Idealni sklo na portretni fotografii
Moderátor: Moderátoři
Idealni sklo na portretni fotografii
Zdravim vsechny, rad bych vas pozadal o nazory a vlastni zkusenosti, ktere sklo je nej na porizovani portretu. Jednalo by se jak o portrety obliceju tak i celych postav. Stale se nemuzu rozhodnout. Dikes
-
- V.I.P.
- Příspěvky: 553
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Nechanice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Idealni sklo na portretni fotografii
35 mm na celou postavu, 70-100 mm na detailnější záběry:Gargi píše:Zdravim vsechny, rad bych vas pozadal o nazory a vlastni zkusenosti, ktere sklo je nej na porizovani portretu. Jednalo by se jak o portrety obliceju tak i celych postav. Stale se nemuzu rozhodnout. Dikes
- SMC-FA 35/2 AL
- SMC-DA 70/2.4 Limited nebo SMC-FA D 100/2.8 Macro
Kompromis = 50 mm na všechno:
- SMC-FA 50/1.4
Pokud chceš opravdu univerzál, tak ta padina je na 1.5 crop už skoro horní hranice. Využitelný opravdu na portrét v prvém slova smyslu (tj. hlava maximálně poprsí) v přirozené vzdálenosti 1.5-3m (běžný kontakt mezi lidmi). Na celou postavu v záběru už na padesátku nestačí rozměr průměrného obýváku. Padesátku sám používám. Na tvář je super, ale dnes bych asi volil něco mírně kratšího mezi 30-40mm. Lehký výřez uděláš vždy.
K10D,Pentax12-24/4;Tamron 18-250;Pentax FA50/1.4;Tamron SPAF90/2.8 Macro;Pentax FA*300/4.5;Velbon Sherpa 200R;UltraPod;AF-360FGZ
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 275
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Siel by som do tej 35 byt tebou. Naozaj jeden vyrez to vie dotiahnut,ale ked mas dlhe sklo a malo miesta...uz nic neporiesis.
http://www.photozone.de/Reviews/Pentax% ... est-report
http://www.photozone.de/Reviews/Pentax% ... est-report
...no na analogu se brala ohniska kolem 85 a 135 mm jako portretni
...onehda jsem byl na nejake prednasce a tam kameraman z Barandova mluvil mimo jine o portretnich ohniscich... nejlepe z toho vyslo ohnisko kolem 100mm.. kratsi skla prodluzuji nosy a "zhubenuji" a delsi zase zplostuji a zesiluji...
...nicmene "vlastnosti" obou extremu se da vyuzit...
...takze z toho mi vychazi pro digi ohnisko kolem 70 mm (ze by DA 70/2,4 Ltd...?)... ale mam trochu pocit, ze crop faktor nema vliv na zobrazeni perspektivy ohniska...
...onehda jsem byl na nejake prednasce a tam kameraman z Barandova mluvil mimo jine o portretnich ohniscich... nejlepe z toho vyslo ohnisko kolem 100mm.. kratsi skla prodluzuji nosy a "zhubenuji" a delsi zase zplostuji a zesiluji...
...nicmene "vlastnosti" obou extremu se da vyuzit...
...takze z toho mi vychazi pro digi ohnisko kolem 70 mm (ze by DA 70/2,4 Ltd...?)... ale mam trochu pocit, ze crop faktor nema vliv na zobrazeni perspektivy ohniska...
Pentax
Crop faktor mění úhel záběru a z čistě optometrického hlediska má právě zásadní vliv na zkreslení perspektivy, tj změny poměrů stran různě vzdálených ploch kolmých na osu objektivu. Podesátka u digipentaxu je vlastně úhlově sedmdesát pětka u kinofilmu. A to je právě přibližně ten úhel při kterém prostorový obraz obličeje vypadá v rovinném průmětu méně poměrově zkreslený. Celý problém promítání do rovinny spočívá v nerovnoběžnosti promítacích paprsků. Čím delší ohnisko, tím se paprsky více přibližují rovnoběžkám a zkreslení je menší.fjo píše: ale mam trochu pocit, ze crop faktor nema vliv na zobrazeni perspektivy ohniska...
K10D,Pentax12-24/4;Tamron 18-250;Pentax FA50/1.4;Tamron SPAF90/2.8 Macro;Pentax FA*300/4.5;Velbon Sherpa 200R;UltraPod;AF-360FGZ
Kompromisy jsou na prd:
https://photo-shop.zeiss.com/epages/cz. ... cale=en_GB
https://photo-shop.zeiss.com/epages/cz. ... cale=en_GB
Crop faktor ani ohnisková vzdálenost perspektivu neovlivňuje. Ona se mění podle vzdálenosti objektivu od scény. Je to možné snadno pokusně zjistit;-) Jó leda že by fotograf se změnou ohniska zachovával velikost snímaného objektu v obrazovém poli, a to tak, že by chodil a měnil tak onu zmíněnou vzdálenost od objektivu..Vláďa píše:Crop faktor mění úhel záběru a z čistě optometrického hlediska má právě zásadní vliv na zkreslení perspektivy, tj změny poměrů stran různě vzdálených ploch kolmých na osu objektivu. Podesátka u digipentaxu je vlastně úhlově sedmdesát pětka u kinofilmu. A to je právě přibližně ten úhel při kterém prostorový obraz obličeje vypadá v rovinném průmětu méně poměrově zkreslený. Celý problém promítání do rovinny spočívá v nerovnoběžnosti promítacích paprsků. Čím delší ohnisko, tím se paprsky více přibližují rovnoběžkám a zkreslení je menší.fjo píše: ale mam trochu pocit, ze crop faktor nema vliv na zobrazeni perspektivy ohniska...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5098
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Plzeň jih
Souhlas se Soutvor, viz také článek Romana Pihana http://www.fotografovani.cz/art/tech_vy ... nses3.html
"Pokud zachováte místo z kterého fotografujete a pořídíte-li 2 záběry s různým ohniskem, bude užší záběr 100% obsažen v širším záběru což lze snadno ověřit složením obou fotografií.
Co tedy ovlivňuje perspektivu, když ne ohnisko objektivu? Jen a pouze vzdálenost od fotografovaných předmětů. Velikost objektů totiž oko vnímá na základě úhlové velikosti, pod jakou se mu jeví a téměř nezávisle na skutečné velikosti objektů."
"Pokud zachováte místo z kterého fotografujete a pořídíte-li 2 záběry s různým ohniskem, bude užší záběr 100% obsažen v širším záběru což lze snadno ověřit složením obou fotografií.
Co tedy ovlivňuje perspektivu, když ne ohnisko objektivu? Jen a pouze vzdálenost od fotografovaných předmětů. Velikost objektů totiž oko vnímá na základě úhlové velikosti, pod jakou se mu jeví a téměř nezávisle na skutečné velikosti objektů."
Tomáš
K-1 Mark II, HD DFA 15-30/F2.8 ED SDM WR, HD DFA 24-70/F2.8 ED SDM WR, HD DFA★ 70-200/F2.8 ED DC AW, HD FA 35/F2.0 AL, HD DFA MACRO 100/F2.8 ED AW, AF-540FGZ
K-1 Mark II, HD DFA 15-30/F2.8 ED SDM WR, HD DFA 24-70/F2.8 ED SDM WR, HD DFA★ 70-200/F2.8 ED DC AW, HD FA 35/F2.0 AL, HD DFA MACRO 100/F2.8 ED AW, AF-540FGZ