A ja tvdímže nemá.Hĺbka ostrosti závisí len od optiky.Ak nasadíš 50 mm na film a potom na digi,stále je to ten istý objektív,iba v hladáčiku vidíš výrez.ggrand píše:Klingo: na HO ma velikost cipu vliv.
Údaje na objektivu
Moderátor: Moderátoři
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 956
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: mlecna draha
- Kontaktovat uživatele:
nic nezvecsujes... a pri rovnakom objektive a clone ma ASP-C vacsiu HO ako FFggrand píše:Klingo: HO zavisi i na tom, jak moc zvetsujes a z APS-C zvetsis obraz vickrat nez z FF. Na vysledne fotce mas sice jiny obrazek(u APS-C uzsi uhel zaberu),ale jelikoz jsi z FF mene zvetsoval, bude HO u FF vetsi nez u APS-C(v tomto danem priklade)
obaja tocite o tom istom, len z opacnej strany. HO je dana objektivom a clonou, ASP-C je vyrez kinofilmu, preto je HO na fotke vacsia a preto na kompakte tazko hovorit o HO ked je vsetko ostre...
...K10+K5...
a rozne serepeticky
a rozne serepeticky
ale všimni si ohniská u kompaktu- začínajú na cca 4 mm-no a taký objektív by aj na filme bol ostrý aj na clone 2,8.Ja viem načo naráža ggrand ale už o tom bola debata,niekto dal akúsi tabulku s prepočtom hĺbky ostrosti s ohľadom na rozptylový krúžok ale vychádzali tam úplné blbosti-ako že 50mm obj. nasadený na digi krop má hlbku ostrosti na clone 2,8 a zaostrené na 1 m od 0,5 do 7 metrov-proste očividné blbosti.To všetko je len teória,v skutočnost tie rozdiely nehrajú rolu.
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
kluci blbosti to nejsou, jsou to lety overene veci. Zkuste se zamyslet nad timto : http://www.fotografovani.cz/art/fozak_d ... ocus2.html
srolujte dolu, kde je ten chlapik jak foti auto. Veci nad tim si moc nevsimejte, jsou tam obcas ptakoviny.
srolujte dolu, kde je ten chlapik jak foti auto. Veci nad tim si moc nevsimejte, jsou tam obcas ptakoviny.
souhlasim s ggrandem....velikost cipu ma vliv na hloubku ostrosti...např u kompaktu mám objektiv s clonou 2.8 na 50mm a pokud stejnou clonu nastavím u k-x je hloubka ostrosti na stejné fotogafii u k-x mnohem menší (tzn víc rozmazané pozadí)
To samé u kamery, kde je snad ještě menší čip než u kompaktu a má clonu 3.5 na 70mm, což odpovídá M50/2 přicloněnou na 3.5 a opět, hloubka ostrosti je na k-x menší...to je např jeden z důvodů, proč se v dnešní době velké množství amatérských (ale i profesionálních, jelikož spoustu hud.klipů, reklam atd je točeno taky na zrcadlovku) obrací na natáčení se zrcadlovkou, a to nejen kvůli výměnným objektivům, ale hlavně kvůli malé hloubce ostrosti. No a na full frame je hloubka ostrosti zas o něco menší.
To samé u kamery, kde je snad ještě menší čip než u kompaktu a má clonu 3.5 na 70mm, což odpovídá M50/2 přicloněnou na 3.5 a opět, hloubka ostrosti je na k-x menší...to je např jeden z důvodů, proč se v dnešní době velké množství amatérských (ale i profesionálních, jelikož spoustu hud.klipů, reklam atd je točeno taky na zrcadlovku) obrací na natáčení se zrcadlovkou, a to nejen kvůli výměnným objektivům, ale hlavně kvůli malé hloubce ostrosti. No a na full frame je hloubka ostrosti zas o něco menší.
Pentax K-X,DA35 f2.4 SMC Pentax DAL-18-55, M 50/2.0, Sigma UC ZOOM 70-210 1:4-5.6, blesk Exakta CTZ-25
Fyzikalni vlastnosti objektivu se s nasazeni na digi nemeni...jedna se vzdy o stejny objektiv, takze rozsah vzdalenosti, od kterych lze povazovat obraz za ostry, je vzdy stejny. Bohuzel HO je dosti subjektivni vjem....zalezi na rozlisovaci schopnosti oka, ktera byla empiricky stanovena a z ni se vytvorila tabulka HO...
Takze pokud vytvorim objektivem se stejnou fyzikalni ohniskovou vzdalenosti a clonou na filmu, digi a kompaktu, tak bude HO na vsech stejna...jenomze obrazek digi bude o 50% mensi a na kompaktu nekolikanasobne mensi (pri zachovani stejneho meritka na fotce).
Jenomze na subjektivni vnimani HO ma vliv take zvetseni obrazku....pokud si stejny obraz stokrat zvetsime, tak neuvidime nic ostre a prohlasime, ze mame vse rozmazane a tudiz minimalni HO...
Jinak kazdy si muze zkusit spocitat HO podle vzorce...
http://www.paladix.cz/clanky/uvod-do-ma ... rafie.html
Takze pokud vytvorim objektivem se stejnou fyzikalni ohniskovou vzdalenosti a clonou na filmu, digi a kompaktu, tak bude HO na vsech stejna...jenomze obrazek digi bude o 50% mensi a na kompaktu nekolikanasobne mensi (pri zachovani stejneho meritka na fotce).
Jenomze na subjektivni vnimani HO ma vliv take zvetseni obrazku....pokud si stejny obraz stokrat zvetsime, tak neuvidime nic ostre a prohlasime, ze mame vse rozmazane a tudiz minimalni HO...
Jinak kazdy si muze zkusit spocitat HO podle vzorce...
http://www.paladix.cz/clanky/uvod-do-ma ... rafie.html
K10D + grip; smc DA 18-55mm; smc F 50/1,7; smc DA 18-250 mm; Sigma 24-135 mm F2.8-4.5 IF;smc FA 100 mm f/3.5 Macro; Samyang 8mm f/3,5 IF; velbon sherpa 750N; metz 58
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 956
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: mlecna draha
- Kontaktovat uživatele:
ggrand >> ked chces byt velmi dokladny, tak na to ma vplyv aj rozlisenie snimaca prip. tlacenej fotky(zvacsenie fotky). Je to vo vysledku subjektivna zalezitost. Clanok si nasiel dobry, tam je to vyborne popisane a vysvetlene. Dokonca je tam aj fotka tej stupnice na objektive
ostatni >> kto nepozna, dostudovat, kto pozna, nehadat sa
ostatni >> kto nepozna, dostudovat, kto pozna, nehadat sa
...K10+K5...
a rozne serepeticky
a rozne serepeticky
Kodak Z730
Pentax k-X 18-55
takže oba obrázky jsou focené ze stejného místa, na clonu f4 , čas u Pentaxu byl 1/6 a iso 400, 30mm, u Kodaku Z730 čas 1s a iso 80, ohnisko pak dokonce 33mm, tedy to, cop by mělo hloubce ostrosti ještě přidat a zmenšit jí...tak a jakotože Px s velkým čipem je při obrázku stejné velikosti, při stejném nastavení s menší HO?
Pentax K-X,DA35 f2.4 SMC Pentax DAL-18-55, M 50/2.0, Sigma UC ZOOM 70-210 1:4-5.6, blesk Exakta CTZ-25
Jenze Kodak ma realnou ohniskovou vzdalenost okolo 5 mm...tech 33 je jen prepocteno na kinofilm...musis porovnavat vse na stejne skutecne ohnisko.
K10D + grip; smc DA 18-55mm; smc F 50/1,7; smc DA 18-250 mm; Sigma 24-135 mm F2.8-4.5 IF;smc FA 100 mm f/3.5 Macro; Samyang 8mm f/3,5 IF; velbon sherpa 750N; metz 58
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 129
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Litoměřice, Ústí nad Labem
Skunkey: Právě že na seťáku se o žádný přepočet nejedná, ale jde o skutečnou fyzickou ohniskovou vzdálenost. I když je seťák určen jen pro APS-C DSLR, u všech objektivů pro zrcadlovky je uváděna vždy skutečná ohnisková vzdálenost. Lze to snadno ověřit nasazením seťáku na "Full frame". Objektivy pro APS-C formát se ve své podstatě liší jen menším obrazovým kruhem který jsou schopné vykreslit. Na plném formátu tak hrozí minimálně vysoká vinětace a zhoršená kresba v rozích, případně jsou okraje snímku černé.
Martin
Dlouho jsem fotil převážně na kinofilm (Pentax Z20, atd.). Na jaře 2011 se má fotostáj rozrostla o K200D (starší, ale ve formě) .
Skla: Pentax FA 50/1,7; FA 28-80/3,5-4,7; FA 80-320/4,5-5,6; Sigma 17-70/2,8-4,5 DC, a pár starších MF kousků
Dlouho jsem fotil převážně na kinofilm (Pentax Z20, atd.). Na jaře 2011 se má fotostáj rozrostla o K200D (starší, ale ve formě) .
Skla: Pentax FA 50/1,7; FA 28-80/3,5-4,7; FA 80-320/4,5-5,6; Sigma 17-70/2,8-4,5 DC, a pár starších MF kousků
tím pádem kdybych nastavil na Kodakunějakých 117mm a na PX 50mm měl bych dosáhnout stejné hloubky ostrosti...vyzkouším...ale už jenom tím to znamená, že běžný kompakt nebo cokoliv s menším čipem nebude mít malou ho protože bychom museli být od předmětu vždy daleko, resp zoomovat, což není vždy možné a tím pádem má 35mm čip při focení ze stejného místa zase menší ho než APS-C
Pentax K-X,DA35 f2.4 SMC Pentax DAL-18-55, M 50/2.0, Sigma UC ZOOM 70-210 1:4-5.6, blesk Exakta CTZ-25
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 129
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Litoměřice, Ústí nad Labem
Je to tak. Snímač 35mm má opravdu menší HO v porovnání s APS-C. Jen ten rozdíl mezi nimi není zdaleka tak markantní jako při srovnávávání s kompakty. U těch je dosažení menší hloubky ostrosti celkem oříšek.
Martin
Dlouho jsem fotil převážně na kinofilm (Pentax Z20, atd.). Na jaře 2011 se má fotostáj rozrostla o K200D (starší, ale ve formě) .
Skla: Pentax FA 50/1,7; FA 28-80/3,5-4,7; FA 80-320/4,5-5,6; Sigma 17-70/2,8-4,5 DC, a pár starších MF kousků
Dlouho jsem fotil převážně na kinofilm (Pentax Z20, atd.). Na jaře 2011 se má fotostáj rozrostla o K200D (starší, ale ve formě) .
Skla: Pentax FA 50/1,7; FA 28-80/3,5-4,7; FA 80-320/4,5-5,6; Sigma 17-70/2,8-4,5 DC, a pár starších MF kousků