Pentax K-X.focení v klubech
Moderátor: Moderátoři
-
- Nový uživatel
- Příspěvky: 9
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
Pentax K-X.focení v klubech
Zdravým co Přesně nastavit na fotaku při focení v klubech se zálkadním Objektivem 18-55mm ?? Vím že tímto objektivem a vestavěním bleskem ve fofaku toho moc nevyfotím , ale do budoucna určitě plánuju tyto věci dokoupit.
Proto se ptám co přesně na fotáku nastavit např, ři focení DJ v Klubu ,osvícení podia. Lidi ATD.?,
Díky za váš čas.
Proto se ptám co přesně na fotáku nastavit např, ři focení DJ v Klubu ,osvícení podia. Lidi ATD.?,
Díky za váš čas.
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 210
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Jižní čechy
drobek3144 pre tieto situácie je potreba externý blesk, a svetelnejší objektív. Osobne by som sa vykašlal na to, je to nezaplatená robota. Jediné k čomu je to dobré že sa naučíš používať techniku v mizerných svetelných podmienkach, bez ext. blesku sa budeš velmi trápiť, pre neustále sa meniace svetelné podmienky a "pohyb" budeš mať problémi s ostrením... Používaním interného blesku + zároven strobo efektu pre zaostrenie velmi vybíjaš baterky
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
-
- Nový uživatel
- Příspěvky: 9
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
Neviem čo je čas 1,5 ??? ISO 800 by mohlo stačiť, ale radšej vyššie , clonu nejak neovplyvníš, tá sa ti bude meniť v závislosti na ohniskovej vzdialenosti, základ je fotenie do RAW...
Redukcia červených očí, tak to je dobré na pobavenie, kolko sád bateriek si chceš brať zo sebou ???
Ideš do maximálne mizerných podmienok, para z dymostroja ti to ešte zhorší, bude to velké trápenie. Jednoznačne tam potrebuješ ext. blesk a blýskať cez odraznú doštičku , alebo používať bouncer, blýskať na priamo znamená narobiť kopec odpadu (opálené ksichty).
Odfotiť pohyb bude ešte horšie...
Na takýchto akciách má každý väčšinou nasadený Tamron 17-50 f/2,8 , alebo nejaké pevné svetelné sklo, ak chceš na takýchto akciach dosahovať slušné výsledky musiš vraziť do techniky dalších 500-600€ (Tamron 17-50 f/2.8 , Sigma 18-50 f/2.8-4.5, Sigma 17-70 f/2.8-4.5, Sigma 28-70 f/2.8 + Metz 48 cca 190€)
Redukcia červených očí, tak to je dobré na pobavenie, kolko sád bateriek si chceš brať zo sebou ???
Ideš do maximálne mizerných podmienok, para z dymostroja ti to ešte zhorší, bude to velké trápenie. Jednoznačne tam potrebuješ ext. blesk a blýskať cez odraznú doštičku , alebo používať bouncer, blýskať na priamo znamená narobiť kopec odpadu (opálené ksichty).
Odfotiť pohyb bude ešte horšie...
Na takýchto akciách má každý väčšinou nasadený Tamron 17-50 f/2,8 , alebo nejaké pevné svetelné sklo, ak chceš na takýchto akciach dosahovať slušné výsledky musiš vraziť do techniky dalších 500-600€ (Tamron 17-50 f/2.8 , Sigma 18-50 f/2.8-4.5, Sigma 17-70 f/2.8-4.5, Sigma 28-70 f/2.8 + Metz 48 cca 190€)
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
ne, myslel jsem co nejdelší, tak aby nebyla fotka rozmazaná, záleží ale, co fotíš mnoRostislav.Linda píše:Ten čas jsi asi myslel co nejkratší, jen abych předešel dezinformaci..Skunkey píše:co nejmenší clonu, nejvyšší přípustné ISO a co nejdelší (podle situace) přípustnej čas...použít stabilizátor, nebo dokoupit svetelnej objektiv...tak nejak?
Pentax K-X,DA35 f2.4 SMC Pentax DAL-18-55, M 50/2.0, Sigma UC ZOOM 70-210 1:4-5.6, blesk Exakta CTZ-25
... teraz je vidieť že ešte ani sám tomu celkom nerozumieš, najdlhší čas myslíš asi nie použiť 1/50 , ale radšej "dlhší" 1/125... V skutočnosti je to čím vyššie číslo tým kratší čas nie naopak... Je to obyčajná matematika 1/125 bude vždy menej ako 1/50...
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
dlouhým časem myslím, že trvá déle...tzn aby to šlo udržet v ruce tak myslím že max 1/30 a už začíná být problém s rozmazáním, kátkým myslím 1/1000 a víc...logicky...nebo taky "dlouhá záverka" tak to myslím...
Pentax K-X,DA35 f2.4 SMC Pentax DAL-18-55, M 50/2.0, Sigma UC ZOOM 70-210 1:4-5.6, blesk Exakta CTZ-25
Ja fotím v kluboch hodne často a na to by sa mi K-x hodilo ako soľ.Väčšinou sa časy pohybujú okolo 1/20 s a iso 1000.Momentálne používam kombináciu K200-sigma 24-70/2,8 a blesk exakta.Na priamo fotiť bleskom je číry nezmysel,stratí sa svetelná atmosféra.Takže blesk s odraznou doštičkou,natočený do stropu,čas o jeden stupeň kratší ako by bolo treba bez blesku.Takto blesk dosvetlí tiene ale svetelná atmosféra ostane zachovaná,zároveň blesk zmrazí pohyb.Pozri si napríklad na stránke:
http://www.musicclubapollo.sk/index.php?clanek=7.
Takže svetelný objektív je aj tak nutnosť,hoci Kx nemá problém so šumom ani na 3200 iso,stále sa pri clone 2,8 dostaneš na nejakú 1/125.
http://www.musicclubapollo.sk/index.php?clanek=7.
Takže svetelný objektív je aj tak nutnosť,hoci Kx nemá problém so šumom ani na 3200 iso,stále sa pri clone 2,8 dostaneš na nejakú 1/125.
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 956
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: mlecna draha
- Kontaktovat uživatele:
moja rada... najvyssie mozne pouzitelne iso, svetelny objektiv, SPRAVNE EXPONOVAT (mne sa osvedcil manualny rezim), blesku cim menej tym lepsie - jediny pripad kedy pouzivam blesk je synchronizacia na druhu lamelu - na fotke je pohyb, atmosfera, ale je zaroven aj ostra vdaka tomu blesku.
klingo >> ten link s fotkami... zly priklad. Fotky uplne bez atmosfery, ziadna vypovedna hodnota
klingo >> ten link s fotkami... zly priklad. Fotky uplne bez atmosfery, ziadna vypovedna hodnota
...K10+K5...
a rozne serepeticky
a rozne serepeticky
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 375
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Chce to především hodně cviku, každý koncert je jiný a i během jednoho se může značně proměnit světlo.
Doporučuji manuál, nejnižší clonu, čas 1/20 - 1/180 (delší je na lidi dost problematický, kratší je zbytečný, to už bych raději stáhl iso bo přidal třeba jednu clonu)
minimálně 2.8 skla jsou skoro nutnost
s externím bleskem se dá hodně vyblbnout, hlavně s 2 závěrkou a odpalováním na dálku, ale taky se s tím dá nasrat hodně diváků a muzikantů, tak opatrně, každopádně když dobře naexponuješ světla v pozadí a prosvítíš předek nějak změkčeným světlem, jde udělat perfekní věci
S vyšším iso je někdy problém s poklesem DR - někdy mi přijde lepší podexponovat iso 800 než zvýšit na 1600
vypnout redukce šumu ve foťáku, zkusit sekvenční snímání, některá světla mají pomalou frekvenci a jedna fotka může být nasvícena víc než druhá, - s tím se setkávám v klubu, kde fotím nejčastěji a je to občas vopruz
Hlavně to chce umět vymáknout správnej moment
Doporučuji manuál, nejnižší clonu, čas 1/20 - 1/180 (delší je na lidi dost problematický, kratší je zbytečný, to už bych raději stáhl iso bo přidal třeba jednu clonu)
minimálně 2.8 skla jsou skoro nutnost
s externím bleskem se dá hodně vyblbnout, hlavně s 2 závěrkou a odpalováním na dálku, ale taky se s tím dá nasrat hodně diváků a muzikantů, tak opatrně, každopádně když dobře naexponuješ světla v pozadí a prosvítíš předek nějak změkčeným světlem, jde udělat perfekní věci
S vyšším iso je někdy problém s poklesem DR - někdy mi přijde lepší podexponovat iso 800 než zvýšit na 1600
vypnout redukce šumu ve foťáku, zkusit sekvenční snímání, některá světla mají pomalou frekvenci a jedna fotka může být nasvícena víc než druhá, - s tím se setkávám v klubu, kde fotím nejčastěji a je to občas vopruz
Hlavně to chce umět vymáknout správnej moment
Tak teraz neviem čo si mám myslieť.Zrejme si nikdy nevidel fotku s priamym osvetlením bleskom.Ak podľa teba nemajú fotky z linku žiadnu svetelnú atmosféru tak mi ukáž svoju ktorá ju má a nejako výrazne sa líši od mojich.Inak iba mudruješ bez akýchkoľvek skúseností.Nieje vždy jednoduché nájsť dokonalý pomer priameho a bleskového svetla,podmienky sa totiž neustále menia a nijaká technika ti nezaručí vždy dokonalý výsledok.Obzvlášť vo veľmi sporo osvetlenom priestore a pohybujúcich sa hudobníkoch.Tam je aj 1/125 dlhá a pri fotkách z linku vychádzali časy od 1/8 do 1/20 sekundy.Ja tvrdím že v takýchto podmienkach to lepšie nafotiť nešlo.bigfoot píše: klingo >> ten link s fotkami... zly priklad. Fotky uplne bez atmosfery, ziadna vypovedna hodnota
Pri priamom blesku máš predsa fotku s popredím jasne osvetlenú,bez farieb z reflektorov,s výrazne tmavým pozadím,fotka je plochá.Toto ale nieje prípad ani jednej fotky z linku.
Bolo by jednoduché hodiť sem jednu dokonalú ale ako som už spomínal,to proste nieje v možnostiach ľudských ani techniky aby boli všetky jedna ako druhá.Uvediem príklady,prvá priamy blesk,druhá iba prisvetlená
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Ja používam 17-70 a svetelnosť f/4 je už dosť často vela, hlavne na významnejších akciach kde je zakázané fotiť bleskom, tam sa človek musí ovela viac sústrediť, vystihnúť moment niekedy nestačí , pretože počas toho momentu musí na "osobu" svietiť aspon nejaké to svetlo, aby expozičný čas ostal "udržatelný". Tam kde je možné fotiť bleskom mi f/4 bohate stačí...
Jedna čerstvá z tohto víkendu...
Fotenie v kluboch je menej zaujímavé, fotka "Janka Hraška či Ferka Mrkvičku" nikoho zaujímať nebude... Foto kapiel či spevákov vie oceniť viac ludí, prípadne aj nejaký časopis...
Jedna čerstvá z tohto víkendu...
Fotenie v kluboch je menej zaujímavé, fotka "Janka Hraška či Ferka Mrkvičku" nikoho zaujímať nebude... Foto kapiel či spevákov vie oceniť viac ludí, prípadne aj nejaký časopis...
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 976
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
K puvodnimu dotazu: pokud to fotis jako soukrome momentky, zapni si prioritu clony, nastav co nejnizsi clonove cislo (meni se s ohniskovou vzdalenosti - "zoomem") a zvys si ISO na nejvyssi hodnotu, kdy budou pro Tebe fotky jeste s prijatelnym sumem. Pak uz jen mackej, kdyz toho nasekas par desitek, neco se pro tyto ucely najisto povede :].
Pokud planujes foceni v klubu jako 'komercni aktivitu', porid si jinou vybavu, telo je dobre, ale se setakem a internim bleskem, pri foceni z ruky, to neni dobry napad.
Pokud planujes foceni v klubu jako 'komercni aktivitu', porid si jinou vybavu, telo je dobre, ale se setakem a internim bleskem, pri foceni z ruky, to neni dobry napad.
PX K20D, UW kanón G10 / Oly C5050, PX Z-20, DA17-70/4, A50/1.4, FA50/1.7, DA18-55, FA28-80, Tamron 70-300, Metz48 + dalsi levna a manualni skla, kompakty & bizuterie