Pentax K200D - problém s bateriemi
Moderátor: Moderátoři
muzes please hodit link na ty panasoniky? thxjarynfaryn píše:Mám taky tenhle problém.
K zrcadlu jsem dostal 8xGP2700 a měl jsem doma Panasoniky 2700.
GP nabiju a pokud je hned použiju není problém 400 fotek i když to asi po 100 ukazuje že bat. není nabitá jde to, ale pokud je mám tejden v brašně jsou v šípku a zrcadlo ani neklapne.
Panáče jsou i po tejdnu v brašně schopný naplnit 2GB (asi 450 fotek).
Je to asi baterkama anšto jsem skoušel i jinou nabíječku a žádná změna.
Plánuju blesk tak je asi nechám do blesku (jestli pojedou), ale od teď už jen Panáče, nebo od kámoše mám tip na ANSMANN 2850 prej fachaj dobře.
K50 + 18-135 WR + 70-300 Tamron, SMC 15/4, SMC 50/1.4, Dakine Photo Bag 15l, Sherpa 250R
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 104
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Chomutov
Pár drobností k bateriím:
Kapacita - udává velikost elektrického náboje (množství energie) uloženého v akumulátoru. Udává se v ampérhodinách (Ah) nebo v praxi častěji v miliampérhodinách (mAh). Akumulátor o kapacitě 1 Ah (=1000 mAh) je teoreticky schopen dávat proud 1 ampér po dobu jedné hodiny.
Vnitřní odpor - udává schopnost akumulátoru dávat větší nebo menší vybíjecí proud. Pro názornost si představte dvě láhve (akumulátory) naplněné stejným množstvím vody (se stejnou kapacitou). Jedna má hrdlo o průměru 1 cm (velký vnitřní odpor) a druhá hrdlo o průměru 5 cm (malý vnitřní odpor). Pokud se je rozhodneme vyprázdnit, bude to samozřejmě láhvi s malým hrdlem trvat déle (dává menší vybíjecí proud).
Jmenovité napětí akumulátoru - pro NiCd a NiMH akumulátory je to 1,2 V. V provozu se toto napětí mění v rozmezí 0,8 - 1,5 V.
Nabíjecí proud, vybíjecí proud - udává se v ampérech (A) nebo miliampérech (mA). Důležitý údaj je proud, jehož velikost odpovídá číselné hodnotě kapacity akumulátoru - označuje se jako 1C (např. pro akumulátor 1700 mAh je 1C=1,7 A)
Nabíjecí křivka - udává průběh napětí na akumulátoru při nabíjení konstantním proudem v závislosti na čase. Na první pohled můžeme odvodit metodu nejčastěji používanou pro automatické ukončení nabíjení NiCd a NiMH akumulátorů - tzv. delta-peak - sleduje se malý pokles (řádově desítky mV) napětí plně nabitého akumulátoru. Vidíme, že změna napětí je mnohem menší při nízkém nabíjecím proudu - automatika nabíječky nemusí pracovat správně. Křivky dle obrázku platí pro akumulátory s nízkým vnitřním odporem; akumulátory s větším vnitřním odporem opět dávají delta-peak menší. Stejně tak je sledovaný pokles napětí NiMH akumulátorů mnohem menší, než u NiCd. Důsledkem je, že starší nabíječky s delta--peak obvodem nemusejí být schopny spolehlivě ukončovat nabíjení NiCd akumulátorů s velkým vnitřním odporem.
Pomalé nabíjení („nabíjení přes noc“) - nabíjení proudem 0,1C (např. 50 mA pro akumulátor 500 mAh). Používá se hlavně pro úvodní zformování akumulátorů. Výhodou je, že není třeba přesně hlídat konec nabíjení. Pokud nabíjíme déle, proud se sice mění na teplo, ale je tak malý, že akumulátor není ohrožen.
Zrychlené nabíjení - nabíjení proudem 0,3-0,6C - stále ještě poměrně šetrná metoda, vyžaduje už spolehlivý způsob ukončení nabíjení (aspoň časovým spínačem). Vhodné pro akumulátory fotoaparátů.
Rychlonabíjení - nabíjení proudem 1-2C nebo více, nezbytně vyžaduje automatické ukončení nabíjení (delta-peak, měření teploty, dodaného náboje atd.). Časový spínač je nevhodný.
Vybíjecí křivka - pro akumulátory je typická malá změna napětí v průběhu cca 90% doby vybíjení. Proto je velmi obtížné zjišťovat okamžitý stav akumulátoru dle měřeného napětí.
Na obrázcích rovněž vidíme rozdíl mezi akumulátorem s malým vnitřním odporem (tzv. tvrdým, černá křivka) a akumulátorem s velkým vnitřním odporem (tzv. měkkým, červená křivka). Zatímco při malém vybíjecím proudu je rozdíl malý, s nárůstem proudu vidíme větší pokles napětí na měk-kém akumulátoru a pokles dodaného náboje. S růstem vybíjecího proudu klesá velikost odevzdaného náboje, což je způsobeno poklesem účinnosti akumulátoru - více energie se promění na teplo. U tvrdých pohonných akumulátorů NiCd je pokles kapacity v rozmezí 1C až 8C asi 20-25%, u měk-kých NiCd a NiMH je to více. Vybíjecí křivky NiMH akumulátorů jsou podobné; dosavadní typy mají poněkud blíže k NiCd akumulátorům s větším vnitřním odporem.
Samovolné vybíjení, samovybíjení - akumulátor není schopen trvale udržovat jednou nabitý náboj, protože - jak už jsme si řekli - je reakce na elektrodách vratná. Nabitý akumulátor se samovolně vybíjí - u NiCd akumulátoru ztrácíme asi 1% elektrického náboje denně (akumulátory s větším vnitřním odporem se vybíjejí méně, s nízkým vnitřním odporem více), u NiMH akumulátorů může jít až o 3 - 4% za den.
Formování akumulátorů - je obdobou záběhu spalovacích motorů. Nový nebo dlouho nepoužívaný akumulátor je třeba podrobit nejméně třem (lépe pěti) cyklům pomalého nabití proudem 0,1C a pomalého vybití proudem max. 1C. Tento pomalý postup „rozhýbe vnitřnosti“ článků a zároveň umožní článkům v sadě vyrovnat svoje parametry. Další cykly už mohou probíhat s rychlonabíjením a vybíjením v normálním provozu.
Provoz akumulátorů - všeobecným problémem akumulátorových sad je to, že jednotlivé články nejsou nikdy úplně stejné. V provozu potom dochází k tomu, že jeden článek se vybije nejdříve, načež se ho zbytek sady snaží dobíjet. Tento článek se více ohřívá a v průběhu opakovaných vybíjecích cyklů se jeho parametry stále více zhoršují a odchylují od zbytku sady. Navenek se to projeví poklesem náboje, který je sada schopna dodat, nárůstem vnitřního odporu, který způsobuje větší ohřev sady při vybíjení a poklesem maximálního vybíjecího proudu, který je akumulátor schopen dávat. Postupem času tento proces může vést až ke zničení článku. Je třeba říci, že „současná medicína“ není schopna tomuto jevu zabránit, lze jej jen omezit. Musíme se prostě smířit s tím, že akumulátorová sada, kterou my modeláři nutíme pracovat na hranici možností, nevydrží věčně. Můžeme ale hodně udělat pro to, aby vydržela déle.
Vyplatí se kupovat kvalitní značkové akumulátory. Věnujeme pozornost důkladnému formování nové sady, snažíme se akumulátory pravidelně cyklovat. Pokud delší dobu sadu nepoužíváme, skladujeme NiCd akumulátory zásadně plně vybité a NiMH plně nabité. Po delší přestávce (měsíc a více), provedeme formování, jako by šlo o novou sadu. Dobrý nabíječ je samozřejmostí. Pro rychlonabíjení by měl mít spolehlivou delta-peak automatiku, v ideálním případě jištěnou ještě další metodou. Měl by být vybaven funkcí vybíjení nebo si pořídíme vybíječ zvláštní. Pro omezení vlivu „rozbíhání parametrů“ jednotlivých článků bychom měli v pravidelných intervalech provést 1-2 cykly pomalé nabití/pomalé vybití jako při formování. Umožníme tak článkům svoje parametry v klidu „srovnat“. U fotoaparátových sad by mělo stačit provést tento úkon 2-3x ročně.
Paměťový efekt - je strašidlo obcházející podobně, jako strašidlo komunismu obcházelo Evropou. Jen v krátkosti - paměťový efekt skutečně existuje, ale jde o záležitost zcela okrajovou, nikoliv o „požírače kapacity“. Postihuje NiCd i NiMH akumulátory, ale bát se jej nemusíme. Prostě neexistují žádné „paměťové baterky“, jak se stále ještě můžete doslechnout. Pokud značkový akumulátor ztrácí kapacitu, je to důsledkem výše popsaného „rozbíhání parametrů“, nesprávného nabíjení (přebíjení), přetěžování v provozu, mechanického poškození, atd.
Prostě platí stará moudrost o kupování levných věcí a rozhodně se vyplácí pravidelná péče o akumulátory.
Převzato z http://www.rcm-pelikan.cz a mírně upraveno.
Kapacita - udává velikost elektrického náboje (množství energie) uloženého v akumulátoru. Udává se v ampérhodinách (Ah) nebo v praxi častěji v miliampérhodinách (mAh). Akumulátor o kapacitě 1 Ah (=1000 mAh) je teoreticky schopen dávat proud 1 ampér po dobu jedné hodiny.
Vnitřní odpor - udává schopnost akumulátoru dávat větší nebo menší vybíjecí proud. Pro názornost si představte dvě láhve (akumulátory) naplněné stejným množstvím vody (se stejnou kapacitou). Jedna má hrdlo o průměru 1 cm (velký vnitřní odpor) a druhá hrdlo o průměru 5 cm (malý vnitřní odpor). Pokud se je rozhodneme vyprázdnit, bude to samozřejmě láhvi s malým hrdlem trvat déle (dává menší vybíjecí proud).
Jmenovité napětí akumulátoru - pro NiCd a NiMH akumulátory je to 1,2 V. V provozu se toto napětí mění v rozmezí 0,8 - 1,5 V.
Nabíjecí proud, vybíjecí proud - udává se v ampérech (A) nebo miliampérech (mA). Důležitý údaj je proud, jehož velikost odpovídá číselné hodnotě kapacity akumulátoru - označuje se jako 1C (např. pro akumulátor 1700 mAh je 1C=1,7 A)
Nabíjecí křivka - udává průběh napětí na akumulátoru při nabíjení konstantním proudem v závislosti na čase. Na první pohled můžeme odvodit metodu nejčastěji používanou pro automatické ukončení nabíjení NiCd a NiMH akumulátorů - tzv. delta-peak - sleduje se malý pokles (řádově desítky mV) napětí plně nabitého akumulátoru. Vidíme, že změna napětí je mnohem menší při nízkém nabíjecím proudu - automatika nabíječky nemusí pracovat správně. Křivky dle obrázku platí pro akumulátory s nízkým vnitřním odporem; akumulátory s větším vnitřním odporem opět dávají delta-peak menší. Stejně tak je sledovaný pokles napětí NiMH akumulátorů mnohem menší, než u NiCd. Důsledkem je, že starší nabíječky s delta--peak obvodem nemusejí být schopny spolehlivě ukončovat nabíjení NiCd akumulátorů s velkým vnitřním odporem.
Pomalé nabíjení („nabíjení přes noc“) - nabíjení proudem 0,1C (např. 50 mA pro akumulátor 500 mAh). Používá se hlavně pro úvodní zformování akumulátorů. Výhodou je, že není třeba přesně hlídat konec nabíjení. Pokud nabíjíme déle, proud se sice mění na teplo, ale je tak malý, že akumulátor není ohrožen.
Zrychlené nabíjení - nabíjení proudem 0,3-0,6C - stále ještě poměrně šetrná metoda, vyžaduje už spolehlivý způsob ukončení nabíjení (aspoň časovým spínačem). Vhodné pro akumulátory fotoaparátů.
Rychlonabíjení - nabíjení proudem 1-2C nebo více, nezbytně vyžaduje automatické ukončení nabíjení (delta-peak, měření teploty, dodaného náboje atd.). Časový spínač je nevhodný.
Vybíjecí křivka - pro akumulátory je typická malá změna napětí v průběhu cca 90% doby vybíjení. Proto je velmi obtížné zjišťovat okamžitý stav akumulátoru dle měřeného napětí.
Na obrázcích rovněž vidíme rozdíl mezi akumulátorem s malým vnitřním odporem (tzv. tvrdým, černá křivka) a akumulátorem s velkým vnitřním odporem (tzv. měkkým, červená křivka). Zatímco při malém vybíjecím proudu je rozdíl malý, s nárůstem proudu vidíme větší pokles napětí na měk-kém akumulátoru a pokles dodaného náboje. S růstem vybíjecího proudu klesá velikost odevzdaného náboje, což je způsobeno poklesem účinnosti akumulátoru - více energie se promění na teplo. U tvrdých pohonných akumulátorů NiCd je pokles kapacity v rozmezí 1C až 8C asi 20-25%, u měk-kých NiCd a NiMH je to více. Vybíjecí křivky NiMH akumulátorů jsou podobné; dosavadní typy mají poněkud blíže k NiCd akumulátorům s větším vnitřním odporem.
Samovolné vybíjení, samovybíjení - akumulátor není schopen trvale udržovat jednou nabitý náboj, protože - jak už jsme si řekli - je reakce na elektrodách vratná. Nabitý akumulátor se samovolně vybíjí - u NiCd akumulátoru ztrácíme asi 1% elektrického náboje denně (akumulátory s větším vnitřním odporem se vybíjejí méně, s nízkým vnitřním odporem více), u NiMH akumulátorů může jít až o 3 - 4% za den.
Formování akumulátorů - je obdobou záběhu spalovacích motorů. Nový nebo dlouho nepoužívaný akumulátor je třeba podrobit nejméně třem (lépe pěti) cyklům pomalého nabití proudem 0,1C a pomalého vybití proudem max. 1C. Tento pomalý postup „rozhýbe vnitřnosti“ článků a zároveň umožní článkům v sadě vyrovnat svoje parametry. Další cykly už mohou probíhat s rychlonabíjením a vybíjením v normálním provozu.
Provoz akumulátorů - všeobecným problémem akumulátorových sad je to, že jednotlivé články nejsou nikdy úplně stejné. V provozu potom dochází k tomu, že jeden článek se vybije nejdříve, načež se ho zbytek sady snaží dobíjet. Tento článek se více ohřívá a v průběhu opakovaných vybíjecích cyklů se jeho parametry stále více zhoršují a odchylují od zbytku sady. Navenek se to projeví poklesem náboje, který je sada schopna dodat, nárůstem vnitřního odporu, který způsobuje větší ohřev sady při vybíjení a poklesem maximálního vybíjecího proudu, který je akumulátor schopen dávat. Postupem času tento proces může vést až ke zničení článku. Je třeba říci, že „současná medicína“ není schopna tomuto jevu zabránit, lze jej jen omezit. Musíme se prostě smířit s tím, že akumulátorová sada, kterou my modeláři nutíme pracovat na hranici možností, nevydrží věčně. Můžeme ale hodně udělat pro to, aby vydržela déle.
Vyplatí se kupovat kvalitní značkové akumulátory. Věnujeme pozornost důkladnému formování nové sady, snažíme se akumulátory pravidelně cyklovat. Pokud delší dobu sadu nepoužíváme, skladujeme NiCd akumulátory zásadně plně vybité a NiMH plně nabité. Po delší přestávce (měsíc a více), provedeme formování, jako by šlo o novou sadu. Dobrý nabíječ je samozřejmostí. Pro rychlonabíjení by měl mít spolehlivou delta-peak automatiku, v ideálním případě jištěnou ještě další metodou. Měl by být vybaven funkcí vybíjení nebo si pořídíme vybíječ zvláštní. Pro omezení vlivu „rozbíhání parametrů“ jednotlivých článků bychom měli v pravidelných intervalech provést 1-2 cykly pomalé nabití/pomalé vybití jako při formování. Umožníme tak článkům svoje parametry v klidu „srovnat“. U fotoaparátových sad by mělo stačit provést tento úkon 2-3x ročně.
Paměťový efekt - je strašidlo obcházející podobně, jako strašidlo komunismu obcházelo Evropou. Jen v krátkosti - paměťový efekt skutečně existuje, ale jde o záležitost zcela okrajovou, nikoliv o „požírače kapacity“. Postihuje NiCd i NiMH akumulátory, ale bát se jej nemusíme. Prostě neexistují žádné „paměťové baterky“, jak se stále ještě můžete doslechnout. Pokud značkový akumulátor ztrácí kapacitu, je to důsledkem výše popsaného „rozbíhání parametrů“, nesprávného nabíjení (přebíjení), přetěžování v provozu, mechanického poškození, atd.
Prostě platí stará moudrost o kupování levných věcí a rozhodně se vyplácí pravidelná péče o akumulátory.
Převzato z http://www.rcm-pelikan.cz a mírně upraveno.
-
- Nový uživatel
- Příspěvky: 18
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
Sorac spletl jsem ty panasoniky jsou 2600 ale makaj jak draci
http://www.digipark.cz/panasonic-aa-baterie-2600-mah
http://www.digipark.cz/panasonic-aa-baterie-2600-mah
K200D + 18-55 + 50-200 + HOYA CIRCULAR
Velbon sherpa 600, Metz 48, Tamrac Velocity 8x
Velbon sherpa 600, Metz 48, Tamrac Velocity 8x
Musím potvrdit úplně stejné zkušenosti s GP, mám 3 sady (2x2700 - různě staré a 2300).
Ze začátku byly bez problémů, ale po pár měsících je to zoufalé, po 1 týdnu ve foťáku nevydrží ani 10 snímků, často nedají ani 1... Ty novější 2700 (3 měsíce staré) jsou úplně nejhorší .
Zkusil jsem objednat ty Sanyo...
Ze začátku byly bez problémů, ale po pár měsících je to zoufalé, po 1 týdnu ve foťáku nevydrží ani 10 snímků, často nedají ani 1... Ty novější 2700 (3 měsíce staré) jsou úplně nejhorší .
Zkusil jsem objednat ty Sanyo...
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 104
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Chomutov
Pentax K200D - problém s bateriemi
tak konecne pomocou programu PhotoME som zistil počet nafotených fotiek s mojou K200D na jedno nabite bateriek (Sanyo eneloop + nabijacka Volcraft IPC 1L) a to je 640 fotiek z toho približne 1/3 s bleskom
Pentax K200D,Smc Da 18-55 II,SMC FA 28-70/4,Smc PX M 28/3.5,SMC PX A 50/1.7,CZJ Pancolar 50/1.8,Sigma 70-300 APO DG,RMC TOKINA 75-150/3.8 PK bajonet,COSINA MF 100/3.5 Macro,1+2+3 makrorkruzky manualne
original nabijecka sanyo
Ahoj, tak už taky pomalu ztrácím nervy a uvažuju o nových baterkách a k nim odpovídající nabíječce. Je mi jasné, že nabíječka Voltcraft bude kvalita, ale trošku ta cena mě odrazuje. Narazil jsem na toto: http://www.alza.cz/nabijecka-baterii-sa ... 102375.htm. Jedná se o set enelopů a asi origo nabíječky od sanya. Máte s tím někdo zkušenosti? Nebo aspoň nějaký názor? Díky všem.
pajuss : tato nabíjčka (MQN) od Sanya je chybně popsána (dokonce i u distributora), je to nabíječka bez procesoru, jen s časovačem, který nabíjí po stanovenou dobu, bez ohledu na stav nabití článků. Hledal bych rozhodně procesorem řízenou nabíječku s detekcí delta V, nejlépe nabíjející každý článek zvlášť. Voltcraft IPC-1L byla v akci za 875,- Kč. Stačí si spočítat, kolik článků je schopna zachránit před kleknutím - jestli se ta investice vyplatí.
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 976
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Voltcraft mi dorazi hadam v pondeli. Take me uz nebavi se stale strachovat o to, jestli ty zatracene clanky vydrzi alespon 50 snimku nebo ne, mam hähnely 2500-2700 a zadna slava .. Co je neuveritelne je fakt, ze kdyz mi K100D ohlasi ze baterie jsou vybite, staci je casto jen prohazet ve slotech a ejhle, zase treba par desitek snimku ..
Uvidim co udela Voltcraft s temi mymi clanky, pokud nic , zacnu se poohlizet po necem jinem. Takze se ptam, ma nekdo dobre zkusenosti s li-on CR-V3 (3V 1400mAh), nebo jen negativni zkusenost popsanou vyse? Pokud by to vazne neslo pouzivat, koupim Sanyo a vyreseno, jen by se mi ty lionky libily vice :]
Uvidim co udela Voltcraft s temi mymi clanky, pokud nic , zacnu se poohlizet po necem jinem. Takze se ptam, ma nekdo dobre zkusenosti s li-on CR-V3 (3V 1400mAh), nebo jen negativni zkusenost popsanou vyse? Pokud by to vazne neslo pouzivat, koupim Sanyo a vyreseno, jen by se mi ty lionky libily vice :]
PX K20D, UW kanón G10 / Oly C5050, PX Z-20, DA17-70/4, A50/1.4, FA50/1.7, DA18-55, FA28-80, Tamron 70-300, Metz48 + dalsi levna a manualni skla, kompakty & bizuterie
Baterky
Ahoj všichni, koupil jsem si K200 a jakmile jsem do ní vložil baterky "ještě teplé z nabíječky" a vyfotil pár fotek, došlo mi co se děje. Úplně stejný problém jsem měl s kompaktem Olympus SP-320. Ten taky funguje normálně na nedobíjecí tužkovky. Ta K200 potřebuje holt vyšší napětí. Zkoušeli jste dát "vybité" baterky z K200 na nabíječku, která měří napětí? Mám IPC-1. Nabíjení trvá podezřele krátce! K200 nevybíjí NiMH baterie rychle, problém je v tom, že ona je nedokáže /užitečně/ vybít prakticky vůbec. v Oly jsem to vyřešil RCRV-3 blokem, což ale v K200 nejde. Navíc, jak ten Oly tak tu K200 jsem si kupoval s vidinou možností používání tužkových baterií. EOS 420D jsem si nekoupil, abych neměl další dráty a další nabíječku na další bloky nebo nějaké "jiné" tužkovky. Doufám, že jak je zde uvedeno, tak ty eneloopy budou fungovat líp. Jinak co se týče obrazu je K200 s Pentax-FA 1,4/50 obrazově výborná.
Diky za rady. Pokud přijdete na nějaké řešení uveďte ho prosím tady, díky.
Jirka
Diky za rady. Pokud přijdete na nějaké řešení uveďte ho prosím tady, díky.
Jirka
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 976
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Jirko, zkus ty baterie promerit jednoduchym voltmetrem, kolik 'daji' bez zatizeni a pri zatizeni voltu. Je mozne, ze ty clanky uz jsou proste passe, treba i jeden z nich, proste delta peak z VoltCraftu je vypne, ale acu neudrzi naboj.
Resenim bud jsou ty Sanya, nebo treba setsakra tvrde prumyslove Panasonic AA, stoji okolo stovky jeden, ale je to parada ..
Resenim bud jsou ty Sanya, nebo treba setsakra tvrde prumyslove Panasonic AA, stoji okolo stovky jeden, ale je to parada ..
PX K20D, UW kanón G10 / Oly C5050, PX Z-20, DA17-70/4, A50/1.4, FA50/1.7, DA18-55, FA28-80, Tamron 70-300, Metz48 + dalsi levna a manualni skla, kompakty & bizuterie