Budoucnost APS-C
Moderátor: Moderátoři
Re: Budoucnost APS-C
Vezmu to od konce:
Na médiu s uhlopříčkou 75 mm by se dané ohnisko s plně otevřenou clonou f2 dalo zaostřit jen za výjimečných okolností a spíše šťastnou náhodou, než umem fotografa. (Asi chybí vlastní zkušenost se středoformátem.)
Rozdíl ve vzhledu obrázku na clonu 2 nebo 2,8 na vzdálenstech 10-15 metrů je zásadní. Další zásadní rozdíl je ve využitelnosti koncertního/sportovního focení v halách. Proto 200/2,8 stojí tak málo a 200/2 tak moc. (Doporučuji zkusit na těle CaNikon obě dvoustovky.)
Takže rostoucí možnosti použití 200/2 na tělech APS-C rozhodně rozšiřují využitelnost cropu v profesionální fotografii.
Na médiu s uhlopříčkou 75 mm by se dané ohnisko s plně otevřenou clonou f2 dalo zaostřit jen za výjimečných okolností a spíše šťastnou náhodou, než umem fotografa. (Asi chybí vlastní zkušenost se středoformátem.)
Rozdíl ve vzhledu obrázku na clonu 2 nebo 2,8 na vzdálenstech 10-15 metrů je zásadní. Další zásadní rozdíl je ve využitelnosti koncertního/sportovního focení v halách. Proto 200/2,8 stojí tak málo a 200/2 tak moc. (Doporučuji zkusit na těle CaNikon obě dvoustovky.)
Takže rostoucí možnosti použití 200/2 na tělech APS-C rozhodně rozšiřují využitelnost cropu v profesionální fotografii.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Budoucnost APS-C
Dobrá úvaha se světelností v interiéru, zvláště při využití na APS-C čipu.
K-1, K-30,
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Re: Budoucnost APS-C
Mám APS-C rád. Přijde mi, že hezky vyvažuje obraz na vyšší ISO, hloubku ostrosti a rozsah. V ničem z toho neexceluje, ale ve všech ohledech mi tenhle formát přijde dostatečně dobrý (nepočítám nějaké extrémní použití).
Koupil jsem si APS-C sestavu Fuji a přitom bych za podobné peníze sehnal sestavu s Canonem 6Dmii, Nikonem D750 (fotím psy a tenhle Nikon je jedním z nejčastějších nástojů fotografů psů) nebo Sony A7ii. Prostě mi APS-C tak nějak vyhovuje.
Vzhledem k tomu, že plocha snímače FF je cca 2x (a kousek) větší než APS-C, přijde mi, že FF má na vyšší ISO výhodu v obrazovém výkonu tak asi 1EV (a možná ten kousek navíc ). Na dpreview jsem se kolikrát přesvědčil, že zhruba tak nějak to bude. Jak pěkný je obraz na ISO 1600 z APS-C, tak minimálně tak pěkný je z FF na ISO 3200.
Podobně si to zjednodušuji s hloubkou ostrosti - FF má prostě cca o 1 krok výhodu (menší hloubku ostrosti).
A proto se mi moc líbí APS-C objektivy jako je nová Fuji 200/2. Na FF taky existují 200/2 objektivy. Jenže aby se člověk dostal na stejný rozsah a k tomu stejnou hloubku ostrosti, potřebuje na FF objektiv 300/2,8, které jsou ještě těžší a větší. A hlavně obraz z APS-C na 200/2 bude i obdobně kvalitní, protože oproti FF 300/2,8 bude mít o krok nižší ISO.
Myslím, že profi sportovní, koncertní a zvířecí fotografové, co používají APS-C (nebo teprve začnou ), zaplesají a 200/2 objektiv si koupí. Je to zase o důvod míň tahat v ruce sestavu o půl kila těžší.
Já bych takový objektiv chtěl velice. Třeba na dogfrisbee (jehož focení mě nadchlo) by byla ta možnost malé hloubky ostrosti na větší vzdálenost k nezaplacení. Čímž se dostávám k ceně nové APS-C 200/2 od Fuji - ten objektiv skutečně JE k nezaplacení...
Koupil jsem si APS-C sestavu Fuji a přitom bych za podobné peníze sehnal sestavu s Canonem 6Dmii, Nikonem D750 (fotím psy a tenhle Nikon je jedním z nejčastějších nástojů fotografů psů) nebo Sony A7ii. Prostě mi APS-C tak nějak vyhovuje.
Vzhledem k tomu, že plocha snímače FF je cca 2x (a kousek) větší než APS-C, přijde mi, že FF má na vyšší ISO výhodu v obrazovém výkonu tak asi 1EV (a možná ten kousek navíc ). Na dpreview jsem se kolikrát přesvědčil, že zhruba tak nějak to bude. Jak pěkný je obraz na ISO 1600 z APS-C, tak minimálně tak pěkný je z FF na ISO 3200.
Podobně si to zjednodušuji s hloubkou ostrosti - FF má prostě cca o 1 krok výhodu (menší hloubku ostrosti).
A proto se mi moc líbí APS-C objektivy jako je nová Fuji 200/2. Na FF taky existují 200/2 objektivy. Jenže aby se člověk dostal na stejný rozsah a k tomu stejnou hloubku ostrosti, potřebuje na FF objektiv 300/2,8, které jsou ještě těžší a větší. A hlavně obraz z APS-C na 200/2 bude i obdobně kvalitní, protože oproti FF 300/2,8 bude mít o krok nižší ISO.
Myslím, že profi sportovní, koncertní a zvířecí fotografové, co používají APS-C (nebo teprve začnou ), zaplesají a 200/2 objektiv si koupí. Je to zase o důvod míň tahat v ruce sestavu o půl kila těžší.
Já bych takový objektiv chtěl velice. Třeba na dogfrisbee (jehož focení mě nadchlo) by byla ta možnost malé hloubky ostrosti na větší vzdálenost k nezaplacení. Čímž se dostávám k ceně nové APS-C 200/2 od Fuji - ten objektiv skutečně JE k nezaplacení...
Re: Budoucnost APS-C
Zaostřit by se nedalo, proto se nic podobného nevyrobilo, nebo nevím o tomhilda4sea píše:Vezmu to od konce:
Na médiu s uhlopříčkou 75 mm by se dané ohnisko s plně otevřenou clonou f2 dalo zaostřit jen za výjimečných okolností a spíše šťastnou náhodou, než umem fotografa. (Asi chybí vlastní zkušenost se středoformátem.)
Rozdíl ve vzhledu obrázku na clonu 2 nebo 2,8 na vzdálenstech 10-15 metrů je zásadní. Další zásadní rozdíl je ve využitelnosti koncertního/sportovního focení v halách. Proto 200/2,8 stojí tak málo a 200/2 tak moc. (Doporučuji zkusit na těle CaNikon obě dvoustovky.)
Takže rostoucí možnosti použití 200/2 na tělech APS-C rozhodně rozšiřují využitelnost cropu v profesionální fotografii.
jen malá odbočka: když jsem vybíral 135mm na ,,FF", měl jsem půjčenou hvězdnou A*135/1.8 (i s majitelem, bez něj by to nešlo), dále 135/2.5 a A135/2.8 . Po pár filmech, focených na otevřené cloně a trochu promíchaných fotkách 24x30, nebyl ani majitel schopen (téměř) rozpoznat svůj objektiv od těch dvou (135/2.5 a A135/2.8 ). Také mě šlo jen o rozpatlané pozadí v té době
Nakonec jsem pořídil 135/2.5 a velice rád ušetřil +/- 35.000kč za verzi A*, nevím jak se to pohybuje cenově teď.
Proto mě přijde docela zajímavé, vidět rozdíl clony světelnosti na teleobjektivu 200mm APS-C, foceným ze vzdálenosti 10-15m? Kolik to je ohnisko na kinu, 300mm?
Ano, rozumné odůvodnění je při použití v halách, nebo na koncertě.
ps1: dále se mě v tom už nechce pitvat, ale rád svůj názor přehodnotím nad reálnými fotkami.
ps:2: nemám na čem zkusit, Nikon mě nikdy nebral a Canón má dobré tiskáry. Ale musím s ním v práci fotit a 200m mě zaměstnavatel nepořídí.
STŘÍBRU ZDAR
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1069
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucnost APS-C
Tak ozivime tema.. crop vypada porad pekne, jen bohuzel neni temer zadny vyvoj svetelnym smerem u Pentaxu.
K tem svetelnym pro APS-C nebo specialum:
Pentax 11-18/2.8
Canon 32/1.4
Sigma 16/1.4
Sigma 18-35/1.8
Sigma 18-300 (i pro Pentax... a ukazte mi tohle pro FF .)
Sigma 30/1.4 (i pro Pentax)
Sigma 50-100/1.8
Sigma 56/1.4
Fuji 8-16/2.8
Fuji 16/1.4
Fuji 23/1.4
Fuji 35/1.4
Fuji 56/1.2
Fuji 200/2
Tokina 11-20/2.8
Tokina 14-20/2
Tamron 14-150
Tamron 16-300 (FF?
Tamron 18-400 (ukazte mi nekdo ekvivalent tohohle pro FF
(A samozrejme moznost nasadit kterykoliv z FF na doplneni sady)
K tomu jen behem 2019 pribyly fotaky:
Sony A6100, A6400, A6600 i s novymi APS-C objektivy.
Canon EOS 90D, EOS-M 6 II, EOS 250D
Fuji XT30
A ocekava se neco u nikonu jeste v 5xxx rade nebo APS-C bezzrcatko a mozna nejaky D510 marketingovy upgrade D500.
A to jeste nemame podzim. Takze obcas sirene tlachy jak APS-C mizi jsou uplne mimo. A rekl bych, ze ten FF hype docela rychle splaskne. Ne kazdy je lacny nahazet do optiky 250 tisic pro pokryti zakladni sady a pak to vlacet na dvojkolaku.
A taky podstatne casteji potkavam lidi s m4/3 fotaky, kde kombinace nizke ceny EPL rady a malych rozmeru i hmotnosti pri poskytnuti dostatecne kvality vystupu nabizi vitanou alternativu. A i tam jsou pro 2x crop docela bestialni moznosti kam pokracovat, kdyz jsou prachy 20FPS 20Mpix fotak, 8/1.8 Fish, 10-25/1.7, 12/1.4, 12-100/4, 15/1.7, 17/1.2, 20/1.7, 25/1.2, 40-150/2.8, 42,5/1.2, 45/1.2, 150-400/4.5 + 1.25xTC, 300/4 (+4/3: 35-100/2 a 90-250/2.
K tem svetelnym pro APS-C nebo specialum:
Pentax 11-18/2.8
Canon 32/1.4
Sigma 16/1.4
Sigma 18-35/1.8
Sigma 18-300 (i pro Pentax... a ukazte mi tohle pro FF .)
Sigma 30/1.4 (i pro Pentax)
Sigma 50-100/1.8
Sigma 56/1.4
Fuji 8-16/2.8
Fuji 16/1.4
Fuji 23/1.4
Fuji 35/1.4
Fuji 56/1.2
Fuji 200/2
Tokina 11-20/2.8
Tokina 14-20/2
Tamron 14-150
Tamron 16-300 (FF?
Tamron 18-400 (ukazte mi nekdo ekvivalent tohohle pro FF
(A samozrejme moznost nasadit kterykoliv z FF na doplneni sady)
K tomu jen behem 2019 pribyly fotaky:
Sony A6100, A6400, A6600 i s novymi APS-C objektivy.
Canon EOS 90D, EOS-M 6 II, EOS 250D
Fuji XT30
A ocekava se neco u nikonu jeste v 5xxx rade nebo APS-C bezzrcatko a mozna nejaky D510 marketingovy upgrade D500.
A to jeste nemame podzim. Takze obcas sirene tlachy jak APS-C mizi jsou uplne mimo. A rekl bych, ze ten FF hype docela rychle splaskne. Ne kazdy je lacny nahazet do optiky 250 tisic pro pokryti zakladni sady a pak to vlacet na dvojkolaku.
A taky podstatne casteji potkavam lidi s m4/3 fotaky, kde kombinace nizke ceny EPL rady a malych rozmeru i hmotnosti pri poskytnuti dostatecne kvality vystupu nabizi vitanou alternativu. A i tam jsou pro 2x crop docela bestialni moznosti kam pokracovat, kdyz jsou prachy 20FPS 20Mpix fotak, 8/1.8 Fish, 10-25/1.7, 12/1.4, 12-100/4, 15/1.7, 17/1.2, 20/1.7, 25/1.2, 40-150/2.8, 42,5/1.2, 45/1.2, 150-400/4.5 + 1.25xTC, 300/4 (+4/3: 35-100/2 a 90-250/2.
Re: Budoucnost APS-C
realita je asi taka, ze 99% beznych ludi na zemeguli foti - cvaka (lebo je to cvakanie) mobilmi a dava to max. na facebook alebo instagram.
v cislach:
videl som pocas dovolenky jedneho Poliaka s lacnym APS-C Canon + Setak 18-55, jedneho pana so striebornym Olympus E-M5 Mk.II (ten fotak vyzeral naozaj pekne), dalsieho cloveka s kompaktovym Ultrazoomom a zavitom do asi 67mm a jedneho starsieho pana s K-30 (podla gripu) + setak 18-135 (podla velkosti a zeleneho pruzku) a jediny exot som tam bol ja s brasnou za niekolko tisic eur s karbonovym stativom co prehadzoval polarizak a ND filter a fotil na Infra spust pri vychode/zapade slnka.
cvak z Chorvatska, Sony A7RIII + Samyang 85/1,4 AF FE...Česká tanečná skupina, tie baby boli fakt pekné
v cislach:
videl som pocas dovolenky jedneho Poliaka s lacnym APS-C Canon + Setak 18-55, jedneho pana so striebornym Olympus E-M5 Mk.II (ten fotak vyzeral naozaj pekne), dalsieho cloveka s kompaktovym Ultrazoomom a zavitom do asi 67mm a jedneho starsieho pana s K-30 (podla gripu) + setak 18-135 (podla velkosti a zeleneho pruzku) a jediny exot som tam bol ja s brasnou za niekolko tisic eur s karbonovym stativom co prehadzoval polarizak a ND filter a fotil na Infra spust pri vychode/zapade slnka.
cvak z Chorvatska, Sony A7RIII + Samyang 85/1,4 AF FE...Česká tanečná skupina, tie baby boli fakt pekné
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Budoucnost APS-C
Ahojte, ja to vidím takto. Od 2007 do 2011 som mal Pentax K10D. Mal som setak, 16-45/4 aj 35/2 aj 50/1,4 atď. Hlavne kvôli autorizovanému servisu a jeho neschopnosti riešiť bf a ff všetkých objektívov som to rozpredal a vybral sa cestou Nikon D700. Postupne som kupil: 24-70/2,8 a 70-200/2,8 VR a 16-35/4 a 50/1,8 a 85/1,8 a sigma 15/2,8 fisheye. Presnost a rýchlosť ostrenia niekde úplne inde. Ako však roky plynuli, tak prišli deti. Kým boli malí, tak sme nemohli byť veľmi akční. Teraz sa to zmenilo, výlety pešie, výlety bicyklov atď... Napriek tomu, že D700 milujem je čas výbavu odľahčiť a preto plánujem D7500 + 10-20/4,5-5,6 + 35/1,8 DX + tie pevné 1,8 ktoré mám. Takže pre mňa je APS-C výborný cestovný formát. Zjednodušene povedané ak násobím 35mm 50 mm aj 85mm crop faktorom, tak na novom D7500 budem mat ideálne portrét ohniska a neznicim si chrbát a kríže. Napr. D700 + grip vs D7500 je 1300g vs. 720g atď... Keď sa ide do extrému, tak nosiť FF je sadomaso. V tomto smere bude pre mňa APS-C spása. Podľa mňa ten formát zostane večne živý
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1069
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucnost APS-C
Jen uplne nevim s tou D7500 kdyz to i proti D7200 par funkci potratilo. Na druhou stranu D700 uz je fakt vykopavka.. ale mozna su jen nakazeny kolegovou D850
Re: Budoucnost APS-C
D700 je už relatívne starý fotoaparát, ale ja nepotrebujem 30-40 MPX, 20-40 fps, 100 a viac ostriacich bodov a podobné pikačoviny bolo by to fajn, ale nechcem okrádať vlastné deti
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1069
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucnost APS-C
Spis mam namysli AF, hi-iso, video.. D850/D500 jsou proste jinde.
Ale to i ten Pentax se od dob K10D posoupl jinam. ehm ehm Od K3 uz se to sice dal moc nehybalo, ale K10D je fakt historie.
Ale to i ten Pentax se od dob K10D posoupl jinam. ehm ehm Od K3 uz se to sice dal moc nehybalo, ale K10D je fakt historie.
Re: Budoucnost APS-C
Machro:
ve hmotnosti bych výhody APS-C proti FF nehledal. Např. FF tělo+baterie+karta+35/2 celkem 746 gramů. Případně turistický set s objektivem 24-200 celkem 1190 gramů. Dnes už je rozdíl jen v ceně a ani to brzy nebude tak dramatické.
ve hmotnosti bych výhody APS-C proti FF nehledal. Např. FF tělo+baterie+karta+35/2 celkem 746 gramů. Případně turistický set s objektivem 24-200 celkem 1190 gramů. Dnes už je rozdíl jen v ceně a ani to brzy nebude tak dramatické.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Podpolanie a ak nie som doma, tak horske stity
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucnost APS-C
APSC ma predsa len vyhodu v hmotnosti a to velku, na hory mi treba pokryt 10 - 200-300mm, ked idem na tazko na viac dni, je to fantazia. Na APSC Pentax som kupil Pentax 55-300, na krajinu slusne sklicko, na FF Pentax nic take nieje (na FF EQ cca 80-450 najblizsie 1kg Tokina 80-400). Na FF treba vacsi a tazsi stativ. Pisali tu frajeri, ktori hovno odfotili a vraj zdravy chlap nema problem s 20kg baglom, poznam takeho cloveka, ktory ma teraz velke problemy, tazke vahy mu poskodili nervove drahy na chrbate a ked si to nalozi, zahmlieva sa mu pred ocami. Takze jedine co mu ostava je poriadne zlahcit, najlepsie mu vysiel APSC Sony. Takze tak, APSC urcite vyznam ma, pre mna je to dokonaly digitalny format, tak ako na film je to 6x7cm. Nehovorim ze FF nebudem mat, ale na urcite zatahy je lahky system lepsi, teraz na jar som liezol sedielko, z pravej strany po skalach, vo Vysokych Tatrach, pretoze chodnik bol pod snehom - ist tadial je extremne nebezpecne. Lahky APSC Sony som mal cely cas na krku, s niecim tazsim si to neviem proste predstavit.
Neviem ci ste videli toto video, ale aj Rosta Stach uz na to prisiel, ze sa mu nechce vlacit tie skarede biele canonacke hovada:
https://www.youtube.com/watch?v=t571MmgDTw4
Neviem ci ste videli toto video, ale aj Rosta Stach uz na to prisiel, ze sa mu nechce vlacit tie skarede biele canonacke hovada:
https://www.youtube.com/watch?v=t571MmgDTw4
http://magicslovakia.szm.com
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
------------------------------
Pentax 67, 45/4, 105/2.4 200/4, 300/4, 400/4
Pentax PZ-1p, Tamron90/2.8
Pentax K-3, 15/4 Ltd, 31/1.8 Ltd, Sigma 100-300/4 EX
AMD RYZEN 7 Hackintosh, OSX High Sierra, 16GB RAM, Samsung SSD Pro
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1069
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucnost APS-C
Jsem 190cm metrakova obluda, ktera obcas vlaci kabelu pres rameno, ve ktere je K5 + Sig17-70 + Sig50-500. Nebo jeste na nektere koncertovani treba K5, sig8-16, sig17-50/2.8, sig70-200/2.8 nebo Sig100-300/4 a k tomu blesk, baterky, vodu atd.. podobne svatba nebo kdyz jsem fotival ruzny univerzitni akce.
Ale porad je to mensi zlo, nez kdybych s sebou tahl D850 + 12-24 + 24-70/2.8 + 70-200/2.8 nebo 200-500/5.6 s bleskem, baterkama apod.. a kdyz budu chtit na FF nahradit ultrasirokac nebo to 500mm tele, tak staci vzit do ruky Sigmu 12-24/4. A z toho druhyho konce 75-750 objektiv neni, nejbliz je ta 60-600 sigma, nebo u letadel delat vyrezy..
Vyhoda je i v tom, ze kdyz vemu nejaky ten starsi FF, tak z nej APS-C bere ten lepsi stred, kdezto na soudoby hi-res FF snimac uz to chce fakt slusne objektivy.. a ty jsou vetsi a vetsi, tezsi a tezsi, drazsi a drazsi. To je pekne videt treba u tech 70-200/2.8. Starsi Sigma HSM II na APS-C krasne kreslici je kilovy valecek po sundani objimky s nohou, ale DFA70-200/2.8 uz ma 1,7kg a do kabele jde sundat jen ten konec nohy.
Taky jsou veci na FF neexistujici. Treba ekvivalent 16-300 nebo 18-400 turistickych objektivu. A u Pentaxu neni ani ekvivalent myho nejcasteji nasazenyho 18-135WR (tedy nejaky 28-200/3.5-5.6WR). Na sirokac bych musel hledat po inzeratech starou Sig12-24 designem z filmove ery, ktera uz je pro Hi-res FF za zenitem.
No a samozrejme je super obcas vzit malou kabelu s K5 + 18-135WR a DA40/2.8 a vyrazit na kole.... je to porad dost maly aby to neprekazelo, dost lehky aby to nebolelo ani po 40km a pritom to poskytuje hodne moznosti. A nebo na lidi vzit K5 + 18-135, 40/2.8, 70/2.4 a je to dohromady porad mrnaty.
Pripadne moje prvni dva porizeny objektivy.. K5 + Sig17-70 + DA55-300, ktery dohromady poskytuji obrovskou variabilitu (26-450) v malym baleni a kdyz to vemete na vylet, tak si vyfotite detail brouka, krajinku i veverku na vrsku stromu. Na K1 bych bral co? 28-105 + nejaky FF makrac + Bigmu/150-450? Oh boy.. chodte s tim celej den v kabeli po svych.
Takze i kdyby nahodou nekdy Ricoh spachal slusnej FF fotak a ja se pomatl a koupil si ho na hrani (pac FF objektivy bych na to mel), tak to s sebou stejne nebudu vlacet nepojedu-li autem a nejpouzivanejsi dal bude nejaka APS-C masina. Pokud se teda nejake dockame jeste.
Ale porad je to mensi zlo, nez kdybych s sebou tahl D850 + 12-24 + 24-70/2.8 + 70-200/2.8 nebo 200-500/5.6 s bleskem, baterkama apod.. a kdyz budu chtit na FF nahradit ultrasirokac nebo to 500mm tele, tak staci vzit do ruky Sigmu 12-24/4. A z toho druhyho konce 75-750 objektiv neni, nejbliz je ta 60-600 sigma, nebo u letadel delat vyrezy..
Vyhoda je i v tom, ze kdyz vemu nejaky ten starsi FF, tak z nej APS-C bere ten lepsi stred, kdezto na soudoby hi-res FF snimac uz to chce fakt slusne objektivy.. a ty jsou vetsi a vetsi, tezsi a tezsi, drazsi a drazsi. To je pekne videt treba u tech 70-200/2.8. Starsi Sigma HSM II na APS-C krasne kreslici je kilovy valecek po sundani objimky s nohou, ale DFA70-200/2.8 uz ma 1,7kg a do kabele jde sundat jen ten konec nohy.
Taky jsou veci na FF neexistujici. Treba ekvivalent 16-300 nebo 18-400 turistickych objektivu. A u Pentaxu neni ani ekvivalent myho nejcasteji nasazenyho 18-135WR (tedy nejaky 28-200/3.5-5.6WR). Na sirokac bych musel hledat po inzeratech starou Sig12-24 designem z filmove ery, ktera uz je pro Hi-res FF za zenitem.
No a samozrejme je super obcas vzit malou kabelu s K5 + 18-135WR a DA40/2.8 a vyrazit na kole.... je to porad dost maly aby to neprekazelo, dost lehky aby to nebolelo ani po 40km a pritom to poskytuje hodne moznosti. A nebo na lidi vzit K5 + 18-135, 40/2.8, 70/2.4 a je to dohromady porad mrnaty.
Pripadne moje prvni dva porizeny objektivy.. K5 + Sig17-70 + DA55-300, ktery dohromady poskytuji obrovskou variabilitu (26-450) v malym baleni a kdyz to vemete na vylet, tak si vyfotite detail brouka, krajinku i veverku na vrsku stromu. Na K1 bych bral co? 28-105 + nejaky FF makrac + Bigmu/150-450? Oh boy.. chodte s tim celej den v kabeli po svych.
Takze i kdyby nahodou nekdy Ricoh spachal slusnej FF fotak a ja se pomatl a koupil si ho na hrani (pac FF objektivy bych na to mel), tak to s sebou stejne nebudu vlacet nepojedu-li autem a nejpouzivanejsi dal bude nejaka APS-C masina. Pokud se teda nejake dockame jeste.
Re: Budoucnost APS-C
APS-C ma urcite buducnost. na urcite zanre je dokonca vyhodnejsi ako vacsi snimac. treba si len vybrat vhodny system, skrz objektivy.
inak ma zaujima, kam sa az dopracuje cenova politika, pozeram nove (posledne) APS-C fotaky, im snad hrabe
Sony A6600 - 1599euro
Fuji X-T3 - 1499euro
Canon 90D - 1309euro
Nikon 7500 - 1039euro
Pentax KP - 999euro
Sony A6100 - 899euro
minimalne tie top modely by nemali stat viac ako 1000euro (technologie aj tak beru z vlajkovych lodi FF, vacsinou) a osekane modely maju hodnotu max 600-700euro podla mna.
inak ma zaujima, kam sa az dopracuje cenova politika, pozeram nove (posledne) APS-C fotaky, im snad hrabe
Sony A6600 - 1599euro
Fuji X-T3 - 1499euro
Canon 90D - 1309euro
Nikon 7500 - 1039euro
Pentax KP - 999euro
Sony A6100 - 899euro
minimalne tie top modely by nemali stat viac ako 1000euro (technologie aj tak beru z vlajkovych lodi FF, vacsinou) a osekane modely maju hodnotu max 600-700euro podla mna.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Budoucnost APS-C
lennyl:
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz