Sony A7R III - zoznámenie (a plusy/mínusy ku K-1 II)
Moderátor: Moderátoři
Re: Sony A7R III - zoznámenie (a plusy/mínusy ku K-1 II)
Lennyl: to prepínanie som nechal na auto, príde mi to praktickejšie ale určite to vypinanie tiež budem potrebovať pri dlhšom fotení....Niekedy mám ale nervy ked nechtiac dam prst pri hľadáčik tak my to vypne displej...
- odšumenie ja nepoužívam ja mám všetko vypnuté...
.Inak mám na teba otázku podarilo sa ti nejak nastavit vyváženie bielej manuálne, myslím tka že zadáš priamo stupne Kelvina... su tam tri možnosti individualne, ale to číslo sa mi nedarí nijak prehodit..
- odšumenie ja nepoužívam ja mám všetko vypnuté...
.Inak mám na teba otázku podarilo sa ti nejak nastavit vyváženie bielej manuálne, myslím tka že zadáš priamo stupne Kelvina... su tam tri možnosti individualne, ale to číslo sa mi nedarí nijak prehodit..
Sony a7III + sony 55/1,8 + sony 28/2,0 + sony 16-35/4 + irix15/2,4
Re: Sony A7R III - zoznámenie (a plusy/mínusy ku K-1 II)
lennyl:
FW by měl fungovat tak, že při nastavení detekce tváře systém automaticky přepne na běžný ostřící čtvereček, pokud žádnou tvář nevidí.
FW by měl fungovat tak, že při nastavení detekce tváře systém automaticky přepne na běžný ostřící čtvereček, pokud žádnou tvář nevidí.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Sony A7R III - zoznámenie (a plusy/mínusy ku K-1 II)
kedze nemam vobec cas na fotacik (aktualne sa zbieraju jablka/slivky, to bude chlastu a dnes som este stihol dostat funkciu pri miesacke pri betonovani) hodim sem aspon par cvakov pocas prestavky (ako skusam tie rozne rezimy ostrenia):
od Klinga pozicana Sony FE 85/1,8, musel som zmensit fotky na 5000pix kvoli upladu (42MPx zabera fest vela miesta), cvaky bez orezu
f1,8, AF-S, Eye AF, ISO 100
f3,5, AF-S, Eye AF, ISO 320
f1,8, AF-S, Eye AF, ISO 100
f1,8, AF-S, Eye AF, ISO 100
f1,8, AF-S, vybrany jeden AF bod, ISO 100, ostrene na jablcka niekde v zlatom reze
f2,8, AF-C, jeden AF bod + 8 pomocnych (nieco ako rezim A-9 na Pentaxe), ISO 100
od Klinga pozicana Sony FE 85/1,8, musel som zmensit fotky na 5000pix kvoli upladu (42MPx zabera fest vela miesta), cvaky bez orezu
f1,8, AF-S, Eye AF, ISO 100
f3,5, AF-S, Eye AF, ISO 320
f1,8, AF-S, Eye AF, ISO 100
f1,8, AF-S, Eye AF, ISO 100
f1,8, AF-S, vybrany jeden AF bod, ISO 100, ostrene na jablcka niekde v zlatom reze
f2,8, AF-C, jeden AF bod + 8 pomocnych (nieco ako rezim A-9 na Pentaxe), ISO 100
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
-
- Významný člen
- Příspěvky: 548
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Slovensko
Re: Sony A7R III - zoznámenie (a plusy/mínusy ku K-1 II)
Ten display žerie o niečo menej elektriky ako hladáčik. Ale dá sa natrvalo vypnúť. Ja si zvyknem troška ochýliť display,keď ním dlhšie fotím a vtedy sa vypne senzor "priblíženia oka"-dost pomáha nevypina sa stále, ale nedá sa to vždy.
Ja som si vypol automatické rozpoznanie avanie tvárí a aktiváciu.mam namapovanu na c4
Odoslané z Ektra pomocou Tapatalku
Ja som si vypol automatické rozpoznanie avanie tvárí a aktiváciu.mam namapovanu na c4
Odoslané z Ektra pomocou Tapatalku
od 8/2007 K10D + 18-55 -1:3,5-5,6; predtým practica L2 a ručný exp.. K10D tomu hovorím rýchlosť oproti ručnej práci , fotím málo ale s radosťou. už aj 40/2,8 limited
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 169
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sony A7R III - zoznámenie (a plusy/mínusy ku K-1 II)
Tak se na ty Sonky zajdu podívat a ošahat https://www.fotolab.cz/blog/events/sony ... e-fotolab/
Sony A7R V+Sony A7C R
Sony FE 200-600 G+FE 90mm f/2,8G Macro+Zeiss Batis 18/2,8+85/1,8++Voigtlander 10/5,6+15/4,5+21/1,4+35/2+50/2+Tamron 28-200/2,8-5,6
Sony FE 200-600 G+FE 90mm f/2,8G Macro+Zeiss Batis 18/2,8+85/1,8++Voigtlander 10/5,6+15/4,5+21/1,4+35/2+50/2+Tamron 28-200/2,8-5,6
Re: Sony A7R III - zoznámenie (a plusy/mínusy ku K-1 II)
vyskusal som si funkciu Pixel Shift na Sony A7R III.
A7R III + Pentax FA31/1,8 Limited na f11 bez Pixel Shift
zmensena fotka:
original exportovany JPG z RAW ma 37MB, ostre je to od rohu do rohu, FA31 stiha vykreslit aj tych 42MPx na FF:
https://uloz.to/!Vr9fslULpM2t/dsc00468-jpg
Pixel Shift na Sony funguje tak, ze fotak urobi 4 fotky (tak ako Pentax, posunom snimaca o jeden pixel) do nekomprimovaneho RAW (ARW). ale zlozit si to uz musite z tych styroch suborov sami v pocitaci, aplikaciou Imaging Edge (zadarmo, stiahnutie zo Sony stranky).
najviac vidno Pixel Shift "efekt" na detailoch v dialke
lenze velky problem u Sony su artefakty, ktore dost vylucuju pouzitie Pixel Shift ked je vietor (Pentax ma rezim Pixel Shift MC - motion correction kde koriguje/vynechava pohyb na scene, niekedy uspesne, niekedy menej uspesne)
A7R III + Pentax FA31/1,8 Limited na f11 bez Pixel Shift
zmensena fotka:
original exportovany JPG z RAW ma 37MB, ostre je to od rohu do rohu, FA31 stiha vykreslit aj tych 42MPx na FF:
https://uloz.to/!Vr9fslULpM2t/dsc00468-jpg
Pixel Shift na Sony funguje tak, ze fotak urobi 4 fotky (tak ako Pentax, posunom snimaca o jeden pixel) do nekomprimovaneho RAW (ARW). ale zlozit si to uz musite z tych styroch suborov sami v pocitaci, aplikaciou Imaging Edge (zadarmo, stiahnutie zo Sony stranky).
najviac vidno Pixel Shift "efekt" na detailoch v dialke
lenze velky problem u Sony su artefakty, ktore dost vylucuju pouzitie Pixel Shift ked je vietor (Pentax ma rezim Pixel Shift MC - motion correction kde koriguje/vynechava pohyb na scene, niekedy uspesne, niekedy menej uspesne)
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Sony A7R III - zoznámenie (a plusy/mínusy ku K-1 II)
Ten rozdiel je fakt dost velky, hlavne na tej druhej fotky - tá žltá burina, bez pixel shift len taka mazanina.
Teda ked nato blizsie pozeram, dufam ze to nie je naopak, či ?
Teda ked nato blizsie pozeram, dufam ze to nie je naopak, či ?
K-3, K-10 D, star lens: *DA 16-50/2.8; *DA 50-135/2.8; *DFA 50/1.4; *DA 300/4; limited lens: FA 77/1.8 ltd; other lens: samyang 8/3.5
Re: Sony A7R III - zoznámenie (a plusy/mínusy ku K-1 II)
"mazanina" je praveze fotka s Pixel Shift, kde vietor rozfukal travu.
dnes som skusil, ako je na tom 42MPx snimac v Sony A7R III pri zosvetlovani. kedze som zvykol fotky na K-1/K-1 II na krajine podexponovat pre zachovanie svetiel/lucov slnka a vytiahnut tiene.
FA31/1,8 Limited na f13
fotka podexponovana na -1EV vs vytiahnuta fotka v Adobe Lighroom
fotka podexponovana na -3EV vs vytiahnuta fotka v Adobe Lighroom
porovnanie vytiahnutych fotiek z -1EV vs -3EV pri 100% zvacseni
a na koniec zmensena fotka z 42MPx na 16MPx - podexponovana o -1EV a vytiahnuta v Lightroome
ked porovnam Pentax K-1/K-1 II a Sony A7R III, tak mi pride ze Pentax zvladal vytahovanie fotky tak na -2EV a Sony to dava tak na -1,5EV. co nie je az taky velky pruser.
realne som s Pentaxom podexponovaval fotky na kopcoch do slnka v rozsahu -1EV az -1,5EV. (to -3EV je uz blbost, to je polka fotky iba cierna)
no a ked porovnam uzivatelske "prkotiny", ktore ulahcuju fotenie, tak Pentax mal viac veci lepsie vyriesenych ako Sony:
- infra snimac na dialkove odpalovanie aj v predu aj v zadu (Sony ho ma iba na gripe z predu)
- infra odpalovanie na Sony nie je na tlacidle Drive na fotaku, musim si ho pridat do My Menu
- Pentax ma tlacidlo INFO, kde mi ukaze moje navolene menu (Sony ma sice My Menu, ale neda sa na ziadne tlacidlo naprogramovat, musim si ho najst v menu, resp. nechat poslednu polohu v menu na mieste My Menu)
- Pentax pri samospusti nad 2sekundy automaticky vypinal stabilizaciu snimaca, Sony to tusim nerobi, to si musim ale este overit
- Pixel Shift na Pentaxe sa robil rovno do jedneho RAW suboru vo fotaku (u Sony si to musim zlozit na pocitaci)
- mierne naklapanie LCD displeya aj na bok (Sony ho moze iba vyklapat hore/dolu)
- Pentax vedel nastavit silu odsumovania na kazde ISO, Sony to ma iba ON/OFF bez moznosti vyberu (aj tak som na Pentaxe mal odsumovanie vypnute az do ISO 16.000 tusim a realne na vyssie ISO ani nefotim, ved na co, to je uz tma)
naopak Sony ma par veci fakt paradnych, aj ked to je uz skor dopad tej bezzrkadlovky:
- v hladaciku mozem ostrit kam chcem AF bodom a foti to presne (Pentax bol vacsinou na stred presny)
- Sony nevadi ani zmena svetla na presnost AF
- v EVF vidim fotku tak ako bude v reale odfotena (nemusim teda fotky moc upravovat/korigovat)
- na Sony si viem nastavit na hocijake tlacidlo Recal funkciu - teda po drzani tlacidla sa zapne nastaveny rezim (mam tam na akciu nastaveny AF-C, rezim ostrenia, seriove snimanie atd.) - Pentax ma podobnu funkciu na uzivatelskych rezimoch, len tie si musim pretacat koleckom hore na fotaku
- pre mna je "velka" vec moznost nasadit hocijaky objektiv (Canon/Nikon/Fuji/Pentax) na Sony cez adapter aj s autofocusom. ak niekto chce daky typ objektivu, ktory proste na Pentaxe nie je, na Sony ho moze pouzivat.
plus cez Techart PRO redukciu mi idu aj cisto manualne skla na autofocus, to je neskutocne (kludne aj manualne Samyangy, IRIXy, stare Pentaxy, Zeiss, co si proste zmyslite ma zrazu autofocus ... pravda, tak do 100mm ohniska je to realne pouzitelne)
takze kazdy fotak ci Pentax ci Sony je v niecom lepsi a v niecom horsi. a s kazdym fotakom sa daju urobit pekne fotky. hlavne ked ma clovek radost z toho fotenia
dnes som skusil, ako je na tom 42MPx snimac v Sony A7R III pri zosvetlovani. kedze som zvykol fotky na K-1/K-1 II na krajine podexponovat pre zachovanie svetiel/lucov slnka a vytiahnut tiene.
FA31/1,8 Limited na f13
fotka podexponovana na -1EV vs vytiahnuta fotka v Adobe Lighroom
fotka podexponovana na -3EV vs vytiahnuta fotka v Adobe Lighroom
porovnanie vytiahnutych fotiek z -1EV vs -3EV pri 100% zvacseni
a na koniec zmensena fotka z 42MPx na 16MPx - podexponovana o -1EV a vytiahnuta v Lightroome
ked porovnam Pentax K-1/K-1 II a Sony A7R III, tak mi pride ze Pentax zvladal vytahovanie fotky tak na -2EV a Sony to dava tak na -1,5EV. co nie je az taky velky pruser.
realne som s Pentaxom podexponovaval fotky na kopcoch do slnka v rozsahu -1EV az -1,5EV. (to -3EV je uz blbost, to je polka fotky iba cierna)
no a ked porovnam uzivatelske "prkotiny", ktore ulahcuju fotenie, tak Pentax mal viac veci lepsie vyriesenych ako Sony:
- infra snimac na dialkove odpalovanie aj v predu aj v zadu (Sony ho ma iba na gripe z predu)
- infra odpalovanie na Sony nie je na tlacidle Drive na fotaku, musim si ho pridat do My Menu
- Pentax ma tlacidlo INFO, kde mi ukaze moje navolene menu (Sony ma sice My Menu, ale neda sa na ziadne tlacidlo naprogramovat, musim si ho najst v menu, resp. nechat poslednu polohu v menu na mieste My Menu)
- Pentax pri samospusti nad 2sekundy automaticky vypinal stabilizaciu snimaca, Sony to tusim nerobi, to si musim ale este overit
- Pixel Shift na Pentaxe sa robil rovno do jedneho RAW suboru vo fotaku (u Sony si to musim zlozit na pocitaci)
- mierne naklapanie LCD displeya aj na bok (Sony ho moze iba vyklapat hore/dolu)
- Pentax vedel nastavit silu odsumovania na kazde ISO, Sony to ma iba ON/OFF bez moznosti vyberu (aj tak som na Pentaxe mal odsumovanie vypnute az do ISO 16.000 tusim a realne na vyssie ISO ani nefotim, ved na co, to je uz tma)
naopak Sony ma par veci fakt paradnych, aj ked to je uz skor dopad tej bezzrkadlovky:
- v hladaciku mozem ostrit kam chcem AF bodom a foti to presne (Pentax bol vacsinou na stred presny)
- Sony nevadi ani zmena svetla na presnost AF
- v EVF vidim fotku tak ako bude v reale odfotena (nemusim teda fotky moc upravovat/korigovat)
- na Sony si viem nastavit na hocijake tlacidlo Recal funkciu - teda po drzani tlacidla sa zapne nastaveny rezim (mam tam na akciu nastaveny AF-C, rezim ostrenia, seriove snimanie atd.) - Pentax ma podobnu funkciu na uzivatelskych rezimoch, len tie si musim pretacat koleckom hore na fotaku
- pre mna je "velka" vec moznost nasadit hocijaky objektiv (Canon/Nikon/Fuji/Pentax) na Sony cez adapter aj s autofocusom. ak niekto chce daky typ objektivu, ktory proste na Pentaxe nie je, na Sony ho moze pouzivat.
plus cez Techart PRO redukciu mi idu aj cisto manualne skla na autofocus, to je neskutocne (kludne aj manualne Samyangy, IRIXy, stare Pentaxy, Zeiss, co si proste zmyslite ma zrazu autofocus ... pravda, tak do 100mm ohniska je to realne pouzitelne)
takze kazdy fotak ci Pentax ci Sony je v niecom lepsi a v niecom horsi. a s kazdym fotakom sa daju urobit pekne fotky. hlavne ked ma clovek radost z toho fotenia
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Sony A7R III - zoznámenie (a plusy/mínusy ku K-1 II)
Je tohle výhoda i u fotek do protisvětla (např. zrovna tvoje poslední podexponované fotky)? Možná si na to člověk lehce zvykne, ale když jsem testoval bezzrcadlovku, tak mě to u protisvětla celkem štvalo, že vidím všechno tmavé.lennyl píše: - v EVF vidim fotku tak ako bude v reale odfotena (nemusim teda fotky moc upravovat/korigovat)
"Padám, padám, tento boj jsem prohrála, odcházím čestně. Miluji tuto zem, miluji tento lid, budujte mu blahobyt. Odcházím bez nenávisti k vám" M.H.
Re: Sony A7R III - zoznámenie (a plusy/mínusy ku K-1 II)
MaraM: neviem ako ostatne bezzrkadlovky, ale Sony A7R III ma v menu nastavenie "Live View Display - Setting Efekt ON/OF".
a robi to to,ze ked tu fukciu vypnem, tak ked podexponujem fotku, tak ju vidim v hladaciku/zadnom displey stale svetlu. tj. ani fotenie do protisvetla nie je ziadny problem, vsetko vidim jasne ako v optickom hladaciku zrkadlovky.
pouziva sa to aj v atelieri, kde si odpalujes externe svetla a samozrejme fotak ti neukaze v hladaciku bez odpalenia svetiel ako fotka vyzera vo finale, tak aby si nemal tmavy hladacik pred spustenim bleskov, si tu funkciu vo fotaku vypnes a vidis v hladaciku normalne vsetko jasne ako pri zrkadlovke.
...viem, ze mi to Klingo spominal tu funkciu ked mal Fuji X-T1 a fotil v atelieri.
blbe je, ze sudruhovia nedali moznost tu funkciu priradit do My Menu, resp. naprogramovat na dake tlacidlo na fotaciku, treba to vzdy hladat v menu fotaku.
a robi to to,ze ked tu fukciu vypnem, tak ked podexponujem fotku, tak ju vidim v hladaciku/zadnom displey stale svetlu. tj. ani fotenie do protisvetla nie je ziadny problem, vsetko vidim jasne ako v optickom hladaciku zrkadlovky.
pouziva sa to aj v atelieri, kde si odpalujes externe svetla a samozrejme fotak ti neukaze v hladaciku bez odpalenia svetiel ako fotka vyzera vo finale, tak aby si nemal tmavy hladacik pred spustenim bleskov, si tu funkciu vo fotaku vypnes a vidis v hladaciku normalne vsetko jasne ako pri zrkadlovke.
...viem, ze mi to Klingo spominal tu funkciu ked mal Fuji X-T1 a fotil v atelieri.
blbe je, ze sudruhovia nedali moznost tu funkciu priradit do My Menu, resp. naprogramovat na dake tlacidlo na fotaciku, treba to vzdy hladat v menu fotaku.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Sony A7R III - zoznámenie (a plusy/mínusy ku K-1 II)
Vidíš to, co bude na fotce. Pokuď ti to připadá tmavý, přidáš +EV. Pořád nechápu v čem má mít zrcadlo v tomto výhodu. Sice vidíš to protisvětlo ale nemáš potuchy co nakonec vyleze.MaraM píše:
Je tohle výhoda i u fotek do protisvětla (např. zrovna tvoje poslední podexponované fotky)? Možná si na to člověk lehce zvykne, ale když jsem testoval bezzrcadlovku, tak mě to u protisvětla celkem štvalo, že vidím všechno tmavé.
Odesláno pomocí Tapatalk
Jan67
Re: Sony A7R III - zoznámenie (a plusy/mínusy ku K-1 II)
Co uvidím na displeji bezzrcátka v případě, že fotím v téměř totální tmě? Foťák se bude snažit asi zesvětlit a obraz na displeji může hodně šumět nebo uvidím jasnou tmu i světla a budu schopen jednoduše ostřit? Například: https://www.flickr.com/photos/mvolek/28 ... ateposted/
Re: Sony A7R III - zoznámenie (a plusy/mínusy ku K-1 II)
zirecek: skusal som ist teraz do tmavej pivnice, kde som volnym okom uz slabo videl. funkciu emulacie zobrazenia som skusal vypnut aj zapnut. ale rozdiel som teda nevidel. asi je ti uz dane dnesnou technologiou co je dostupna.
vysledok: obraz sa jemne zosvetlil v EVF aj LCD, asi tak na uroven sera a sum bol zosilenim viditelny odhadom na uroven ISO 12.800 - 16.000 ako pri zrkadlovke. cize som mohol v pohode ostrit.
naproti tomu v zrkadlovke by som mal tmu v hladaciku.
vysledok: obraz sa jemne zosvetlil v EVF aj LCD, asi tak na uroven sera a sum bol zosilenim viditelny odhadom na uroven ISO 12.800 - 16.000 ako pri zrkadlovke. cize som mohol v pohode ostrit.
naproti tomu v zrkadlovke by som mal tmu v hladaciku.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Sony A7R III - zoznámenie (a plusy/mínusy ku K-1 II)
V téměř totální tmě uvidíš téměř úplný hovno.zirecek píše:Co uvidím na displeji bezzrcátka v případě, že fotím v téměř totální tmě?
Mojí NEX 5R ve tmě hodně šumí displej a přestává umět ostřit.
Pentax K5; Sigma DC 17-70; Pentax-M 135/3,5; Helios 44M; Pentax FA 80-320; Ricoh XR Rikenon 50/2;
Pentax Optio w90
Sony NEX-5R; SEL18-55; SEL16/2,8; SEL30/3,5
Pentax Optio w90
Sony NEX-5R; SEL18-55; SEL16/2,8; SEL30/3,5
Re: Sony A7R III - zoznámenie (a plusy/mínusy ku K-1 II)
tak je asi na case predat NEXa (... to bol samozrejme vtip)
cvak z mobilu, ze aka velka tma bola v pivnici
cvak z mobilu s detailom na displey (taky isty je aj pohlad do EVF) fotaku
a vysledna fotka rovno z fotaku s vypnutym odsumovanim, ISO 51.200
ostril som ku kraju snimaca v tej zone kde mam este AF body. ostrenie islo pomalicky ale islo. uz samotne ISO 51.200 a cas 1/30s ukazuje ze aka je to tma.
ako by to ostrilo na vlak v noci ja netusim, podla mna velmi slabo, ale v hladaciku by si videl vsetko v pohode, teda slovo pohoda je skor to, ze by to asi islo
cvak z mobilu, ze aka velka tma bola v pivnici
cvak z mobilu s detailom na displey (taky isty je aj pohlad do EVF) fotaku
a vysledna fotka rovno z fotaku s vypnutym odsumovanim, ISO 51.200
ostril som ku kraju snimaca v tej zone kde mam este AF body. ostrenie islo pomalicky ale islo. uz samotne ISO 51.200 a cas 1/30s ukazuje ze aka je to tma.
ako by to ostrilo na vlak v noci ja netusim, podla mna velmi slabo, ale v hladaciku by si videl vsetko v pohode, teda slovo pohoda je skor to, ze by to asi islo
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN