Pentax - drby a dalsi
Moderátor: Moderátoři
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
Jo, je to úplně stejný jako srovnávat třeba spešl Epic s X.O komplet na nejvyšším Foxu s pevným 29" na X.7
BTW, Chuck Norris fotografie, Ken Rockwell, AF u C 5DIII celkem zhanil a označil ho jako cestu zpět.
BTW, Chuck Norris fotografie, Ken Rockwell, AF u C 5DIII celkem zhanil a označil ho jako cestu zpět.
..nejhezčí pohled na svět je z komína!
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
Úplně souhlasim EPIC s nejvyžším FOXEM je paráda, ale nic to nemění na tom, že si každý musí vybrat, zda něco obyč. za rozumnou cenu, nebo drahou špičku a je jedno zda je to kolo nebo foto.
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
Já si taky myslim, že to "košer" je... a to proto, že Pentax nemá v portfoliu vyšší model. Kdyby ho měl, nikoho to nenapadne. Ale jsou lidi, kteří by vyšší model chtěli a mají na něj peníze.... takže musí srovnat s TOP, co mohou reálně koupit.
Svým postem jsem chtěl ale primárně napsat něco jiného... mělo to být tohle:
- mrkněte na tu fotku zaostřenou AF-C... myslim, že většina z vás bude souhlasit s tím, že je +- celkem dobře a použitelně zaostřená. Já osobně tohle považuju za naprostý technický strop K5. To poselství je tedy takové, že pokud tohle fotografovi stačí... může to s Pentaxem klidně z 60-70% fotit, když svou techniku správně použije. Což většině fotografů, kteří se neživí v branži, bude dostatečnej výsledek.
- AF-C na vyšších konkurenčních strojích je úplně někde jinde... může tu psát kdokoliv opak, ale je to prostě tak. Nemá to smysl nějak maskovat a vykecávat.
Svým postem jsem chtěl ale primárně napsat něco jiného... mělo to být tohle:
- mrkněte na tu fotku zaostřenou AF-C... myslim, že většina z vás bude souhlasit s tím, že je +- celkem dobře a použitelně zaostřená. Já osobně tohle považuju za naprostý technický strop K5. To poselství je tedy takové, že pokud tohle fotografovi stačí... může to s Pentaxem klidně z 60-70% fotit, když svou techniku správně použije. Což většině fotografů, kteří se neživí v branži, bude dostatečnej výsledek.
- AF-C na vyšších konkurenčních strojích je úplně někde jinde... může tu psát kdokoliv opak, ale je to prostě tak. Nemá to smysl nějak maskovat a vykecávat.
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
to želvák bob:
jsem velkým zastáncem K5 IIs, ale objektivně, na AF-C se to ani zdaleka nepřiblíží ke Canonu 40D se zapnutým AI-servo z roku 2007.
Jako ukázka je zde odkaz na sérii fotbalisty pořízenou rychlostí 6,5 fps s průměrným objektivem
EF 70-300/4,5-5,6 DO,který není tak kvalitní jako např. EF 70-200/4, nebo rychlý jako 70-200/2,8.
Samozřejmě ani zde není 100% úspěšnosti.
http://www.komar.org/faq/camera/canon-4 ... autofocus/
jsem velkým zastáncem K5 IIs, ale objektivně, na AF-C se to ani zdaleka nepřiblíží ke Canonu 40D se zapnutým AI-servo z roku 2007.
Jako ukázka je zde odkaz na sérii fotbalisty pořízenou rychlostí 6,5 fps s průměrným objektivem
EF 70-300/4,5-5,6 DO,který není tak kvalitní jako např. EF 70-200/4, nebo rychlý jako 70-200/2,8.
Samozřejmě ani zde není 100% úspěšnosti.
http://www.komar.org/faq/camera/canon-4 ... autofocus/
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
Já tohle moc nechápu... klidně můžete srovnávat ekvivalentní těla (kde na tom Pentax bude stejně s AF-C nejhůře).
Ale tahle debata tady rozhořela pod tím, co sem někdo dal nějakej odkaz o tom, že ani 1D M4 neostří 100%. Takže debatu považuju celkem na místě .
Druhá věc je slovo "odpad". Když jsem fotil nějakou přehlídku s 1Ds III, tak jsem ten "odpad" s ne 100% zaostřením měl taky okolo 40%. Jenže i ty fotky, které z mého pohledu byly v zaostřovacím odpadu, byly z nějakejch 80-90% lépe zaostřené, než dobře zaostřené fotky s K5.
Jde o to, že když to pak člověk vidí pohromadě, tak ty jeho nároky jdou prostě vejš. Takže fakt nelze říct to, když je na 1D M4 odpad 40%, tak je to stejné, jako když je na K5 odpad 40%.
Podobné úvahy mají ale hlavně lidi, kteří fotoaparát podobné třídy nedrželi v ruce. I lidi tady z fóra, kteří koupili stroj jako je třeba 5D3, zde jasně píší, jak naprostá změna to je.
Nicméně souhlasim s tím, že nemá smysl srovnávat těla různých tříd. Ale tady nejde o tohle. V sousedním vlákně to pěkně pojmenoval JP3112. Skalní fanoušci glorifikují, bagatelizují problémy (ani nejdražší 1D4 nemá 100% AF)... a nějakej nováček, který sem přijde, pak třeba může mít o něčem pocit, který zcela neodpovídá realitě.
Já bych to shrnul tak, že konkurence nabízí podstatně pokročilější modely, které mají AF z úplně jiného světa. I nižší modely konkurence jsou na tom bohužel lépe, než Pentax. Nicméně dějí se v tomhle směru pozitivní změny a pokud člověk svoje tělo dobře ovládá, může se dostat k použitelným výsledkům i v rámci AF-C.
Ale tahle debata tady rozhořela pod tím, co sem někdo dal nějakej odkaz o tom, že ani 1D M4 neostří 100%. Takže debatu považuju celkem na místě .
Druhá věc je slovo "odpad". Když jsem fotil nějakou přehlídku s 1Ds III, tak jsem ten "odpad" s ne 100% zaostřením měl taky okolo 40%. Jenže i ty fotky, které z mého pohledu byly v zaostřovacím odpadu, byly z nějakejch 80-90% lépe zaostřené, než dobře zaostřené fotky s K5.
Jde o to, že když to pak člověk vidí pohromadě, tak ty jeho nároky jdou prostě vejš. Takže fakt nelze říct to, když je na 1D M4 odpad 40%, tak je to stejné, jako když je na K5 odpad 40%.
Podobné úvahy mají ale hlavně lidi, kteří fotoaparát podobné třídy nedrželi v ruce. I lidi tady z fóra, kteří koupili stroj jako je třeba 5D3, zde jasně píší, jak naprostá změna to je.
Nicméně souhlasim s tím, že nemá smysl srovnávat těla různých tříd. Ale tady nejde o tohle. V sousedním vlákně to pěkně pojmenoval JP3112. Skalní fanoušci glorifikují, bagatelizují problémy (ani nejdražší 1D4 nemá 100% AF)... a nějakej nováček, který sem přijde, pak třeba může mít o něčem pocit, který zcela neodpovídá realitě.
Já bych to shrnul tak, že konkurence nabízí podstatně pokročilější modely, které mají AF z úplně jiného světa. I nižší modely konkurence jsou na tom bohužel lépe, než Pentax. Nicméně dějí se v tomhle směru pozitivní změny a pokud člověk svoje tělo dobře ovládá, může se dostat k použitelným výsledkům i v rámci AF-C.
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1643
- Registrován: 31 črc 2012, 07:19
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
No ja jsem ten odkaz na ostření dal hlavně proto, že jsem tu četl názory jako že Canon má na kontinuální ostření ostrých 10/10 fotek. Budu věřit panu Kozákovi. S bleskem mám problém jenom na blízko, dejme tomu pod 1m. Přijde mi to tak, že 540 neumí míň/málo blesknout. Stačí přiclonit (f/4-5) a je to v pořádku.
Ever-patient PENTAX
"Any photographer who says he’s not a voyeur is either stupid or a liar."
- Helmut Newton
Moje fotky na PFS
"Any photographer who says he’s not a voyeur is either stupid or a liar."
- Helmut Newton
Moje fotky na PFS
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 147
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
540 má na displeji krásný grafický ukazatel vzdálenosti, na kterou s aktuálním nastavením zvládne korektně exponovat ... takže pokud máš 2,8 / 1600 ISO a chceš fotit na metr, tak prostě smůla no, natolik výkon samozřejmě snížit nejde, ale počítám že CaNikoní modely na tom budou dost podobněmatak77 píše:S bleskem mám problém jenom na blízko, dejme tomu pod 1m. Přijde mi to tak, že 540 neumí míň/málo blesknout. Stačí přiclonit (f/4-5) a je to v pořádku.
https://www.facebook.com/castka
http://www.FotoBanka.net
Pentax K-5II +K-5, Samyang 8mm, PENTAX DA* 16-50mm F2,8, DA 40mm f/2.8 Limited, DA 70mm f/2.4 Limited, D FA 100/2.8 Macro WR, DA* 50-135mm f/2.8, DA* 300 f/4...
http://www.FotoBanka.net
Pentax K-5II +K-5, Samyang 8mm, PENTAX DA* 16-50mm F2,8, DA 40mm f/2.8 Limited, DA 70mm f/2.4 Limited, D FA 100/2.8 Macro WR, DA* 50-135mm f/2.8, DA* 300 f/4...
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
To je společnej "problém" (vlastnost) pro všechny blesky... nicméně je snadno řešitelnej třeba tím HSS, když člověk chce zachovat clonu. Pěknej příklad, kde to HSS lze v praxi úplně v pohodě použít.CSA píše: ale počítám že CaNikoní modely na tom budou dost podobně
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1643
- Registrován: 31 črc 2012, 07:19
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
"krásný grafický ukazatel vzdálenosti" tam je. Ale on neumí, když ho necháš na poloautomat TAv/ISO auto (třeba 100-6400), si sám stáhnout citlivost senzoru tak, aby nepřepálil, když už teda nemůže jít níž s výkonem blesku. Buď mu musíš stáhnout rozsah citlivosti, nebo přiclonit. Myslim si že tady je problém v tom, že ta lampa prostě nedokáže míň "bliknout". HSS by mi asi nepomohlo. Ale naštve to, když na to zapomenu a mám pak "sněhuláky"
Ever-patient PENTAX
"Any photographer who says he’s not a voyeur is either stupid or a liar."
- Helmut Newton
Moje fotky na PFS
"Any photographer who says he’s not a voyeur is either stupid or a liar."
- Helmut Newton
Moje fotky na PFS
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
A neřešil by to nějaký difuzér, který by nepustil ven všechno světlo?
Pentax K5; Sigma DC 17-70; Pentax-M 135/3,5; Helios 44M; Pentax FA 80-320; Ricoh XR Rikenon 50/2;
Pentax Optio w90
Sony NEX-5R; SEL18-55; SEL16/2,8; SEL30/3,5
Pentax Optio w90
Sony NEX-5R; SEL18-55; SEL16/2,8; SEL30/3,5
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
To s tím bleskem jsem tady začal asi já s obecnou poznámkou nad tím, že Pentax by měl mít do budoucna něco jako je CLS od Nikonu.
Proč jsem uvedl zrovna CLS? Jako dlouholetý majitel Canonů jsem měl nacvičený systém Speedlite. Pak jsem musel (čekal jsem na K5IIs) použít půjčený Nikon D7000 s bleskem SB 900 a... čuměl jsem na drát. Půjčovatel mi řekl, že se o nic nemusím starat a něco tam nastavil v blesku a na těle. Moc jsem mu nevěřil, ale nechtěl jsem zakládat výzkumný ústav na blesk pro Nikon, tak jsem to vzal jak to bylo.
Fotil jsem s tím ve Zlaté huse v zadním velkém salonku - jen umělé osvětlení, členitý interiér. Musel jsem konstatovat, že blesky od Nikonu mají něco do sebe. Opravdu jsem se o nic nestaral a jen cvakal, z blízka z dálky, portrét, grupu bylo to fuk. Expozičních úletů bylo zanedbatelně - sněhulák ani jeden.
Pokus jsem pak zopakoval s FGZ 540, ale na krátkou vzdálenost si to sám neuřídí (byly i sněhuláci) a rozptyl expozice byl výrazně vyšší než s Nikonem, který jsem měl v té kombinaci poprvé v ruce. Přitom SB 900 už dnes ani nepatří k top modelům Nikonu, protože byl nahrazen SB 910.
Pokud jde obecně o posuzování míry odpadu, je to skutečně velice osobní věc. Jak píše miky_lbc, to co někdo považuje za technicky vyhovující - expozice, ostrost apod. - může někdo jiný brát za odpad. Je jasné, že při delším používání top těla s kvalitním objektivem se měřítko posune.
Upřímně musím přiznat, že některé snímky uveřejněné zde jako příklad dobrého ostření AF-C Pentaxu bych u sebe rovnou vymazal.
Proč jsem uvedl zrovna CLS? Jako dlouholetý majitel Canonů jsem měl nacvičený systém Speedlite. Pak jsem musel (čekal jsem na K5IIs) použít půjčený Nikon D7000 s bleskem SB 900 a... čuměl jsem na drát. Půjčovatel mi řekl, že se o nic nemusím starat a něco tam nastavil v blesku a na těle. Moc jsem mu nevěřil, ale nechtěl jsem zakládat výzkumný ústav na blesk pro Nikon, tak jsem to vzal jak to bylo.
Fotil jsem s tím ve Zlaté huse v zadním velkém salonku - jen umělé osvětlení, členitý interiér. Musel jsem konstatovat, že blesky od Nikonu mají něco do sebe. Opravdu jsem se o nic nestaral a jen cvakal, z blízka z dálky, portrét, grupu bylo to fuk. Expozičních úletů bylo zanedbatelně - sněhulák ani jeden.
Pokus jsem pak zopakoval s FGZ 540, ale na krátkou vzdálenost si to sám neuřídí (byly i sněhuláci) a rozptyl expozice byl výrazně vyšší než s Nikonem, který jsem měl v té kombinaci poprvé v ruce. Přitom SB 900 už dnes ani nepatří k top modelům Nikonu, protože byl nahrazen SB 910.
Pokud jde obecně o posuzování míry odpadu, je to skutečně velice osobní věc. Jak píše miky_lbc, to co někdo považuje za technicky vyhovující - expozice, ostrost apod. - může někdo jiný brát za odpad. Je jasné, že při delším používání top těla s kvalitním objektivem se měřítko posune.
Upřímně musím přiznat, že některé snímky uveřejněné zde jako příklad dobrého ostření AF-C Pentaxu bych u sebe rovnou vymazal.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1643
- Registrován: 31 črc 2012, 07:19
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
Twin: Bez diffuseru se lidi snad ani fotit nedají, je potřeba to světlo "rozbít" aspoň o kartičku.. A když bys použil něco co ti pohltí hodně světla, tak zas nemusíš mít výkon na větší vzdálenost. Šlo by to ale ošetřit snížením citlivosti senzoru, to však Pentax neumí, nebo to neumím nastavit. Takže to dělám manuálně a občas zapomenu -> sněhulák
Ever-patient PENTAX
"Any photographer who says he’s not a voyeur is either stupid or a liar."
- Helmut Newton
Moje fotky na PFS
"Any photographer who says he’s not a voyeur is either stupid or a liar."
- Helmut Newton
Moje fotky na PFS
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
Blesk C speedlite 600 EX RT má v algoritmu záblesku započítanou i vzdálenost, tudíž ví, že fotí na 0,6m i když tabulka ukazuje od 2m. Takto 540 nefunguje proto ty přepaly.
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1643
- Registrován: 31 črc 2012, 07:19
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
Ja myslel že P-TTL znamená Pentax-Through-The-Lens, takže si předbleskne - změří expozici - nastaví hodnoty - exponuje. Teoreticky vzdálenost nepotřebuju.
Ever-patient PENTAX
"Any photographer who says he’s not a voyeur is either stupid or a liar."
- Helmut Newton
Moje fotky na PFS
"Any photographer who says he’s not a voyeur is either stupid or a liar."
- Helmut Newton
Moje fotky na PFS
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
Také jsem si to myslel, ale praxe ukázala, že jsem myslel špatně.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz