Máte někdo praktickou zkušenost s interferenčními filtry? Hlavně při nočním focení. Například B+W 486 apod.
Děkuji za odpovědi.
Interferenční filtry
Moderátor: Moderátoři
Interferenční filtry
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
-
- V.I.P.
- Příspěvky: 1458
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Interferenční filtry
Zkušenosti mám s tímhle asi (pokud jde o B+W 486 UV IR CUT MRC 49 mm) a pak ještě s IDAS LPS P2 na odstranění světelného smogu.
Ten B+W UV/IR cut filter má schodovitý profil propustnosti, takže propouští více z červené oblasti, než originální UV-IR cut filtr před čipem, takže z modifikovaného fotoaparátu stejně polezou červenější fotky, a moc dobře to opravit nejde.
Kdysi jsem to v práci proměřoval a dával sem na fórum:
Co se týče focení s UV/IR cut nebo IDASem v noci, problém je právě s faktem, že jsou interferenční - na širokoúhlé objektivy prakticky nepoužitelné - od 100mm výš to už jde. Protože svazky světla dopadají pod různým úhlem a následně procházející skrze interferenční filtr a následně teprve skrze objektiv na čip. Fotky mají zelený střed a růžové okraje, nebo obráceně, už se nepamatuju. Čím delší expozice a čím více úprav v postprocesingu, tím výrazněji vidět ten problém je. Nakonec jsem modifikoval samotný foťák, protože paprsky dopadající na čip už jsou objektivem srovnané, a tudíž projdou skrze interferenční filtr na čip rovnoběžně a nedělají barevnou vadu.
UV-IR cut jsem na normálním foťáku nezkoušel, protože to tak úplně nemělo smysl, tak nevím jako moc to bude znát, ale hádám, že to bude podobné jako s IDASem (ten jsem měl nasazený i na nemodifikované normální K-3).
Ten B+W UV/IR cut filter má schodovitý profil propustnosti, takže propouští více z červené oblasti, než originální UV-IR cut filtr před čipem, takže z modifikovaného fotoaparátu stejně polezou červenější fotky, a moc dobře to opravit nejde.
Kdysi jsem to v práci proměřoval a dával sem na fórum:
Co se týče focení s UV/IR cut nebo IDASem v noci, problém je právě s faktem, že jsou interferenční - na širokoúhlé objektivy prakticky nepoužitelné - od 100mm výš to už jde. Protože svazky světla dopadají pod různým úhlem a následně procházející skrze interferenční filtr a následně teprve skrze objektiv na čip. Fotky mají zelený střed a růžové okraje, nebo obráceně, už se nepamatuju. Čím delší expozice a čím více úprav v postprocesingu, tím výrazněji vidět ten problém je. Nakonec jsem modifikoval samotný foťák, protože paprsky dopadající na čip už jsou objektivem srovnané, a tudíž projdou skrze interferenční filtr na čip rovnoběžně a nedělají barevnou vadu.
UV-IR cut jsem na normálním foťáku nezkoušel, protože to tak úplně nemělo smysl, tak nevím jako moc to bude znát, ale hádám, že to bude podobné jako s IDASem (ten jsem měl nasazený i na nemodifikované normální K-3).
K-1, K-1, K-3II, K-3, K-5 mod, K-7, K-30 mod
DA10-17FE; DA*11-18/2.8;DFA15-30WR; DA15/4Ltd; DA20-40Ltd;DFA24-70WR; FA31/1.8Ltd; DA35/2.8MacroLtd; A50/1.2; DFA*50/1.4; DA*55/1.4; FA77/1.8Ltd; DFA*85/1.4;DFA100/2.8MacroAW; M135/3.5; K200/2.5; DA*300/4;DFA150-450AW
a další...
DA10-17FE; DA*11-18/2.8;DFA15-30WR; DA15/4Ltd; DA20-40Ltd;DFA24-70WR; FA31/1.8Ltd; DA35/2.8MacroLtd; A50/1.2; DFA*50/1.4; DA*55/1.4; FA77/1.8Ltd; DFA*85/1.4;DFA100/2.8MacroAW; M135/3.5; K200/2.5; DA*300/4;DFA150-450AW
a další...