smc PENTAX DA* 16-50mm F2.8 ED AL [IF] SDM
Moderátor: Moderátoři
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5098
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Plzeň jih
smc PENTAX DA* 16-50mm F2.8 ED AL [IF] SDM
smc PENTAX DA* 16-50mm F2.8 ED AL [IF] SDM
Parametry
Název objektivu: smc PENTAX DA* 16-50mm F2.8 ED AL [IF] SDM
Výrobce: Pentax
Použití pro fotoaparáty: APS-C DSLR Pentax
Bajonet: Pentax KAF2
Ohnisková vzdálenost: 16 – 50 mm
Zorný úhel: 83° - 31,5°
Rozsah zaostření: 0,3 m až nekonečno
Poměr zvětšení: 0.21x
Makro: ne
Clona: f 2,8 – 22
Počet lamel clony: 9
Clonový kroužek: ne
Uspořádání čoček: 15 čoček ve 12 skupinách
Systém pohonu ostření: SDM
Ruční zaostřování: quick-shift-focus, přepínač M/A
Materiál těla objektivu: kombinace kovu a gumy
Utěsnění: prachu a voděodolnost
Průměr předního závitu: 77mm
Sluneční clona: plastová, bajonetová
Rozměry (D x Š) : 98,5 x 84 mm
Hmotnost (bez sluneční clony/se sluneční clonou): 565/600 g
Úvod
Řada z vás možná tento objektiv také používá a tak je docela s podivem, že uživatelskou recenzi tohoto objektivu tady ještě nemáme. Prosím tedy ostatní majitele tohoto objektivu, aby mne opravili a případně přidali i svoje postřehy.
Já jsem si ho pořizoval v kitu při koupi K20D. Byl bych rád koupil v kitu i s 50-135/2,8, bohužel tehdy nebyly peníze. 50-135/2,8 jsem koupil až po roce a půl a jeho recenze je zde: modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=37494#37494
Na netu najdete řadu recenzí (např. http://www.photozone.de/pentax/405-pentax_1650_28 , http://www.slrgear.com/reviews/showprod ... 080/cat/46 , http://www.photodo.com/product_1179.html) takže exaktní hodnocení a grafy najdete snadno a nebudu se tím zabývat, spíše se pokusím popsat moje dojmy a zkušenosti a na závěr i porovnat s kolegou 50-135/2,8.
Mechanické zpracování
Tak jak odpovídá řadě objektivů DA* je konstrukce robustní, tělo má černou povrchovou úpravu. Celý objektiv je utěsněný a tedy prachu a voděodolný.
Sluneční clona je poměrně velká a vykrojená s bajonetovým nasazováním. V dolní části je vybavena odnímatelnou krytkou pro otevření přístupu k ovládání otočných filtrů.
Ostřící i zoom kroužek jsou pogumované (nebo z gumy), příjemné na dotek. Jen mi trochu vadí, že zoom kroužek je blízko bajonetu, tedy blízko těla fotoaparátu a je poměrně úzký. Při ovládání si musí člověk zvyknout, že bude plynulému pohybu ruky překážet vysunutý „nos“ těla s pentahranolem. Když byl objektiv nový, kladl zoom kroužek zhruba uprostřed dráhy mírně větší odpor (dráha posunu čoček zřejmě není plynulá), po nějaké době se to ale srovnalo. Změna z 16 mm na 50 mm je zhruba 90° pootočení zoom kroužku. Při zoomování se objektiv vysouvá a při maximálním ohnisku 50 mm je vidět, že je vysouvající se člen složen ze dvou do sebe vložených válců.
Ruční ostření má bezproblémový, hladký chod, přeostření z minimální na maximální vzdálenost je cca 60°. Jak psal URAY v testu DA* 300, při ručním ostření není žádný doraz v krajních polohách, jen se vnitřní mechanismus ostření zastaví a kroužkem je možné dál otáčet s mírným odporem. Objektiv je vybaven systémem quick-shift-focus, který umožňuje i při zapnutém AF ručně přeostřit/doostřit. Ostřící prstenec se při AF ostření neotáčí, neotáčí se ani přední čočka ani přední člen se závitem pro filtry. Objektiv má vnitřní ostření (IF) takže ostřením nemění délku.
Bajonet KAF má na čelní straně gumový kroužek, který zajišťuje těsnění mezi objektivem a tělem. Utěsnění asi funguje dobře, za rok a půl používání jen tohoto objektivu jsem uvnitř něho žádný prach a další nečistoty nezpozoroval.
Optická kvalita
Objektiv používá čočky z ED skla odpovídající kategorii DA* objektivů. Navíc při tomto rozsahu ohnisek je vybaven asférickým optickým členem. Čočky jsou pokryty SMC vrstvami. Přední čočka je mimo SMC vrstev ještě opatřena ochrannou SP vrstvou, která je optimalizovaná na odpuzování prachu, vody a mastnoty. Bokeh a „hvězdičky“ světelných zdrojů jsou díky devíti lamelám clony velmi efektní a mně osobně se líbí (záleží samozřejmě na vkusu, ne každý se mnou bude souhlasit).
Ostrost je od clony cca 4 vyrovnaná, na „plnou díru“ kreslí mírně měkce. Po seřízení FF/BF – na K20D +4 – jsem s ostrostí spokojen i když oproti 50-135/2,8 je v ostrosti mírně horší.
V protisvětle je objektiv poměrně bez problémů, nějaké to prasátko občas hodí, ale dá se s tím žít. Na nejkratším ohnisku při nízké cloně je objektiv náchylný k chromatické aberaci (vlevo dole).
Přenos kontrastu a barev je na dobré úrovni, pro mne jako amatéra je plně vyhovující.
Při focení s interním bleskem je třeba pamatovat na to, že při ohnisku pod 35 mm bude na fotce vidět stín horní části objektivu a to i při sundané sluneční cloně.
Ostření
Ostření zajišťuje SDM. Je tiché, za dobrých světelných podmínek i dostatečně rychlé. Za horších světelných podmínek nebo v protisvětle je občas problém – vypadá to tak, že trvá chvíli, než se objektiv rozhodne začít zaostřovat (to ale může být dáno i tělem), jakoby nevěděl, kterým směrem začít. Někdy pomůže hnout ručně zaostřovacím kroužkem a objektiv se „chytne“. Když začne ostřit, většinou zaostří dobře, stává se mi ale občas, že proostří a zkouší to znovu. Je to ale opravdu jen za špatných světelných podmínek ve špatně osvětlené místnosti. Např. v Louvre jsem problém s ostřením neměl asi nikde. Venku za normálních podmínek se tyto problémy neprojevují. Při přepnutí těla do režimu AF-C zvládne ostřit i pohybující se objekty – nesmí se ale pohybovat moc rychle.
Mimo SDM má objektiv i hřídelku takže je možné jej používat i na starších tělech nepodporujících SDM ostření.
Plusy
+ utěsnění
+ příjemný rozsah zoomu
+ sympaticky široký krátký konec
+ kvalitní konstrukce
+ minimální zaostřovací vzdálenost 30 cm
+ f2,8
+ 9 lamel clony
Mínusy
- pouze pro DSLR
- vysoká cena
- velké (a tudíž drahé) filtry
- stíní internímu blesku
- absence clonového kroužku
Ukázkové fotografie jsou na netu také ve velkém množství např. http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=12782 proto asi nemá význam, abych sem dával svoje neumělé pokusy. Spíše jsem se rozhodl udělat porovnání s 50-135/2,8 na společném ohnisku 50 mm.
Horní řada 16-50/2,8, dolní řada 50-135/2,8, clona postupně zleva 2,8 – 5,6 – 8 – 11 – 16 – 22.
Levý okraj snímku:
Střed snímku:
Porovnání s smc PENTAX DA* 50-135mm F2.8 ED [IF] SDM
Provedení: stejné – kvalitní, bytelná konstrukce
Způsob ostření: stejné – SDM + QSF, přepínač M/A
Clona: stejné – 2,8 - 22
Počet lamel clony: stejné – 9
Makro: stejné – ne
Utěsnění: stejné – prachu a voděodolné
Rychlost ostření: subjektivně 50-135 rychlejší, jak vlastní ostření tak i reakce na namáčknutí spouště
Přesnost ostření: stejné
Ostrost: subjektivně 50—135 je ostřejší
Ohnisková vzdálenost: 50 mm na 16-50 dává mírně širší záběr než 50 mm na 50-135
Parametry
Název objektivu: smc PENTAX DA* 16-50mm F2.8 ED AL [IF] SDM
Výrobce: Pentax
Použití pro fotoaparáty: APS-C DSLR Pentax
Bajonet: Pentax KAF2
Ohnisková vzdálenost: 16 – 50 mm
Zorný úhel: 83° - 31,5°
Rozsah zaostření: 0,3 m až nekonečno
Poměr zvětšení: 0.21x
Makro: ne
Clona: f 2,8 – 22
Počet lamel clony: 9
Clonový kroužek: ne
Uspořádání čoček: 15 čoček ve 12 skupinách
Systém pohonu ostření: SDM
Ruční zaostřování: quick-shift-focus, přepínač M/A
Materiál těla objektivu: kombinace kovu a gumy
Utěsnění: prachu a voděodolnost
Průměr předního závitu: 77mm
Sluneční clona: plastová, bajonetová
Rozměry (D x Š) : 98,5 x 84 mm
Hmotnost (bez sluneční clony/se sluneční clonou): 565/600 g
Úvod
Řada z vás možná tento objektiv také používá a tak je docela s podivem, že uživatelskou recenzi tohoto objektivu tady ještě nemáme. Prosím tedy ostatní majitele tohoto objektivu, aby mne opravili a případně přidali i svoje postřehy.
Já jsem si ho pořizoval v kitu při koupi K20D. Byl bych rád koupil v kitu i s 50-135/2,8, bohužel tehdy nebyly peníze. 50-135/2,8 jsem koupil až po roce a půl a jeho recenze je zde: modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=37494#37494
Na netu najdete řadu recenzí (např. http://www.photozone.de/pentax/405-pentax_1650_28 , http://www.slrgear.com/reviews/showprod ... 080/cat/46 , http://www.photodo.com/product_1179.html) takže exaktní hodnocení a grafy najdete snadno a nebudu se tím zabývat, spíše se pokusím popsat moje dojmy a zkušenosti a na závěr i porovnat s kolegou 50-135/2,8.
Mechanické zpracování
Tak jak odpovídá řadě objektivů DA* je konstrukce robustní, tělo má černou povrchovou úpravu. Celý objektiv je utěsněný a tedy prachu a voděodolný.
Sluneční clona je poměrně velká a vykrojená s bajonetovým nasazováním. V dolní části je vybavena odnímatelnou krytkou pro otevření přístupu k ovládání otočných filtrů.
Ostřící i zoom kroužek jsou pogumované (nebo z gumy), příjemné na dotek. Jen mi trochu vadí, že zoom kroužek je blízko bajonetu, tedy blízko těla fotoaparátu a je poměrně úzký. Při ovládání si musí člověk zvyknout, že bude plynulému pohybu ruky překážet vysunutý „nos“ těla s pentahranolem. Když byl objektiv nový, kladl zoom kroužek zhruba uprostřed dráhy mírně větší odpor (dráha posunu čoček zřejmě není plynulá), po nějaké době se to ale srovnalo. Změna z 16 mm na 50 mm je zhruba 90° pootočení zoom kroužku. Při zoomování se objektiv vysouvá a při maximálním ohnisku 50 mm je vidět, že je vysouvající se člen složen ze dvou do sebe vložených válců.
Ruční ostření má bezproblémový, hladký chod, přeostření z minimální na maximální vzdálenost je cca 60°. Jak psal URAY v testu DA* 300, při ručním ostření není žádný doraz v krajních polohách, jen se vnitřní mechanismus ostření zastaví a kroužkem je možné dál otáčet s mírným odporem. Objektiv je vybaven systémem quick-shift-focus, který umožňuje i při zapnutém AF ručně přeostřit/doostřit. Ostřící prstenec se při AF ostření neotáčí, neotáčí se ani přední čočka ani přední člen se závitem pro filtry. Objektiv má vnitřní ostření (IF) takže ostřením nemění délku.
Bajonet KAF má na čelní straně gumový kroužek, který zajišťuje těsnění mezi objektivem a tělem. Utěsnění asi funguje dobře, za rok a půl používání jen tohoto objektivu jsem uvnitř něho žádný prach a další nečistoty nezpozoroval.
Optická kvalita
Objektiv používá čočky z ED skla odpovídající kategorii DA* objektivů. Navíc při tomto rozsahu ohnisek je vybaven asférickým optickým členem. Čočky jsou pokryty SMC vrstvami. Přední čočka je mimo SMC vrstev ještě opatřena ochrannou SP vrstvou, která je optimalizovaná na odpuzování prachu, vody a mastnoty. Bokeh a „hvězdičky“ světelných zdrojů jsou díky devíti lamelám clony velmi efektní a mně osobně se líbí (záleží samozřejmě na vkusu, ne každý se mnou bude souhlasit).
Ostrost je od clony cca 4 vyrovnaná, na „plnou díru“ kreslí mírně měkce. Po seřízení FF/BF – na K20D +4 – jsem s ostrostí spokojen i když oproti 50-135/2,8 je v ostrosti mírně horší.
V protisvětle je objektiv poměrně bez problémů, nějaké to prasátko občas hodí, ale dá se s tím žít. Na nejkratším ohnisku při nízké cloně je objektiv náchylný k chromatické aberaci (vlevo dole).
Přenos kontrastu a barev je na dobré úrovni, pro mne jako amatéra je plně vyhovující.
Při focení s interním bleskem je třeba pamatovat na to, že při ohnisku pod 35 mm bude na fotce vidět stín horní části objektivu a to i při sundané sluneční cloně.
Ostření
Ostření zajišťuje SDM. Je tiché, za dobrých světelných podmínek i dostatečně rychlé. Za horších světelných podmínek nebo v protisvětle je občas problém – vypadá to tak, že trvá chvíli, než se objektiv rozhodne začít zaostřovat (to ale může být dáno i tělem), jakoby nevěděl, kterým směrem začít. Někdy pomůže hnout ručně zaostřovacím kroužkem a objektiv se „chytne“. Když začne ostřit, většinou zaostří dobře, stává se mi ale občas, že proostří a zkouší to znovu. Je to ale opravdu jen za špatných světelných podmínek ve špatně osvětlené místnosti. Např. v Louvre jsem problém s ostřením neměl asi nikde. Venku za normálních podmínek se tyto problémy neprojevují. Při přepnutí těla do režimu AF-C zvládne ostřit i pohybující se objekty – nesmí se ale pohybovat moc rychle.
Mimo SDM má objektiv i hřídelku takže je možné jej používat i na starších tělech nepodporujících SDM ostření.
Plusy
+ utěsnění
+ příjemný rozsah zoomu
+ sympaticky široký krátký konec
+ kvalitní konstrukce
+ minimální zaostřovací vzdálenost 30 cm
+ f2,8
+ 9 lamel clony
Mínusy
- pouze pro DSLR
- vysoká cena
- velké (a tudíž drahé) filtry
- stíní internímu blesku
- absence clonového kroužku
Ukázkové fotografie jsou na netu také ve velkém množství např. http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=12782 proto asi nemá význam, abych sem dával svoje neumělé pokusy. Spíše jsem se rozhodl udělat porovnání s 50-135/2,8 na společném ohnisku 50 mm.
Horní řada 16-50/2,8, dolní řada 50-135/2,8, clona postupně zleva 2,8 – 5,6 – 8 – 11 – 16 – 22.
Levý okraj snímku:
Střed snímku:
Porovnání s smc PENTAX DA* 50-135mm F2.8 ED [IF] SDM
Provedení: stejné – kvalitní, bytelná konstrukce
Způsob ostření: stejné – SDM + QSF, přepínač M/A
Clona: stejné – 2,8 - 22
Počet lamel clony: stejné – 9
Makro: stejné – ne
Utěsnění: stejné – prachu a voděodolné
Rychlost ostření: subjektivně 50-135 rychlejší, jak vlastní ostření tak i reakce na namáčknutí spouště
Přesnost ostření: stejné
Ostrost: subjektivně 50—135 je ostřejší
Ohnisková vzdálenost: 50 mm na 16-50 dává mírně širší záběr než 50 mm na 50-135
Tomáš
K-1 Mark II, HD DFA 15-30/F2.8 ED SDM WR, HD DFA 24-70/F2.8 ED SDM WR, HD DFA★ 70-200/F2.8 ED DC AW, HD FA 35/F2.0 AL, HD DFA MACRO 100/F2.8 ED AW, AF-540FGZ
K-1 Mark II, HD DFA 15-30/F2.8 ED SDM WR, HD DFA 24-70/F2.8 ED SDM WR, HD DFA★ 70-200/F2.8 ED DC AW, HD FA 35/F2.0 AL, HD DFA MACRO 100/F2.8 ED AW, AF-540FGZ
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Podpolanie a ak nie som doma, tak horske stity
- Kontaktovat uživatele:
Co som skusal tak tento objektiv bol v protisvetle velmi spatny
http://magicslovakia.szm.com
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 170
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Jestřabí Lhota
- Kontaktovat uživatele:
.
Pěkná práce !
Tělo: K20D+D-BG2,K100D_Super,
Zoom: SMC DA*16-50/F2,8 ED [IF] SDM,SMC DA*50-135/ F2,8 ED [IF] SDM, Pevné: FA 100/F3,5mm MACRO,Auto Revuenon 50/F1,4, MC COSINON-T 200mm / F4
Zoom: SMC DA*16-50/F2,8 ED [IF] SDM,SMC DA*50-135/ F2,8 ED [IF] SDM, Pevné: FA 100/F3,5mm MACRO,Auto Revuenon 50/F1,4, MC COSINON-T 200mm / F4
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5098
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Plzeň jih
Bylo to myšleno tak, že je třeba na to myslet, pokud někde nutně potřebuješ přisvítit a velký blesk nemáš po ruce, takže řekněme poloviční mínusLukas_Gal píše:To ze tieni internemu blesku by som nedaval do minusu
Tomáš
K-1 Mark II, HD DFA 15-30/F2.8 ED SDM WR, HD DFA 24-70/F2.8 ED SDM WR, HD DFA★ 70-200/F2.8 ED DC AW, HD FA 35/F2.0 AL, HD DFA MACRO 100/F2.8 ED AW, AF-540FGZ
K-1 Mark II, HD DFA 15-30/F2.8 ED SDM WR, HD DFA 24-70/F2.8 ED SDM WR, HD DFA★ 70-200/F2.8 ED DC AW, HD FA 35/F2.0 AL, HD DFA MACRO 100/F2.8 ED AW, AF-540FGZ
Taky ho mám drobečka. Přešel jsem na něj z Tamrona 17-50, hlavně kvůli utěsnění a občasnému proostřování Tamronu. Pokud mám ještě srovnat s Tamronem - PX má jemněší bokeh, AF podstatně přesnější, na otevřené cloně je o trochu měkčí, jenže i přesto jsou obrázky jaksi živější, plastičtější, zkrátka pentaxí
Co dál. Asi půl roku mu trvalo, než přestal při zómování drhnout, jak je uvedeno výše. Podle vyjádření Pentecu je to způsobeno tím, že vnitřní tubus se dostává do výrazného protichodu a zlom křivky je hodně ostrý a nějaký čas trvá než se roztahá mazivo.
Korekce AF +5, že by nevěděl kam se rozjet se mi ještě nestalo.
Dosud spokojenost veliká, ALE:
V zimě mi začal pískat SDM a už nepřestal. Ostří pořád skvěle, ale píská, pomaže do servisu. Takže budu nějaký čas neobjektivní uživatel
Co dál. Asi půl roku mu trvalo, než přestal při zómování drhnout, jak je uvedeno výše. Podle vyjádření Pentecu je to způsobeno tím, že vnitřní tubus se dostává do výrazného protichodu a zlom křivky je hodně ostrý a nějaký čas trvá než se roztahá mazivo.
Korekce AF +5, že by nevěděl kam se rozjet se mi ještě nestalo.
Dosud spokojenost veliká, ALE:
V zimě mi začal pískat SDM a už nepřestal. Ostří pořád skvěle, ale píská, pomaže do servisu. Takže budu nějaký čas neobjektivní uživatel
K20D
Falcon 8/3,5
DA* 16-50/2,8
FA 43/1,9 Ltd
DA 70/2,4 Ltd
Falcon 8/3,5
DA* 16-50/2,8
FA 43/1,9 Ltd
DA 70/2,4 Ltd
Re: smc PENTAX DA* 16-50mm F2.8 ED AL [IF] SDM
Jen pro doplnění informace. Po úraze - výměna tubusu, výměna vodítek a seřízení (v Dejvicích, 3500,-), byl objektiv o stupeň ostřejší, ale po následné opravě + seřízení v Helmutárii - oprava SDM, je na tom stejně jako když byl nový. Asi se někdy zase vydám do Prahy a nechám ho tam poštelovat.
K20D
Falcon 8/3,5
DA* 16-50/2,8
FA 43/1,9 Ltd
DA 70/2,4 Ltd
Falcon 8/3,5
DA* 16-50/2,8
FA 43/1,9 Ltd
DA 70/2,4 Ltd
Re: smc PENTAX DA* 16-50mm F2.8 ED AL [IF] SDM
petsen 16-50 je utesnený ? Utesnené sú len WR, tieto majú len tesnenie okolo zadného bajonetu proti vniknutiu vody do tela... No a stým clonením internému blesku... To by som absolútne vylúčil, internemu blesku tieni aj clona nasadená na seťáku. Možno nie u vyšších rád ale u K-m, K-x, K-r určite áno...
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Re: smc PENTAX DA* 16-50mm F2.8 ED AL [IF] SDM
16-50/2,8 je DA* výrobce udává "ochrana proti vodě a prachu"
K20D
Falcon 8/3,5
DA* 16-50/2,8
FA 43/1,9 Ltd
DA 70/2,4 Ltd
Falcon 8/3,5
DA* 16-50/2,8
FA 43/1,9 Ltd
DA 70/2,4 Ltd
Re: smc PENTAX DA* 16-50mm F2.8 ED AL [IF] SDM
Tento objektiv mám a jsem naprosto spokojen. Ovšem Tokina 16-50/2,8 je údajně ten stejný objektiv, je to pravda? Tokina je dost levnější a to i 50-135/2,8. Proč si u Pentax musíme tolik připlácet, myslíte že je pentax verze kvalitnější?
Re: smc PENTAX DA* 16-50mm F2.8 ED AL [IF] SDM
Konkrétně v případě toho 16-50 je u konstrukce Tokina zjednodušená optika. Má jen jeden SD element, zatímco Da* má dva ED. ED a SD je tedy to samé, ale je to hodně drahé sklo na u Tokiny na něm šetřili. Něco navíc je asi i za utěsnění.
Re: smc PENTAX DA* 16-50mm F2.8 ED AL [IF] SDM
Dík za info. To mi pro uklidnění stačí .
Re: smc PENTAX DA* 16-50mm F2.8 ED AL [IF] SDM
Dobre odpoledne vsem,
jsem zde na forum poprve a po precteni uzivat.recenze na tento tip objektivu mam dotaz:
budu kupovat K-30 a k tomu bych chtel objektiv techto parametru, jaky objektiv je lepsi-tento od Pentaxu ci Tamron SP AF 17-50 f2.8 XR Di II? Nebo nejaky jiny by jste mi doporucili?
Na tento Tamron jsem nenasel zadnou uzivat.recenzi na techto strankach.
DEKUJI predem za odpoved !!!
jsem zde na forum poprve a po precteni uzivat.recenze na tento tip objektivu mam dotaz:
budu kupovat K-30 a k tomu bych chtel objektiv techto parametru, jaky objektiv je lepsi-tento od Pentaxu ci Tamron SP AF 17-50 f2.8 XR Di II? Nebo nejaky jiny by jste mi doporucili?
Na tento Tamron jsem nenasel zadnou uzivat.recenzi na techto strankach.
DEKUJI predem za odpoved !!!
Re: smc PENTAX DA* 16-50mm F2.8 ED AL [IF] SDM
Mrkněte na tento odkaz:
http://www.pentaxforums.com/reviews/pen ... ction.html
V prohlížeči google chrome je celkem solidní překladač.
http://www.pentaxforums.com/reviews/pen ... ction.html
V prohlížeči google chrome je celkem solidní překladač.
Pentax: DA 18-55ALII, DA 35/2,4 , DA 50/1,8 , FA 28-105, FAJ 75-300, DA 55-300, M50/1,7, Tamron (A14) 18-200, Tamron (A16) 17-50, blesky Metz 36+58, Pentax K-s2