Kp a výběr pevného skla 30 - 35
Moderátor: Moderátoři
Re: Kp a výběr pevného skla 30 - 35
Mohu vřele doporučit DA 35 2.4 na APSC to bylo moje nejpoužívanější sklo. V podstatě jsem s ním nikdy ani neclonil, protože to nebylo potřeba. Na plnou díru ostré jako prase. Na FF ho už tolik nepoužívám, tam mám nejčastěji nasazenou 50tku. Za málo peněz perfetkní muzika.
K-1: Px DA 10-17, Tam 17-35/2.8-4, Px DA 35/2.4, Px FA 50/1.4, Px DA 70/2.4, Tam 90/2.8, Px 135/2.8, Tam 70-200/2.8
https://adamkovi.com
https://adamkovi.com
Re: Kp a výběr pevného skla 30 - 35
poprosím o další radu, ani nezakládám další vlákno...
Přinese na foto Pentax Kp něco objektiv Tamron 17-50 2,8 proti Pentax 18-135 WR na stejném ohnisku? Je v něčem lepší (krom světelnosti)? Jít do něj za 3500?
Přinese na foto Pentax Kp něco objektiv Tamron 17-50 2,8 proti Pentax 18-135 WR na stejném ohnisku? Je v něčem lepší (krom světelnosti)? Jít do něj za 3500?
Re: Kp a výběr pevného skla 30 - 35
Má rada zní:
tyhle zoomy ti budou ležet akorát doma, pořid si nějaké pevné ohnisko !!! jinak nebudeš spokojený...čest
tyhle zoomy ti budou ležet akorát doma, pořid si nějaké pevné ohnisko !!! jinak nebudeš spokojený...čest
Re: Kp a výběr pevného skla 30 - 35
no v mém připadě ty pevný nepřipadají do úvahy, fotím v jeskyni, tam si místo většinou moc vybrat nemůžu - tak si musím pomoci zoomem a přehazovat objektivy v prachu je unreal. Navíc tahání fototechniky po lanech a pod. je potřeba minimalizovat = potřebuji něco alespoň lehce univerzálního
Re: Kp a výběr pevného skla 30 - 35
Pokud zoom - mám Sigmu 17-70/2,8-4, druhou verzi (jsou tři) a po seřízení na tělo v AWH spokojenost velká.
Syn má už dlouho toho Tamrona 17-50 na Canonu, fotí s ním i zakázky a spokojen on i klienti jsou také.
Syn má už dlouho toho Tamrona 17-50 na Canonu, fotí s ním i zakázky a spokojen on i klienti jsou také.
Re: Kp a výběr pevného skla 30 - 35
No ja mel taky toho Tamrona. Posleze jsem ho ale prodal a sel do pevnych skel DA15,21 a FA 35. A jsem spokojeny. Vystup je uplne o necem jinem a to nejen v ostrosti, ale hlavne v prostorovosti a barevnosti fotky.
Mel jsem i ten levny DA35/2,4. Na krajinu jsem s nim spokojeny moc nebyl. Blba hvezdicka, a nekolikrat se mi udelala namraza na cocce. Mozna jak to cele bylo takove lehoucke, tak to bylo nachylnejsi ...
I prostorovost fotky s timto plastackem byla o dost mensi nez s FA35/2, i kdyz se nekde psalo, ze jsou vlastne opticky stejny. Neni to tak ...
Pokud chces spis zoom, tak bych osobne sel do DA20-40. Moc hezky sklo, kvlaitne zpracovany, hezky barvy...
Mel jsem i ten levny DA35/2,4. Na krajinu jsem s nim spokojeny moc nebyl. Blba hvezdicka, a nekolikrat se mi udelala namraza na cocce. Mozna jak to cele bylo takove lehoucke, tak to bylo nachylnejsi ...
I prostorovost fotky s timto plastackem byla o dost mensi nez s FA35/2, i kdyz se nekde psalo, ze jsou vlastne opticky stejny. Neni to tak ...
Pokud chces spis zoom, tak bych osobne sel do DA20-40. Moc hezky sklo, kvlaitne zpracovany, hezky barvy...
Pentax K5II; Pentax 15/4 ltd; Pentax 21/3,2 ltd; Pentax FA35/2; Pentax 55/1,4; Pentax 50-135/2,8
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1069
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kp a výběr pevného skla 30 - 35
Ale prdlajs.
HD DFA 35/2 je to same jako SMC FA35/2 stale se svym hnusnym hexagonalnim bokehem a stale se svou hromadou fialovych kontur na kazde kontrastni hrane a stale se svym ne uplne presnym ostricim mechanismem ktery ma vule.
Ostrosti / rozlisenim se ty dva objektivy nedaji porovnavat. Sigma 35/1.4 je o tridu lepsi nez jakakykoliv jiny 35mm objektiv sehnatelny na Pentax. Tam, kde s FA35/2 bylo slozite udelat ostrou fotku bez velkych projevu optickych vad s F2.8 ji ta Sigma vesele utre uz i s F1.8.
A i na F1.4 je velice dobre pouzitelna. Ve chvili, kdy clovek foti koncert ve tme s nejakymi bodovymi svetly a nebo potrebuje ostry obraz, je to rozdil k nezaplaceni.
HD vs SMC je jen kosmeticka zmena neresici hlavni problemy toho objektivu. Potreboval prekopat na 7 nebo 9 zahnutych lamel a pak by to zaclo mit nejaky smysl. A to mam FA35/2 rad a leta jsem ho casto pouzival hlavne jako doplnek k nejakemu konzumnimu zoomu (17-70/2.8-4.5, 18-135WR, 18-55WR apod.). Ale ma proste svoje limity. Po koupeni Sigmy 17-50/2.8 uz vetsinu casu jen lezi ve vitrine, protoze ta Sigma to proste z praktickeho hlediska utrela. No a pak jsem poridil 35/1.4 a razem mam objektiv, kterym se da naprosto s klidem fotit na plnou diru...
Jedine co se tomu na K bajonet pro APS-C blizi je Sigma 18-35/1.8.
Samozrejme jak 35/1.4 tak 18-35/1.8 jsou velke kravy.
Na KP bych urcite koukl i na DA40/2.8, coz je uzasna mala vec kterou jsem postupne zacal nosit msito FA35/2 jako ten doplnujici objektiv k zoomu.. svetelne je to dost, je to malinke, lehke a obraz velice slusny. Rozdil 35 a 40mm je zanedbatelny. A na hipsterskou retro KP by to sedelo nejlip....
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1069
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kp a výběr pevného skla 30 - 35
Prinese moznost vyuzivat vic praci s hloubkou ostrosti a o rad lepsi moznosti prace s nizsi hladinou osvetleni. Ale tak levny je proto, protoze vetsina Tamronu 17-50/2.8 prvni generace bez VC (na pentax jina neexistuje) ma zasadni konstrukcni problemy. Po nejake dobe pouzivani se rozpadaji soucasti vnitrni konstrukce a pak plno objektivu konci se zoomem zaseklym v jedne poloze a oprava stoji vic nez jiny objektiv z bazaru. Lepsi je Sigma 17-50/2.8... i obrazove je na tom dobry kus lip.
Rozdil je treba v tom, ze s 18-135WR fakt fotit udalost typu svatba nechces.. zatimco se 17-50/2.8 (a bleskem) naprosto v klidu i jako hlavni fotograf.
-
- Hlavní Admin
- Příspěvky: 1371
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kp a výběr pevného skla 30 - 35
@David
18-135 má fantastickou středovou ostrost na zoom, ale ty kraje a světelnost jsou horší. Přesto je to WR a to určitě v jeskyni je to obrovské plus.
Tamron 17-50 f2,8 ne... opravdu to, že Ti to někdo nabízí za 3500 má svůj důvod.
HD FA 35 f/2 je obrazově určitě horší než Sigma 35mm F1,4 ART. To můžeme bejt vlastenci, ale zase musíme stát nohama na zemi.
Přesto FA 35mm není vůbec špatné sklo a ta velikost oproti obrovské sigmě má svou výhodu. Vůbec bych se za ní nestyděl. Nejlepší je mít obě a jednu si brát na tůry a jednu na vážnější focení. Nebo si pořídit 31mm limited a mít úsměv od ucha k uchu.
18-135 má fantastickou středovou ostrost na zoom, ale ty kraje a světelnost jsou horší. Přesto je to WR a to určitě v jeskyni je to obrovské plus.
Tamron 17-50 f2,8 ne... opravdu to, že Ti to někdo nabízí za 3500 má svůj důvod.
HD FA 35 f/2 je obrazově určitě horší než Sigma 35mm F1,4 ART. To můžeme bejt vlastenci, ale zase musíme stát nohama na zemi.
Přesto FA 35mm není vůbec špatné sklo a ta velikost oproti obrovské sigmě má svou výhodu. Vůbec bych se za ní nestyděl. Nejlepší je mít obě a jednu si brát na tůry a jednu na vážnější focení. Nebo si pořídit 31mm limited a mít úsměv od ucha k uchu.
Sony A7 III, Tamron 17-28mm F2,8, Tamron 28-75mm F2,8 III, Samyang 35mm F2,8, Voigtlander 10mm F5,6 Heliar ASPH, Voigtlander 15mm F4.5 III, Sony 90mm Macro F2,8, Sigma 14mm F1,8 Art
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1069
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kp a výběr pevného skla 30 - 35
To ano FA31/1.8 je o kus lepsi nez FA35/2.. a pritom jeste porad relativne maly proti te Sigme. Jenze... tu Sigmu jde splasit za 15k
No a pak jeste mame Sigmu 30/1.4 Art na APS-crop, ktera je teda taky hodne slusny kus optiky..
FA35/2 bokeh pri F2.8:
#666
No a pak jeste mame Sigmu 30/1.4 Art na APS-crop, ktera je teda taky hodne slusny kus optiky..
FA35/2 bokeh pri F2.8:
#666
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1069
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kp a výběr pevného skla 30 - 35
Tri kousky nebo jeden, ktery je zastoupi vsechny..