Pentax a jeho užití pro profesionální tvobu
Moderátor: Moderátoři
kolouch:
THX. Já už si vždycky říkám, že se snad z PF odhlásim, ale pak přijde nějakej rozumnej koment, který mě přesvědčí... že tu jsou stále i racionální lidé .
4. Trochu mě mrzí, že Pentax nemá oboje... tedy dražší stabilizovaná skla + stabilizaci na čipu, která by šla použít u skel, kde člověk stabilizaci nemá. Škoda, přeškoda... :-/
3. Jj... naprosto mi čteš myšlenky. Na AF se alespoň pokusili zapracovat... ale čistej X-sync 1/120 je prostě šílenej. To je 2x větší světelnej výkon než u konkurence (2x dražší světla, 2x méně fotek z akumulátoru, 2x méně zapojenejch světel z bateriového generátoru najednou, 2x pomalejší nabíjení). Nebo došlo na K7 k nějaké změně?
1. Já jsem právě v hrozném vnitřním souboji... varianty:
a) koupit K7 varianta
b) prodat vše co mam a koupit 5D II.
Ani mi tak nejde o samotnej přechod k FF, ale spíš o to, že bych rád nakoupil alespoň 2 lepší pevná skla. Takže jsem z toho takovej špatnej... DA se mi kupovat nechce. Přechod na 5D vyjde +- stejně jako koupě K7. Ale na Pentaxu bych měl více skla a 2 těla.
THX. Já už si vždycky říkám, že se snad z PF odhlásim, ale pak přijde nějakej rozumnej koment, který mě přesvědčí... že tu jsou stále i racionální lidé .
4. Trochu mě mrzí, že Pentax nemá oboje... tedy dražší stabilizovaná skla + stabilizaci na čipu, která by šla použít u skel, kde člověk stabilizaci nemá. Škoda, přeškoda... :-/
3. Jj... naprosto mi čteš myšlenky. Na AF se alespoň pokusili zapracovat... ale čistej X-sync 1/120 je prostě šílenej. To je 2x větší světelnej výkon než u konkurence (2x dražší světla, 2x méně fotek z akumulátoru, 2x méně zapojenejch světel z bateriového generátoru najednou, 2x pomalejší nabíjení). Nebo došlo na K7 k nějaké změně?
1. Já jsem právě v hrozném vnitřním souboji... varianty:
a) koupit K7 varianta
b) prodat vše co mam a koupit 5D II.
Ani mi tak nejde o samotnej přechod k FF, ale spíš o to, že bych rád nakoupil alespoň 2 lepší pevná skla. Takže jsem z toho takovej špatnej... DA se mi kupovat nechce. Přechod na 5D vyjde +- stejně jako koupě K7. Ale na Pentaxu bych měl více skla a 2 těla.
S x-sync te potesim K-7 funguje na 1/180 bez problemu, zadny cerny pruh .. fotil jsem minuly tyden a cca z 200 fotek byly 2 s cernym pruhem, ale to bych uz dal asi za vinu tomu levnemu cinskemu odpalovaci co mam.
K-7 je sikovny strojek, pokud vylozene nepotrebujes FF kvuli DOF nebo vyssimu ISO a Mpix tak bys nemel litovat. S AF je to oproti K10D opravdu lepsi, akorat je asi treba trosku postelovat FF a BF, ja mel brutalni FF, ale po korekci se to zda ok.
Ale udivila me jedna vec, kterou jsem zkousel poprve.
Mel jsem nastaveny x-sync, tedy 1/180, iso 100 a f 2.0 s tim, ze jsem vyfotil fotku, ktera byla ok. V ramci zkouseni jsem si rikal, co to udela, kdyz provedu expozicni kompenzaci do minusu. Pokud se nepletu, vysledkem by mela byt podexponovana fotka (se stejnym nastavenim na fotaku a se stejnym nastavenim svetel). Chtel jsem pak delat nejaky pokus s jeste vic otevrenou clonou, ale udivilo me, ze i kdyz jsem dal na K-7 -5EV, tak vysledek byl porad stejny jako bez kompenzace. Ted nevim jestli to nejak spatne chapu nebo je to dalsi zvlastni bug na K-7 ....
K-7 je sikovny strojek, pokud vylozene nepotrebujes FF kvuli DOF nebo vyssimu ISO a Mpix tak bys nemel litovat. S AF je to oproti K10D opravdu lepsi, akorat je asi treba trosku postelovat FF a BF, ja mel brutalni FF, ale po korekci se to zda ok.
Ale udivila me jedna vec, kterou jsem zkousel poprve.
Mel jsem nastaveny x-sync, tedy 1/180, iso 100 a f 2.0 s tim, ze jsem vyfotil fotku, ktera byla ok. V ramci zkouseni jsem si rikal, co to udela, kdyz provedu expozicni kompenzaci do minusu. Pokud se nepletu, vysledkem by mela byt podexponovana fotka (se stejnym nastavenim na fotaku a se stejnym nastavenim svetel). Chtel jsem pak delat nejaky pokus s jeste vic otevrenou clonou, ale udivilo me, ze i kdyz jsem dal na K-7 -5EV, tak vysledek byl porad stejny jako bez kompenzace. Ted nevim jestli to nejak spatne chapu nebo je to dalsi zvlastni bug na K-7 ....
K-7 + D-BG4, K10D + D-BG2, Pentax DA* 16-50 2.8 SDM, Pentax FA 50 1.4, Sigma 70-200 2.8 HSM, Sigma 10-20 3.5-4.5, Metz 58 AF-1
-
www.jaroslavholan.cz
-
www.jaroslavholan.cz
Fakt? .... tak alespoň něco. I ta 1 clona je znát.
Ještě to budu muset pořádně promyslet. Každopádně skla se u Px momentálně bojim kupovat... uvidíme.
Tu otázku s kompenzací moc nechápu . Abych se přiznal, já tyhle věci moc nepoužívám. Pro mě na foťáku existuje jen manuální režim a spousta těhle různejch funkcí mě moc nezajímá.
Ale... logicky, míra expozice se může měnit časem, clonou, citlivostí a venkovním světlem. A jestli všechno je konstatntí... tak musí být konstantní i expozice, ne?
Kompenzace by měla být jen pro programy, které něco mění (čas, clonu, ISO nebo kombinace) nebo s TTL světlem.
Ještě to budu muset pořádně promyslet. Každopádně skla se u Px momentálně bojim kupovat... uvidíme.
Tu otázku s kompenzací moc nechápu . Abych se přiznal, já tyhle věci moc nepoužívám. Pro mě na foťáku existuje jen manuální režim a spousta těhle různejch funkcí mě moc nezajímá.
Ale... logicky, míra expozice se může měnit časem, clonou, citlivostí a venkovním světlem. A jestli všechno je konstatntí... tak musí být konstantní i expozice, ne?
Kompenzace by měla být jen pro programy, které něco mění (čas, clonu, ISO nebo kombinace) nebo s TTL světlem.
miky_lbc: jj fakt .. oproti k10d je k-7 fakt prijemnou zmenou. iso 100 je uplne v klidecku ciste. Jo a lip se to drzi jak horizontalne tak vertikalne, oba gripy jsou moc povedene ... nejsou z toho ruce v kreci
jinak mate samozrejme s tou expozici pravdu, nejak mi to nedocvaklo... prislo mi divne, ze kdyz mam M nebo X tak se da kompenzace expozice menit ..
jinak mate samozrejme s tou expozici pravdu, nejak mi to nedocvaklo... prislo mi divne, ze kdyz mam M nebo X tak se da kompenzace expozice menit ..
K-7 + D-BG4, K10D + D-BG2, Pentax DA* 16-50 2.8 SDM, Pentax FA 50 1.4, Sigma 70-200 2.8 HSM, Sigma 10-20 3.5-4.5, Metz 58 AF-1
-
www.jaroslavholan.cz
-
www.jaroslavholan.cz
Tady se pořád kecá o přechodu jako bychom byly ženské před důchodem.
Nic takového ale není nutné. Mám EOSe i Pentaxe a ve skříni se neperou. Jen když je mám oba na krku, tak o sebe zlostně cinkaj.
Pentax nemá a nebude mít FF, jestli někdo nekupuje DA skla s tím, že přejde na Pentaxí FF, tak je myslím trochu naivní. Nikdo nezaručí co by na FF Pentaxu dělaly FA objektivy. Podívejte se, co za hrůzu je EF 20mm/2,8 USM na 5D.
Canon zase nemá a nebude mít in-body SR, tu ergonomii, limited objektivy a relativné malá cestovní těla s utěsněním a zvýšenou odolností.
Mě se líbí oba systémy a spekulace o budoucnosti jsou vždycky jen divoké věštění z čajovch lístků. Komu nějaký systém nevyhovuje teď, těžko se dočká. Smiřte se s tím co je užívejte to jak to nejlíp jde.
Nic takového ale není nutné. Mám EOSe i Pentaxe a ve skříni se neperou. Jen když je mám oba na krku, tak o sebe zlostně cinkaj.
Pentax nemá a nebude mít FF, jestli někdo nekupuje DA skla s tím, že přejde na Pentaxí FF, tak je myslím trochu naivní. Nikdo nezaručí co by na FF Pentaxu dělaly FA objektivy. Podívejte se, co za hrůzu je EF 20mm/2,8 USM na 5D.
Canon zase nemá a nebude mít in-body SR, tu ergonomii, limited objektivy a relativné malá cestovní těla s utěsněním a zvýšenou odolností.
Mě se líbí oba systémy a spekulace o budoucnosti jsou vždycky jen divoké věštění z čajovch lístků. Komu nějaký systém nevyhovuje teď, těžko se dočká. Smiřte se s tím co je užívejte to jak to nejlíp jde.
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 128
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Někde zde byla zmínka o revolučním poměru stran 4:3 od Olympusu a Panasonicu ... no ve své době to revoluce skoro byla. Olympus začal dělat poměr 4:3 z praktického důvodu a to přizpůsobením poměru fotky poměrům stran televize. V současné době mi přijde že to je slepá ulička a podle vývoje bych soudil že bude zákonitě poměr 16:9 - což už se také dá nastavit přímo ve foťáku ( zrovna Olympus toto nastavení opět má, Pentax ho má pouze při úpravách fotek v těle ).
Jinak si nemyslím že APS čipy hned tak zaniknou - dokud je zde masivní prodej zrcadlovek s APS tak se bude stále zlepšovat tento druh čipu spolu s FF. A nejde jen o jednu značku ale o všechny ... až se budou FF zrcodlavky prodávat za cenu APS v amatérské třídě pak teprve asi bude APS odzvoněno - můj názor ... skromný.
Jinak si nemyslím že APS čipy hned tak zaniknou - dokud je zde masivní prodej zrcadlovek s APS tak se bude stále zlepšovat tento druh čipu spolu s FF. A nejde jen o jednu značku ale o všechny ... až se budou FF zrcodlavky prodávat za cenu APS v amatérské třídě pak teprve asi bude APS odzvoněno - můj názor ... skromný.
Pentax K-7 a setové objektívy ... zatím ...
Děkuji všem za názory.
Za kolik myslíte že prodám toto:
Pentax K20D (1,5 roku staré, MEGAPIXEL, nafoceno 5000) + náhradní baterie
Baterry GRIP (FOTOSKODA)
Sigma 17-70 (již z druhé ruky) + HONYA Polarizák a UV
Metz 58 (rok staré, FOTOSKODA, nafoceno max. 1000), přidám i softbox
Moje představa je cca. 28.000.
Za kolik myslíte že prodám toto:
Pentax K20D (1,5 roku staré, MEGAPIXEL, nafoceno 5000) + náhradní baterie
Baterry GRIP (FOTOSKODA)
Sigma 17-70 (již z druhé ruky) + HONYA Polarizák a UV
Metz 58 (rok staré, FOTOSKODA, nafoceno max. 1000), přidám i softbox
Moje představa je cca. 28.000.
Pentax K20D, Sigma 17-70
Pentax MZ6, 28-90
Metz 58
Pentax MZ6, 28-90
Metz 58
to vypada, ze prechazis jinam?
K-7 + D-BG4, K10D + D-BG2, Pentax DA* 16-50 2.8 SDM, Pentax FA 50 1.4, Sigma 70-200 2.8 HSM, Sigma 10-20 3.5-4.5, Metz 58 AF-1
-
www.jaroslavholan.cz
-
www.jaroslavholan.cz
Tyhle pomery je jen hrani, podle potreby se to na to co potrebuju necha oriznout vzdycky, tech pixelu uz fotaky maji dost aby to nijak nevadilo.Gallileo píše:... Olympus začal dělat poměr 4:3 ... a podle vývoje bych soudil že bude zákonitě poměr 16:9 - což už se také dá nastavit přímo ve foťáku ( zrovna Olympus toto nastavení opět má, Pentax ho má pouze při úpravách fotek v těle ).
Spis by se mi libilo, kdyby nativne byl cip ve fotaku ctvercovy (nebo dva obdelniky otocene o 90°). Objektiv a vsechno je kruhovy, tak by se tim aximalne vyuzilo co clovek potrebuje a nemusel bych otacet fotak na stativu - kdyz je na nem vetsi sklo a blesk, tak to je docela paka na stativu. Fotil bych si hezky na ctverec a format si zvolil az nakonec bez nutnosti kroutit fotakem V hledacku by par formatu mohlo byt naznaceno (jeden naplacato a druhy navysku), pro lepsi odhad kompozice
Pentax K10D + D-BG2 + O-ME53, Tamron 18-250mm F/3.5-6.3 AF Di-II LD IF Macro, Sigma 50mm f/2.8 EX DG AF Macro, Phoenix RL-59P Ringlight Flash, Nikon Coolpix S620, Giottos MTL 3361 B, ...
p_o: to se doufam, nikdy nestane
K-7 + D-BG4, K10D + D-BG2, Pentax DA* 16-50 2.8 SDM, Pentax FA 50 1.4, Sigma 70-200 2.8 HSM, Sigma 10-20 3.5-4.5, Metz 58 AF-1
-
www.jaroslavholan.cz
-
www.jaroslavholan.cz
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 128
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Uff ... to co popisuješ je sice trochu krkolomné, ale ne nereálné ... budoucnost ukáže co bude ... myslím že časem se sjednotí všechny raw formáty ... už nyní je docela tlak na sjednocení .. a třeba bude i ff v tělech jako je Pentax K-x ... a těla se budou rozlišovat podle nastavení ... těžko říci co bude ...p_o píše:Tyhle pomery je jen hrani, podle potreby se to na to co potrebuju necha oriznout vzdycky, tech pixelu uz fotaky maji dost aby to nijak nevadilo.Gallileo píše:... Olympus začal dělat poměr 4:3 ... a podle vývoje bych soudil že bude zákonitě poměr 16:9 - což už se také dá nastavit přímo ve foťáku ( zrovna Olympus toto nastavení opět má, Pentax ho má pouze při úpravách fotek v těle ).
Spis by se mi libilo, kdyby nativne byl cip ve fotaku ctvercovy (nebo dva obdelniky otocene o 90°). Objektiv a vsechno je kruhovy, tak by se tim aximalne vyuzilo co clovek potrebuje a nemusel bych otacet fotak na stativu - kdyz je na nem vetsi sklo a blesk, tak to je docela paka na stativu. Fotil bych si hezky na ctverec a format si zvolil az nakonec bez nutnosti kroutit fotakem V hledacku by par formatu mohlo byt naznaceno (jeden naplacato a druhy navysku), pro lepsi odhad kompozice
Pentax K-7 a setové objektívy ... zatím ...
No to co popisujes resi stativove objimky na objektiv... Ty si totiz nedomyslel ze by pak i reflektor blesku musel byt ctvercovy aby nasvitil cely zaber objektivu... Ja bych zustal u tech jednoduchych reseni a nedrbal se levou rukou za pravym uchem...p_o píše:Tyhle pomery je jen hrani, podle potreby se to na to co potrebuju necha oriznout vzdycky, tech pixelu uz fotaky maji dost aby to nijak nevadilo.Gallileo píše:... Olympus začal dělat poměr 4:3 ... a podle vývoje bych soudil že bude zákonitě poměr 16:9 - což už se také dá nastavit přímo ve foťáku ( zrovna Olympus toto nastavení opět má, Pentax ho má pouze při úpravách fotek v těle ).
Spis by se mi libilo, kdyby nativne byl cip ve fotaku ctvercovy (nebo dva obdelniky otocene o 90°). Objektiv a vsechno je kruhovy, tak by se tim aximalne vyuzilo co clovek potrebuje a nemusel bych otacet fotak na stativu - kdyz je na nem vetsi sklo a blesk, tak to je docela paka na stativu. Fotil bych si hezky na ctverec a format si zvolil az nakonec bez nutnosti kroutit fotakem V hledacku by par formatu mohlo byt naznaceno (jeden naplacato a druhy navysku), pro lepsi odhad kompozice
Pentax K20D,
Pentax SMC DA* 50-135/ F2,8ED [IF] SDM
Pentax SMC DA* 50-135/ F2,8ED [IF] SDM
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 167
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Považská Bystrica
Vsetko som si precital a celkom som sa pobavil...vsetci mate pentax a delite sa na skupiny ktory ho zastavaju cez mrtvoly alebo kritizuju pre veci ktore cielova skupina nevyuzije..pre Pentax je cielovou skupinou zacinajuci fotograf, vyspely amater a aj poloprofesional pokial ma K7. s K10D som ani poloprofesionalne nasadenie nezvladol....frame rate a rychlost AF je tak nizka ze je to vyuzitelne len v specifickych podmienkach. ked vezmem analogiu napr. k Nikonu tak modely Pentaxu ponukali viac za nizsiu cenu...priame porovnanie s D200 vyslo tak ze D200 ma iba vyssi frame rate...inak som nic nenasiel co je lepsie/ergonomia, ovladanie, kvalita vystupu) na D200 nenasiel...ale prisla D300 a to je ina kava..D300 je o triedu lepsia...ani K7 ju nedobehla...ale mam stale Pentax rad pre jeho stare modely..Predal som cely system Pentax a zostala mi uz len ME Super...a teraz si velmi premyslim do ktorej znacky investujem svoje peniaze...zajtra by sa mi mala do ruk dostat D3 a to som zvedavy aky sok mi sposobi...uz D300 ma dost zobudila aby som prehodnotil dalsie posobenie s pentaxom..Pokial sa fotenim chcete zivit a nebude to sport alebo atelier tak pentax so svojimi spickovymi sklami bohate staci...ale na rally alebo pracu v atase sa velmi nehodi po mojej viacnasobnej skusenosti..
MZ-5n s MF matnicou, Tokina 35-200/3.5-4.5
Proc by se Px nehodil do atasu?
K-7 + D-BG4, K10D + D-BG2, Pentax DA* 16-50 2.8 SDM, Pentax FA 50 1.4, Sigma 70-200 2.8 HSM, Sigma 10-20 3.5-4.5, Metz 58 AF-1
-
www.jaroslavholan.cz
-
www.jaroslavholan.cz