Upgrade z K10D na K20D ???
Moderátor: Moderátoři
Upgrade z K10D na K20D ???
Dobrý den, přátelé, zdravím. Měl bych dotaz na Vás, kterým prošel rukama K10D i K20D.
Mám K10D a jsem s ním vzhledem k poměru cena/výkon spokojený. Začal jsem ale uvažovat o upgrade na K20D - z jediného důvodu - vyšší ISO.
Zajímalo by mě, jestli jste někdo nezkoušel u K10D push (exponovat RAW při ISO 1600 o-1EV a následně v RAW konvertoru upravit expozici +1EV = 3200 ISO) a porovnat to s ISO 3200 u K20D.
Je-li to alespoň trochu srovnatelné a tudíž by upgrade pro mě nebyl potřebný, nebo je-li to nějaký zásadní kvalitativní rozdíl - ve prospěch K20D.
Děkuji.
Mám K10D a jsem s ním vzhledem k poměru cena/výkon spokojený. Začal jsem ale uvažovat o upgrade na K20D - z jediného důvodu - vyšší ISO.
Zajímalo by mě, jestli jste někdo nezkoušel u K10D push (exponovat RAW při ISO 1600 o-1EV a následně v RAW konvertoru upravit expozici +1EV = 3200 ISO) a porovnat to s ISO 3200 u K20D.
Je-li to alespoň trochu srovnatelné a tudíž by upgrade pro mě nebyl potřebný, nebo je-li to nějaký zásadní kvalitativní rozdíl - ve prospěch K20D.
Děkuji.
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 956
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: mlecna draha
- Kontaktovat uživatele:
na K10 podexponovat a potom to vytahovat v softe je kravina! Dostanes este horsi vysledok.
co sa zvladnutia iso 1600 na K10 tyka, treba mierne preexponovat a potom radcej uberat. ukazka tu >> www.sasik.sk/IM.jpg
ukazkova fotka je BEZ ODSUMOVANIA
co sa K10 vs K20 tuka, urcite si pomozes, mne to ale nestalo ani za K7..
co sa zvladnutia iso 1600 na K10 tyka, treba mierne preexponovat a potom radcej uberat. ukazka tu >> www.sasik.sk/IM.jpg
ukazkova fotka je BEZ ODSUMOVANIA
co sa K10 vs K20 tuka, urcite si pomozes, mne to ale nestalo ani za K7..
...K10+K5...
a rozne serepeticky
a rozne serepeticky
Určite by som počkal na nejakého nástupcu K20 , moderné snímače už sú a možno sa zapracuje aj na AF, predpokladám že nové telo tento rok bude.
Ako písal "ady" v inom vlákne AF je vec ktorá mu najviac vadí, ja som po upgrade firmware so 17-70 SDM ovela spokojnejší, jediné z čoho som sklamaný je nepoužitelné vysoké ISO, ja končím v šere na max 800, ideálne je neprekročiť 640, teda pokial nechcem použiť ext. blesk
Ako písal "ady" v inom vlákne AF je vec ktorá mu najviac vadí, ja som po upgrade firmware so 17-70 SDM ovela spokojnejší, jediné z čoho som sklamaný je nepoužitelné vysoké ISO, ja končím v šere na max 800, ideálne je neprekročiť 640, teda pokial nechcem použiť ext. blesk
Naposledy upravil(a) Ivan-K dne 19 čer 2010, 10:17, celkem upraveno 1 x.
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
-
- Významný člen
- Příspěvky: 548
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Slovensko
čo som ja videl, tak sa na 3200 na K20D vyšie robili farebné pásy celkom. Na mňa to až tak nezapôsobilo, že by som kvôli tomu menil... Skôr sa mi zdalo, po tom čom si pozrel aj testy, že 1600 u K10D šumí menej ako na K20D. 3200iso vyzeralo byť vhodné v malom rozlíšení tak pre web...
od 8/2007 K10D + 18-55 -1:3,5-5,6; predtým practica L2 a ručný exp.. K10D tomu hovorím rýchlosť oproti ručnej práci , fotím málo ale s radosťou. už aj 40/2,8 limited
Přátelé, zdravím a děkuji za odpovědi. Je mi jasné, že ISO 3200 je už jen taková nouzovka i na K20D (K7 se mi zdá podle obrázků podobná).
Je ale příjemné tu možnost mít a v situacích, kdy je na výběr buď horší fotka na vysoké ISO nebo fotka vůbec žádná, tento kompromis zvolit.
Je ale asi pravda, že není s koupi jiného fotoaparátu kam spěchat. Ten push z 1600 ISO z K10D jsem několikrát v nouzi použil a pro malé fotky nebo monitor je to použitelné. Samozřejmě, že je potřeba si s tím obrázkem v PC trochu pohrát... A monopod také mnohé řeší...
Děkuji a mějte se fajn.
Je ale příjemné tu možnost mít a v situacích, kdy je na výběr buď horší fotka na vysoké ISO nebo fotka vůbec žádná, tento kompromis zvolit.
Je ale asi pravda, že není s koupi jiného fotoaparátu kam spěchat. Ten push z 1600 ISO z K10D jsem několikrát v nouzi použil a pro malé fotky nebo monitor je to použitelné. Samozřejmě, že je potřeba si s tím obrázkem v PC trochu pohrát... A monopod také mnohé řeší...
Děkuji a mějte se fajn.
modules.php?name=copperminek&file=displ ... fullsize=1
Dal jsem jednu ukázku na iso 3200. neodšumováno
Dal jsem jednu ukázku na iso 3200. neodšumováno
K20D
Falcon 8/3,5
DA* 16-50/2,8
FA 43/1,9 Ltd
DA 70/2,4 Ltd
Falcon 8/3,5
DA* 16-50/2,8
FA 43/1,9 Ltd
DA 70/2,4 Ltd
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 956
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: mlecna draha
- Kontaktovat uživatele:
OPRAVA - ggrand ma pravdu, zabudol som na default nastavenie v LR 2.5 - color 25, luminance 25ggrand píše:bigfoot: jestli dane ukazce rikas bez odsumovani, tak co je potom odsum? Kdyby to bylo bez odsumovani, tak nekde musi byt videt barevna struktura sumu-tady neni, takze nejaky odsum uz probehl
ospravedlnujem sa, fakt ma to nenapadlo
nic to nemeni na fakte, ze troska preexponovat a sum sa tym velmi zlepsi.
Dalsie ukazky v LR3b2 oba odsumy na 0.
www.sasik.sk/IMGP5573.jpg tu uz +2ev bolo vela (detail na skridli cesky taskach sa straca)
www.sasik.sk/IMGP5574.jpg
pre neveriacich >> zober svoju K10, nastav iso 1600, podla podmienok daj kompenzaciu +1, pripadne +2ev (tu pozor, aby si neprepalil nieco podstatne) urob foto a hladaj sum.
Pisal som to tu uz mnoho krat, proste spravne exponovat, NIC nevytahovat z tienov(toto je najdolezitejsie), radcej preexponovat a v softe stmavovat - sum na K10 je v pohode.
...K10+K5...
a rozne serepeticky
a rozne serepeticky
Ked sa hovori o sume, zabuda sa na jednu podstatnu vec t.j. cas expozicie. Teda ak budem fotit cez den na ISO3200 bude foto obsahovat menej sumu ako ked fotim cez noc. Preco? No ak sa uvazuje, ze sum ma konstantnu intenzitu, potom pri dlhych casoch sa ho nahromadi (nascita) viac. Teda ak porovnavate sum, pozerajte aj na dlzku expozicie.
Tolko moj neodborny nazor (mozno trepem 2 na 3, ale logicky to pasuje).
Tolko moj neodborny nazor (mozno trepem 2 na 3, ale logicky to pasuje).
Pentax K20D; K-3; DA18-55/3.5-5.6; DA35/2.4; DA50/1.8; AF-540FGZ;Tamron 90mm/F2.8; 17-50/F2.8; 70-200/F2.8;Sigma AF 10-20/F4-5.6; Samyang 8mm/3.5; Kenko 1.5x; Zomei Z668C ...
bigfoot: ten tvůj odkaz na obrázek jsem nejdříve přehlédl...
Chápu, že z hlediska šumu, vytahovat podexpozici není ten správný postup, ale jde mi to blbě - ale jde - oproti přeexpozici (RAW Lightroom)...možná mám špatný postup...
petsen: zdravím a děkuji za ukázku... je-li to skutečně bez "odšumu" tak je to proti "pushu" z K10D jiná liga - samozřejmě ve prospěch K20D... (takto bych to nedokázal pushem z K10D ani s "Noise Ninjou"...
Ještě dotaz. Jak a v čem "likvidujete" případné přepaly? Vím, že učený z nebe nespadl, machr nejsem ani ho ze sebe nedělám, ale možná nesprávným zpracováním o něco přicházím... Je "Recovery" jediný nástroj???
(RAW,Lightroom,PS CS, ZPS 10)
Děkuji a mějte se fajn.
Chápu, že z hlediska šumu, vytahovat podexpozici není ten správný postup, ale jde mi to blbě - ale jde - oproti přeexpozici (RAW Lightroom)...možná mám špatný postup...
petsen: zdravím a děkuji za ukázku... je-li to skutečně bez "odšumu" tak je to proti "pushu" z K10D jiná liga - samozřejmě ve prospěch K20D... (takto bych to nedokázal pushem z K10D ani s "Noise Ninjou"...
Ještě dotaz. Jak a v čem "likvidujete" případné přepaly? Vím, že učený z nebe nespadl, machr nejsem ani ho ze sebe nedělám, ale možná nesprávným zpracováním o něco přicházím... Je "Recovery" jediný nástroj???
(RAW,Lightroom,PS CS, ZPS 10)
Děkuji a mějte se fajn.
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 956
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: mlecna draha
- Kontaktovat uživatele:
prepalom je najlepsie sa vyhnut uz pri foteni. Ak mas na mysli moje preexponovanie, tak prepaly neriesim, ako pisal ggrand, akto zacnes zavovat prilis, je to neprirodzene az hnusne.
Stale mi nejde do hlavy, preco tym tvojim 'push' podexponujes a potom to zosvetlujes. Akonahle to spravis, vylezie ti sum ako svina. Viem o com tocim, vysoke iso pouzivam dost casto.
Stale mi nejde do hlavy, preco tym tvojim 'push' podexponujes a potom to zosvetlujes. Akonahle to spravis, vylezie ti sum ako svina. Viem o com tocim, vysoke iso pouzivam dost casto.
...K10+K5...
a rozne serepeticky
a rozne serepeticky
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 177
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
no tak vysoké iso se hodí když je nedostatek světla.. když máš dost světla na to aby sis mohl dovolit přeexponovat a následně ztmavit fotku, tak to už je rovnou lepší nastavit nižší isobigfoot píše:...Stale mi nejde do hlavy, preco tym tvojim 'push' podexponujes a potom to zosvetlujes...
Pentax K10D; DA 18-55/3.5-5.6 WR; Sigma 70-300/4-5,6; A100/4 Macro; A50/1,4; A50/1,7; A28/2,8; M40/2,8; Helios 44K-4 (58/2); Vivitar 2x Macro Teleconverter PKA; Mezikroužky PK; Metz 48 AF-1; brašna Lowepro Inverse 200AW; stativ Fancier; Pentax ME Super
Tak s tou zápornou korekcí už při expozici je jasné...
Napsal jsem, že nejsem žádný machr, ale do "vlaku" digitální fotografie jsem naskočil hned na jejím počátku a přes řadu aparátů (UZ Fuji S5000..... Konica Minolta A1, KM A2....Pentax K100DS, K10D ...??? a před tím jsem se 25 let máchal v lázních.
Píšu to proto, že jsem ve více příspěvcích narazil na tvrzení, že je vždy lepší přeexponovat a v softu ubrat, než obráceně. Možná záleží na aparátu a jeho dynamickém rozsahu a jde-li křivka více do + nebo do -, ale já měl s přepalem vždy problém a tak jsem exponoval raději i s výraznější zápornou korekcí a lokálně zesvětloval při zpracování - maximum úprav dělám ještě v RAWu v Lightroomu před konverzí do 16 bitového TIFFu.
Možná jsem občas na ty přepaly příliš háklivý a měl bych je ignorovat.
Push používám pouze v situaci opravdu velmi sporého venkovního osvětlení nebo v prostorách kde nechci nebo nemohu přiblesknout. Je to opravdu více jak nouzové řešení, ale když už nemohu jít níž s časem ani clonou tak to "pušnu" a mám ISO 3200.
Dříve jsme to hojně používali na filmovém materiálu, ale to byla jiná káva. Tam se nechalo takovým pušem a následným vhodným vyvoláním "zvýšit" citlivost filmu o 2-3 EV bez zjevné újmy na kvalitě.
Díky všem a mějte se fajn.
Napsal jsem, že nejsem žádný machr, ale do "vlaku" digitální fotografie jsem naskočil hned na jejím počátku a přes řadu aparátů (UZ Fuji S5000..... Konica Minolta A1, KM A2....Pentax K100DS, K10D ...??? a před tím jsem se 25 let máchal v lázních.
Píšu to proto, že jsem ve více příspěvcích narazil na tvrzení, že je vždy lepší přeexponovat a v softu ubrat, než obráceně. Možná záleží na aparátu a jeho dynamickém rozsahu a jde-li křivka více do + nebo do -, ale já měl s přepalem vždy problém a tak jsem exponoval raději i s výraznější zápornou korekcí a lokálně zesvětloval při zpracování - maximum úprav dělám ještě v RAWu v Lightroomu před konverzí do 16 bitového TIFFu.
Možná jsem občas na ty přepaly příliš háklivý a měl bych je ignorovat.
Push používám pouze v situaci opravdu velmi sporého venkovního osvětlení nebo v prostorách kde nechci nebo nemohu přiblesknout. Je to opravdu více jak nouzové řešení, ale když už nemohu jít níž s časem ani clonou tak to "pušnu" a mám ISO 3200.
Dříve jsme to hojně používali na filmovém materiálu, ale to byla jiná káva. Tam se nechalo takovým pušem a následným vhodným vyvoláním "zvýšit" citlivost filmu o 2-3 EV bez zjevné újmy na kvalitě.
Díky všem a mějte se fajn.