Jakou zrcadlovku vybrat
Moderátor: Moderátoři
Re: Jakou zrcadlovku vybrat
Focení manuálními skly na Fuji pomocí split funkce jde dobře, zejména, když si nastavím simulaci Acros (ČB). Jinak souhlasím s těmi, co říkají, že manuální skla na něco co jde, nedej bože běží, jede apod. nejsou to pravé ořechové. Split simuluje digitálně něco mezi klíny a fresnelkou z ranné analogové doby. Taky si lze EVF rozdělit na celkový náhled a detail zaostřovacího pole (dva obrázky najednou). Asi bych o takovém řešení uvažoval, pokud bych měl thoriový Super Takumar 50/1,4, ale jen kvůli protisvětlu. Na plnou díru už je to dnes měkota v porovnání s moderními objektivy posledních let.
Asi bych si koupil objektivy a pak za zbytek nějaké tělo v bazaru. Nevím jak to má Sony, ale dnes se dá koupit za 9 000 Fuji XT1, která je celokovová s ocelovým šasi a utěsněním a EVF je větší než K1, 1Dx, D5....
Asi bych si koupil objektivy a pak za zbytek nějaké tělo v bazaru. Nevím jak to má Sony, ale dnes se dá koupit za 9 000 Fuji XT1, která je celokovová s ocelovým šasi a utěsněním a EVF je větší než K1, 1Dx, D5....
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Jakou zrcadlovku vybrat
Ta split screen funkce je zajímavá. Samozřejmě chápu že to nelze použít na pohybující se předměty, to nezaostřím ani na kinofilmových tělech . Ale mám objektivy které mám rád třeba k-28/35mm/3,5 který jsou na krajinu výborný, ostrý, dobře se chovají v protisvětle a 35 dělá krasné hvězdičky od světelných zdrojů a musím říci že s novými "levnými" objektivy od pentaxu nesrovnatelný . A pár dalších jak z Pentax-k/m řady tak i takumary, Revuenon 50 f1,4 je taky dobrý sklo skoro si myslím že na plnou díru pro mě subjektivně ostřejší než ten takumar 50 f1,4 .
Zatím ale u mě vede tělo Sony. Dynamický rozsah tam bude lepší, navíc FF. A líbí se mi jejich 28mm F2 a Voigtländer 15mm f/4.5.
Ještě se zeptám, je ta funkce split screen u Fuji použitelná jako na starých MF tělech matnice se klínem? resp. chová se to stejně a je to stejně jasný jako třeba na MXku?
Zatím ale u mě vede tělo Sony. Dynamický rozsah tam bude lepší, navíc FF. A líbí se mi jejich 28mm F2 a Voigtländer 15mm f/4.5.
Ještě se zeptám, je ta funkce split screen u Fuji použitelná jako na starých MF tělech matnice se klínem? resp. chová se to stejně a je to stejně jasný jako třeba na MXku?
Re: Jakou zrcadlovku vybrat
Zkusím to popsat:
přepnout na MF; v asistentu manuálního ostření si vybereš funkci - asistent ruč. ostř. - digit. rozděl. obr. - monochrom (nebo focus peaking).
Na LCD/EVF se objeví v barevném zobrazení scény tmavší čtverec cca 30% plochy a v něm se proti sobě pohybují během ostření 4 vodorovné pruhy - části obrazu. Všechno co není zaostřené a vede shora dolů se rozdělí na 4 proti sobě posunuté části celkového obrazu. Otáčením ostřícího kroužku posouváš jednotlivé pruhy tak dlouho, až se zarovnají do jednoho nerušeného obrazce toho co má být zaostřené. Je to hodně přesné i na clony 1,4 a krátkou vzdálenost.
Tady je k tomu trochu videa, sleduj od 20 sekundy. (je to sice straší proveení X-E2, ale princip je stejný, jen je teď větší ten vyšedlý čtyřúhelník).
https://www.youtube.com/watch?v=7FR3l6S12JA
přepnout na MF; v asistentu manuálního ostření si vybereš funkci - asistent ruč. ostř. - digit. rozděl. obr. - monochrom (nebo focus peaking).
Na LCD/EVF se objeví v barevném zobrazení scény tmavší čtverec cca 30% plochy a v něm se proti sobě pohybují během ostření 4 vodorovné pruhy - části obrazu. Všechno co není zaostřené a vede shora dolů se rozdělí na 4 proti sobě posunuté části celkového obrazu. Otáčením ostřícího kroužku posouváš jednotlivé pruhy tak dlouho, až se zarovnají do jednoho nerušeného obrazce toho co má být zaostřené. Je to hodně přesné i na clony 1,4 a krátkou vzdálenost.
Tady je k tomu trochu videa, sleduj od 20 sekundy. (je to sice straší proveení X-E2, ale princip je stejný, jen je teď větší ten vyšedlý čtyřúhelník).
https://www.youtube.com/watch?v=7FR3l6S12JA
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Jakou zrcadlovku vybrat
Díky za vysvětlení a video, to vypadá zajímavě. Fuji dělá krásný stroje, mít větší snímač tak neváhám . Má Sony nějaké podobné funkce? Snažil jsem se dohledat videa s MF skly a něco málo jsem našel, ale to bylo na displeji, ještě by mě zajímalo jak to funguje v hledáčku. Vím že se tady kolem toho docela debatovalo ale nastal i třeba nějaký posun v těch AF adaptérech pro MF skla? Našel jsem Techart a Pronto. Vím že Techart žral dost baterku ale nevím jestli to už neopravili.
Re: Jakou zrcadlovku vybrat
upca: Fujifilm má i větší snímače, než APSC...
Re: Jakou zrcadlovku vybrat
A7III ma niečo podobne v podstate ked pohybuješ ostriacim prstencom na displeji/hľadáčiku sa ti vyfarbujú na červeno oblasti ktoré su zaostrené:
na MLC to čo ti ukazuje displej ti ukazuje aj hladáčik....a7III a všetky nove modely FF maju prejst t eraz veľkou aktualizáciou
https://www.youtube.com/watch?v=cslrQids3RE
na MLC to čo ti ukazuje displej ti ukazuje aj hladáčik....a7III a všetky nove modely FF maju prejst t eraz veľkou aktualizáciou
https://www.youtube.com/watch?v=cslrQids3RE
Sony a7III + sony 55/1,8 + sony 28/2,0 + sony 16-35/4 + irix15/2,4
Re: Jakou zrcadlovku vybrat
upca:
To co zmiňuje portvis je focus peaking, který má dnes každý MLC a tuším, že i DSLR Pentax v režimu LV. Split screen je úplně jiný proces zaostření.
Tak jasně, že na krajinářskou fotografii platí pravidlo "na velikosti záleží", proto má Fuji model GFX50R se senzorem 43x33 mm a rozlišením 50 MPx.
Na druhou stranu Václav Krpelík nasbíral svá četná mezinárodní ocenění za krajinářskou fotografii s Canonem 550D a objektivem Tokina 11-16/2,8, nikoliv proto, že by 550D byla takové fotografická bomba, ale proto, že 11-16 je naprosto skvělý objektiv - no, hlavně proto, že Krpelík umí fotit.
Principiálně dnes není až takový rozdíl mezi APS-C a FF, ale mezi běžnými a top objektivy a jak kdo umí post proces. Sony má pro portrétní foto výhodu levnější sestavy s malou HO ve srovnání s Fuji X. Fuji má širší paletu opravdu špičkových objektivů (nejde jen o pár vyvolených kusů), lepší data barev a nadstandardní podporu FW při focení do JPEG na profesionální úrovni (např. priorita dynamického rozsahu, simulace filmových materiálů a opravdu věrohodný WISIWIG). Sony má lepší funkce AF - sledování oka a tracking při AF-C, větší snímač s rozlišením 43 MPx. Je otázka co z toho lze efektivně využít při statické fotografii a jaký podíl práce budou sportovní fotky.
Asi bych si půjčil postupně Sony a Fuji a vyzkoušel co je pro mně osobně nejpříjemnější. POZOR s Fuji zapomeň na Lightroom - prostě Adobe Fuji soubory neumí.
To co zmiňuje portvis je focus peaking, který má dnes každý MLC a tuším, že i DSLR Pentax v režimu LV. Split screen je úplně jiný proces zaostření.
Tak jasně, že na krajinářskou fotografii platí pravidlo "na velikosti záleží", proto má Fuji model GFX50R se senzorem 43x33 mm a rozlišením 50 MPx.
Na druhou stranu Václav Krpelík nasbíral svá četná mezinárodní ocenění za krajinářskou fotografii s Canonem 550D a objektivem Tokina 11-16/2,8, nikoliv proto, že by 550D byla takové fotografická bomba, ale proto, že 11-16 je naprosto skvělý objektiv - no, hlavně proto, že Krpelík umí fotit.
Principiálně dnes není až takový rozdíl mezi APS-C a FF, ale mezi běžnými a top objektivy a jak kdo umí post proces. Sony má pro portrétní foto výhodu levnější sestavy s malou HO ve srovnání s Fuji X. Fuji má širší paletu opravdu špičkových objektivů (nejde jen o pár vyvolených kusů), lepší data barev a nadstandardní podporu FW při focení do JPEG na profesionální úrovni (např. priorita dynamického rozsahu, simulace filmových materiálů a opravdu věrohodný WISIWIG). Sony má lepší funkce AF - sledování oka a tracking při AF-C, větší snímač s rozlišením 43 MPx. Je otázka co z toho lze efektivně využít při statické fotografii a jaký podíl práce budou sportovní fotky.
Asi bych si půjčil postupně Sony a Fuji a vyzkoušel co je pro mně osobně nejpříjemnější. POZOR s Fuji zapomeň na Lightroom - prostě Adobe Fuji soubory neumí.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Jakou zrcadlovku vybrat
to pozicanie jedneho aj druheho je asi najlepsie co mozes spravit. vyskusas si sam a uvidis.
Re: Jakou zrcadlovku vybrat
bedo:
člověče Apríl byl včera!!!!!
člověče Apríl byl včera!!!!!
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Jakou zrcadlovku vybrat
To že oba vyzkoušet je nejlepší je určitě jasné. Ale třeba naučit se vše(zjisti co jak) s K-30 mě trvalo aspoň půl roku. A za dobu zkoušení na prodejně určitě nezjistím všechny funkce. Maximálně budu naštvaný že něco co jsem byl zvyklí dělat na Pentaxu je na Sony nebo Fuji jinak. Proto se raději ptám na dlouhodobější zkušenosti sžít se třeba s kinofilmovým nebo svitkovým přístrojem je pro mě jednodušší, rychlejší. Jen čas clona, u Mamiye 67 se teda musí objektivy měnit jen s nataženým přístrojem a při nasazení se objektivy také musí natahovat ale na to si člověk zvykne rychle, pak vždy po vyfocení posunout políčko nezávisle na natažení atd. U digitálu to má hold moc fičuřinek a nastavení
Re: Jakou zrcadlovku vybrat
Ešte jeden odkaz na tému Capture one vs Lightroom, špeciálne asi pre hilda4sea: http://4bcokm12bvu948gi7312gnab-wpengin ... %20Pro.pdf
Známy anglický fotograf Martin Evening v ňom názorne ukazuje v čom sa líši filozofia C1 a LR a čo sa s tým dá robiť. Komu sa nechce čítať originál, v skratke: C1 v automatickom režime vytvorí hotovú "páčivú" podobu výsledného obrázku, LR vytvorí "neutrálny základ", ktorý je potom možné doladiť podľa preferencií fotografa. Keď to s nimi človek vie, tak dosiahne prakticky identický výsledok z obidvoch.
K tomu už len dodám, že C1 je v prípade Fuji výhodnejšia možnosť, keďže C1 12 Express verzia pre Fuji je zadarmo.
Známy anglický fotograf Martin Evening v ňom názorne ukazuje v čom sa líši filozofia C1 a LR a čo sa s tým dá robiť. Komu sa nechce čítať originál, v skratke: C1 v automatickom režime vytvorí hotovú "páčivú" podobu výsledného obrázku, LR vytvorí "neutrálny základ", ktorý je potom možné doladiť podľa preferencií fotografa. Keď to s nimi človek vie, tak dosiahne prakticky identický výsledok z obidvoch.
K tomu už len dodám, že C1 je v prípade Fuji výhodnejšia možnosť, keďže C1 12 Express verzia pre Fuji je zadarmo.
Re: Jakou zrcadlovku vybrat
Martin Evening píše knihy o LR a PS, takže jaksi logicky budou jeho preference zde.
C1 je mocnější nástroj než LR díky maskám a taková luminosity mask je skvělá funkce.
Dále mi připadá, je pohyb jezdců se projevuje jemnějšími změnami. Zatímco v LR člověk mohl zajet do úpravy "za hranou", v C1 se mi to neděje. Je to vidět i v jeho článku na str. 70.
S nedávným updatem verze 12 se projevila celkem milá věc, C1 přebere vybraný filmový profil z foťáku, kromě toho ho umožňuje změnit na jiný a je velice blízký tomu z kamery. Je to asi tím, že Fuji s C1 na tom spolupracovali.
Teď se dala koupit časově neomezená verze za 50%, za mě jednoznačná volba.
C1 je mocnější nástroj než LR díky maskám a taková luminosity mask je skvělá funkce.
Dále mi připadá, je pohyb jezdců se projevuje jemnějšími změnami. Zatímco v LR člověk mohl zajet do úpravy "za hranou", v C1 se mi to neděje. Je to vidět i v jeho článku na str. 70.
S nedávným updatem verze 12 se projevila celkem milá věc, C1 přebere vybraný filmový profil z foťáku, kromě toho ho umožňuje změnit na jiný a je velice blízký tomu z kamery. Je to asi tím, že Fuji s C1 na tom spolupracovali.
Teď se dala koupit časově neomezená verze za 50%, za mě jednoznačná volba.
Jan67
Re: Jakou zrcadlovku vybrat
LR má tiež nejaké masky, ale v podstate jediná maska, ktorú používam, je prechodový filter na stmavenie oblohy, prípadne ešte občas na potlačenie moiré. Ten má LR minimálne od verzie 4 z roku 2012. Samozrejme vektorový, t.j. nedeštruktívny a hocikedy voľne meniteľný...
K tomu, čo je "mocnejšie" by som sa radšej nevyjadroval, to závisí hlavne na šikovnosti obsluhy.
K tomu, čo je "mocnejšie" by som sa radšej nevyjadroval, to závisí hlavne na šikovnosti obsluhy.
Re: Jakou zrcadlovku vybrat
bedo ty mně bavíš.
Jen na okraj - s LR jsem začínal v roce 2009 a C1 ve stejném roce. Velmi dlouho jsem používal oba systémy, protože každý měl své přednosti pro určité téma (např. C1 krajina a LR portrét).
Jinak prosím tě maskování je samozřejmě základ, ale v LR budeš těžko pracovat ve 12 vrstvách.
Dnešní C1 má takové možnosti editace, že dokončení fotky v PS nebo jinde je spíše vzácností, kdy se vyžaduje využití náročných technik jako je např. vyretušování celého pozadí. Vyretušování popelnice někde v rohu ulice se dá samozřejmě díky vrstvám udělat v C1.
Jistě že lze dojít v obou systémech k výbornému výsledku, ale s C1 je to mnohem snažší a hlavně rychlejší.
Jen na okraj - s LR jsem začínal v roce 2009 a C1 ve stejném roce. Velmi dlouho jsem používal oba systémy, protože každý měl své přednosti pro určité téma (např. C1 krajina a LR portrét).
Jinak prosím tě maskování je samozřejmě základ, ale v LR budeš těžko pracovat ve 12 vrstvách.
Dnešní C1 má takové možnosti editace, že dokončení fotky v PS nebo jinde je spíše vzácností, kdy se vyžaduje využití náročných technik jako je např. vyretušování celého pozadí. Vyretušování popelnice někde v rohu ulice se dá samozřejmě díky vrstvám udělat v C1.
Jistě že lze dojít v obou systémech k výbornému výsledku, ale s C1 je to mnohem snažší a hlavně rychlejší.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz