Je to o rovnovaze.. kdyz zpracovavam 24mpix fotky z K3 tak mi ten vystup staci prakticky na vsechno. (A ostatne i vystup z 16mpix K5 mi doted stacil, kdyby to jen presne ostrilo)
Kdyz pak prohrabavam rawy z kolegova D850, tak je to vicemene kopa zbytecnych dat. Jeho ne uplne nejnovejsi objektivy to stejne uplne nevyuzijou. A na vetsinu prezentacniho sireni to stejne vsechno srazim na 3500pix delsi hranu, coz je takovej peknej kompromis mezi dostatecnou obrazovou informaci pro divaky a jeste ne zbytecnym datovym tokem.
Samozrejme chapu, ze na nektery fotky chteji autori mit klidne 60 nebo 100mpix.. ale na valnou vetsinu pouziti je uz i tech 24mpix naprosto dost. Vzdyt radu let lidi uchcavali z 12mpix EOS 5D mk I.. ze.
Kdyz pak moderni APS-C fotak vyplodi cistou 24mpix fotku a pro pripad nekterych produktovek bude schopnej slozit pohybem snimace vysoky rozliseni, tak v podstate obslouzi masivni vetsinu uzivatelu.
Mensi snimac se snadneji vycita, ukrmi, uchladi, snadneji stabilizuje, zabira min mista, objektivy muzou byt o neco mensi a lehci...
A samozrejme chapu urcity vyhody FF plynouci ze zasoby uz existujicich svetelnych sirokacu treba, ale s vecma jako 18-35/1.8 uz se da velice slusne i na APS-C krotit hloubka ostrosti a proti obdobe FF28-50/2.8 to ma jeste bonus svetla pro AF i expozici.
Tady je jen skoda, ze na Pentax techto objektivu moc neexistuje. Jen ta jedna zoomova sigma... treba takovej 50-100/1.8 bych docela rad, jak jsem se tim 18-35 namlsal.
A jasne.. na FF fotak taky nekdo casem udela treba 24-50/1.8 a zase ty moznosti posune dal.. ale cena, velikost a potrebna opticka dokonalost budou orisek.
Nu co, treba nekdy za mnoho let z Ricohu vyleze nejaka sada
DA*12-16/1.8,
DA*16-40/1.8,
DA*40-100/1.8
A k tomu jeste
DA*20/1.2
DA*35/1.2
DA*50/0.95
DA*70/1.2
I kdyz realisticky to driv vyvine a vypusti pro nekolik bajonetu treba Sigma.