Reportážní pevné sklo
Moderátor: Moderátoři
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1643
- Registrován: 31 črc 2012, 07:19
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reportážní pevné sklo
Na eBay se dá sehnat FA* 24/2 AL [IF], možná by jí měli i Škody nebo Pazdery. Ale na report bych si vzal klasickou 16-50/f2,8 (ekv.24-70), s tim pevnym sklem budeš pobíhat jak tajdrdlík a kolikrát se nedá jít moc blízko, nebo je problém couvnout.. a než prohodíš sklo.. zoom je ideální. Nebo chceš udělat celkovej záběr a hned na něco detail, třeba cvaknout nějakou pěknou slečnu a jsi v pasti. Nebo budeš tahat dvě těla? No ale to je tvoje věc. Pentax FA* 24/2 AL [IF] mi přijde jako dobrá volba. Takový akorát ohnisko, rychlý AF - http://www.youtube.com/watch?v=OpvdYzKcDkU a lezou z něho pěkný fotky http://www.pentaxforums.com/forums/lens ... mples.html. Tak přeju šťastnou ruku při výběru.
Ever-patient PENTAX
"Any photographer who says he’s not a voyeur is either stupid or a liar."
- Helmut Newton
Moje fotky na PFS
"Any photographer who says he’s not a voyeur is either stupid or a liar."
- Helmut Newton
Moje fotky na PFS
Re: Reportážní pevné sklo
zoom sklo by som uplne vylucil. nie z frajeriny, ze treba nakupit pevne skla a tvrdit ze zoom skla nie su take dobre, ale z praktickeho hladiska, mal som zoomy a vsetky som popredal (sigma 10-20/4-5.6,sigma 17-50/2.8,sigma 70-200/2,8)
... ked mam zoom, tak zoomujem, nefotim ... ked mam pevne sklo, tak jedine na co sa sustredim je obraz v hladaciku, komponujem (kludne aj nohami) a nerobim v podvedomi iba zoom ohniskom.
nie je reportaz ako reportaz, takze kazdy mm ohiska moze byt pre niekoho rozhododujuci. pre mna tak isto ako ohnisko je dolezita svetelnost. v prvom rade nemam zaujme o sklo napr. 21mm/3.2, moze byt akokolvel super (co aj je), ked sa vizualne obrazom blizi k setaku s f3.5. v druhom rade pozadujem kreativu fotografiu, maximum clona je tak f2.8. v tretom rade kazde sklo na f1.4 po zacloneni na f2 - 2.5 - 2.8 dava vyborne opticke vlastnosti (cest vynimkam ).
Pentax FA24/2 - tazsie sa zhana, keby bol v dobrom mechanickom stave uvazoval by som o nom
Sigma 28/1.8 - neviem preco osobne by som chcel este o kusok lepsi vykon od pevneho skla (v urcitych smeroch),inak je to slusne sklo
Sigma 30/1.4 - tuto aktualne mam, ale uz sa nevyraba (asi pol roka? ), nova sigma 30/1.4 este nie je na pentax dostupna
Sigma 35/1.4 - opticky najvyssie zo vsetkych spomenutych, ale aj cenovo. mne bolo 35mm akosi uz moc
Pentax DA35/2.4 - mal som, 35mm som uz popisal, opticky v pohode, plast az tak nevadi/vydrzi, ide skor o feeling pri foteni a drzani
Pentax FA35/2 - taky kompromis,ak nevadi 35mm,uvazoval by som o nom ako pri Pentax FA24/2, horsie sa zhana
... ked mam zoom, tak zoomujem, nefotim ... ked mam pevne sklo, tak jedine na co sa sustredim je obraz v hladaciku, komponujem (kludne aj nohami) a nerobim v podvedomi iba zoom ohniskom.
nie je reportaz ako reportaz, takze kazdy mm ohiska moze byt pre niekoho rozhododujuci. pre mna tak isto ako ohnisko je dolezita svetelnost. v prvom rade nemam zaujme o sklo napr. 21mm/3.2, moze byt akokolvel super (co aj je), ked sa vizualne obrazom blizi k setaku s f3.5. v druhom rade pozadujem kreativu fotografiu, maximum clona je tak f2.8. v tretom rade kazde sklo na f1.4 po zacloneni na f2 - 2.5 - 2.8 dava vyborne opticke vlastnosti (cest vynimkam ).
Pentax FA24/2 - tazsie sa zhana, keby bol v dobrom mechanickom stave uvazoval by som o nom
Sigma 28/1.8 - neviem preco osobne by som chcel este o kusok lepsi vykon od pevneho skla (v urcitych smeroch),inak je to slusne sklo
Sigma 30/1.4 - tuto aktualne mam, ale uz sa nevyraba (asi pol roka? ), nova sigma 30/1.4 este nie je na pentax dostupna
Sigma 35/1.4 - opticky najvyssie zo vsetkych spomenutych, ale aj cenovo. mne bolo 35mm akosi uz moc
Pentax DA35/2.4 - mal som, 35mm som uz popisal, opticky v pohode, plast az tak nevadi/vydrzi, ide skor o feeling pri foteni a drzani
Pentax FA35/2 - taky kompromis,ak nevadi 35mm,uvazoval by som o nom ako pri Pentax FA24/2, horsie sa zhana
Naposledy upravil(a) lennyl dne 29 srp 2013, 12:32, celkem upraveno 1 x.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
-
- Nový uživatel
- Příspěvky: 34
- Registrován: 08 črc 2013, 10:24
Re: Reportážní pevné sklo
Díky moc za tipy, pro mě je také důležitá světelnost - pevné sklo a "zoomovat nohama" mi nevadí
Re: Reportážní pevné sklo
To zoomovanie nohami nevadí ak je priestor a čas, ale často sa fotí od vyhradeného priestoru kde môžeš byť rád že máš dobrého fleka a nie že cúvať dozadu aby sa mi tam dačo vošlo, ked za mnou navyše stojí hrba ludí ktorý by sa z radostou predo mna predrali aby nemuseli cvakať cez moje plece
Z tohto pohladu vidím tú spomenutú Sigmu 18-35/1,8 ako velmi velkého favorita, testy to len potvrdzujú a cena myslím že zodpovedá tomu čo človek dostane. Iné je ak niekoho uspokojí DA35/2,4 tam sa dá vela ušetriť, ale riešiť Sigmu 28, či jazdenú FA 24/2 či iný monofokál za 400-500€ tak fakt radšej 18-35/1,8 za 700€ a mám aj ohnisko 24, 28 aj 35mm
Trebárs http://www.ebay.co.uk/itm/smc-PENTAX-FA ... 58a2e5c230
Z tohto pohladu vidím tú spomenutú Sigmu 18-35/1,8 ako velmi velkého favorita, testy to len potvrdzujú a cena myslím že zodpovedá tomu čo človek dostane. Iné je ak niekoho uspokojí DA35/2,4 tam sa dá vela ušetriť, ale riešiť Sigmu 28, či jazdenú FA 24/2 či iný monofokál za 400-500€ tak fakt radšej 18-35/1,8 za 700€ a mám aj ohnisko 24, 28 aj 35mm
Trebárs http://www.ebay.co.uk/itm/smc-PENTAX-FA ... 58a2e5c230
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Re: Reportážní pevné sklo
Ivan-K: napisal si to dobre s tym fotenim so zoomom a priestorom. preto som aj ja uviedol vyssie, ze nie je reportaz ako reportaz (zalezi na co sa clovek specializuje).
doplnim este :
Pentax FA31/1.8 - cenovo za novy kus dost mimo, byt je to kovovy limited objektiv (aj na FF mozno raz), podla fotiek z webu (aj tu z galerie) nevidim odpodstatneny rozdiel v obraze medzi sigmou 30/1.4 na f1.8 a pentax fa31/1.8.
Sigma 30/1.4 - na K5 bola na f1.4 casto nepresna, na f1.6-f2.0 obrazovo vyrazne lepsia. na K5IIs je to uz ale o triedu lepsie (a pre mna vyborna volba).
Sigma 18-35/1.8 - ak sa clovek vzije ze moze aj zoomovat, tak posluzi vynikajuco (prve testy su ohromne).
doplnim este :
Pentax FA31/1.8 - cenovo za novy kus dost mimo, byt je to kovovy limited objektiv (aj na FF mozno raz), podla fotiek z webu (aj tu z galerie) nevidim odpodstatneny rozdiel v obraze medzi sigmou 30/1.4 na f1.8 a pentax fa31/1.8.
Sigma 30/1.4 - na K5 bola na f1.4 casto nepresna, na f1.6-f2.0 obrazovo vyrazne lepsia. na K5IIs je to uz ale o triedu lepsie (a pre mna vyborna volba).
Sigma 18-35/1.8 - ak sa clovek vzije ze moze aj zoomovat, tak posluzi vynikajuco (prve testy su ohromne).
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Reportážní pevné sklo
Ja by som to práve riešil z hladiska ceny, ak mi stačí niečo za 200€ (nová DA35/2,4, jazdená FA28/2,8, možno jazdená Sigma 30) tak kludne monofokál - tu nie je dôvod si priplácať 500€ za svetelný zoom, ale všetko ostatné (DA35 MACRO, FA24/2, FA35/2 Sigma 28/30/35) sa bavíme o sume 400-***€ a tu by som skutočne šiel skôr do zoomu od Sigmy
Alebo to riešiť niektorým jazdeným kusom z tých skiel ktoré ako nové stoja 400-500€ tak aby sa človek dostal na sumu +-250-300€
Používanie monofokálu nesie práve vždy to obmedzenie priestoru , často kludne stena či nejaká bariera, ono to nie je problém ak sú dve telá , ale v prípade jednoho musí mať človek fakt bud priestor, alebo ideálnu pozíciu pre fotenie, inak to môže skončiť prúserom
Alebo to riešiť niektorým jazdeným kusom z tých skiel ktoré ako nové stoja 400-500€ tak aby sa človek dostal na sumu +-250-300€
Používanie monofokálu nesie práve vždy to obmedzenie priestoru , často kludne stena či nejaká bariera, ono to nie je problém ak sú dve telá , ale v prípade jednoho musí mať človek fakt bud priestor, alebo ideálnu pozíciu pre fotenie, inak to môže skončiť prúserom
Naposledy upravil(a) Ivan-K dne 29 srp 2013, 13:29, celkem upraveno 3 x.
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Re: Reportážní pevné sklo
24/1,8 použávala přítelkyně na Canon a na cropu byla špatná. Prodala ho kamarádovi na Fulfrejma tam prý už fachá dobře. Já mám tu FA*24/2 a jak už zaznělo, pokud je v dobrém stavu tak stojí za to.crunchbang píše:Díky, jak jsem psal preferuji pevné sklo, nemáte tedy někdo zkušenost se sigmou 24/1,8 nebo 28/1,8?
Re: Reportážní pevné sklo
Zde je recenze jednoho z uživatelů fóra (Miro2), který má Sigmu AF 28/1,8 EX DG Macro a zdá se, že je s ní spokojený.
Odkaz:
http://pentaxfriends.eu/viewtopic.php?f=28&t=3476
Odkaz:
http://pentaxfriends.eu/viewtopic.php?f=28&t=3476
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 336
- Registrován: 10 bře 2011, 11:45
- Bydliště: Brno
Re: Reportážní pevné sklo
... si dovolím taky malou zkušenost:
Používám v poslední době hodně 21/3,2 ltd.
Ohnisko na cropu se mi celkem líbí, protisvětlo super, zpracování slušný ...
Co by mi ale na streetu (kterej nefotím) vadilo je to, že kvůli světelnosti v tomto ohnisku prakticky vypadlo hraní s hloubkou ostrosti - pokud fotíte cokoli co je od vás dál jak dva metry - leda snad ulicí podélně pokud bude tato mít alespoň kilometr
To mě děsně štve a je to hlavní důvod, proč uvažuju o šetření na výše zmíněnou Sigmu 18-35/1,8
Ta FA 24/2 zní taky docela fajn, ale hledat zachovalej kus - to už asi raději nový a univerzálnější sklo ...
Používám v poslední době hodně 21/3,2 ltd.
Ohnisko na cropu se mi celkem líbí, protisvětlo super, zpracování slušný ...
Co by mi ale na streetu (kterej nefotím) vadilo je to, že kvůli světelnosti v tomto ohnisku prakticky vypadlo hraní s hloubkou ostrosti - pokud fotíte cokoli co je od vás dál jak dva metry - leda snad ulicí podélně pokud bude tato mít alespoň kilometr
To mě děsně štve a je to hlavní důvod, proč uvažuju o šetření na výše zmíněnou Sigmu 18-35/1,8
Ta FA 24/2 zní taky docela fajn, ale hledat zachovalej kus - to už asi raději nový a univerzálnější sklo ...
... sváteční cvakal a zběsilý pilot autobusu a VW buggy ...