Jan67 píše:Pravda je, že pokud se fotka neprohlíží na dostatečně velkém médiu, tak nejsou rozdíly tak výrazný. Dnes jsem o tom mluvil s příbuzným, který zpracovává fotky v reklamce. Pro něho jsou kvalitní vstupní data (např. ze středoformátu) celkem důležitý.
Skenovanie a spracovanie fotiek bol môj úplne prvý job
- len pre lepšiu predstavu, bolo to v rokoch 1994-1999, aktuálna verzia Photoshopu bola 2.5, skenovalo sa na rôznych skeneroch, od plochých (fotky), po bubnové (diáky). Kvalitatívnym štandardom pre obálku časopisu rozmeru A4 bol u nás bubnový sken z 6x7 diáku (foteného prevažne Pentaxom 67), kinofilm/FF nemal nárok.
S tým výstupom je to tak, že porovnateľnú kvalitu ako mali tie 6x7 skenované diáky dosiahnem teraz aj s prvou generáciou m43 (a v nekomplikovaných svetelných podmienkach kľudne aj z mobilu). Samozrejme, že pri použití "lepšej" techniky to bude o niečo jednoduchšie, ale treba si uvedomiť, že štandardný výstup je stále 8bit JPG (prípadne ofsetová tlač), takže to, či má aparát/čip 14-16bit (MF) alebo 12bit (prakticky všetky ostatné) je viacmenej jedno, akurát máš pri tonálnych úpravách k dispozícii väčší rozsah. Nepochybujem však, že vývoj zobrazovacích zariadení pôjde ďalej a trebárs na takom 50 palcovom 8K HDR paneli už bude pravdepodobne rozdiel jasne viditeľný.
Takže áno, s rastúcimi rozmermi rastie aj kvalita a každý ma na výber, koľko tej kvality potrebuje. Ja som svoje fotky nikdy netlačil na väčší rozmer ako A4, takže mi z dnešnej ponuky vyhovuje prakticky hocičo. Vlastne keď tak teraz rozmýšľam, mám pár fotokníh formátu A4+ s obrázkami roztiahnutými cez 2 strany a vyzerajú podľa mňa (a ďalších ľudí, ktorí tie knihy videli) celkom dobre. Pritom to sú OOC JPG z Olympusu E-P1 (úplne prvý m43 Oly).