Pentax - drby a dalsi
Moderátor: Moderátoři
Re: Full frame Pentax
asi tak nejak
fuji xt1-samyang 12/2-fujinon 23/1,4-pentax 50/1,7-pentax 135/3,5-fujinon 50-230
http://www.zapadakof.cz
http://www.zapadakof.cz
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1643
- Registrován: 31 črc 2012, 07:19
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Full frame Pentax
zdeny: to nejdůležitější co potřebuješ o FF Pentax vědět je, že neexistuje! Mrzí mě že se ti naše žabomyší válka o to čí hovno má lepší odstín hnědé nelíbila. Příště zkusíme vybrat lepší téma.
Ever-patient PENTAX
"Any photographer who says he’s not a voyeur is either stupid or a liar."
- Helmut Newton
Moje fotky na PFS
"Any photographer who says he’s not a voyeur is either stupid or a liar."
- Helmut Newton
Moje fotky na PFS
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 09 dub 2012, 18:00
- Bydliště: Momentálně Severní Morava
Re: Full frame Pentax
Mataku to byl úplný nesmysl co jsi teď napsal a začíná to být fakt únavné a nesmyslné a hlavně mimo mísu.
Pentax na prodej!
Pentax K-r + seťáky cena 2500,-
Fuji X-T1 XF 35/1,4 s redukcí pentaxí Sigma 18-50/f2.8 ; Sigma 70-200/f2.8
Fuji X-30
Pentax K-r + seťáky cena 2500,-
Fuji X-T1 XF 35/1,4 s redukcí pentaxí Sigma 18-50/f2.8 ; Sigma 70-200/f2.8
Fuji X-30
Re: Full frame Pentax
Poprosil bych moderátory o přesunutí Off - Topic témat do příslušných sekcí a kategorií.
Děkuji, chápu, že jsou Vánoce, ale těšil jsem se na 5 stran debaty o FF Pentax a místo toho debata o výrobní kvalitě a perspektivě APS-C vs. FF.
Děkuji, chápu, že jsou Vánoce, ale těšil jsem se na 5 stran debaty o FF Pentax a místo toho debata o výrobní kvalitě a perspektivě APS-C vs. FF.
Re: Full frame Pentax
Ve vší úctě... ale nemyslim si, že by do tohodle vlákna ta debata nepatřila.
Až přijde oznámení nějakého FF od Pentax, začne mít tahle debata jiný rozměr. Ale dneska to jsou spekulace, rumory, odhady a přání uživatelů. A do tohodle vlákna patří, dle mého, i můj vyslovený názor + debata, která se okolo něj rozhořela. Stejně jako debata o perspektivě, jakkoliv byla nesmyslná...
PS: Každé fórum, kde není lidská emoce a debata... kde je všechno roztříděné do kategorií a přísně k tématu, každé takové fórum časem vyhasne a umře (pokud to není oficiální fórum značky). Jsem rád, že takové není tohle...
Až přijde oznámení nějakého FF od Pentax, začne mít tahle debata jiný rozměr. Ale dneska to jsou spekulace, rumory, odhady a přání uživatelů. A do tohodle vlákna patří, dle mého, i můj vyslovený názor + debata, která se okolo něj rozhořela. Stejně jako debata o perspektivě, jakkoliv byla nesmyslná...
PS: Každé fórum, kde není lidská emoce a debata... kde je všechno roztříděné do kategorií a přísně k tématu, každé takové fórum časem vyhasne a umře (pokud to není oficiální fórum značky). Jsem rád, že takové není tohle...
Re: Full frame Pentax
Snáď tiež nebudem rebel,ale pripájam sa k mikymu,už som to tu písal viac krát,toto forum je super vďaka ľuďom,ktorí tu sú,iný nám môžu naozaj závidieť,nepokazme si to a vážme si to a rešpektujme názory druhých,buďme vďačný za pomoc a hlavne buďme trpezlivý,FF určite príde,aké,uvidíme a určite to budeme preberať. Sorry za príspevok mimo tému,ale ľudia-premýšlajme. Ďakujem.
K 30, Tamron 17-50/2,8 Pentax 55-300/4,5-5,8 Pentax 100/2,8 WR Pentax F 50/1,7 Tokina AF 70-210/4,5
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
Takže se vracím k perspektivě a FF. Neboť to je pro mne podstatný důvod pro případný přechod na FF.
Podle mne se tu motaly hrušky a jablka. Aneb obecné zákonitosti perspektivy a obecné zákonitosti konstrukce (širokoúhlých ) objektivů.
Jasánek má pravdu se zoomováním nožičkama, cca před 3 lety jsem to zkoušel - u fokální vzdálenosti 100 mm.
A na druhou stranu tu více či méně zdeformované skleničky u širokáčů může nafotit každý. Pro panoramy kdysi na netu doporučovali, aby šly dobře slepit fokální vzdálenost 28mm a vyšší. Proto např. 31mm u FF má mnohem méně zdeformovanou skleničku než 31mm u ASPC, protože tam na stejný záběr musím použít 31/1,5= FA 20. A ten deformuje víc.
Tohle je pro mne jedna z hlavních výhod FF pro krajinu. Ne vždy můžu zoomovat nožičkama, na FF se mi na záběr vejde víc a méně zdeformované.
Dále u FF jsou populární fotky alá Kordošova Veternice. Použil na ní Sigmu 10-20/4-5.6, 15 limited nepokrývala celý záběr.
Výhodu lepení panoramat jsem zmínil. Na podzim v dolomitech se kouzelně a rychle pohybovaly mraky. 31 nestíhala překrývat (ráno byly delší časy) a lepit panorámu z 15 bylo složitější.
Pro mne by byl ideání FF, kde i s ořezem jako u Nikonu (např. místo rozlišení 24 mpix. jen 12 mpix.) mohu použít DA skla = 15 limited, ale s 15kovým pokrytím scény. Holt 15 je mne mooc návyková.
Podle mne se tu motaly hrušky a jablka. Aneb obecné zákonitosti perspektivy a obecné zákonitosti konstrukce (širokoúhlých ) objektivů.
Jasánek má pravdu se zoomováním nožičkama, cca před 3 lety jsem to zkoušel - u fokální vzdálenosti 100 mm.
A na druhou stranu tu více či méně zdeformované skleničky u širokáčů může nafotit každý. Pro panoramy kdysi na netu doporučovali, aby šly dobře slepit fokální vzdálenost 28mm a vyšší. Proto např. 31mm u FF má mnohem méně zdeformovanou skleničku než 31mm u ASPC, protože tam na stejný záběr musím použít 31/1,5= FA 20. A ten deformuje víc.
Tohle je pro mne jedna z hlavních výhod FF pro krajinu. Ne vždy můžu zoomovat nožičkama, na FF se mi na záběr vejde víc a méně zdeformované.
Dále u FF jsou populární fotky alá Kordošova Veternice. Použil na ní Sigmu 10-20/4-5.6, 15 limited nepokrývala celý záběr.
Výhodu lepení panoramat jsem zmínil. Na podzim v dolomitech se kouzelně a rychle pohybovaly mraky. 31 nestíhala překrývat (ráno byly delší časy) a lepit panorámu z 15 bylo složitější.
Pro mne by byl ideání FF, kde i s ořezem jako u Nikonu (např. místo rozlišení 24 mpix. jen 12 mpix.) mohu použít DA skla = 15 limited, ale s 15kovým pokrytím scény. Holt 15 je mne mooc návyková.
Sony A7R III
Zeiss Batis T* 18 f/2.8, FA 31mm F1.8 AL Lim., FE 55 f/1.8 ZA Sonnar T*, Zeiss Batis T* 135 f/2.8, a řada další techniky
Zeiss Batis T* 18 f/2.8, FA 31mm F1.8 AL Lim., FE 55 f/1.8 ZA Sonnar T*, Zeiss Batis T* 135 f/2.8, a řada další techniky
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
Ahoj u Nikonu FX pri nasazeni DX objektivu dojde k ořezu nejen megapixelů ale jde i o zmenšení pokrytého pole tj. po nasazení 15mm DX na FX tělo nemáš obrazové pole stejné ale jen stejnou perspektivu - jednoduše řečeno máš toho tam míň Takže tam opravdu nebudeš mít 15 kové pokrytí scény.
Díky 15/4 limited mám pořád i Pentaxe (potvrzuji že je návyková)
Díky 15/4 limited mám pořád i Pentaxe (potvrzuji že je návyková)
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
Cocik: prechod na FF kvuli foceni panoramat nebo nejakemu zkresleni u sirokych zaberu na krajinu je blbost. Jedine zkresleni, ktere muze byt rozdilne mezi FF a APSC je zkresleni, ktere je dane vadami objektivu (soudkovitost a pod). Tam je pravda ze cim sirsi ohnisko, tim vetsi nachylnost. Jinak tam zadne dalsi zkresleni byt nemuze, pokud stojis stale na stejnem miste. Ohnisko je vzdycky jen nejaky vyrez ze sceny. Velikost cipu pak urcite taky jen velikost vyrezu sceny. Ty pripady co tady byly nahrane jsou podle me dane chybou testera a ne rozdilnou perspektivou.
Na foceni panoramatu klidne pouzivej DA 15. V PT gui nebo v jeho free verzi Hugin spojis panorama i z ohniska 12mm bez problemu. Samozrejme ze je potreba pouzit panohlavu, pokud mas na snimku i blizke popredi.
Takze nenech se zlakat recma z workshopu na kterym si byl a kde ti rikali ze bez FF to nejde. Jejina vyhoda FF na krajiny je vyssi rozsliseni a "nizsi sum". S tim sumem to dnes v dobe K5 uz neplati.
Zaverem: FF z nas lepsiho fotografa neudela ...
Na foceni panoramatu klidne pouzivej DA 15. V PT gui nebo v jeho free verzi Hugin spojis panorama i z ohniska 12mm bez problemu. Samozrejme ze je potreba pouzit panohlavu, pokud mas na snimku i blizke popredi.
Takze nenech se zlakat recma z workshopu na kterym si byl a kde ti rikali ze bez FF to nejde. Jejina vyhoda FF na krajiny je vyssi rozsliseni a "nizsi sum". S tim sumem to dnes v dobe K5 uz neplati.
Zaverem: FF z nas lepsiho fotografa neudela ...
Pentax K5II; Pentax 15/4 ltd; Pentax 21/3,2 ltd; Pentax FA35/2; Pentax 55/1,4; Pentax 50-135/2,8
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
Stojím si za tím, že při použití dvou různých ohnisek (např. aby se na APS-C docílilo úhlu záběru jako na ff) je různá perspektiva, víc k tomu dodávat nehodlám. Netvrdím nic víc, nic míň.
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
to JP3112 : ty jsi ale paličák (nic ve zlém), jestli bude FF of Pentax, tak si ho kup a přeji ti aby jsi nebyl zklamaný
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
Jsem Nebudu si ji kupovat v nejbližších letech protože na ni nemám prachy, a nemám objektivy ani na K-5ku, natož kupovat další (drahý) na ff. Neříkám ani že je to nějaký hvězdný rozdíl nebo že to udělá z naprostého amatéra profesionála, umělce nebo jeho fotky budou vypadat lépe. Tvrdím jen to, co jsem napsal o dva příspěvky výše. A už dost o tom
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
Bena:
Nevím, zda termín soudkouvitost je ideální , jinde to pojmenovávají důsledek perspektivního zkreslení. Digineff porovnával dvě fotky jednu tvořenou širokáčem po přepočtu 14mm a druhý tím samotným zoomem - sklem na tom samém místě, ale po přepočtu 28mm a složenou do panorama a perspektiva je jinde.
http://digineff.cz/art/jaknato/clanek1623803543.html
Já měl asi půl roku pentax 12-24 a tam také bylo vidět, jak se to kácí a deformuje, čím širší úhel záběru jsem zvolil.
Proto jsem přesvědčený že u každého širokého skla je to zkreslení a čím širší záběr tím větší. Aspoň to platilo u všech cca 5 širokých skel, které jsem měl či mám. Zeisse jsem neměl.
Já uvedl že na ten samý úhel záběru použiješ u FF sklo s menším perspektivnm zkreslením.
Jinak souhlas že jakékoliv tělo a zeissy fotografa nedělají.
Nevím, zda termín soudkouvitost je ideální , jinde to pojmenovávají důsledek perspektivního zkreslení. Digineff porovnával dvě fotky jednu tvořenou širokáčem po přepočtu 14mm a druhý tím samotným zoomem - sklem na tom samém místě, ale po přepočtu 28mm a složenou do panorama a perspektiva je jinde.
http://digineff.cz/art/jaknato/clanek1623803543.html
Já měl asi půl roku pentax 12-24 a tam také bylo vidět, jak se to kácí a deformuje, čím širší úhel záběru jsem zvolil.
Proto jsem přesvědčený že u každého širokého skla je to zkreslení a čím širší záběr tím větší. Aspoň to platilo u všech cca 5 širokých skel, které jsem měl či mám. Zeisse jsem neměl.
Já uvedl že na ten samý úhel záběru použiješ u FF sklo s menším perspektivnm zkreslením.
Jinak souhlas že jakékoliv tělo a zeissy fotografa nedělají.
Sony A7R III
Zeiss Batis T* 18 f/2.8, FA 31mm F1.8 AL Lim., FE 55 f/1.8 ZA Sonnar T*, Zeiss Batis T* 135 f/2.8, a řada další techniky
Zeiss Batis T* 18 f/2.8, FA 31mm F1.8 AL Lim., FE 55 f/1.8 ZA Sonnar T*, Zeiss Batis T* 135 f/2.8, a řada další techniky
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
Jardo, strom se jim tam kaci z duvodu, ze pri foceni nemeli fotoaparat vodorovne, ale naklopili ho nahoru. U tech 3 fotek co pak spojili do panoramata meli fotak vodorovne a tudiz se nic nekaci. Nejde vubec o to jake bylo pouzite ohnisko, ale o to jak drzis fotoaparat. Zkus si to nekdy u foceni architektury, tam je to nejvic videt. I kdyz vezmu ohnisko 12mm a budu drzet fotak vodorovne, tak se zadny barak kacet nebude ...
Pentax K5II; Pentax 15/4 ltd; Pentax 21/3,2 ltd; Pentax FA35/2; Pentax 55/1,4; Pentax 50-135/2,8
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 153
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
Tak je to prý potvrzeno......
http://diit.cz/clanek/full-frame-d-slr-pentax-potvrzena
http://diit.cz/clanek/full-frame-d-slr-pentax-potvrzena