf na vyšší level, musí si koupit kompletně nová světla a ty stará už nikdy nevyužije. Nikdy, protože nemají stejnou teplotu chromatičnosti.
Z mého pohledu je mnohem praktičtější, koupit si jeden jediný kvalitní záblesk a pak řešit odrazkama a pod. Lze ho synchronizovat i kabelem, takže nemusí investovat do odpalovače.
No a když budeš cítit potřebu, nakoupíš si časem další. Nic ale nebudeš vyhazovat nebo nosit na půdu, popř prodávat za 1/3 nákupní ceny .
... ono je pěkné, že to je za "polovic", jenže v moment, kdy chce jít fotograf na vyšší level, musí si koupit kompletně nová světla a ty stará už nikdy nevyužije. Nikdy, protože nemají stejnou teplotu chromatičnosti.
Z mého pohledu je mnohem praktičtější, koupit si jeden jediný kvalitní záblesk a pak řešit odrazkama a pod. Lze ho synchronizovat i kabelem, takže nemusí investovat do odpalovače.
No a když budeš cítit potřebu, nakoupíš si časem další. Nic ale nebudeš vyhazovat nebo nosit na půdu, popř prodávat za 1/3 nákupní ceny .
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Ja si trebárs neviem predstaviť fotiť v atelieri jedným bleskom, chce to mať aspon 2, ideálne aj 3. Pri bleskoch beriem ako výhodu, v prenosnosti, ale ak by som mal mať vlastný atelier, tak rieším trvalé svetlo, nemusím riešiť synchronizáciu, dobíjanie nastavovanie miesta kam majú blysknúť, pri trvalom svetle to skrátka vidím, posuniem kam treba a už sa venujem len foteniu a nelimituje ma ani synchro čas, kludne môže človek strielať 1/500 či kratšie
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Právě jsem dlouho uvažoval jen o trvalých. Na kurzu nám říkali, že pro začátečníka je lepší vidět vliv světel v reálném čase. Nad zábleskama jsem začal uvažovat až po prvním pokusu o ateliérový portrét se světlama z OBI. Byly to dvě montážní lampy s výkonem po 100w s úspornýma žárovkama. No a u fotek jen hlavy jsem musel jít s citlivosti dost vysoko, aby to nebylo mázlé, u celé postavy už se to skoro nedalo. Ale tyto http://www.fotopartner.cz/studiove-vyba ... ht-600-600 světla mají po 600watech, to by možná už bylo v poho.
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Je důležité, nechat si radit ideálně od lidí, kteří třeba ten ateliér opravdu mají... .
Jak se říká, moudrá rada nad zlato. A třeba to, že nebudeš muset řešit v atelieru synchronizační čas zní hodně atraktivně. Jenže on v atelieru synchronizační čas nemusíš v podstatě řešit nikdy ani se zábleskem .
Pokud máš atelier odstínený, tak je celkem jedno jaký čas nastavíš. Proč? T1 lepších záblesků se většinou pohybuje mezi 1/1000-1/2000 s. Takže tímhle časem bude exponovaný světlem každý snímek, na libovolný čas závěrky (nižší než Xsync).
Jediné, co může snižovat ostrost je parazitické světlo, se kterým si ale v atelieru poradíš.
Xsync je pro Tebe důležitý jen venku za světla, kde je Ti stálé světlo (Tobě cenově dostupné) úplně k ničemu (respektive každé jiné stálé světlo, než to odražené od sluníčka). Takže asi tak...
Pokud řešíš problém s penězma, raději bych si dneska koupil 1x záblesk a za rok třeba další 2ks. Než dneska 2ks stálého světla a za rok 2ks záblesku.
PS: já mám ve svém ateliéru ve stálé instalaci 12 zábleskových zdrojů
Jak se říká, moudrá rada nad zlato. A třeba to, že nebudeš muset řešit v atelieru synchronizační čas zní hodně atraktivně. Jenže on v atelieru synchronizační čas nemusíš v podstatě řešit nikdy ani se zábleskem .
Pokud máš atelier odstínený, tak je celkem jedno jaký čas nastavíš. Proč? T1 lepších záblesků se většinou pohybuje mezi 1/1000-1/2000 s. Takže tímhle časem bude exponovaný světlem každý snímek, na libovolný čas závěrky (nižší než Xsync).
Jediné, co může snižovat ostrost je parazitické světlo, se kterým si ale v atelieru poradíš.
Xsync je pro Tebe důležitý jen venku za světla, kde je Ti stálé světlo (Tobě cenově dostupné) úplně k ničemu (respektive každé jiné stálé světlo, než to odražené od sluníčka). Takže asi tak...
Pokud řešíš problém s penězma, raději bych si dneska koupil 1x záblesk a za rok třeba další 2ks. Než dneska 2ks stálého světla a za rok 2ks záblesku.
PS: já mám ve svém ateliéru ve stálé instalaci 12 zábleskových zdrojů
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Proto jsem tady, nazory odborniku nutne potrebuji . Penize az tak limitujici nejsou. Do 20tis jsem pripraven investovat do osvetleni. Protoze jsem se ted priklonil prave k zableskum, tak resim tu k-30ku, jestli mne nebude v necem omezovat pri praci se zablesky.
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Za 20 tis už to neni žádnej zásadní problém...
Jako začátečník si klidně kup tohle:
http://eshop.flashcentrum.cz/kompaktni- ... ativy.html
Je to značková sestava i s odpalovačem. Všechno bude krásně fungovat. Za nějakej pátek se třeba rozhodneš koupit ještě 1-2 silnější světla a tyhle 2 si necháš k nim(němu).
K30 Tě v atelieru limitovat nebude, otázka ale je, jestli si rovnou nekoupit K3.
Jako začátečník si klidně kup tohle:
http://eshop.flashcentrum.cz/kompaktni- ... ativy.html
Je to značková sestava i s odpalovačem. Všechno bude krásně fungovat. Za nějakej pátek se třeba rozhodneš koupit ještě 1-2 silnější světla a tyhle 2 si necháš k nim(němu).
K30 Tě v atelieru limitovat nebude, otázka ale je, jestli si rovnou nekoupit K3.
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
ad Mikiho P.S.:
švagrová se ondymo nechala nafotit v „profiateliéru”, co má nějaká paní. Za asijc hodinku vyplajzla tuším 3KKč. Když jsem se koukal na fotky, tak jsem se jí ptal, jestli fakt fotila jen na ten jeden softbox, co se jí leskne v očích.. ..a prý ne, druhej měla v místnosti s bílým pozadím.
švagrová se ondymo nechala nafotit v „profiateliéru”, co má nějaká paní. Za asijc hodinku vyplajzla tuším 3KKč. Když jsem se koukal na fotky, tak jsem se jí ptal, jestli fakt fotila jen na ten jeden softbox, co se jí leskne v očích.. ..a prý ne, druhej měla v místnosti s bílým pozadím.
..nejhezčí pohled na svět je z komína!
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Víš jak... znám i horší příběhy .
Tam je ten "průšvih" hlavně v tom, že fotografů v hobby sektoru je strašně - strašně moc. A mnozí mají talent, schopnosti i techniku. Takže kolikrát zaplatíš "profíkovi" třeba 3tis za něco, co by amatér rád udělal za 500,- s 10x lepším výsledkem.
Navíc ta úroveň je různá. Teď jsem třeba měl poptávku na jedno "politické focení". Strana mi byla krajně nesympatická a cena taky nic moc, takže jsem ani neměl vztek, že jsem nakonec ve výběrku neuspěl.
Nicméně výsledek mi doslova vyrazil dech. Suveréně nejhorší fotka na politickém billboardu, co jsem kdy viděl. Troufám si říct, že bych to s mobilem a 15min v PS udělal lépe...
A to to fotil v našem městě poměrně renomovanej fotograf, který má atelier ještě 2x tak velkej co já... je to prostě oser. Nikdy bych ho ale neshodil tim, že sem teď napíšu jeho jméno. Třeba za ním přišli, že chtějí za tisku udělat během 15min několik fotek, které si pak upraví... člověk nikdy neví.
Tam je ten "průšvih" hlavně v tom, že fotografů v hobby sektoru je strašně - strašně moc. A mnozí mají talent, schopnosti i techniku. Takže kolikrát zaplatíš "profíkovi" třeba 3tis za něco, co by amatér rád udělal za 500,- s 10x lepším výsledkem.
Navíc ta úroveň je různá. Teď jsem třeba měl poptávku na jedno "politické focení". Strana mi byla krajně nesympatická a cena taky nic moc, takže jsem ani neměl vztek, že jsem nakonec ve výběrku neuspěl.
Nicméně výsledek mi doslova vyrazil dech. Suveréně nejhorší fotka na politickém billboardu, co jsem kdy viděl. Troufám si říct, že bych to s mobilem a 15min v PS udělal lépe...
A to to fotil v našem městě poměrně renomovanej fotograf, který má atelier ještě 2x tak velkej co já... je to prostě oser. Nikdy bych ho ale neshodil tim, že sem teď napíšu jeho jméno. Třeba za ním přišli, že chtějí za tisku udělat během 15min několik fotek, které si pak upraví... člověk nikdy neví.
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Abych odpověděl na úvodní otázku, tak ano, hodí. V atelieru tě K-30 v ničem neomezí.
Jediné,co tě může omezit je stav kdy máš záblesk nastavený na minimum,a pořád je to moc. Potom, pokud nechceš clonit objektiv musíš nasadit ND filtr
Jediné,co tě může omezit je stav kdy máš záblesk nastavený na minimum,a pořád je to moc. Potom, pokud nechceš clonit objektiv musíš nasadit ND filtr
těla:K10D+BG2,MZ-3
skla:20/2.8,24/2,35/2,A50/1.7,77/1.8,A135/2.8
zoom skla:Σ15-30/3.5-4.5,DA18-55, Σ24-70/2.8,F100-300/4.5-5.6
skla:20/2.8,24/2,35/2,A50/1.7,77/1.8,A135/2.8
zoom skla:Σ15-30/3.5-4.5,DA18-55, Σ24-70/2.8,F100-300/4.5-5.6
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Profík ako profík... Už som minule písal že aj tu u nás je viacero fotografov, ktorý sa pustili do fotenia svadieb, ale nejak som to neriešil, lebo som nevidel výsledky, nevedel som cenu...
Až došlo k tomu že sme sa na jednej svadbe stretli, ja ako druhý fotograf ako kamoš zadarmo.
Ked človek videl "profíkovú" výbavu aj štýl fotenia tak mu bolo dosť zle, ale vrchol prišiel až ked uvidel reálne výsledky, za prvé totálne odfláknuté postprocesom, za druhé pokazené úpravami ako domalovanie oblohy, či rozostrenie pozadia pre akože zmenšienie HO. Technika hlavného fotografa bola C60D + 18-135 + systémový blesk + lowend SONY zo seťákom + systémový blesk. K tomu Canonu malo byť ešte aj nejaké dalšie sklo, ale na jeho výmenu počas fotenia nikdy nedošlo, čo došlo bolo miesto na karte u C60D...
Ja tomu hovorím totálna odvaha s tým fotiť svadbu, na otázku prečo nepoužíva slnečnú clonu bola odpoved že porovnávala výsledky a nevidela tam žiaden rozdiel - také prasce že mi až zle bolo...
Ale tak bolo to za 200€ ... A tomu to aj zodpovedalo
Toto je jedna taká ukážka kde som sa pokúšal z domrvenej fotky urobiť akotak použitelnú a takých bolo mnoho
Tu ukážka toho ako slnečná clona nemá vplyv na výsledok : https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 1462_n.jpg
Ukážka dorobenia oblahy : https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 8203_n.jpg
Ukážka zníženia HO : https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1944_n.jpg
Až došlo k tomu že sme sa na jednej svadbe stretli, ja ako druhý fotograf ako kamoš zadarmo.
Ked človek videl "profíkovú" výbavu aj štýl fotenia tak mu bolo dosť zle, ale vrchol prišiel až ked uvidel reálne výsledky, za prvé totálne odfláknuté postprocesom, za druhé pokazené úpravami ako domalovanie oblohy, či rozostrenie pozadia pre akože zmenšienie HO. Technika hlavného fotografa bola C60D + 18-135 + systémový blesk + lowend SONY zo seťákom + systémový blesk. K tomu Canonu malo byť ešte aj nejaké dalšie sklo, ale na jeho výmenu počas fotenia nikdy nedošlo, čo došlo bolo miesto na karte u C60D...
Ja tomu hovorím totálna odvaha s tým fotiť svadbu, na otázku prečo nepoužíva slnečnú clonu bola odpoved že porovnávala výsledky a nevidela tam žiaden rozdiel - také prasce že mi až zle bolo...
Ale tak bolo to za 200€ ... A tomu to aj zodpovedalo
Toto je jedna taká ukážka kde som sa pokúšal z domrvenej fotky urobiť akotak použitelnú a takých bolo mnoho
Tu ukážka toho ako slnečná clona nemá vplyv na výsledok : https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 1462_n.jpg
Ukážka dorobenia oblahy : https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 8203_n.jpg
Ukážka zníženia HO : https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1944_n.jpg
Naposledy upravil(a) Ivan-K dne 31 říj 2013, 14:21, celkem upraveno 2 x.
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Ty dva jsem poznal, Ivan. Fotils je s kytarou Sigmou 35/1,4 a vypadalo to úplně jinak.
K-1, K-30,
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Tohle je šílený...Ivan-K píše: Ukážka dorobenia oblahy : https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 8203_n.jpg
Neni důležité, jaký má fotograf rozpočet. Pokud odevzdá takhle udělanou fotku, znamená to, že nemá jak o člověk vůbec žádný vkus. Protože i kdyby ta obloha byla vypálená, bylo by to o mnoho lepší, než tam šlehnout žlutej gradient .
Nicméně viděl jsem ze svateb i fotky s mnohem horším poměrem cena/kvalita. Občas je fakt neskutečné, za co je někdo ochotnej chtít peníze.
Já třeba svatby, děti a podobné věci fotim hrozně nerad. Ty peníze, kolik mi někdo za podobnou zakázku dá, pro mě nejsou většinou až tak motivující a tak se mi to nedělá dobře. Buď to musim dělat "amatérsky", tedy stylem, že do toho dám svůj vlastní čas a energii (což jde v moment, kdy to dělám pro nějakého kamaráda/známého... ale nikoliv pro někoho "z ulice") a nebo to musim dělat s vědomím, že by to dotyčné osobě nafotil nějaký amatér mnohem lépe. Proto se podobným zakázkám snažím úplně vyhýbat a raději je předávám kolegům.
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1643
- Registrován: 31 črc 2012, 07:19
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
Miluju tuty chvíle, kdy si jako nadšený amatér můžu myslet, že vlastně umím fotit..
Ever-patient PENTAX
"Any photographer who says he’s not a voyeur is either stupid or a liar."
- Helmut Newton
Moje fotky na PFS
"Any photographer who says he’s not a voyeur is either stupid or a liar."
- Helmut Newton
Moje fotky na PFS
Re: Hodí se K-30 do ateliéru?
focení svateb je pro děcka a K-30 ti do ateliéru v pohodě postačí. Jen si nekupuj stále světla.
http://cunesk8.rajce.idnes.cz, http://vimeo.com/user6166468
Pentax IstDS + K-5, Pentax 18-55, Pentax DA 50-200, Sigma 8mm/4 , Pentax M28/2,8, Pentax A50/1,7, Pentax M 135/3,5 , Cosina100/3,5 , Sigma Ef 500Ds super,Velbon Voxi L+Giottos MH1302-652
Pentax IstDS + K-5, Pentax 18-55, Pentax DA 50-200, Sigma 8mm/4 , Pentax M28/2,8, Pentax A50/1,7, Pentax M 135/3,5 , Cosina100/3,5 , Sigma Ef 500Ds super,Velbon Voxi L+Giottos MH1302-652