FishEye for Pentax
Moderátor: Moderátoři
-
- Uživatel
- Příspěvky: 78
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Ivančice
-
- Uživatel
- Příspěvky: 78
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Ivančice
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 123
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: jeden vidlákov u Prahy
teda lidi, mi kazíte náladu.
Jsem byl už víceméně na 100% rozhodnutej, že koupím rybouše Samyang 8mm a vy ho tady takhle zdrbnete. Pelenga jsem vyřadil víceméně skoro hned, ta recenze mi to jen potvrdila. To podání barev mi přišlo u korejce taky lepší.
A vy sem vtrhnete s tou AF Sigmou, ev. Pentaxem! A teď mám dilema, zda se obtěžovat přihodit dalších 6 táců, což se mi na málo často používaný typ skla moc nechce.
No nic, nechám si to ještě projít hlavou.
Jsem byl už víceméně na 100% rozhodnutej, že koupím rybouše Samyang 8mm a vy ho tady takhle zdrbnete. Pelenga jsem vyřadil víceméně skoro hned, ta recenze mi to jen potvrdila. To podání barev mi přišlo u korejce taky lepší.
A vy sem vtrhnete s tou AF Sigmou, ev. Pentaxem! A teď mám dilema, zda se obtěžovat přihodit dalších 6 táců, což se mi na málo často používaný typ skla moc nechce.
No nic, nechám si to ještě projít hlavou.
tělíčka: Pentax K-70, K-x, v kapse Nikon Coolpix P300
sklíčka: Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro C, Pentax 18-55 DA L, Samyang 8 mm Fisheye
sklíčka: Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro C, Pentax 18-55 DA L, Samyang 8 mm Fisheye
Tož jsem přišel na jednu hujerovinu.
Šupina Falcon a měření expozice. Měl by měřit na zvýrazněný střed při jakýmkoliv nastavení.
Takže:
1) priorita clony, namířit střed na nejjasnější místo zamračené oblohy, zámek expozice, rekompozice, a prásk přepal jak sviňa. Dorovnává se to až při -3EV ale stejně je to ještě místy vypálený.
2)Manuální režim, nejjasnější místo zatažené oblohy, expozimetr ukazuje -1,5EV, rekompozice, a prásk vše OK nebo mírný podpal.
Pokud jsou na obloze kusy modrý, OK. V místnostech(bílé zdi), v jeskyních, chrámech a jiných uzavřených prostorách OK. všude dávám -1EV a více méně to sedí. Ale jak ho vezmu ven a je zataženo, tak to světlo přímo nasává.
Je mi divný, že stejné měření expozice dává na Av a M jiný hodnoty.
Poraďte, copak dělám blbě?
Šupina Falcon a měření expozice. Měl by měřit na zvýrazněný střed při jakýmkoliv nastavení.
Takže:
1) priorita clony, namířit střed na nejjasnější místo zamračené oblohy, zámek expozice, rekompozice, a prásk přepal jak sviňa. Dorovnává se to až při -3EV ale stejně je to ještě místy vypálený.
2)Manuální režim, nejjasnější místo zatažené oblohy, expozimetr ukazuje -1,5EV, rekompozice, a prásk vše OK nebo mírný podpal.
Pokud jsou na obloze kusy modrý, OK. V místnostech(bílé zdi), v jeskyních, chrámech a jiných uzavřených prostorách OK. všude dávám -1EV a více méně to sedí. Ale jak ho vezmu ven a je zataženo, tak to světlo přímo nasává.
Je mi divný, že stejné měření expozice dává na Av a M jiný hodnoty.
Poraďte, copak dělám blbě?
K20D
Falcon 8/3,5
DA* 16-50/2,8
FA 43/1,9 Ltd
DA 70/2,4 Ltd
Falcon 8/3,5
DA* 16-50/2,8
FA 43/1,9 Ltd
DA 70/2,4 Ltd
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 177
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Pentax 10-17mm vs. Tamron 10-24mm
Nastal čas rozšíření arzenálu o sklo hlavně na focení interiérů a zatím se nemůžu rozhodnout mezi Pentaxem 10-17mm a Tamronem 10-24mm. Sigmě 10-20 bych se raději vyhnul pro nestálou kvalitu kusů.
Pentax mě láká min. zaostřitelnou vzdáleností, makro já rád, ale na pentaxforu.com vícekrát zmiňují velkou aberaci. Tamron zase láká praktičtějším rozsahem.
Výše bylo psáno o rozdílu zobrazení na objektivech při stejném ohnisku, byl by nějáký takový rozdíl soudkovitosti i v porovnání mnou vybraných objektivů? Když má Pentax v názvu Fisheye, znamená to větši deformaci obrazu? Dík
Pentax mě láká min. zaostřitelnou vzdáleností, makro já rád, ale na pentaxforu.com vícekrát zmiňují velkou aberaci. Tamron zase láká praktičtějším rozsahem.
Výše bylo psáno o rozdílu zobrazení na objektivech při stejném ohnisku, byl by nějáký takový rozdíl soudkovitosti i v porovnání mnou vybraných objektivů? Když má Pentax v názvu Fisheye, znamená to větši deformaci obrazu? Dík
Pentax K10D; DA 18-55/3.5-5.6 WR; Sigma 70-300/4-5,6; A100/4 Macro; A50/1,4; A50/1,7; A28/2,8; M40/2,8; Helios 44K-4 (58/2); Vivitar 2x Macro Teleconverter PKA; Mezikroužky PK; Metz 48 AF-1; brašna Lowepro Inverse 200AW; stativ Fancier; Pentax ME Super
Každý ultra širokáč má deformáciu obrazu, fisheye bez debaty, tam je to extra viditelné... Pri správnom použití (kompozícii) to ale môže byť výhoda
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 177
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
No to já samozřejmě vím, důležitý je ale pro mě rozdíl v těch dvou objektivech, jestli nějaký je při 10mm ohnisku
Pentax K10D; DA 18-55/3.5-5.6 WR; Sigma 70-300/4-5,6; A100/4 Macro; A50/1,4; A50/1,7; A28/2,8; M40/2,8; Helios 44K-4 (58/2); Vivitar 2x Macro Teleconverter PKA; Mezikroužky PK; Metz 48 AF-1; brašna Lowepro Inverse 200AW; stativ Fancier; Pentax ME Super
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Podpolanie a ak nie som doma, tak horske stity
- Kontaktovat uživatele:
Samyang je vyborne rybie oko ale ma len 6 lamiel a ked budes chciet nieco fotit do slnka, nieje to ono.
Rovnako Pentax DA 10-17/3.5-4.5 Fish-Eye ED [IF] ma prekliatych 6 lamiel, onicom, nechcem ani zadarmo.
Zenitar 16 je onicom na APS-C, Peleng 8 robi cierne rohy.
Asi snad jedine pouzitelne rybie oko na Pentax APS-c je Sigma EX DC 10 / 2.8
Ma paradnych 7 lamiel a slusne protisvetlo:
http://g-ecx.images-amazon.com/images/G ... c110.L.jpg
Rovnako Pentax DA 10-17/3.5-4.5 Fish-Eye ED [IF] ma prekliatych 6 lamiel, onicom, nechcem ani zadarmo.
Zenitar 16 je onicom na APS-C, Peleng 8 robi cierne rohy.
Asi snad jedine pouzitelne rybie oko na Pentax APS-c je Sigma EX DC 10 / 2.8
Ma paradnych 7 lamiel a slusne protisvetlo:
http://g-ecx.images-amazon.com/images/G ... c110.L.jpg
http://magicslovakia.szm.com
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
-
- Uživatel
- Příspěvky: 78
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Ivančice
Pro Varta, nevím , pochopil-li jsem dobře tvoji otázku, na rozdíl mezi normálním širokáčem a rybím okem, chceš vědět jaký je rozdíl mezi těmito objektivy?
Nevím jestli to dobře vysvětlím, ale vypadá to asi takhle. Hypoteticky beru v potaz objektivy o stejné ohniskové vzdálenost. Rybí oko nakreslí obraz proporciálně správně, ve středu obrazu jsou línie rovné, směrem do krajů nabývají soudkovitosti. Normální širokáč má vadu, co se týče soudkovitosti kompenzovánu (jak který?), ale zaplatíme určitou daň, ve formě zkreslení v okrajových částech fotografie, která není vždy vidět. Vyfotím-li krajinku, tak nepoznám, že ten strom úplně nalevo, nebo napravo, je o něco širší než ve skutečnosti, ale vyfotíme li stejnou osobu a na jedné fotce ji umístíme do středu záběru, tak ta osoba má normální proporce. Umístíme-li tuto osobu, na pravou, či levou stranu, zjistíme, že nám osoba poněkud ztloustla. Nebo, čtverec uprostřed je čtvercem, kdežto čím více ke kraji, tak se stává obdélníkem. To jsou rozdíly mezi širokáčem a rybím očkem.
Nevím jestli to dobře vysvětlím, ale vypadá to asi takhle. Hypoteticky beru v potaz objektivy o stejné ohniskové vzdálenost. Rybí oko nakreslí obraz proporciálně správně, ve středu obrazu jsou línie rovné, směrem do krajů nabývají soudkovitosti. Normální širokáč má vadu, co se týče soudkovitosti kompenzovánu (jak který?), ale zaplatíme určitou daň, ve formě zkreslení v okrajových částech fotografie, která není vždy vidět. Vyfotím-li krajinku, tak nepoznám, že ten strom úplně nalevo, nebo napravo, je o něco širší než ve skutečnosti, ale vyfotíme li stejnou osobu a na jedné fotce ji umístíme do středu záběru, tak ta osoba má normální proporce. Umístíme-li tuto osobu, na pravou, či levou stranu, zjistíme, že nám osoba poněkud ztloustla. Nebo, čtverec uprostřed je čtvercem, kdežto čím více ke kraji, tak se stává obdélníkem. To jsou rozdíly mezi širokáčem a rybím očkem.
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 177
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Jo, nějak tak jsem to myslel, donedávna jsem považoval všechno s krátkým ohniskem za rybí oko.. díky za informace, protisvětlo asi řešit nebudu, hlavní využití bude pro focení realizací interiérů, takže se mi bude hodit více univerzálnější zoom než pevné sklo a co nejvíce potlačená soudkovitost abych pak měl u postprocesu méně práce.. no ještě se budu nějakou dobu přehrabovat recenzema
Pentax K10D; DA 18-55/3.5-5.6 WR; Sigma 70-300/4-5,6; A100/4 Macro; A50/1,4; A50/1,7; A28/2,8; M40/2,8; Helios 44K-4 (58/2); Vivitar 2x Macro Teleconverter PKA; Mezikroužky PK; Metz 48 AF-1; brašna Lowepro Inverse 200AW; stativ Fancier; Pentax ME Super
Skôr by som to vysvetlil inak, ultra širokač skresluje obraz, rybie oko ho doslova deformuje, ultra širokáče majú uhol záberu povedzme 100° - 120° , rybie oko 180°
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Pokud nechceš dělat postproces co do srovnání soudkovitosti tak bez širokoúhlé rektilineární pevné ohnisko jako je DA14 nebo DA15. Zkreslení je přijatelné a nekomplikované.
Jestli je chceš dělat, tak rybí oko má zkreslení krásně rovnoměrné a dá se relativně snadno a dokonale narovnat. Ve skutečnosti je to tak že rybina nemá zkreslení žádné - je to přirozený nezkreslený pohled a nám se zkresleným jen jeví.
Širokoúhlý zoom je zlo. Dostaneš zkreslení ve tvaru knírku a raw konvertor bez přesného profilu (asi má jen DxO) to nezachrání.
Jestli je chceš dělat, tak rybí oko má zkreslení krásně rovnoměrné a dá se relativně snadno a dokonale narovnat. Ve skutečnosti je to tak že rybina nemá zkreslení žádné - je to přirozený nezkreslený pohled a nám se zkresleným jen jeví.
Širokoúhlý zoom je zlo. Dostaneš zkreslení ve tvaru knírku a raw konvertor bez přesného profilu (asi má jen DxO) to nezachrání.
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 177
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Na photozone.de mají pěknou zbírku testů, tak jsem si pootvíral všelijaké širokáče a při proklikávání jeden za druhým jsem došel k tomu, že rozdíly v soudkovitosti budou praxi asi zanedbatelné a tipuju že i kus od kusu trošku jiný výsledek, na dpreview mě zklamal ten zmíněný tamron 10-24, v okrajích je výrazně neostrý při jakékoli cloně.
Kdyby někdo toužil se tím brodit:
Sigma AF 8-16mm f/4.5-5.6 DC HSM
Sigma EX 10-20mm f/3.5 EX DC HSM
Sigma AF 10-20mm f/4-5.6 EX DC
Tamron SP AF 10-24mm F/3.5-4.5 Di II LD Aspherical IF
Pentax DA 12-24mm f/4 AL ED [IF]
Sigma AF 12-24mm f/4.5-5.6 EX HSM DG
Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC Aspherical
Tamron AF 14mm f/2.8 Aspherical [IF] SP
Pentax SMC-DA 14mm f/2.8 ED [IF]
Pentax SMC-DA 15mm f/4 AL ED Limited
Kdyby někdo toužil se tím brodit:
Sigma AF 8-16mm f/4.5-5.6 DC HSM
Sigma EX 10-20mm f/3.5 EX DC HSM
Sigma AF 10-20mm f/4-5.6 EX DC
Tamron SP AF 10-24mm F/3.5-4.5 Di II LD Aspherical IF
Pentax DA 12-24mm f/4 AL ED [IF]
Sigma AF 12-24mm f/4.5-5.6 EX HSM DG
Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC Aspherical
Tamron AF 14mm f/2.8 Aspherical [IF] SP
Pentax SMC-DA 14mm f/2.8 ED [IF]
Pentax SMC-DA 15mm f/4 AL ED Limited
Pentax K10D; DA 18-55/3.5-5.6 WR; Sigma 70-300/4-5,6; A100/4 Macro; A50/1,4; A50/1,7; A28/2,8; M40/2,8; Helios 44K-4 (58/2); Vivitar 2x Macro Teleconverter PKA; Mezikroužky PK; Metz 48 AF-1; brašna Lowepro Inverse 200AW; stativ Fancier; Pentax ME Super