Budoucnost 645 systemu
Moderátor: Moderátoři
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 286
- Registrován: 03 čer 2011, 08:07
Re: Budoucnost 645 systemu
No aby som pravdu povedal.... Diskusia fajn, ale mňa najviac zaujal modelkin bdsm obojok
Re: Budoucnost 645 systemu
ad podání barev) Slyšeli jste někdy o postprocesingu? Pokud si někdo myslí, že ty ukázky, co poslal Portvis, jsou fotky reálných barev, tak je blázen. Už jenom z hastagů jde vidět, že byly aplikovány cinematic 3D LUTs pro podtžení atmosféry, kterou tvůrce zamýšlel vyjádřit. Nemluvě o dalších lokálních úpravách fotky.
Zkuste se někdy podívat na videa Stanislava Petery, tam jde hezky vidět, jaké se pomocí jeho postrprocesingu stává ze zcela obyčejné fotky umělecky dotvořené dílo.
Důležetý je u čipu dynamický rozsah, aby se dalo ze stínů vytáhnout co nejvíce informací. A rozlišení, pokud někdo potřebuje ve fotce více detailů pro velký tiskový výstup. Na istagram o velikosti fotek 800px to je jedno.
A teď zpět k Pentax 645Z. Skvělý foťák, který je ale stále mimo finanční možnosti většiny z nás, zejména v prípadech, kdy fotime pro zálibu a ne pro obživu.
Zkuste se někdy podívat na videa Stanislava Petery, tam jde hezky vidět, jaké se pomocí jeho postrprocesingu stává ze zcela obyčejné fotky umělecky dotvořené dílo.
Důležetý je u čipu dynamický rozsah, aby se dalo ze stínů vytáhnout co nejvíce informací. A rozlišení, pokud někdo potřebuje ve fotce více detailů pro velký tiskový výstup. Na istagram o velikosti fotek 800px to je jedno.
A teď zpět k Pentax 645Z. Skvělý foťák, který je ale stále mimo finanční možnosti většiny z nás, zejména v prípadech, kdy fotime pro zálibu a ne pro obživu.
K-1: Px DA 10-17, Tam 17-35/2.8-4, Px DA 35/2.4, Px FA 50/1.4, Px DA 70/2.4, Tam 90/2.8, Px 135/2.8, Tam 70-200/2.8
https://adamkovi.com
https://adamkovi.com
Re: Budoucnost 645 systemu
Tu ale nikto nehovorí že tam nehra gro postproces .... Ide skor o samostatné oddelenie farieb aby si mohol pracovať z každou zvlášť a tvorit si ten postproces, ked sa ti farby zlievaju damo sa budeš snažiť pracovať s konkrétnou ked ti bude proces zasahovať do dalších ...
Samotný Petera sa niekoľkokrát vyjadril že sa mu najlepšie coloruje hasselblad alebo GFX nasledujúci canonom,,, sám písal že vo výstupe nikon/sony akoby niektore farby uplne chýbali a nepracuje sa mu s nimi dobre....
Ako je na tom pentax 645 netuším ale ten kupovať určite nebuudem, nedáva to žiadny zmysel v dnešnej dobe, aj keby som na to mal a potreboval taky systém pentax je to čo by bola ta uplne najposlednejšia voľba
Samotný Petera sa niekoľkokrát vyjadril že sa mu najlepšie coloruje hasselblad alebo GFX nasledujúci canonom,,, sám písal že vo výstupe nikon/sony akoby niektore farby uplne chýbali a nepracuje sa mu s nimi dobre....
Ako je na tom pentax 645 netuším ale ten kupovať určite nebuudem, nedáva to žiadny zmysel v dnešnej dobe, aj keby som na to mal a potreboval taky systém pentax je to čo by bola ta uplne najposlednejšia voľba
Sony a7III + sony 55/1,8 + sony 28/2,0 + sony 16-35/4 + irix15/2,4
Re: Budoucnost 645 systemu
Nedávno jsem se setkal se zajímavým stanoviskem jednoho profesionálního fotografa s vlastním studiem.
Říká, že jeho Fuji X-T4 bohatě stačí na 90% všech jeho zakázek. Těch zbývajících 10% dělá středoformátem a právě tyto zakázky představují 90% jeho příjmů.
Pokud jde o technickou kvalitu obrazu, nelze MF (ani miniMF) nahradit použitím full frame. Občas jsou sice brutálně viditelné detaily, které se musí pracně odtranit (např. pupínky, co vyrostou až pozítří). Někdy vysoká technická kvalita obrazu je součástí výtvarného záměru (např. fotky od Martina Stranky, nebo Otakara Sládka).
Nebo třeba tady: https://fujifilm-x.com/en-us/stories/gf ... oseph-goh/
Říká, že jeho Fuji X-T4 bohatě stačí na 90% všech jeho zakázek. Těch zbývajících 10% dělá středoformátem a právě tyto zakázky představují 90% jeho příjmů.
Pokud jde o technickou kvalitu obrazu, nelze MF (ani miniMF) nahradit použitím full frame. Občas jsou sice brutálně viditelné detaily, které se musí pracně odtranit (např. pupínky, co vyrostou až pozítří). Někdy vysoká technická kvalita obrazu je součástí výtvarného záměru (např. fotky od Martina Stranky, nebo Otakara Sládka).
Nebo třeba tady: https://fujifilm-x.com/en-us/stories/gf ... oseph-goh/
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz