ja mam siroky popruh na k20 od dakjeho tretieho vyrobcu.. najlepsia vecicka na svete hned po langosi s cesnakom.. nechapem preco sa pentax trtka s tymi uzkymi nenositelnymi motuzmi kere mas nosit okolo krku.. hanba im az hanba..Machro píše:Ja len tolko, nic nefoti lepsie ako Canon. Zober si to k srdcu a sir to dalej v tej vasej kopirkarskej komunite, kde mate vsetci 350D, 400D, 10cm siroky popruh EOS a bez vynimky setaky. Stretavam Vas pravidelne, vsetci fotite na blondie rezim, ale tvarite sa ako keby ste mali FF. Pekny den.
je opravdu K-7 tak dobrá?
Moderátor: Moderátoři
-
- Uživatel
- Příspěvky: 78
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
asd
svetu mier!
Ono je dany technologii a fyzikou, nemuzes cekat zazraky. Podstatna je velikost jedne snimaci bunky a toho jak presne dokazes zmerit naboj, ktery v ni vznikne po dopadu fotonu. Sumu se nikdy nezbavis, minimalne tepelny sum tam bude vzdycky, leda bys chladil cip tekutym heliemaes píše: ... sum prijde aj pri ISO 400 na taku zrkadlovku uz dost vellky(pozri testovacie fotky objektivov napr na photozone.de). Taky mam aj v K10D a dufal som, ze sa to casom zlepsi. Iste,ze hovorime o inom rozliseni, ale tak naco ho dali take vysoke? Nemalo by zvlast u zrkadloviek platit: kvalita nad kvantitou? Takze cakam na dalsi stroj od Pentaxu..
Takze pri prijatelne urovni sumu se jim od K10 do K7 povedlo zvysit rozliseni o polovinu - to preci neni spatny, to je pokrok. Pokud ti staci nizsi rozliseni, tak si ho muzes pomoci SW zmensit na kolik potrebujes a pri zmensovani ti automaticky klesne sum. Kdyz to chces bez sumu jako C a N, tak vic odsumis (prijdes o detaily stejne jako C a N). Podivej se jaky mas zrno (sum) na barevnych negativech s iso>800.
Pentax K10D + D-BG2 + O-ME53, Tamron 18-250mm F/3.5-6.3 AF Di-II LD IF Macro, Sigma 50mm f/2.8 EX DG AF Macro, Phoenix RL-59P Ringlight Flash, Nikon Coolpix S620, Giottos MTL 3361 B, ...
Re: asd
Ja jsem naopak zredukoval sirku popruhu kolem krku na 0 cmalchymister píše:ja mam siroky popruh na k20 od dakjeho tretieho vyrobcu.. najlepsia vecicka na svete hned po langosi s cesnakom.. nechapem preco sa pentax trtka s tymi uzkymi nenositelnymi motuzmi kere mas nosit okolo krku.. hanba im az hanba..Machro píše:Ja len tolko, nic nefoti lepsie ako Canon. Zober si to k srdcu a sir to dalej v tej vasej kopirkarskej komunite, kde mate vsetci 350D, 400D, 10cm siroky popruh EOS a bez vynimky setaky. Stretavam Vas pravidelne, vsetci fotite na blondie rezim, ale tvarite sa ako keby ste mali FF. Pekny den.
Akorat se vsude mota, prekazi kdyz chci fotak nekam polozit, ...
Poridil jsem si misto toho jen ten pasek pres zapesti (podobne jako je to u videokamer) a jsem spokojenej. Bud mam fotak v ruce, kde ho to pekne fixuje a stabilizuje, nebo je polozenej na stole/policce nebo jine pevne plose, kde neprekazy zadny dlouhy popruh a nehrozi ze ho nekdo omylem necim zachyti a strhne, nebo je v pistolovem pouzdre na opasku, kde netizi a nenamaha krcni pater.
Pentax K10D + D-BG2 + O-ME53, Tamron 18-250mm F/3.5-6.3 AF Di-II LD IF Macro, Sigma 50mm f/2.8 EX DG AF Macro, Phoenix RL-59P Ringlight Flash, Nikon Coolpix S620, Giottos MTL 3361 B, ...
N a tomto foru jsem si vzdy vážil toho že bylo korektní a dovedli jsem se dříve bavit i o negativech . Nedávne jsem přešel z Ist D na K7 a možná jsem i díly tomu jak se tady vychvaluje trošku zklamaný nebo spíše ne tak nadšený ) . Zcela jistě je jinde než D ale ovládání mi u Istd přišlo o chlup lepší na druhou stranu má o hodně více funkcí.
Jen chci říci K7 má své výhody a nevýhody jako každý jiný foťák. Pravdou je že šum od iso 800 je vyší než u konkurence a že nežehlí tolik detaily je mylná informace stačí se podívat sem:
http://www.focus-numerique.com/test-91/ ... ue-12.html
Na druhou stranu má řadu jiných výhod a předností, ergonomii hledáček odeolné tělo. Jen chci říci přehnaně nevychvalujte.....
Jen chci říci K7 má své výhody a nevýhody jako každý jiný foťák. Pravdou je že šum od iso 800 je vyší než u konkurence a že nežehlí tolik detaily je mylná informace stačí se podívat sem:
http://www.focus-numerique.com/test-91/ ... ue-12.html
Na druhou stranu má řadu jiných výhod a předností, ergonomii hledáček odeolné tělo. Jen chci říci přehnaně nevychvalujte.....
-
- Uživatel
- Příspěvky: 78
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: asd
ja mam k20 + 16-50 + grip.. bez sirokeho popruhu si neviem predstavit svoje obcasne fotopotulky mestom.. a doma mam vsetko v kufry..p_o píše:Ja jsem naopak zredukoval sirku popruhu kolem krku na 0 cm
Akorat se vsude mota, prekazi kdyz chci fotak nekam polozit, ...
Poridil jsem si misto toho jen ten pasek pres zapesti (podobne jako je to u videokamer) a jsem spokojenej. Bud mam fotak v ruce, kde ho to pekne fixuje a stabilizuje, nebo je polozenej na stole/policce nebo jine pevne plose, kde neprekazy zadny dlouhy popruh a nehrozi ze ho nekdo omylem necim zachyti a strhne, nebo je v pistolovem pouzdre na opasku, kde netizi a nenamaha krcni pater.
svetu mier!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 78
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
asd
ja mam siroky popruh na k20 od dakjeho tretieho vyrobcu.. najlepsia vecicka na svete hned po langosi s cesnakom.. nechapem preco sa pentax trtka s tymi uzkymi nenositelnymi motuzmi kere mas nosit okolo krku.. hanba im az hanba..Machro píše:Ja len tolko, nic nefoti lepsie ako Canon. Zober si to k srdcu a sir to dalej v tej vasej kopirkarskej komunite, kde mate vsetci 350D, 400D, 10cm siroky popruh EOS a bez vynimky setaky. Stretavam Vas pravidelne, vsetci fotite na blondie rezim, ale tvarite sa ako keby ste mali FF. Pekny den.
svetu mier!
Re: asd
Prave na takovy nekolikahodinovy prochazky je popruh na krk mor. Po par hodinach takoveho tahani na krku me vzdycky priserne bolelo za krkem, zatimco s pistolovym pouzdrem u pasu muzu behat cely den. Cokoliv tezsiho nez 50g si zavesovat na krk uz nikdy nechci, natoz 2kg fotakalchymister píše: ja mam k20 + 16-50 + grip.. bez sirokeho popruhu si neviem predstavit svoje obcasne fotopotulky mestom.. a doma mam vsetko v kufry..
Pentax K10D + D-BG2 + O-ME53, Tamron 18-250mm F/3.5-6.3 AF Di-II LD IF Macro, Sigma 50mm f/2.8 EX DG AF Macro, Phoenix RL-59P Ringlight Flash, Nikon Coolpix S620, Giottos MTL 3361 B, ...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 78
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: asd
sak mozes ho nosit na krku, cez plece, streidat lave prave.. ten siroky popruh je velmi makky uplne iny matros ako to, co k tomu dava pentax..
to pistolove puzdro, ktore by som potreboval na k20 s gripom si nehcem ani predstavovat, bo sa mi to zda dost uchylne..
sak ale.. proti gustu ziandy ony.. peace!
to pistolove puzdro, ktore by som potreboval na k20 s gripom si nehcem ani predstavovat, bo sa mi to zda dost uchylne..
sak ale.. proti gustu ziandy ony.. peace!
svetu mier!
-
- Významný člen
- Příspěvky: 548
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Slovensko
ale to preto sem všetci píšu také veci v reakcií na totho kto túto tému začal. majú ho totiž za provokatérakub píše:N a tomto foru jsem si vzdy vážil toho že bylo korektní a dovedli jsem se dříve bavit i o negativech . Nedávne jsem přešel z Ist D na K7 a možná jsem i díly tomu jak se tady vychvaluje trošku zklamaný nebo spíše ne tak nadšený ) . Zcela jistě je jinde než D ale ovládání mi u Istd přišlo o chlup lepší na druhou stranu má o hodně více funkcí.
Jen chci říci K7 má své výhody a nevýhody jako každý jiný foťák. Pravdou je že šum od iso 800 je vyší než u konkurence a že nežehlí tolik detaily je mylná informace stačí se podívat sem:
http://www.focus-numerique.com/test-91/ ... ue-12.html
Na druhou stranu má řadu jiných výhod a předností, ergonomii hledáček odeolné tělo. Jen chci říci přehnaně nevychvalujte.....
od 8/2007 K10D + 18-55 -1:3,5-5,6; predtým practica L2 a ručný exp.. K10D tomu hovorím rýchlosť oproti ručnej práci , fotím málo ale s radosťou. už aj 40/2,8 limited
Re: asd
Nejakou dobu jsem ten fotak na krku vlacel, nez jsem si koupil den pasek pres zapesti, mam K10D s gripem, to je asi stejne velky a mam pozdro Lowepro Toploader 65 AW, tak si ho nemusis predstavovat a muzes si ho dojit nekam prohlidnout. Vypada trochu vetsi a na tom opasku Deluxe Waistbelt vypada mozna obludne, ale muzu ho prehazovat z boku na bok, na zada nebo na bricho podle potreby aby neprekazelo a na delsi noseni nevim o nicem pohodlnejsim a pohotovejsim (krome spiderholsteru).alchymister píše:sak mozes ho nosit na krku, cez plece, streidat lave prave.. ten siroky popruh je velmi makky uplne iny matros ako to, co k tomu dava pentax..
to pistolove puzdro, ktore by som potreboval na k20 s gripom si nehcem ani predstavovat, bo sa mi to zda dost uchylne..
sak ale.. proti gustu ziandy ony.. peace!
Pro moje potrebu je vyndani fotaku z pouzdra dostatecne pohotove a pohodlne. Vypada to jako neprakticka boule, ale stejny prostor by sejne zabrala i jakakoliv brasna, do ktere by se mel fotak s gripem a objektivem vejit, takze to neni o nic horsi.
Fotak na krku se kyval, pri predkloneni hrozilo rozbiti, tlaci a narazi to vselijak do tela a boli od toho krk i kdyz to vlacis vselijak sikmo pres rameno.
A jako starsi clovek uz hledim hlavne i na pohodli, takze na krk nic nechci, pistolove pouzdro na opasku a pasek pres zapesti mi maximalne vyhovuje. Taky se mi to zdalo zvlastni, kdyz vsichni to vlaci na krku (i vice fotaku) a brasny pres rameno, ale ja uz bych nemenil.
Pentax K10D + D-BG2 + O-ME53, Tamron 18-250mm F/3.5-6.3 AF Di-II LD IF Macro, Sigma 50mm f/2.8 EX DG AF Macro, Phoenix RL-59P Ringlight Flash, Nikon Coolpix S620, Giottos MTL 3361 B, ...
A jak vědí že je to provokatér? může to být jen začátečník.majster333 píše:ale to preto sem všetci píšu také veci v reakcií na totho kto túto tému začal. majú ho totiž za provokatérakub píše:N a tomto foru jsem si vzdy vážil toho že bylo korektní a dovedli jsem se dříve bavit i o negativech . Nedávne jsem přešel z Ist D na K7 a možná jsem i díly tomu jak se tady vychvaluje trošku zklamaný nebo spíše ne tak nadšený ) . Zcela jistě je jinde než D ale ovládání mi u Istd přišlo o chlup lepší na druhou stranu má o hodně více funkcí.
Jen chci říci K7 má své výhody a nevýhody jako každý jiný foťák. Pravdou je že šum od iso 800 je vyší než u konkurence a že nežehlí tolik detaily je mylná informace stačí se podívat sem:
http://www.focus-numerique.com/test-91/ ... ue-12.html
Na druhou stranu má řadu jiných výhod a předností, ergonomii hledáček odeolné tělo. Jen chci říci přehnaně nevychvalujte.....
No a to je právě ono místo aby se napsalo ano má větší šum ale jeho výhody jsou tady. Přijde mi že se objektivita je v .... a vychvaluje se něco co není pravda. Pokud se na to podívá někdo kdo se rozhoduje a pak si ho koupí může být zklamaný. Někdy mi přijde že každý kdo kdo pentax nevynáší do nebe je provokatér
-
- Významný člen
- Příspěvky: 548
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Slovensko
no upozorňovali na to podľa jeho štílu písania a podľa príspevkoch v iných témach. niekde skorej sú aj odkazy. ... V každom prípade ale píše tu v tomto vlákne štílom, že najprv nám niečo vnúti ako náš názor a potom chce aby sme to obhajovali tým myslím: že K7 je profesionálna a že je najlepšia. a potom na to dostáva také všeliaké odpovede podráždených ľudí. .... a to ako sa zdá mu nevadí a dokonca sa dá tušíť, že o to mu išlo.. ale len tušiť
no hej je jasné, že to nie je príliš objektívne, keď väčšina z tých, čo sem píšu, dajme tomu ten foťák nemá.. nevidela... tak napíš ty, ktorý ho máš nejakú objektvnu kritiku. Ale tá sa skoro isto nebude páčiť, tak by bolo dobré, ju aj niečim podložiť ( rawy voľne stiahnuteľné najlepšie). Ja som napríklad zvedavý aj na nejakú konštruktívnu kritiku.
no hej je jasné, že to nie je príliš objektívne, keď väčšina z tých, čo sem píšu, dajme tomu ten foťák nemá.. nevidela... tak napíš ty, ktorý ho máš nejakú objektvnu kritiku. Ale tá sa skoro isto nebude páčiť, tak by bolo dobré, ju aj niečim podložiť ( rawy voľne stiahnuteľné najlepšie). Ja som napríklad zvedavý aj na nejakú konštruktívnu kritiku.
od 8/2007 K10D + 18-55 -1:3,5-5,6; predtým practica L2 a ručný exp.. K10D tomu hovorím rýchlosť oproti ručnej práci , fotím málo ale s radosťou. už aj 40/2,8 limited
majster 333: skús pozrieť na www.fotografovani.cz do Pentax sekcie, v posledných príspevkoch nájdeš už aj kritickejšie slová na adresu K7....
Je nás tam už viac, čo ju máme aj s K10, K20...
Je nás tam už viac, čo ju máme aj s K10, K20...
Nedá mi to a budu reagovat....
...dnešní DSLR jsou již hodně daleko a v podstatě neexistuje nic, co by jste mohli vyfotit s analogovou SLR a nemohli vyfotit s DSLR... takže skutečné rozdíly mezi jednotlivými stroji jsou ve výbavě a rychlosti.. jedno tělo vyniká v jedné záležotisti, druhé tělo v jiné... Pentax historicky byl považován jako spolehlivý stroj, který díky svým rozměrům vyhovoval cestovatelům.. prostě někomu, kdo chtěl svůj stroj tahat denně...
...a to platí do dneška. K tomu se přidává i To, že Pentax se v posledních měsících vzchopil a minimálně vyrovnává technologické výhody konkurence, které jsou (někdy pod vlivem marketingu) vyžadovány... ale...
...ale myslím, že požadavky některých fotografů, kteří chtějí profesionální stroj, aby mohli vytvářet profesionální snímky, jsou velmi přemrštěné. Ano, pro novinářskou fotografii je primární rychlost ostření a snímání... TK je odsunuta na další pozice... ale to jsou vlastnosti, které není potřeba nijak dlouze zkoumat... rychlost snímání se dočte zájemce v manuálu a rychlost ostření si vyzkouší s trochou vůle také vcelku snadno... dalším parametrem, na který se pořádá hon, je citlivost... přesněji zpracování šumu při vysokých ISO hodnotách.... někdo napíše, že snímky s ISO na 400 jsou nepoužitelné.. no nevím... ale to už mi přijde jako hnidopišství... před lety jsem fungoval v oboru audio a názory některých “odborníku” mě minimálně překvapovaly, ale dost často i děsily....
....trochu odbočím, ale ne tak docela... dostal jsem k Vánocům moc příjemnou knížu napsanou profesionálním fotografem, který pracoval a pracuje pro prestižní časopisy jakou jsou TIME, SPORTS ILLUSTRATED či NATIONAL GEOGRAPHIC... jmenuje se Joe McNally. Jeho knížla nepojednává ani tak moc o techice a přesném nastavením.. jsou to spíše příběhy z jeho dlouholeté praxe... na dvoj straně je vždy fotografie a příběh, jak vznikla... a jen hrubý technický popis... Joe ze popisuje to hlavní.... ne typ foťáku či přesný typ objektivu, ale to, co se za fotografií skrývá.. ano, zmínil v knížce několikrát, že fotí s Nikonem... ale že by ho nějak extra preferoval před konkurencí.. to zde nenajdete...
...přepíši sem kousek textu, který vlastně popisuje to hlavní... alespoň pro mě je to nejdůležitější část celé knihy...
citace:
“Já měl to štěstí, že jsem už od prvních pokusů v profesionální fotografické kariéře měl za obrazové redaktory pány ze staré školy. Když ještě sami pracovali jako fotografové pro rozličné časopisy a noviny, tak začínali den s cigaretou v ústech, aby hned druhým pohybemnatáhli kalhoty, do kterých by se vešla i vzducholoď Zeppelin. Pak si na pásek navlékli 500V baterii a vyrazili do ulic dělat snímky. S kamerou, která měla docela pravděpodobně clonový kroužek nastavený na f/8 a přelepený lepící páskou. Takovou, kterou by už dnes nikdo nevozil ani autem. Fotili za denního i umělého osvětlení a vždy s bleskem. Čemu mi dnes říkáme doplňkový záblesk, oni tehdy nazývali synchronizace se sluncem. Stejně jako za zataženého dne bez deštníku nebo bez klíčků od auta, oni by ani za nic neěli fotit bez blesku.
Tento přístup si tito veteránové přenesli i do hodnocení snímků při své editorské práci, V roce 1978, kdy se v play-off potkali Yankees a KC, jsem se vrátil do redakce se snímkem, o kterém jsem věděl, že je to zaručená titulková tutovka. Vyfotil jsem ji na 1600 ISO film, ve ztmavlé šatně s minimálním osvětlením, kde se jeden z hráčů prohrávajícího týmu smutně opíral o stěnu mezi rozházenými bundami. Když se pak Larry DeSantis probíral mými fotkami, ani nezvedl oči do lupy a jen tak mezi zuby procedil:” Tahle fotka není, chlapče, špatná, ale dám ti zdarma jednu radu. Nikdy nefoť v šatně při zhaslém světle bez blesku.”
Tohle bylo jeho finální rozhodnutí. Já jsem v tomhle byznysu už dost dlouho na to, abych věděl, že žádná absolutní pravda neexistuje. Nědy vzniknou ty nejlepší snímky díky porušování pravidel a třeba i chybnému (?) exponování fotek. Jenže to, co se mi tehdyLarry snažil říct v jeho osobitém přístupu k věci, bylo, že ať už se tomu bráníme, jak chceme, tak stejně je to pořád světlo, díky kterému naše snímky vznikají. Je to dirigentova hůlka, kterou poslušně následujeme, reagujeme na něj a snažíme se z něj vytěžit každičký kousek emoce nebo smyslu. Vede nás a my se pohybujeme v jeho rytmu.”
konec citace
...a ještě jeden malý Joeho povzdech:
“..mým údělem bylo stát se nájemným fotografem, který fotí to, co je právě třeba, a používá k tomu “jakýkoliv zatracený světlo, který he k dispozici”.
Každý ať si udělá o tomto obrázek sám...
...dnešní DSLR jsou již hodně daleko a v podstatě neexistuje nic, co by jste mohli vyfotit s analogovou SLR a nemohli vyfotit s DSLR... takže skutečné rozdíly mezi jednotlivými stroji jsou ve výbavě a rychlosti.. jedno tělo vyniká v jedné záležotisti, druhé tělo v jiné... Pentax historicky byl považován jako spolehlivý stroj, který díky svým rozměrům vyhovoval cestovatelům.. prostě někomu, kdo chtěl svůj stroj tahat denně...
...a to platí do dneška. K tomu se přidává i To, že Pentax se v posledních měsících vzchopil a minimálně vyrovnává technologické výhody konkurence, které jsou (někdy pod vlivem marketingu) vyžadovány... ale...
...ale myslím, že požadavky některých fotografů, kteří chtějí profesionální stroj, aby mohli vytvářet profesionální snímky, jsou velmi přemrštěné. Ano, pro novinářskou fotografii je primární rychlost ostření a snímání... TK je odsunuta na další pozice... ale to jsou vlastnosti, které není potřeba nijak dlouze zkoumat... rychlost snímání se dočte zájemce v manuálu a rychlost ostření si vyzkouší s trochou vůle také vcelku snadno... dalším parametrem, na který se pořádá hon, je citlivost... přesněji zpracování šumu při vysokých ISO hodnotách.... někdo napíše, že snímky s ISO na 400 jsou nepoužitelné.. no nevím... ale to už mi přijde jako hnidopišství... před lety jsem fungoval v oboru audio a názory některých “odborníku” mě minimálně překvapovaly, ale dost často i děsily....
....trochu odbočím, ale ne tak docela... dostal jsem k Vánocům moc příjemnou knížu napsanou profesionálním fotografem, který pracoval a pracuje pro prestižní časopisy jakou jsou TIME, SPORTS ILLUSTRATED či NATIONAL GEOGRAPHIC... jmenuje se Joe McNally. Jeho knížla nepojednává ani tak moc o techice a přesném nastavením.. jsou to spíše příběhy z jeho dlouholeté praxe... na dvoj straně je vždy fotografie a příběh, jak vznikla... a jen hrubý technický popis... Joe ze popisuje to hlavní.... ne typ foťáku či přesný typ objektivu, ale to, co se za fotografií skrývá.. ano, zmínil v knížce několikrát, že fotí s Nikonem... ale že by ho nějak extra preferoval před konkurencí.. to zde nenajdete...
...přepíši sem kousek textu, který vlastně popisuje to hlavní... alespoň pro mě je to nejdůležitější část celé knihy...
citace:
“Já měl to štěstí, že jsem už od prvních pokusů v profesionální fotografické kariéře měl za obrazové redaktory pány ze staré školy. Když ještě sami pracovali jako fotografové pro rozličné časopisy a noviny, tak začínali den s cigaretou v ústech, aby hned druhým pohybemnatáhli kalhoty, do kterých by se vešla i vzducholoď Zeppelin. Pak si na pásek navlékli 500V baterii a vyrazili do ulic dělat snímky. S kamerou, která měla docela pravděpodobně clonový kroužek nastavený na f/8 a přelepený lepící páskou. Takovou, kterou by už dnes nikdo nevozil ani autem. Fotili za denního i umělého osvětlení a vždy s bleskem. Čemu mi dnes říkáme doplňkový záblesk, oni tehdy nazývali synchronizace se sluncem. Stejně jako za zataženého dne bez deštníku nebo bez klíčků od auta, oni by ani za nic neěli fotit bez blesku.
Tento přístup si tito veteránové přenesli i do hodnocení snímků při své editorské práci, V roce 1978, kdy se v play-off potkali Yankees a KC, jsem se vrátil do redakce se snímkem, o kterém jsem věděl, že je to zaručená titulková tutovka. Vyfotil jsem ji na 1600 ISO film, ve ztmavlé šatně s minimálním osvětlením, kde se jeden z hráčů prohrávajícího týmu smutně opíral o stěnu mezi rozházenými bundami. Když se pak Larry DeSantis probíral mými fotkami, ani nezvedl oči do lupy a jen tak mezi zuby procedil:” Tahle fotka není, chlapče, špatná, ale dám ti zdarma jednu radu. Nikdy nefoť v šatně při zhaslém světle bez blesku.”
Tohle bylo jeho finální rozhodnutí. Já jsem v tomhle byznysu už dost dlouho na to, abych věděl, že žádná absolutní pravda neexistuje. Nědy vzniknou ty nejlepší snímky díky porušování pravidel a třeba i chybnému (?) exponování fotek. Jenže to, co se mi tehdyLarry snažil říct v jeho osobitém přístupu k věci, bylo, že ať už se tomu bráníme, jak chceme, tak stejně je to pořád světlo, díky kterému naše snímky vznikají. Je to dirigentova hůlka, kterou poslušně následujeme, reagujeme na něj a snažíme se z něj vytěžit každičký kousek emoce nebo smyslu. Vede nás a my se pohybujeme v jeho rytmu.”
konec citace
...a ještě jeden malý Joeho povzdech:
“..mým údělem bylo stát se nájemným fotografem, který fotí to, co je právě třeba, a používá k tomu “jakýkoliv zatracený světlo, který he k dispozici”.
Každý ať si udělá o tomto obrázek sám...
Pentax
-
- Významný člen
- Příspěvky: 548
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Slovensko
čo ti ja viem veľmi iných ako teba som si nevšimol.....ale nechcelo sa mi to tam nejak prehľadávaťbobo2 píše:majster 333: skús pozrieť na www.fotografovani.cz do Pentax sekcie, v posledných príspevkoch nájdeš už aj kritickejšie slová na adresu K7....
Je nás tam už viac, čo ju máme aj s K10, K20...
od 8/2007 K10D + 18-55 -1:3,5-5,6; predtým practica L2 a ručný exp.. K10D tomu hovorím rýchlosť oproti ručnej práci , fotím málo ale s radosťou. už aj 40/2,8 limited