Nové skla - DFA* 50mm f/1.0 SDM!!
Moderátor: Moderátoři
-
- Uživatel
- Příspěvky: 81
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Brno / Třinec
- Kontaktovat uživatele:
No hlavně jestli je to pravda, tak je to předpokládám plán nejméně na příští pětiletku s tou rychlostí pentaxu vydávání nových skel
Pentax k100d + Sigma 10-20 mm F4-5,6 EX DC + Tamron SP AF 17-50 mm F2,8 XR Di II + Pentax DA* 50-135mm F2.8 ED IF SDM + Metz 48 AF-1
Koukněte na mojí fotogalerii na: http://michalkubis.cz
Koukněte na mojí fotogalerii na: http://michalkubis.cz
Třeba v HOYA pochopili, že tím tempem co pentax měl, se dál nedostanou .. možná se máme na co těšit
K-7 + D-BG4, K10D + D-BG2, Pentax DA* 16-50 2.8 SDM, Pentax FA 50 1.4, Sigma 70-200 2.8 HSM, Sigma 10-20 3.5-4.5, Metz 58 AF-1
-
www.jaroslavholan.cz
-
www.jaroslavholan.cz
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 488
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Moravská florida
k te pevne 50/1... rozhodne to neni nerealne
http://www.fotoskoda.cz/eobchod/p202151 ... noctilux-m
Ve skutenosti je ta leica 50/0,95!!!
Ta cena je ale neskutecna i na leicu... i kdyby ji Pentax prodaval za polovic tak si nejsem jist, ze by ji tady nekdo koupil, rozhodne ne nekdo, kdo kdo si kupuje telo za 30 tis.
Skla vypadaji dobre. Nebezpeci fotomontaze je dost realne, ale vzpomente si, kdyz se tady objevili prvni neofic. snimky K20 a pak K7... to byly taky hlasky typu... "ten stin je nejaky divny", "ta zadni strana se mi nejak nezda... to bude urcite montaz." a ono nic... Na druhou stranu ale chapu, ze spousta z vas by snimky takoveho katalogu vyrobila s prstem v nose za pul hodiny, takze prirozena neduvera je namiste.
http://www.fotoskoda.cz/eobchod/p202151 ... noctilux-m
Ve skutenosti je ta leica 50/0,95!!!
Ta cena je ale neskutecna i na leicu... i kdyby ji Pentax prodaval za polovic tak si nejsem jist, ze by ji tady nekdo koupil, rozhodne ne nekdo, kdo kdo si kupuje telo za 30 tis.
Skla vypadaji dobre. Nebezpeci fotomontaze je dost realne, ale vzpomente si, kdyz se tady objevili prvni neofic. snimky K20 a pak K7... to byly taky hlasky typu... "ten stin je nejaky divny", "ta zadni strana se mi nejak nezda... to bude urcite montaz." a ono nic... Na druhou stranu ale chapu, ze spousta z vas by snimky takoveho katalogu vyrobila s prstem v nose za pul hodiny, takze prirozena neduvera je namiste.
Tak první mají přijít vždycky skla... až pak tělo.
Ale tomuhle nevěřim... prostě tomu nevěřim. Rozhodně tedy nevěřim minimálně tomu, že by Px, kterej prdí i nasvé poloprofi++ uživatele, by najednou vydával fullframe tělo (pro něco jiného by 1.0 sklo nikdo nevyráběl) a zároveň i 645D. Kdyby to sklo fakt bylo, tak rovnou pro 645D.
Fakt tomu nevěřim... nesmysl. Určitě je to fotomontáž....
Navíc ... 645D bude určitě oškubanej MF s velkým cropem. FF by mu v podstatě konkuroval.
Nevěřim...
Ale tomuhle nevěřim... prostě tomu nevěřim. Rozhodně tedy nevěřim minimálně tomu, že by Px, kterej prdí i nasvé poloprofi++ uživatele, by najednou vydával fullframe tělo (pro něco jiného by 1.0 sklo nikdo nevyráběl) a zároveň i 645D. Kdyby to sklo fakt bylo, tak rovnou pro 645D.
Fakt tomu nevěřim... nesmysl. Určitě je to fotomontáž....
Navíc ... 645D bude určitě oškubanej MF s velkým cropem. FF by mu v podstatě konkuroval.
Nevěřim...
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 167
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Považská Bystrica
Mne to skor pride ako prianie nejakeho nespokojneho fanusika...aby to nebolo uplne realisticke tak to prehnal...napriklad 250-600 je analogia v 60-250/4 atd. filmove skla su uz v malovyrobe a ich ceny vyleteli hore..to ze by pentax chystla full frame na pouzitie s kinofilmovymi objektivmi sa mi nezda...645D sa tvari zaujimavo..ale to sa este cele uvidi...Pokial nevidim nieco na oficialnych strankach tak neverim..a uz to tak mam 8 rokov co fotim s pentaxmi
MZ-5n s MF matnicou, Tokina 35-200/3.5-4.5
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 187
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: podkrkonoší
- Kontaktovat uživatele:
DFA 25mmf/2.8 zase taková blbost není, viz:
http://www.mamiya.com/645afd-iii-lenses ... 4.5-d.html
pro filmových 42x55mm se mi ale nezdá světelnost, f/2.8 je nereálná (i obě 35mm jsou 3,5; 67 skla škoda mluvit, tam superširokáče začínají na f/4). Pak je ale zarážející označení DFA, které by naznačovalo možnost použití i na filmu ?? a pokud by to skutečně bylo 2.8, tak nechci vidět tu velikost, váhu a hlavně cenu! Na filmu by to dělalo nějakých 15mm po přepočtu na kinofilm, což je u SF nevídané. Na D645 asitak 20mm, což je celkem běžný (vycházím z velikosti čipu 35x45mm).
A jinak vysoce světelné padesátky nejsou novinkou, kromě toho Leitze se pochlapil kdysi i Canon se svojí 50/0.95. 135/2.8 tu už jednou byla, 20/2.8 taktéž, 400/4 je tak trochu novinka, asi má nahradit FA 600/4, FA* PZ 250-600/5.6 byla ve své době neuplatitelná bestie, vždyť vážila 5,5kg (resp. 4.9kg F* verze).
http://www.mamiya.com/645afd-iii-lenses ... 4.5-d.html
pro filmových 42x55mm se mi ale nezdá světelnost, f/2.8 je nereálná (i obě 35mm jsou 3,5; 67 skla škoda mluvit, tam superširokáče začínají na f/4). Pak je ale zarážející označení DFA, které by naznačovalo možnost použití i na filmu ?? a pokud by to skutečně bylo 2.8, tak nechci vidět tu velikost, váhu a hlavně cenu! Na filmu by to dělalo nějakých 15mm po přepočtu na kinofilm, což je u SF nevídané. Na D645 asitak 20mm, což je celkem běžný (vycházím z velikosti čipu 35x45mm).
A jinak vysoce světelné padesátky nejsou novinkou, kromě toho Leitze se pochlapil kdysi i Canon se svojí 50/0.95. 135/2.8 tu už jednou byla, 20/2.8 taktéž, 400/4 je tak trochu novinka, asi má nahradit FA 600/4, FA* PZ 250-600/5.6 byla ve své době neuplatitelná bestie, vždyť vážila 5,5kg (resp. 4.9kg F* verze).
Spíš jsem se zarážel na 25mm ... nikdy nebyl žádný konkrétně 25mm objektiv na SF. A světelnost 2,8 je luxusní... ale není neobvyklá. Bude to určo drahé sklo, ale rozhodně ne první 2,8 širokáč ve své třídě. Mam takovej dojem (a fakt nechci kecat), že Zeiss svého času vyráběl širokáč dokonce s 1,8 pro V systém.Jan Hrubý píše:DFA 25mmf/2.8 zase taková blbost není, viz:
http://www.mamiya.com/645afd-iii-lenses ... 4.5-d.html
pro filmových 42x55mm se mi ale nezdá světelnost, f/2.8 je nereálná (i obě 35mm jsou 3,5; 67 skla škoda mluvit, tam superširokáče začínají na f/4). Pak je ale zarážející označení DFA, které by naznačovalo možnost použití i na filmu ?? a pokud by to skutečně bylo 2.8, tak nechci vidět tu velikost, váhu a hlavně cenu! Na filmu by to dělalo nějakých 15mm po přepočtu na kinofilm, což je u SF nevídané. Na D645 asitak 20mm, což je celkem běžný (vycházím z velikosti čipu 35x45mm).
A jinak vysoce světelné padesátky nejsou novinkou, kromě toho Leitze se pochlapil kdysi i Canon se svojí 50/0.95. 135/2.8 tu už jednou byla, 20/2.8 taktéž, 400/4 je tak trochu novinka, asi má nahradit FA 600/4, FA* PZ 250-600/5.6 byla ve své době neuplatitelná bestie, vždyť vážila 5,5kg (resp. 4.9kg F* verze).
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 187
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: podkrkonoší
- Kontaktovat uživatele:
Nejširší SF rektilineární sklo co pokreje celé políčko je podle mě Biogon 38/3.5 (na 6x6 - spešl tělo bez zrcadla, není to retrofokus!), existuje sice i Zeiss 28/4 pro H3, ale to už je krop. Nejširším na 645 je podle mě Sekor 28/4,5 a na 6x7 to je v případě zrcadlovky SMC 67 45/4 a v dálkoměrech Mamiya 7 Sekor 43mm (světelnost si nevybavuju, ale okolo 3.5 - 4.5). Rybí oka bych do toho už nemotal, třeba od Zeisse 30mm, Pentax 67 35mm atd.
O světelnějším širokáči na Hassyho jsem nikdy nic neslyšel, stabilní řadu tvoří (tvořily) Distagony 40/4, 50/4 a 60/3.5.
Kropovaná by ta 25mm nebyla divná, na plný formát už ano, zvlášť když Pentax filmové středoformáty už pohřbil. Navíc taková světelnot není potřeba a nedělá to ani dobrotu, ukažte mi kolik lidí si pochvaluje třeba takovou sigmu 20/1.8 (nebo 1.9?) - poměr váha/velikost/kresba?
Dostat slušnou kresbu u takového skla neumějí ani špičkoví výrobci jako Nikon (Nikkor 28/1.4 prý viditelně pokulhává za ostatníma méně světelnejma osmadvacítkama, a na 1.4 to žádná sláva taky není) tak nevidím důvod se do něčeho takového vůbec pouštět.
O světelnějším širokáči na Hassyho jsem nikdy nic neslyšel, stabilní řadu tvoří (tvořily) Distagony 40/4, 50/4 a 60/3.5.
Kropovaná by ta 25mm nebyla divná, na plný formát už ano, zvlášť když Pentax filmové středoformáty už pohřbil. Navíc taková světelnot není potřeba a nedělá to ani dobrotu, ukažte mi kolik lidí si pochvaluje třeba takovou sigmu 20/1.8 (nebo 1.9?) - poměr váha/velikost/kresba?
Dostat slušnou kresbu u takového skla neumějí ani špičkoví výrobci jako Nikon (Nikkor 28/1.4 prý viditelně pokulhává za ostatníma méně světelnejma osmadvacítkama, a na 1.4 to žádná sláva taky není) tak nevidím důvod se do něčeho takového vůbec pouštět.
S tím cropem na 25mm souhlasim... bylo to součástí i mé původní reakce. Psal jsem, že jestli to sklo má být 25mm a 2,8, určitě bude počítat už s cropem (a to asi bohužel dost výrazným). Jen mam trochu strach, jak to s tím cropováním dopadne. Udělá Px zase řadu pseudo DX objektivů i pro 645, která ho pak bude jednou limitovat? Nebo by dělal plnohodnotné 25/2,8 sklo? Tomu moc nevěřim....Jan Hrubý píše:Nejširší SF rektilineární sklo co pokreje celé políčko je podle mě Biogon 38/3.5 (na 6x6 - spešl tělo bez zrcadla, není to retrofokus!), existuje sice i Zeiss 28/4 pro H3, ale to už je krop. Nejširším na 645 je podle mě Sekor 28/4,5 a na 6x7 to je v případě zrcadlovky SMC 67 45/4 a v dálkoměrech Mamiya 7 Sekor 43mm (světelnost si nevybavuju, ale okolo 3.5 - 4.5). Rybí oka bych do toho už nemotal, třeba od Zeisse 30mm, Pentax 67 35mm atd.
O světelnějším širokáči na Hassyho jsem nikdy nic neslyšel, stabilní řadu tvoří (tvořily) Distagony 40/4, 50/4 a 60/3.5.
Kropovaná by ta 25mm nebyla divná, na plný formát už ano, zvlášť když Pentax filmové středoformáty už pohřbil. Navíc taková světelnot není potřeba a nedělá to ani dobrotu, ukažte mi kolik lidí si pochvaluje třeba takovou sigmu 20/1.8 (nebo 1.9?) - poměr váha/velikost/kresba?
Dostat slušnou kresbu u takového skla neumějí ani špičkoví výrobci jako Nikon (Nikkor 28/1.4 prý viditelně pokulhává za ostatníma méně světelnejma osmadvacítkama, a na 1.4 to žádná sláva taky není) tak nevidím důvod se do něčeho takového vůbec pouštět.
Co se týká Distagonů... minimálně na Contaxu 645 jsem měl Distagona na 2,8 (byla to ale 45mm). Až budu mít chvilku, juknu se na to po netu... nějak mě to začalo samotného zajímat.
Co se týká toho "tajemného skla" na Hassyho... taky se po něm juknu. Možná jsem fakt totálně vedle, viděl jsem ho někde v pubertě. Ale mam takovej dojem, že nebyl pod značkou Distagon, byl super širokej (možná i rybí oko) a měl brutální světelnost (1,8 ... 1,7?). Ten člověk s ním snad dělal nějaké experimenty s astro... ale možná jsem fakt mimo. Pokusim se ho někde na netu najít....
Stejně jsou ty fotky určitě fake...
-
- Nový uživatel
- Příspěvky: 7
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Krnov
Nové skla - DFA* 50mm f/1.0 SDM!!
No podle mého názoru,to sportovní tělo vybalí až za rok,teď už nás nakrmili K7 a sklíčky.Není na to doba .A co naše rodinné rozpočty?
______________________________
K20D,DA16-50,DA60-250
______________________________
K20D,DA16-50,DA60-250
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 187
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: podkrkonoší
- Kontaktovat uživatele:
Na 645 jsou všeobecně základem skla se světelností 2.8 napříč značkama (kromě pár vyjímek potvrzujících pravidlo, například Contax 645 Planar 80/2 - mimochodem docela macek proti smc 645 75/2.8; nebo Mamiya Sekor 80/1.9). 55mm a 45mm skla jsou taktéž povětšinou 2.8 (pokud se nejedná o shift), 35mm už mají 3.5 a širší skla nejsou. Delší objektivy mají taky dost homogenní parametry - 120mm bývá macro při f/4, 150mm je 3.5 nebo 2.8. Bordel v tom dělá myslím trochu Zenza Bronica ETR se svejma Zenzanonama, počínaje ohniskama (75 - 50 - 40mm); je to ale krasavec, to se musí nechat .
Jestli udělají samostatné DA 645 objektivy? Ano, udělají, pokud ovšem bude 645D. Minimálně jeden širokáč, což by mohla být právě ta 25mm jako doplnění řady (všechno nasvědčuje tomu, že stále počítají se senzorem 35x45mm, odpovídá tomu i "nový" záklaďák DFA 55/2.8 ). kropovaných 25mm odpovídá plnoformátovým 35mm, plus~mínus .
Oba říkáme to samé jinými slovy, mám ten dojem
Jestli udělají samostatné DA 645 objektivy? Ano, udělají, pokud ovšem bude 645D. Minimálně jeden širokáč, což by mohla být právě ta 25mm jako doplnění řady (všechno nasvědčuje tomu, že stále počítají se senzorem 35x45mm, odpovídá tomu i "nový" záklaďák DFA 55/2.8 ). kropovaných 25mm odpovídá plnoformátovým 35mm, plus~mínus .
Oba říkáme to samé jinými slovy, mám ten dojem
Jj... teď když to čtu doma v klídku, koukám, že se v podstatě od začátku shodujeme . Moje chyba... so sorry.
Psal jsem, že 25 mm s 2,8 vidim nereálně... leda, že by to už bylo vyráběno jako DX (DA... FX... jedno jak to nazveme) verze, která počítá s CROPem.
A pak už jsem slepě obhajoval F 2,8... ale oba jsme se bavili o zcela jiné fokální délce .
Takže ve všem co píšeš plná shoda... nevidim absolutně reálně 2,8 verzi na FF. Hlavně ani nevim k čemu by někomu měla být...
.........................................................................................................
Nicméně osobně vidim vývoj DA objektivů pro 645 jako velice nerozumnej... za pár let budeme tam, kde dnes na 35 mm.
A kromě toho... myslim, že u Px neFF verze na SF vylučuje zcela FF na 35mm. A pro koho jiného by měl být ten objektiv s F 1
Prostě je to celé jasnej fake...
pěkná debata
Psal jsem, že 25 mm s 2,8 vidim nereálně... leda, že by to už bylo vyráběno jako DX (DA... FX... jedno jak to nazveme) verze, která počítá s CROPem.
A pak už jsem slepě obhajoval F 2,8... ale oba jsme se bavili o zcela jiné fokální délce .
Takže ve všem co píšeš plná shoda... nevidim absolutně reálně 2,8 verzi na FF. Hlavně ani nevim k čemu by někomu měla být...
.........................................................................................................
Nicméně osobně vidim vývoj DA objektivů pro 645 jako velice nerozumnej... za pár let budeme tam, kde dnes na 35 mm.
A kromě toho... myslim, že u Px neFF verze na SF vylučuje zcela FF na 35mm. A pro koho jiného by měl být ten objektiv s F 1
Prostě je to celé jasnej fake...
pěkná debata