Příspěvek
od Vladimír Roháček » 23 črc 2010, 18:10
uray-souhlas, barva je lepší, ale já myslím, že i tyto úpravy napoví fotografovi, co a jak. Když je "chytrej", tak vidí, že je tam členité pozadí a že je to odstraněno ztmavením a že takhle postava vystoupí z obrazu, podruhé se toho pozadí vyvaruje. Když tam má v editoru osoba zvýrazněny rysy, tak potom při focení hledám vhodnější osvětlení. Vidím-li fotku "zajímavou", tak přemýšlím, jak to vyfotit, aby to taky tak vypadalo, to v prvé řadě a až ve druhé řadě přemýšlím, jak si pomoci editorem. Dneska focení digitálem je svým způsobem ulejvárna. Nevím jak, no tak tam hodím expoziční vějíř a nějaká fotka bude správně exponovaná, nebo fotim do RAWu a pak to nějak ušolichám, navíc ihned po focení mám náhled na displeji a můžu korigovat. To za filmu nebylo, tam člověk nevěděl, je to zdrbané, není to zdrbané? Pamatuji dodnes fotografický úkol pro zvládnutí světla ve fotografii. Vyfotit černou krychli na černém pozadí tak aby pozadí bylo absolutně černé a byly vidět tři strany krychle s rozdílnou černí. To se fotilo na film, žádný náhled..
Takže ony tady ty ukázky mají něco do sebe a začínajícímu fotografovi to něco dá. On se člověk na vše musí dívat jinýma očima, myslím očima fotografa. Musí se naučit vidět právě tu krasbu světlem, o tom je fotka, světla a stíny a pochopitelně barvy a potom s tím jde, ruku v ruce kompozice (úhlopříčka, trojúhelník, zlatý řez, perspektiva (ta může být potlačena nebo zvýrazněna)........)