Rozlucka s Pentax
Moderátor: Moderátoři
...nemyslím, že by to bylo tak kritické.. pokud bude fotit na RAW (NEF) a bude používat nástroje v editorech (Camera RAW, Lightroom, Aperture, ale předpokládám, že i Zoner...) s citem, tak s tím nebude problém.. navíc.. jsou sice fajn všechny hejblata v editorech, ale co naše oči a mozek..?? Samozřejmě, že předpoklad je alespoň trochu slušné podání barev na monitoru...
Pentax
fjo...nevyvážiš to žiadnym editorom. Ani origo Nikoňáckym, ktorý je zo všetkých najlepší.
..a k 14-24/2,8. Poznám takých, pre ktorých je tento rozsah nepraktický a radšej používajú 17-35/2,8 alebo ešte staršiu 20-35/2,8 . To je dobrý/tá 17/ objektív, ale tu je jeho porovnanie
http://www.makofoto.cz/nikon/objektivy/ ... _17_35.htm
ten Tamron mám a som s ním spokojný.
TECHNIKA pri fotografovaní zohráva všeobecne len malú úlohu/nemám tým na mysli úzko špecializované fotodisciplíny/
..a k 14-24/2,8. Poznám takých, pre ktorých je tento rozsah nepraktický a radšej používajú 17-35/2,8 alebo ešte staršiu 20-35/2,8 . To je dobrý/tá 17/ objektív, ale tu je jeho porovnanie
http://www.makofoto.cz/nikon/objektivy/ ... _17_35.htm
ten Tamron mám a som s ním spokojný.
TECHNIKA pri fotografovaní zohráva všeobecne len malú úlohu/nemám tým na mysli úzko špecializované fotodisciplíny/
Sorry, ale mám už trošku pocit, že je tu pár jedinců, kteří mají potřebu stále kritizovat nebo poučovat, jakmile se někdo o Pentax jen otře nebo vychválí jinou značku.
Slovům "lepší technika lepšího fotografa neudělá" se musím jen smát. Foťáky jako D700 si koupí málokterý amatér, ale spíše člověk, kterému foťák na investici vydělá. A Pentax je vše, jen ne profi a kecy o pevnosti ruky, připravenosti záběru a pod jsou opravdu jen kecy. Při opravdové práci novinového fotografa je rychlost AF snad nejdůležitější, o možnosti fotit na vysoké ISO z důvodu časté nemožnosti použití blesku nemluvě. Vyážení bílé není zdaleka nejdůležitější parametr - fotky jdou do novin, ne na velký tisk na výstavu.
A že je 14-24 nepraktický? Ve spojení s 24-70 je to asi nejlepší kombinace, kterou vůbec lze koupit. A opět - při reportážích je to rozsah naprosto vyhovující.
Opravdu se mi velice líbí, jak se zde pomalu dělají "blbečci, kteří vlastně neumějí fotit" z lidí, kteří přecházejí výše a ze známých důvodů nemůžou zůstat u Pentaxu.
Jestli vše dobře dopadne, zítra budu také šťastným majitelem D700 spolu s 14/24-2,8, 24-70/2,8 a stále platí má nabídka, aby kdokoliv z Vás se mnou vyrazil na celodenní focení, kdy budeme muset nafotit třeba deset témat a z každého do druhého dne do rána odevzdat editorům 10-20 fotografií. K tomu najedeme klidně i 400 kilometrů. Na nějaké konverze nebo úpravy v PC můžete zapomenout, na to opravdu není kdy. A opravdu bych strašně rád viděl mistra, který by to zvládl i s pevnými skly, jak tady dříve zaznělo a stačilo by mu párkrát "cvaknout" a ne "střílet" jednu fotku za druhou.Pak klidně i smeknu a milerád se omluvím...
Slovům "lepší technika lepšího fotografa neudělá" se musím jen smát. Foťáky jako D700 si koupí málokterý amatér, ale spíše člověk, kterému foťák na investici vydělá. A Pentax je vše, jen ne profi a kecy o pevnosti ruky, připravenosti záběru a pod jsou opravdu jen kecy. Při opravdové práci novinového fotografa je rychlost AF snad nejdůležitější, o možnosti fotit na vysoké ISO z důvodu časté nemožnosti použití blesku nemluvě. Vyážení bílé není zdaleka nejdůležitější parametr - fotky jdou do novin, ne na velký tisk na výstavu.
A že je 14-24 nepraktický? Ve spojení s 24-70 je to asi nejlepší kombinace, kterou vůbec lze koupit. A opět - při reportážích je to rozsah naprosto vyhovující.
Opravdu se mi velice líbí, jak se zde pomalu dělají "blbečci, kteří vlastně neumějí fotit" z lidí, kteří přecházejí výše a ze známých důvodů nemůžou zůstat u Pentaxu.
Jestli vše dobře dopadne, zítra budu také šťastným majitelem D700 spolu s 14/24-2,8, 24-70/2,8 a stále platí má nabídka, aby kdokoliv z Vás se mnou vyrazil na celodenní focení, kdy budeme muset nafotit třeba deset témat a z každého do druhého dne do rána odevzdat editorům 10-20 fotografií. K tomu najedeme klidně i 400 kilometrů. Na nějaké konverze nebo úpravy v PC můžete zapomenout, na to opravdu není kdy. A opravdu bych strašně rád viděl mistra, který by to zvládl i s pevnými skly, jak tady dříve zaznělo a stačilo by mu párkrát "cvaknout" a ne "střílet" jednu fotku za druhou.Pak klidně i smeknu a milerád se omluvím...
...to máš sice pravdu, že technika je jen zlomek v celku ale v tom případě nerozumím Tvé poznámce o vysokém ISO, když to nemá vliv... pak mu to může být jedno...
...nechci se dohadovat, jen mi Tvá poznámka přišla trochu pod pás.. rozhodl se a myslím, že pro jeden z nejzajímavějších strojů v současnosti, který mu jistě nabídne mnoho i za tu vyšší cenu... mám Pentax rád, jsem fanda, ale to neznamená, že nepřipustím, že existují i lepší stroje, výhodnější nákupy, byť jsou cenově na vyšší úrovni...
A ještě k objektivům.. možná je pro mnoho lidí 14-24 nepraktický rozsah, ale jak můžeš vědět, jaký rozsah je zajímavý pro bol-a..?? Já například ultraširoká skla miluju.. to že je někdo nevyužije, neznamená, že to je sklo naprd... uznávám, 47000,- je herda do zad jako prase... ale pokud to pro někoho je stěžejní rozsah, chce se fotografii věnovat intenzivně a má takové finanční možnosti, budiž mu přána...
přiznám se, že mu tuto kombinaci v dobrém závidím a přeji, já na ni nemám, a v tuto chvíli ani na starší K10D třeba s DA12-24/4 či S 10-20... ale proto to přeci nebudu hanět...
...nechci se dohadovat, jen mi Tvá poznámka přišla trochu pod pás.. rozhodl se a myslím, že pro jeden z nejzajímavějších strojů v současnosti, který mu jistě nabídne mnoho i za tu vyšší cenu... mám Pentax rád, jsem fanda, ale to neznamená, že nepřipustím, že existují i lepší stroje, výhodnější nákupy, byť jsou cenově na vyšší úrovni...
A ještě k objektivům.. možná je pro mnoho lidí 14-24 nepraktický rozsah, ale jak můžeš vědět, jaký rozsah je zajímavý pro bol-a..?? Já například ultraširoká skla miluju.. to že je někdo nevyužije, neznamená, že to je sklo naprd... uznávám, 47000,- je herda do zad jako prase... ale pokud to pro někoho je stěžejní rozsah, chce se fotografii věnovat intenzivně a má takové finanční možnosti, budiž mu přána...
přiznám se, že mu tuto kombinaci v dobrém závidím a přeji, já na ni nemám, a v tuto chvíli ani na starší K10D třeba s DA12-24/4 či S 10-20... ale proto to přeci nebudu hanět...
Pentax
fjo ...ja to v žiadnom prípade nehaním a kombináciu D700, 14-24/2,8 s 24-70/2,8 považujem každopádne za kvalitatívne lepšiu ako čokoľvek bežne dostupné od Pentaxu. Chcel som len povedat, že tá investícia no Nikonu nie je úmerná peniazom, ktoré do nej treba strčiť. Skús pozrieť na grafiku .cz do Nikon fóra na vlákno o D700 a nájdeš odpoveď načo je väčšine D700 s drahými Nikon objektívmi dobrá....
Je to fakt sranda
Nikon D700 + uvedena skla je vyborna volba + na reportaz rozhodne lepsi.
Jsou tady taci, kteri tvrdi, ze pentax je pri reportazi nijak neomezuje, pote staci nakouknout na fotky, ktere maji zde v galerii a nevim, jestli by nektere medium melo zajem o rozmazane fotky.
Dalsi skupince taky pentax pri reportazi neomezuje, ale jeste nic nenafotili jen kecaji
A na druhe strane jsou tady takovi, kteri potrebuji telo za 60k a nahoru, ale dle fotek nevidim duvod upgrade
Jupiii
Nikon D700 + uvedena skla je vyborna volba + na reportaz rozhodne lepsi.
Jsou tady taci, kteri tvrdi, ze pentax je pri reportazi nijak neomezuje, pote staci nakouknout na fotky, ktere maji zde v galerii a nevim, jestli by nektere medium melo zajem o rozmazane fotky.
Dalsi skupince taky pentax pri reportazi neomezuje, ale jeste nic nenafotili jen kecaji
A na druhe strane jsou tady takovi, kteri potrebuji telo za 60k a nahoru, ale dle fotek nevidim duvod upgrade
Jupiii
K-7 + D-BG4, K10D + D-BG2, Pentax DA* 16-50 2.8 SDM, Pentax FA 50 1.4, Sigma 70-200 2.8 HSM, Sigma 10-20 3.5-4.5, Metz 58 AF-1
-
www.jaroslavholan.cz
-
www.jaroslavholan.cz
Nevím, tvé fotky jsem neviděl a jen konstatuji, co jsem u pentaxáků vypozoroval. Je sice pěkné, že tak nějak víc drží při sobě, ale mám pocit, že jediným pojítkem jsou právě problémy zrcadlovek a chybějící základní vlastnosti a funkce, které má konkurence vychytanější.bobo2 píše:kolouch...kam ma teda radíš? spokojne napíš....
Je pravdou, že pentax má unikátní funkce, má hodně věcí, které konkurence nemá, ale např. pro mé focení jsou to funkce naprosto zbytečné a raději bych uvítal, kdyby vyřešili AF, x-sync, apod. Ale zatím si výrazně nestěžuji, pokud budu mít potřebu přejít ke konkurenci, bude to jen kvůli FF.
K-7 + D-BG4, K10D + D-BG2, Pentax DA* 16-50 2.8 SDM, Pentax FA 50 1.4, Sigma 70-200 2.8 HSM, Sigma 10-20 3.5-4.5, Metz 58 AF-1
-
www.jaroslavholan.cz
-
www.jaroslavholan.cz
Z fotek, které máš tady, není reportáž žádná... takže asi ta druhá kategorie .bobo2 píše:kolouch...kam ma teda radíš? spokojne napíš....
V tomhle plně souhlasim s JH ... Pentax není v žádném případě vhodný pro reportážní focení. D700 mu dá na zadek pravděpodobně ve všech ohledech, ve kterých mu dát na zadek může (což je vzhledem k ceně asi i logické) a dost dobře nechápu, proč se tu neustále někdo snaží někoho přesvědčovat, že tomu tak není.
Omlouvat neustále nevýhody našeho systému (a to většinou dost neopodstatněně) je dle mého názoru ztráta času.
Já reportáž prakticky nefotim a tak si můžu dovolit Px mít. Kdybych ale dělal profesionálně reporty, s Px bych se zbláznil (každej kdo ví o co jde, ví i o čem mluvim). Ono je fakt velkej rozdíl dělat profesionální report a amatérskej pro zábavu.
Přijde mi, že si spousta lidí z finančních důvodů koupila Px ... a teď se snaží svou investici slepě obhajovat. Ti co ho koupili správně (lidé, kteří ocení jeho výhody v podobě rozumné ceny, kvalitního utěsněného těla atd.) zase už nemají na tohle hádání do kolečka nervy a raději fotí...
A když tak o tom přemýšlim... dneska je dobré světlo .
Jenom jestli k těm nepochopením nedochází taky proto, že někteří to děláme pro radost, a někteří to dělají jako živobití.
Težko bude jedna strana chápat druhou, když neví o co jde. Kdysi to pěkně v jiném vlákně napsal Ammiga.
Asi "nejbolestivější" fáze je ta, kdy někdo už fotí tolik, že ho to v podstatě začíná živit. A v tu ránu, jsou ty mušky, jaksi daleko větší a víc bzučí (a kazí tu radost, kterou si zaslouží i profíci ).
Takže než dojde k další vlně nepochopení, jenom si tak nějak uvažte komu focení nese chleba na stůl, a komu ne. A nové příspěvky pak zasaďte do správného kontextu.
Težko bude jedna strana chápat druhou, když neví o co jde. Kdysi to pěkně v jiném vlákně napsal Ammiga.
Asi "nejbolestivější" fáze je ta, kdy někdo už fotí tolik, že ho to v podstatě začíná živit. A v tu ránu, jsou ty mušky, jaksi daleko větší a víc bzučí (a kazí tu radost, kterou si zaslouží i profíci ).
Takže než dojde k další vlně nepochopení, jenom si tak nějak uvažte komu focení nese chleba na stůl, a komu ne. A nové příspěvky pak zasaďte do správného kontextu.
těla:K10D+BG2,MZ-3
skla:20/2.8,24/2,35/2,A50/1.7,77/1.8,A135/2.8
zoom skla:Σ15-30/3.5-4.5,DA18-55, Σ24-70/2.8,F100-300/4.5-5.6
skla:20/2.8,24/2,35/2,A50/1.7,77/1.8,A135/2.8
zoom skla:Σ15-30/3.5-4.5,DA18-55, Σ24-70/2.8,F100-300/4.5-5.6
tak na záver ešte jeden postreh ako je to u nás s profifotografmi a ich výbavou. Košice nie sú malé mesto, je tu cca 10-15 profi fotografov fotiacich pre denníky a občasníky/o tých tu asi ide, ak sa nemýlim/.
Jeden z nich fotí D3, jeden D2H, ostatní D200, D300, resp. niektorým z Canon D-čok. Amatérskych fotografov z profi výbavou a väčšinou patrične namyslených, takých je tu veľa.....
Takže neviem ako je to s tou profifotovýbavou. Tí čo jo potrebujú ju nemajú a tí, čo nie, tí sú ako kohúti na smetisku. A plebs tomu aj tak vôbec nerozumie. Včuľ buď z toho múdry......
Jeden z nich fotí D3, jeden D2H, ostatní D200, D300, resp. niektorým z Canon D-čok. Amatérskych fotografov z profi výbavou a väčšinou patrične namyslených, takých je tu veľa.....
Takže neviem ako je to s tou profifotovýbavou. Tí čo jo potrebujú ju nemajú a tí, čo nie, tí sú ako kohúti na smetisku. A plebs tomu aj tak vôbec nerozumie. Včuľ buď z toho múdry......
miky + kolista = s názory souhlasím.
Pokud člověk fotkama vydělává, zvyšují se i jeho nároky. Stejně tak u mě. Koupil jsem K10D a nikdy by mě v tu dobu nenapadlo, že z toho budu mít peníze - i když to bylo mým cílem. O fotografování jsem věděl velké kulové, stejně tak o technice a jelikož pentax nějakou dobu používám vadí mi některé věci, které jiní ke svému focení prostě nepotřebují. Věřím, že tady někdo napíše, proč nejdu k jiné značce takže:
1) lenost měnit systém a s výraznou finanční ztrátou ho prodávat
2) pentax má prostě skvělé ovládání, canon ani nikon se mi intuitivně nedaří ovládat
3) u aps-c je pentax pořád stroj, který mi až na některé mouchy stačí (při reportáži se prostě víc nadřu
Na druhé straně se strašně moc divím některým uživatelům konkurenční značky (dle vlákna D700 či 40D v diskuzi fotografovani.cz alias grafika.cz), proč si vlastně stroj jako D700 koupili? 95% fotek je otřesných, nudných a spíš mi to příjde jako demonstrace hloubky ostrosti FF. Na nedávné akci jsem viděl člověka, který také fotil, měl D700 + nikon 70-200 2.8 VR a říkal jsem si, že to je člověk který prostě bude dobře fotit, když už si pořídil takovou techniku a ejhle, když jsem viděl fotky, nějak mě nenadchly.
Ono jde udělat luxusní fotku s levným foťákem stejně tak hnusnou s foťákem drahým. A ti co mají talent a ví jak fotit, tak jim prostě lepší technika pomůže, pže ví jak jí používat a nemají jí jen proto, aby se mohli chlubit tím, že je stála o x desítek tisíc více...
Pokud člověk fotkama vydělává, zvyšují se i jeho nároky. Stejně tak u mě. Koupil jsem K10D a nikdy by mě v tu dobu nenapadlo, že z toho budu mít peníze - i když to bylo mým cílem. O fotografování jsem věděl velké kulové, stejně tak o technice a jelikož pentax nějakou dobu používám vadí mi některé věci, které jiní ke svému focení prostě nepotřebují. Věřím, že tady někdo napíše, proč nejdu k jiné značce takže:
1) lenost měnit systém a s výraznou finanční ztrátou ho prodávat
2) pentax má prostě skvělé ovládání, canon ani nikon se mi intuitivně nedaří ovládat
3) u aps-c je pentax pořád stroj, který mi až na některé mouchy stačí (při reportáži se prostě víc nadřu
Na druhé straně se strašně moc divím některým uživatelům konkurenční značky (dle vlákna D700 či 40D v diskuzi fotografovani.cz alias grafika.cz), proč si vlastně stroj jako D700 koupili? 95% fotek je otřesných, nudných a spíš mi to příjde jako demonstrace hloubky ostrosti FF. Na nedávné akci jsem viděl člověka, který také fotil, měl D700 + nikon 70-200 2.8 VR a říkal jsem si, že to je člověk který prostě bude dobře fotit, když už si pořídil takovou techniku a ejhle, když jsem viděl fotky, nějak mě nenadchly.
Ono jde udělat luxusní fotku s levným foťákem stejně tak hnusnou s foťákem drahým. A ti co mají talent a ví jak fotit, tak jim prostě lepší technika pomůže, pže ví jak jí používat a nemají jí jen proto, aby se mohli chlubit tím, že je stála o x desítek tisíc více...
K-7 + D-BG4, K10D + D-BG2, Pentax DA* 16-50 2.8 SDM, Pentax FA 50 1.4, Sigma 70-200 2.8 HSM, Sigma 10-20 3.5-4.5, Metz 58 AF-1
-
www.jaroslavholan.cz
-
www.jaroslavholan.cz