Reportážní pevné sklo
Moderátor: Moderátoři
-
- Nový uživatel
- Příspěvky: 34
- Registrován: 08 črc 2013, 10:24
Reportážní pevné sklo
Dobrý den,
mám řadu zoom objektivů, ale chtěl bych si na reportáž pořídit nějaké pevné sklo. Jde mi o ostré snímky a chtěl bych od objektivu taky slušnou světelnost. Do oka mi padl DA 35/2,4 četl jsem řadu příznivých recenzí, ale přeci jen přijde mi jako takový "plasťák", škoda, že voigtlander 40/2,0 je manuál. Chtěl bych proto poprosit někoho, kdo s ním má nějaké zkušenosti, aby napsal svůj názor, popřípadě mi doporučil nějaké jiné pevné sklo na reportáž, předem díky.
mám řadu zoom objektivů, ale chtěl bych si na reportáž pořídit nějaké pevné sklo. Jde mi o ostré snímky a chtěl bych od objektivu taky slušnou světelnost. Do oka mi padl DA 35/2,4 četl jsem řadu příznivých recenzí, ale přeci jen přijde mi jako takový "plasťák", škoda, že voigtlander 40/2,0 je manuál. Chtěl bych proto poprosit někoho, kdo s ním má nějaké zkušenosti, aby napsal svůj názor, popřípadě mi doporučil nějaké jiné pevné sklo na reportáž, předem díky.
Re: Reportážní pevné sklo
Já bych asi volil něco širšího. Tak aspoň 24mm, je to konec konců na crop. Mě se kromě 24mm moc osvědčilo taky DA 14/2,8. Manuál bych do úvahy nebral, pokud se ti nechce kupovat FA 35/2 z druhé ruky, tak jdi to DA35. Zas tak hrozná není.
-
- Nový uživatel
- Příspěvky: 34
- Registrován: 08 črc 2013, 10:24
Re: Reportážní pevné sklo
Díky já vím, ale moc nevěřím tomu plastovému bajonetu.
Re: Reportážní pevné sklo
U malýho a lehkýho objektivu bych se toho nebál. Musel bys fotit v opravdu krutým mraze, aby ten plast zkřehl a hrozilo ulomení. Přítelkyně má Canon EF 50/1,8 s plastovým bajonetem už roky, používá ho moc ráda a zatím bez problémů.
Nebo jsem ochotný se za 9000 rozloučit s FA35/2.
Nebo jsem ochotný se za 9000 rozloučit s FA35/2.
Re: Reportážní pevné sklo
Plastového objektivu bych s nebál. DA 35/24 jsem měl a je to vynikající objektiv, který jsem později vyměnil za DA 35/2,8 kvůli makru. Ber v úvahu, že plasťák je i Boening Dreamliner a Aibus 380.
Zajímavé je, že nikomu nevadí kovový bajonet přšroubovaný pár pidišroubky k plastovému tubusu objektivu DA*. To se nikdo ulomení nebojí.
Souhlasím s elho-cid, že ohnisko 35 mm je na report dlouhé a vzal bych DA 21/3,2 nebo Sigmu 24/2,8 AF SuperWide II. Dobrá by byla i Sigma AF 28/1,8 s velkou clonou. Nejlepší a nejlevnější by asi byla Sigma 24 AF SuperWide II, která je ostrá jako břitva, má hezký bokeh i na cloně f8 a clona 2,8 dává i v horších světelných podmínkách sametový bokeh.
Jinak na report v interiéru jsem většinou nosil EF 17-40/4 na Canonu 5DII. Pro Pentax je ekvivalent cca DA 12-24/4. Kdybych si bral pevný objektiv, tak EF 35/2 nebo EF 28/2,8 pro full frame.
Zajímavé je, že nikomu nevadí kovový bajonet přšroubovaný pár pidišroubky k plastovému tubusu objektivu DA*. To se nikdo ulomení nebojí.
Souhlasím s elho-cid, že ohnisko 35 mm je na report dlouhé a vzal bych DA 21/3,2 nebo Sigmu 24/2,8 AF SuperWide II. Dobrá by byla i Sigma AF 28/1,8 s velkou clonou. Nejlepší a nejlevnější by asi byla Sigma 24 AF SuperWide II, která je ostrá jako břitva, má hezký bokeh i na cloně f8 a clona 2,8 dává i v horších světelných podmínkách sametový bokeh.
Jinak na report v interiéru jsem většinou nosil EF 17-40/4 na Canonu 5DII. Pro Pentax je ekvivalent cca DA 12-24/4. Kdybych si bral pevný objektiv, tak EF 35/2 nebo EF 28/2,8 pro full frame.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 2008
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reportážní pevné sklo
Plastovy bajonet a hrozny dizajn. Vyzera to ako valček.crunchbang píše:Díky já vím, ale moc nevěřím tomu plastovému bajonetu.
Re: Reportážní pevné sklo
Jeden 12-24 se válí na paladixu. Pokud nevadí velikost a máš na něj tak ho kup. Podle testů zdatně konkuruje pevným sklům. Mám ho a jsem sním spokojený.
PK-3, Fa20/2,8, FA 31/1,8, FA 77/1,8, DFA 100/2,8WR
-
- Nový uživatel
- Příspěvky: 34
- Registrován: 08 črc 2013, 10:24
Re: Reportážní pevné sklo
Díky za odpovědi, jen k sigmě, kdysi jsem koupil jednu pěknou bazarovou a po čase se mi začal povrch objektivu loupat, proto nemám k této značce už moc velkou důvěru.
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 09 dub 2012, 18:00
- Bydliště: Momentálně Severní Morava
Re: Reportážní pevné sklo
Já, ale myslím, že to není o tom jestli se ti loupe povrch. Spíš jde o to jaký to má obrazový výstup ne? Myslím, že odlupující lak, ale nebude mít na toto vliv.
Pentax na prodej!
Pentax K-r + seťáky cena 2500,-
Fuji X-T1 XF 35/1,4 s redukcí pentaxí Sigma 18-50/f2.8 ; Sigma 70-200/f2.8
Fuji X-30
Pentax K-r + seťáky cena 2500,-
Fuji X-T1 XF 35/1,4 s redukcí pentaxí Sigma 18-50/f2.8 ; Sigma 70-200/f2.8
Fuji X-30
-
- Nový uživatel
- Příspěvky: 34
- Registrován: 08 črc 2013, 10:24
Re: Reportážní pevné sklo
Samozřejmě, materiál objektivu evidentně na obrazový výstup vliv mít nebude , ale jde taky o celkovou konstrukci ne?Dobros píše:Já, ale myslím, že to není o tom jestli se ti loupe povrch. Spíš jde o to jaký to má obrazový výstup ne? Myslím, že odlupující lak, ale nebude mít na toto vliv.
Re: Reportážní pevné sklo
Kup Pentax sklo a máš klid. Ty Sigmy maji vážně zpracování na nic co se týče toho laku nebo povrchu.
Obrazová kvalita samozřejmě s tim nemá nic společnýho ale když už vyhodit peníze, tak za celkovou kvalitu a ne jen obrazovou. Já mám skla v řadě DA* a bez debat. Samozřejmě jsem je volil kvůli utěsněnosti proti prachu a vodě a v neposlední řadě i kvůli perfektnímu zpracování. DA* 16-50 je na reportáž je jak dělanej. Mnozí ho za moc dobré sklo nemaji ale já jsem max spokojen.
Chceš sice pevné sko ale na reportáž bych volil spíše nějaký ten kvalitní zoom.
DA 12-24 patří taky mezi ty kvalitní zoomy.
Tak snad vybereš dobře ,-)
Obrazová kvalita samozřejmě s tim nemá nic společnýho ale když už vyhodit peníze, tak za celkovou kvalitu a ne jen obrazovou. Já mám skla v řadě DA* a bez debat. Samozřejmě jsem je volil kvůli utěsněnosti proti prachu a vodě a v neposlední řadě i kvůli perfektnímu zpracování. DA* 16-50 je na reportáž je jak dělanej. Mnozí ho za moc dobré sklo nemaji ale já jsem max spokojen.
Chceš sice pevné sko ale na reportáž bych volil spíše nějaký ten kvalitní zoom.
DA 12-24 patří taky mezi ty kvalitní zoomy.
Tak snad vybereš dobře ,-)
Re: Reportážní pevné sklo
Nie je Sigma ako Sigma z tých čo ja mám mi ani jedna nepríde ako zlá, o novej 35mm ani nevravím, po stránke spracovania tomu niet absolútne čo vytknúť a o optickú kvalitu tiež nie
Zrovna nová Sigma 18-35 by mohla byť ideálna volba, aj rozsah aj svetelnosť
Zrovna nová Sigma 18-35 by mohla byť ideálna volba, aj rozsah aj svetelnosť
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
-
- Nový uživatel
- Příspěvky: 34
- Registrován: 08 črc 2013, 10:24
Re: Reportážní pevné sklo
Díky, jak jsem psal preferuji pevné sklo, nemáte tedy někdo zkušenost se sigmou 24/1,8 nebo 28/1,8?
Re: Reportážní pevné sklo
Mám zkušenosti se Sigmou 28 1.8, celá recenze je zde http://marekmusilfoto.cz/sigma28_recenze.php
Fotím s ní hodně report, prakticky všechno na plnou díru. Ukázky mám v recenzi, nebo tady pár z poslední akce:
http://marekmusilfoto.cz/images/galerie ... GP6642.jpg
http://marekmusilfoto.cz/images/galerie ... GP6435.jpg
http://marekmusilfoto.cz/images/galerie ... GP8635.jpg
http://marekmusilfoto.cz/images/galerie ... GP8564.jpg (tady vím, že mám jedno oko mimo HO)
Možná bude i k prodeji, respektive ještě před víkendem jsem byl rozhodlej, že bude,teď nevím.
O víkendu jsem ale potkal fotografa, kterej měl přesně sestavu, kterou bych si chcel koupit místo Pentaxe (Nikon D600 + Sigma 35 1.4). Chápu, že je hloupý soudit něco podle pár minut v rukách, ale:
Co jsem nechápal, byl autofocus. Zkoušel jsem záměrně hranu stěny, což není uplně ideální pro AF. K-x + Sigma 28 1.8 nezaváhal, D600 + Sigma 35 1.4 tu hranu prostě nenašla. Bylo to krátce po poledni (ve stínu), takže ve světle bych problém neviděl. Bral jsem v potaz menši body oproti K-x, takže se snažil mířit přesně na střed. Při dalších zkouškách už byla úspěšnost lepší, ale určitě ne lepší než K-x (teď nemyslím ani tak přesnost, jako spíš to, že se foťák chytl).
Fotograf sám říkal, že mu to občas dělá u všech skel a u D90 tento problém nemá. Snad je to chyba kusu a ne vlastnost (což je taky možnost vzhledem k tomu, jak Nikon šidí výstupní kontrolu). Jen je něco jinýho dát 10 000 táců za něco ošiženýho a 40. Vím, že s D4 by se to nestalo, ale držme se na zemi myšlenky, že nepřecházím z K-x na top reportážní model.
Tohle je jen takovej offtopic k tomu možnýmu prodeji skla.
Fotím s ní hodně report, prakticky všechno na plnou díru. Ukázky mám v recenzi, nebo tady pár z poslední akce:
http://marekmusilfoto.cz/images/galerie ... GP6642.jpg
http://marekmusilfoto.cz/images/galerie ... GP6435.jpg
http://marekmusilfoto.cz/images/galerie ... GP8635.jpg
http://marekmusilfoto.cz/images/galerie ... GP8564.jpg (tady vím, že mám jedno oko mimo HO)
Možná bude i k prodeji, respektive ještě před víkendem jsem byl rozhodlej, že bude,teď nevím.
O víkendu jsem ale potkal fotografa, kterej měl přesně sestavu, kterou bych si chcel koupit místo Pentaxe (Nikon D600 + Sigma 35 1.4). Chápu, že je hloupý soudit něco podle pár minut v rukách, ale:
Co jsem nechápal, byl autofocus. Zkoušel jsem záměrně hranu stěny, což není uplně ideální pro AF. K-x + Sigma 28 1.8 nezaváhal, D600 + Sigma 35 1.4 tu hranu prostě nenašla. Bylo to krátce po poledni (ve stínu), takže ve světle bych problém neviděl. Bral jsem v potaz menši body oproti K-x, takže se snažil mířit přesně na střed. Při dalších zkouškách už byla úspěšnost lepší, ale určitě ne lepší než K-x (teď nemyslím ani tak přesnost, jako spíš to, že se foťák chytl).
Fotograf sám říkal, že mu to občas dělá u všech skel a u D90 tento problém nemá. Snad je to chyba kusu a ne vlastnost (což je taky možnost vzhledem k tomu, jak Nikon šidí výstupní kontrolu). Jen je něco jinýho dát 10 000 táců za něco ošiženýho a 40. Vím, že s D4 by se to nestalo, ale držme se na zemi myšlenky, že nepřecházím z K-x na top reportážní model.
Tohle je jen takovej offtopic k tomu možnýmu prodeji skla.
Naposledy upravil(a) Mara42 dne 29 srp 2013, 11:36, celkem upraveno 2 x.
Re: Reportážní pevné sklo
Sigmu 28/1.8 mám ale staršiu verziu bez AF (je taká aj s AF a potom už len tie súčasné verzie). Nesťažujem si ale bez AF to má obmedzené použitie, a voči súčasným je tam úplne iná stavba, lebo tá staršia je hodne menšia. Už len rozdiel filtrového závitu 58mm vs 77mm hovorí za všetko.
Podla mna všetky tieto monofokály Sigmy pravdepodobne prejdú upgradom,kvalita pôjde ešte vyššie, len že na bajonet Px si bude treba počkať. Ak to nehorí myslím že Sigma 30mm by mohla tiež vyhovovať, len že zatial sa nová verzia s Px bajonetom neponúka
Podla mna všetky tieto monofokály Sigmy pravdepodobne prejdú upgradom,kvalita pôjde ešte vyššie, len že na bajonet Px si bude treba počkať. Ak to nehorí myslím že Sigma 30mm by mohla tiež vyhovovať, len že zatial sa nová verzia s Px bajonetom neponúka
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6