Převod RAW do Jpeg

Vlákna, která ztratila v průběhu času význam, nebo se stala neaktuálními.

Moderátor: Moderátoři

Zamčeno
Uživatelský avatar
michal
Nový uživatel
Nový uživatel
Příspěvky: 33
Registrován: 01 led 1970, 01:00

Převod RAW do Jpeg

Příspěvek od michal » 20 črc 2010, 07:20

Zdravím všechny,po roce soužití se mi nahromadilo tisíce fotek v RAWU, a chtel jsem si je upravit. Narazil jsem na velky problem. Zprvu sem pouzival LIGHTROOM ale zanedlouho jsem si všiml že jak spustím nějakou fotku tak načíta,a pak jak načte změní se trochu barvy,ze žlute na oranžovou atd. Jak to spustim v nejakem normalnim prohližeči tak jsou barvy takove jako v fotaku. Tak jsem zkusil Zoner pro 12 tak spustim fotku a prepnu na upravu RAw tak mi celá fotka ztrati barvy,zšedne a jak zas přepnu na prohližeč tak je to normalni. Nevite prosim cim to je? Co delam spatně?mam samsung gx 20.

Uživatelský avatar
Google Adsense
Ads Expert
Hlavní Admin

Reklama

Reklama od Google Adsense

Uživatelský avatar
Kara1963
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 62
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Valašské Království

Příspěvek od Kara1963 » 20 črc 2010, 07:53

Mám sic Pantax K7, ale máš nastavený pracovní prostor stejně na foťáku
a v Adobe Lightroom ? Tedy sRGB či Adobe RGB.
DA* 300/4; Metz 58; Manfrotto 190XPROB

Uživatelský avatar
spachal
V.I.P člen
V.I.P člen
Příspěvky: 976
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spachal » 20 črc 2010, 08:25

Poblem muze byt v bitove hloubce (jpeg je pouze 8bit), tak take v barevnych profilech, lightroom mam dojem umi pracovat s barevnymi profily, je mozne ze ty "normalni" barvy vidis v prohlizeci, ktery nepouziva icc profil monitoru, ale 'bezny' sRGB.
Take to muze byt i tim, ze pri prohlizeni raw se Ti zobrazuje pouze nahled, misto plneho rozliseni, velmi pekne to je videt treba v Zoneru s rawy od Canonu, nahled je rychle zobrazeny, ale pokud se obraz zvetsi na 100%, teprve pak se nacte plny raw a obraz se 'docela dost zmeni' :] ..
PX K20D, UW kanón G10 / Oly C5050, PX Z-20, DA17-70/4, A50/1.4, FA50/1.7, DA18-55, FA28-80, Tamron 70-300, Metz48 + dalsi levna a manualni skla, kompakty & bizuterie

Uživatelský avatar
michal
Nový uživatel
Nový uživatel
Příspěvky: 33
Registrován: 01 led 1970, 01:00

Příspěvek od michal » 20 črc 2010, 08:53

no tak jsem se dival, a v lightroom mam sRgb a ve fotaku taky, zkoušel jsem ruzne fotky a meni mi to pouze zlutou na oranzovou,mam fotku pole plneho heřmánku který je najednou oranžový. V zoneru mám taktéž sRgb a jak klikmu vpravo nahoře na editor tak mi napise obrazek je v nahledove kvalitě. Přepnu na plné rozlišení a z krásné makro zelené fotky mám nevýraznou šeď, takže ono to ješte není v jpeg tak by bitová hloubka neměla mít vliv ne? Jinak mam fotit do sRgb nebo adobe?

Uživatelský avatar
bigfoot
V.I.P člen
V.I.P člen
Příspěvky: 956
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: mlecna draha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bigfoot » 20 črc 2010, 12:48

ak fotis do raw, tak to mas jedno. Farebny profil sa tomu doda az ked je z fotky jpeg.
Co sa tyka zmeny farieb v LR... pozri sa, ci mas vypnute upravy pre importovane fotky. Dakde sa to tam da nastavit aby ti LR spravil hned pri importe zakladne upravy. Moze to byt aj tym.
...K10+K5...
a rozne serepeticky

Uživatelský avatar
Lukas_Gal
Významný člen
Významný člen
Příspěvky: 517
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukas_Gal » 21 črc 2010, 07:08

Zdravim ja by som videl problem niekde inde. Za prve si treba uvedomit ze RAW nie je farebny su to len jasove udaje. Za druhe display na fotaku a monitor su neporovnatelne cize nemozete sa spoliehat na to ze to bude rovnake. Za tretie algoritmy ktore generuju Jpeg z RAWu su tiez rozdielne. Z toho vyplyva ze nikdy nebude ten obrazok rovnaky pokial nebudete mat ICC fotaku ale to je mozne len pre studiove snimky ale aj tak vzhlad na monitore a displayi sa bude lisit. Podsatne je upravit RAW v lightroome podla vasich predstav a vyexportovat ho tak ako sa Vam to paci na monitore.
Lukáš Gál,
Obrázek
http://www.lukasgal.com
2x K-5 II, Pentax K-7, K20D, Z-1, Mz-3, Z-20,
Obrázek

Uživatelský avatar
spachal
V.I.P člen
V.I.P člen
Příspěvky: 976
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od spachal » 21 črc 2010, 08:18

Pokud jsem to spravne pochopil, neni problem mezi barvami mezi displayem fotaku a monitorem pocitace, ale mezi zkonvertovanym jpegem a rawem, oboji na stejnem pocitaci a stejnem monitoru ..

Napada me jeste jeden pokus, prepnout se v rawu z pef na dng nebo naopak, predpokladam, ze k-7 ma tuto volbu stejne jako k20d, zda se toto projevuje u obou formatu.
PX K20D, UW kanón G10 / Oly C5050, PX Z-20, DA17-70/4, A50/1.4, FA50/1.7, DA18-55, FA28-80, Tamron 70-300, Metz48 + dalsi levna a manualni skla, kompakty & bizuterie

Uživatelský avatar
bigfoot
V.I.P člen
V.I.P člen
Příspěvky: 956
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: mlecna draha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bigfoot » 21 črc 2010, 08:22

mas uplne jedno ci pouzijes pef alebo dng... na K10 v prospech pef hra jeho mensia velkost. Oboje je rew, takze je tam rovnaky udaj v jazyku ineho kmena. PEF je v japonskej svahilcine a DNG v americkej rappercine ;)
...K10+K5...
a rozne serepeticky

Uživatelský avatar
atiratha
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 216
Registrován: 01 led 1970, 01:00

Příspěvek od atiratha » 21 črc 2010, 09:58

Myslím, že K7 už má do pef vložený barevný profil, takže by se v lightroomu mohl chovat jako DNG z K20
K-5, pár moderních objektivů a sklárna starších

Uživatelský avatar
Tomáš
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 360
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Praha 4 - Braník,Zelený pruh 24
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomáš » 22 črc 2010, 07:24

Barevný profil namá ve foťáku význam. Barevný profil je pro zobrazovací zařízení, tj monitor nebo tiskárnu.
RAW obsahuje naměřené jasové hornoty z jednotlivých buněk a hodnoty expozice nastavené na foťáku a táleží na použitém algoritmu, jak budou zobrazeny, přičemž každý prohlížeč používá algoritmus jiný a provádí jinou optimalizaci. Není možné dosáhnout shody mezi tím, co ukazuje aparát a co ukáže prohlížeč. Teprve po finální koverzi do JPG. Je to stejné, jako bych si prohlížel barevný negativ a divil se, že je jiný než finální fotka na papíře. Pokud chci fotky na počítači shodné s foťákem, fotím přímo do JPG.
K5, Px DA 15/4 Ltd. Px FA* 24/2, Px DA 35/2.8 Ltd., Px F 50/2.8 Macro, Px DA 70/2.4 Ltd., Px FA* 200/2.8

Uživatelský avatar
michal
Nový uživatel
Nový uživatel
Příspěvky: 33
Registrován: 01 led 1970, 01:00

Příspěvek od michal » 22 črc 2010, 13:17

Tak diky za rady, v tom lightroomu je ta změna nepatrná,akorat v tom zoneru to jakoby zčernobílá,ale tak chtěl jsem ho jen zkusit,Lightroom je stejně asi lepší. Jinak jsem srovnaval fotku v irfanview a v tom lightroomu a tam byl ten rozdíl.

Uživatelský avatar
marauder
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 240
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marauder » 22 črc 2010, 13:58

michal píše:Tak diky za rady, v tom lightroomu je ta změna nepatrná,akorat v tom zoneru to jakoby zčernobílá,ale tak chtěl jsem ho jen zkusit,Lightroom je stejně asi lepší. Jinak jsem srovnaval fotku v irfanview a v tom lightroomu a tam byl ten rozdíl.
LR používa ProPhoto RGB priestor a Zoner to čo mu nastavíš (v tvojom prípade sRGB)...LR prevádza obrázky do sRGB, AdobeRGB, ProPhotoRGB alebo iných až pri exporte...
K-5, K100D, DA12-24, FA50/1.4, Tamron 17-50/2.8 + 28-75/2.8 + 70-200/2.8, Sigma 24/2.8 SWII, Samyang 8/3.5, Helios 44-3, MIR-1, AF-540FGZ, Metz 58AF-1, Giottos MT7370-MH1300-657 + MML3270B, Triopo GT-3228X8C
http://picasaweb.google.sk/velijura100

Uživatelský avatar
vladavais
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 76
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Neratovice

Příspěvek od vladavais » 25 črc 2010, 19:27

Tohohle přecvaknutí barev při focení do DNG na K20 jsem si v LR také všimnul. "Vyřešil" jsem to v modulu Vyvolávání vpravo dole, jak je Kalibrace fotoaparátu, změna profilu. Při použití vloženého jsou pak barvy jako v JPG.
Odborníci se asi teď smějí, ale pro moje potřeby je to tak ok.
Pentax K20D, Olympus C-5050Z
Sigma 17-70/2.8-4.5 DC Macro, Tair 11-A 135/2.8, Sigma 70-300 mm F4.0-5.6 APO DG MACRO
blesky Pentax AF-360FGZ, Metz 32 Z-2
stativy Fancier FT-6662A, Fomei VP-30 a GorillaPod

Zamčeno

Zpět na „Archivní vlákna“