FILMOVÁ ZRKADLOVKA OTÁZKA
Moderátor: Moderátoři
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1349
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
FILMOVÁ ZRKADLOVKA OTÁZKA
Zdravím vospolok. Rád by som sa opýtal, či mi neviete poradiť z vlastných skúseností alebo typ filmového fotoaprátu, ktorý by zvládol nasledujúcu situáciu...
Keď som fotieval na film, tak na MZ-6 s battery grippom, cvaka elektronika vpohode, ale pri slabsich bateriach, uz po cvaknuti nedokaze film natiahnut na dalsi zaber a tak to vyhodnoti ze je koniec filmu a stiahne ho cely spat do puzdra, na co maju baterky este dost stavy... TO ze je to nielen prakticke ale aj v niektorých komornejsich foteniach aj neuveritelne hlucne sa nerozpisujem.... Neexistoval ci uz Pentax alebo ina zrkadlovka, ktora, ked napriklad "dosli" baterky, tak by sa dalo dalej fotit ale natahovat film manualne? Alebo aby ked dochadzaju baterie nepretacala hned film do puzdra? Co som mal dotaraz tak to bola bud manualna zrkadlovka (MX) alebo táto plne elektronická...
Keď som fotieval na film, tak na MZ-6 s battery grippom, cvaka elektronika vpohode, ale pri slabsich bateriach, uz po cvaknuti nedokaze film natiahnut na dalsi zaber a tak to vyhodnoti ze je koniec filmu a stiahne ho cely spat do puzdra, na co maju baterky este dost stavy... TO ze je to nielen prakticke ale aj v niektorých komornejsich foteniach aj neuveritelne hlucne sa nerozpisujem.... Neexistoval ci uz Pentax alebo ina zrkadlovka, ktora, ked napriklad "dosli" baterky, tak by sa dalo dalej fotit ale natahovat film manualne? Alebo aby ked dochadzaju baterie nepretacala hned film do puzdra? Co som mal dotaraz tak to bola bud manualna zrkadlovka (MX) alebo táto plne elektronická...
Asahi Pentax & Lomo & Ricoh
Re: FILMOVÁ ZRKADLOVKA OTÁZKA
LX funguje bez baterií v horním rozsahu časů od 1/2000 do X (=1/75). Tyto časy zajišťuje pouze mechanika foťáku.
Jan67
Re: FILMOVÁ ZRKADLOVKA OTÁZKA
To je docela zvláštní, co tady popisuješ, MZ-6 jsem kdysi měl, ale tohle mi nikdy neudělala. Když došly baterky tak to prostě ohlásila ikonkou na displeji, příp. se vypla. Nikdy se mi nestalo, že by samovolně smotala film.
Pokud jak píšeš baterie už nemají sílu vydat ze sebe dost energie na přetočení filmu o jedno políčko, tak smotávat ho celý vezme energie mnohem více, tady mi nějak nesedí tvoje logika.
Jestli ti jde o to abys mohl fotit bez baterií, nebo je měnit minimálně (třeba jednou za rok) poohlédl bych se po nějakém stroji z M - řady.
Pokud jak píšeš baterie už nemají sílu vydat ze sebe dost energie na přetočení filmu o jedno políčko, tak smotávat ho celý vezme energie mnohem více, tady mi nějak nesedí tvoje logika.
Jestli ti jde o to abys mohl fotit bez baterií, nebo je měnit minimálně (třeba jednou za rok) poohlédl bych se po nějakém stroji z M - řady.
Pentax - nějaká krabička, která chytá světlo, moc tomu nerozumím....
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1349
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
Re: FILMOVÁ ZRKADLOVKA OTÁZKA
Nie, nie. Stalo sa mi to viac krát. Skúšal som fotiŤ aj na film s vysokou citlivosťou v tmavom prostredí v tichu. Založil som film, a prvý záber, cvak, ďalšie políčko, druhý záber, cvak, ďalšie políčko, tak to vydržalo asi do dvanásteho a potom, svak, snaží sa na tiahnuť políčko, ale nejde, tak to vyhodnotí že je koniec filmu, a začne ťahať film späť do cievky... A v tom tichu je to neuveriteľne hlučné prevíjanie... Inak mi MZ-6 vyhovuje, aj keď poškuľujem stále po MZ-S... Meralo fajne, ten cvak bol relatívne tichý, ale to prevíjanie potom už nie...
A preto ma zaujímalo, či náhodou nebola taká plne automatická zrkadlovka s elektronikou, ktorá, by dokázala, cvakať regulárne, ale mala akoby v zásobe-rezerve taký mód, že keď vyhdonotí slabý stav betérií, tak by sa dalo prepnúť do full manuálu a ja by som si naťahoval páčku a svakal ďalej. Na vyhodnotenie scény a nastavenie clony by tam tej šťavy v batérii bolo stále dosť...
A preto ma zaujímalo, či náhodou nebola taká plne automatická zrkadlovka s elektronikou, ktorá, by dokázala, cvakať regulárne, ale mala akoby v zásobe-rezerve taký mód, že keď vyhdonotí slabý stav betérií, tak by sa dalo prepnúť do full manuálu a ja by som si naťahoval páčku a svakal ďalej. Na vyhodnotenie scény a nastavenie clony by tam tej šťavy v batérii bolo stále dosť...
Asahi Pentax & Lomo & Ricoh
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 09 dub 2012, 18:00
- Bydliště: Momentálně Severní Morava
Re: FILMOVÁ ZRKADLOVKA OTÁZKA
Vječeslave: Jaký jsi měl film a na kolik snímků? Teď to moc nesleduju, ale když jsem si hrál s červeným světlem tak sem viděl, že ty citlivé filmy bývají i kratší (kolem těch 12-ti snímků).
Pentax na prodej!
Pentax K-r + seťáky cena 2500,-
Fuji X-T1 XF 35/1,4 s redukcí pentaxí Sigma 18-50/f2.8 ; Sigma 70-200/f2.8
Fuji X-30
Pentax K-r + seťáky cena 2500,-
Fuji X-T1 XF 35/1,4 s redukcí pentaxí Sigma 18-50/f2.8 ; Sigma 70-200/f2.8
Fuji X-30
Re: FILMOVÁ ZRKADLOVKA OTÁZKA
Já mám MZ-10 s BG (čili stejná generace s MZ-5/5n) a nic takového mi nikdy neudělala ...
Jak se dnes pohybují cenově ČB kinofilmy, fotopapíry apod? řekněme něco kvalitativně jako Foma/Ilford ?
Já se vracet ke kinofilmu, tak budu chtít pěknou klasiku s ručním natahováním ... přijde mi to krásné jako mechanické hodinky na ruce
Mimochodem - který starý, manuální (ale TTL) Pentax měl "nejjasnějši" matnici, ideálně s ostřící čočkou uprostřed? Mám Praktiku SuperTL a v místnosti nebylo v hledáčku skoro nic vidět...
Jak se dnes pohybují cenově ČB kinofilmy, fotopapíry apod? řekněme něco kvalitativně jako Foma/Ilford ?
Já se vracet ke kinofilmu, tak budu chtít pěknou klasiku s ručním natahováním ... přijde mi to krásné jako mechanické hodinky na ruce
Mimochodem - který starý, manuální (ale TTL) Pentax měl "nejjasnějši" matnici, ideálně s ostřící čočkou uprostřed? Mám Praktiku SuperTL a v místnosti nebylo v hledáčku skoro nic vidět...
Pentax K-30 a Pentax K10D + Sigma 10-20/4-5,6 + Pentax DA 18-55/3,5-5,6 + Pentax DA 18-135/3,5-5,6, Pentax FA 50/1,4 + Sigma 105/2,8 macro + Pentax DA* 60-250/4 + Pentax FGZ 540
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1349
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
Re: FILMOVÁ ZRKADLOVKA OTÁZKA
To neviem, či v previjajucom mechanizme... Filmy boli Ifordy 3200, ich cena je relevantna a daju sa aj u nas v meste v pohode kupit, co je fajn, ale vobec sa nevyhybam ani nakupom cez net. Napriklad teraz mam z opacnej strany Fuji SS, na com sa donedavna ucili studenti na fotografickych skolach v Japonsku...
Mozno to bude v previjaci niekde, ale robi to tak nepravidelne, ze akoby zaviselo od zalozenia filmu... Teraz to riesim tak, ze po skonceni filmu nenastavim aby mi stiahlo film uplne do cievky, takze v pripade nestastnej nahody mozem nacvakkat predpisany pocet snimok v tme a pokracovat normalne...
Preto ma zaujima ci sa niekto nestretol s fotakom, co by mal prepinanie auto vs full manual, ale to by muselo mat aj packu na natahovanie filmu
Najjasnejsi hladacik by mali mat MX ako aj LX...
Mozno to bude v previjaci niekde, ale robi to tak nepravidelne, ze akoby zaviselo od zalozenia filmu... Teraz to riesim tak, ze po skonceni filmu nenastavim aby mi stiahlo film uplne do cievky, takze v pripade nestastnej nahody mozem nacvakkat predpisany pocet snimok v tme a pokracovat normalne...
Preto ma zaujima ci sa niekto nestretol s fotakom, co by mal prepinanie auto vs full manual, ale to by muselo mat aj packu na natahovanie filmu
Najjasnejsi hladacik by mali mat MX ako aj LX...
Asahi Pentax & Lomo & Ricoh
Re: FILMOVÁ ZRKADLOVKA OTÁZKA
Hoj. Podle mě je něco špatně s mechanikou ve foťáku, co vyhodnocuje tah filmu. Foťák "pozná" konec filmu podle toho, že klade větší odpor než normálně. A po cca těch 12 snímcích už je asi pro ten tvůj foťák ten odpor větší, tak to namotá. Možná je tam unavená pružinka, nebo ohnutý nějaký díl, a tak vyhodnocuje ten odpor chybně.
Zkusil bych to poslat do servisu, ať se na to mrknou a hodí cenu opravy.
Jinak bych šel do MZ-S nebo LX oba to jsou skvělé stroje.
Zkusil bych to poslat do servisu, ať se na to mrknou a hodí cenu opravy.
Jinak bych šel do MZ-S nebo LX oba to jsou skvělé stroje.
těla:K10D+BG2,MZ-3
skla:20/2.8,24/2,35/2,A50/1.7,77/1.8,A135/2.8
zoom skla:Σ15-30/3.5-4.5,DA18-55, Σ24-70/2.8,F100-300/4.5-5.6
skla:20/2.8,24/2,35/2,A50/1.7,77/1.8,A135/2.8
zoom skla:Σ15-30/3.5-4.5,DA18-55, Σ24-70/2.8,F100-300/4.5-5.6
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 360
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Praha 4 - Braník,Zelený pruh 24
- Kontaktovat uživatele:
Re: FILMOVÁ ZRKADLOVKA OTÁZKA
Náhodou jsem na toto narazil. Měl jsem MZ-7 a dělala to taky. Když zjistila, že kapacita baterek je malá, převinula film zpět do kazety a baterky "umřely".
Bez baterek mohly fungovat jen těla bez automatického ostření. Přesněji bez "velkých" baterek. Některé pak měly možnost přídavného motorového posunu. Tam když došly baterky převíjelo se ručně. Plně bez baterek snad byla použitelná jen K1000, KM, KX, MX s omezením LX.
Bez baterek mohly fungovat jen těla bez automatického ostření. Přesněji bez "velkých" baterek. Některé pak měly možnost přídavného motorového posunu. Tam když došly baterky převíjelo se ručně. Plně bez baterek snad byla použitelná jen K1000, KM, KX, MX s omezením LX.
K5, Px DA 15/4 Ltd. Px FA* 24/2, Px DA 35/2.8 Ltd., Px F 50/2.8 Macro, Px DA 70/2.4 Ltd., Px FA* 200/2.8
Re: FILMOVÁ ZRKADLOVKA OTÁZKA
2kolista2: něco "může být špatně" jak ty říkáš, ale rozhodně si nemyslím, že fotoaparát pozná, že je na konci filmu podle toho, že jde ztuha. Film jde naopak pocitově z kazety lehčeji, pokud ho tam zbývá málo. Vyzkoušej si to na nějakém manuálním přístroji s natahováním páčkou.
MZ-6 určuje kdy převinou film tím, že přečte DX kód z kazety kde je počet políček a pak je jednoduše odpočítá.
2Tomáš: pokud jsi na to narazil, byla to chyba. Toto rozhodně není standartní chování (měl jsem MZ-6, Z1p, MZ-5n, žádná toto nedělala). Navíc by to ztrácelo logiku, protože bys po každém vybití baterek přišel o x políček filmu.
Spíše si myslím, že to má co dělat s funkcí navinutí do kazety pro operativní výměnu filmu. Myslím, že u MZ-6 se dalo nastavit zda má stáhnout film do krabičky nebo nechat kousek venku aby se dal znovu založit. Toto sloužilo k tomu, že v případě že máte založený barevný film a potřebujete ho hned vyměnit dejme tomu za ČB, nemusíte zbytečně plácat zbylý film ani o něj nepřijdete, prostě se svine do kazety, vy ho vyměníte a až budete chtít, zase ho vrátíte. U MZ-6 se myslím musel příslušný počet dříve exp. snímků "vycvakat" ručně s krytkou. Nejsem si jistý, ale možná MZ-S nebo Z1p si dokonce pamatovaly kde skončil předchozí vložený film.
Je to už dávno, co jsem tyhle stroje používal, tak pokud se v něčem mýlím, prosím opravte mě
MZ-6 určuje kdy převinou film tím, že přečte DX kód z kazety kde je počet políček a pak je jednoduše odpočítá.
2Tomáš: pokud jsi na to narazil, byla to chyba. Toto rozhodně není standartní chování (měl jsem MZ-6, Z1p, MZ-5n, žádná toto nedělala). Navíc by to ztrácelo logiku, protože bys po každém vybití baterek přišel o x políček filmu.
Spíše si myslím, že to má co dělat s funkcí navinutí do kazety pro operativní výměnu filmu. Myslím, že u MZ-6 se dalo nastavit zda má stáhnout film do krabičky nebo nechat kousek venku aby se dal znovu založit. Toto sloužilo k tomu, že v případě že máte založený barevný film a potřebujete ho hned vyměnit dejme tomu za ČB, nemusíte zbytečně plácat zbylý film ani o něj nepřijdete, prostě se svine do kazety, vy ho vyměníte a až budete chtít, zase ho vrátíte. U MZ-6 se myslím musel příslušný počet dříve exp. snímků "vycvakat" ručně s krytkou. Nejsem si jistý, ale možná MZ-S nebo Z1p si dokonce pamatovaly kde skončil předchozí vložený film.
Je to už dávno, co jsem tyhle stroje používal, tak pokud se v něčem mýlím, prosím opravte mě
Pentax - nějaká krabička, která chytá světlo, moc tomu nerozumím....
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1349
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
Re: FILMOVÁ ZRKADLOVKA OTÁZKA
MZ-6 sa výmenou a používaním nabitých batérií dosť umúdrila. A po ďalších dvadsiatich filmoch to zatiaľ nespravila.
Len čo sa týka toho DX kódu, tak ten slúži na určenie citlivosti filmu aj dĺžky filmu. Ale koniec filmu musífotoaprát určiť sám na základe niečoho iného. Pár krát v závislosti od filmu mi vyšlo pár políčok navyše. Nestiahne to presne po 36tom políčku Citlivosť filmu snímajú všetky kamery, ostatné dáta ako aj dĺžka filmu to všetky kamery nepodporuju. Mne zatiaľ vychádza ten konečný odpor filmu. Ale môžem sa mýliť
MZ-6 si nepamätá počet políčok takže ich treba ručne nacvakať a jeden navyše pre každý prípad navyše.
MZ-S je pre mňa zatiaľ nedostupný "sen". Hladám striebornú verziu za rozumnú cenu, respektíve nejakú výhodnú kúpu, ideálne aj s rukoväťou
Inak zaujímavosťou je, že prvým fotoaparátom s podporou DX kódu je Pentax Super Sport 35
Len čo sa týka toho DX kódu, tak ten slúži na určenie citlivosti filmu aj dĺžky filmu. Ale koniec filmu musífotoaprát určiť sám na základe niečoho iného. Pár krát v závislosti od filmu mi vyšlo pár políčok navyše. Nestiahne to presne po 36tom políčku Citlivosť filmu snímajú všetky kamery, ostatné dáta ako aj dĺžka filmu to všetky kamery nepodporuju. Mne zatiaľ vychádza ten konečný odpor filmu. Ale môžem sa mýliť
MZ-6 si nepamätá počet políčok takže ich treba ručne nacvakať a jeden navyše pre každý prípad navyše.
MZ-S je pre mňa zatiaľ nedostupný "sen". Hladám striebornú verziu za rozumnú cenu, respektíve nejakú výhodnú kúpu, ideálne aj s rukoväťou
Inak zaujímavosťou je, že prvým fotoaparátom s podporou DX kódu je Pentax Super Sport 35
Asahi Pentax & Lomo & Ricoh
Re: FILMOVÁ ZRKADLOVKA OTÁZKA
Ahoj
Pentax stále žije!! Posílám odkaz na outdoorový film mladých borců (r.v.2018),
fotí tam na Pentax a rád bych na vás zkušenějších vymámil info, co je to za typ.
https://www.youtube.com/watch?v=AkigzUF ... wNrHUTWGsg
např.: 4:07, 26:39, ....
Díky
Jura
Pentax stále žije!! Posílám odkaz na outdoorový film mladých borců (r.v.2018),
fotí tam na Pentax a rád bych na vás zkušenějších vymámil info, co je to za typ.
https://www.youtube.com/watch?v=AkigzUF ... wNrHUTWGsg
např.: 4:07, 26:39, ....
Díky
Jura
Pentax K30; Pentax 15/4 ltd, Pentax 50/1,8 , Pentax 35/2,8 macro, Tamron 28-75/2,8 , Helios 58/2