Přechodový filtr nebo záblesk?
Moderátor: Moderátoři
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
Tvrdit, že blesk neuznává ten, kdo s ním neumí pracovat, mě
přivádí k tvrzení, že ten, kdo neumí pracovat s přirozeným
světlem, potřebuje blesk...
přivádí k tvrzení, že ten, kdo neumí pracovat s přirozeným
světlem, potřebuje blesk...
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
Alda,taketo tvrdenie už hraničí s demagógiou. Oba typy svetla majú v praxi svoje opodstatnenie. Sú scény, kde to naozaj bez blesku neide. Ak by si fotil iba prirodzené svetlo, auromaticky by si sa takýmto scénam vyhýbal. Ale s bleskom nie,práve naopak, aby si ozvláštnil fotky, kkudne sa na takú fotku dáš. A tu už záleží od zručnosti fotografa. Mne na vela fotkách povedali,že tam blesk vôbec nepoznať. Akurát tie západy slnka sú viac viditeľné. Sú fotografi,čo na tom majú postavené portfólio, a sú aj celkom úspešný. Dosť som toho napozeral keď som s bleskom začínal.
Odoslané z Redmi Note 4 pomocou Tapatalku
Teraz ma napadlo, krásnu ukážku, ako dodrbať fotku externým bleskom mal Neff vo svojom náučnom videu Ako používať externé blesky
Odoslané z Redmi Note 4 pomocou Tapatalku
Teraz ma napadlo, krásnu ukážku, ako dodrbať fotku externým bleskom mal Neff vo svojom náučnom videu Ako používať externé blesky
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
Klingo: nevím proč mi podsouváš nějakou demagogii, já jsem jen reagoval na příspěvek Twina.
Mě je naprosto putna, kdo používá blesk a kdo ne. A scény, kde to naozaj bez blesku neide, tak
já nefotím. No a kdo potřebuje fotit skoro za úplné tmy, tak ať si blýská a svítí, co hrdlo ráčí.
Vzpomínám, že nedávno zde už proběhla diskuze na téma blesku a tak se už dále angažovat nebudu...
Mě je naprosto putna, kdo používá blesk a kdo ne. A scény, kde to naozaj bez blesku neide, tak
já nefotím. No a kdo potřebuje fotit skoro za úplné tmy, tak ať si blýská a svítí, co hrdlo ráčí.
Vzpomínám, že nedávno zde už proběhla diskuze na téma blesku a tak se už dále angažovat nebudu...
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
Ak nemáš čo k téme rozumné povedať, tak radšej nehovor nič. A tvoje znalosti o použití bleskov sú zrejme žalostné, pretože by si inak vedel, že sa nepoužįvajú len na fotenie za úplnej tmy, ako píšeš, ale aj za najprudšieho slnka. To ti ale vysvetlovať nebudem. Maik potrebuje fotiť v protisvetle a tam moc možností nieje. Téma bola poradiť, nie písať blbosti. To si nechaj na tvároknihu.
Odoslané z Redmi Note 4 pomocou Tapatalku
Odoslané z Redmi Note 4 pomocou Tapatalku
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
Mé znalosti blesku jsou natolik dostatečné, že vím, že ho nepotřebuji používat ani
za nejprudšího slunce, na prosvětlování stínů. A od tebe bych si nenechal poradit
ani jak si zavázat boty, ty nabubřelý mistře světa.
za nejprudšího slunce, na prosvětlování stínů. A od tebe bych si nenechal poradit
ani jak si zavázat boty, ty nabubřelý mistře světa.
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
Já se vždycky těmhle debatám o blesku vs dennímu světlu směju .
Jinak vždycky je samozřejmě přirozenější fotit na denní světlo. To asi nezpochybňuje nikdo, kdo focení rozumí a svícení ovládá. Jenže je k tomu nutné dodat to "b"... a to je to, že focení s pouze DS je úplně diametrálně náročnější ve smyslu přípravy, nutností asistence a celkového času.
Kdysi jsem viděl na fashion TV krásnej dokument, jak dva fotografové dostali stejné zadání pro fashion focení pro Vogue. Jeden fotil jen DL a nepoužíval PS (byť fotili oba na tejnou digitální stěnu) a druhý flashoval a používal. Ten co fotil s DL potřeboval k focení team 9ti lidí, na vhodné světlo čekali 8 dní a samotné focení s přípravou zabralo asi 7 hodin. Ten co blýskal měl jediného asistenta, vyfotil první den cca za 90 minut. Škoda, že jsem nikde nevygooglil, pokud někdo znáte/máte.. pošlete to sem .
To jsme samozřejmě už v trochu jiném světě, nicméně myslim, že pro většinu amatérů je klíčová ta asistence. S blýskáním se dá celkem dobře modelovat světlo venku i bez asistenta. S DL je prostě potřeba alespoň jednoho asistenta víceméně nezbytná.
Jinak vždycky je samozřejmě přirozenější fotit na denní světlo. To asi nezpochybňuje nikdo, kdo focení rozumí a svícení ovládá. Jenže je k tomu nutné dodat to "b"... a to je to, že focení s pouze DS je úplně diametrálně náročnější ve smyslu přípravy, nutností asistence a celkového času.
Kdysi jsem viděl na fashion TV krásnej dokument, jak dva fotografové dostali stejné zadání pro fashion focení pro Vogue. Jeden fotil jen DL a nepoužíval PS (byť fotili oba na tejnou digitální stěnu) a druhý flashoval a používal. Ten co fotil s DL potřeboval k focení team 9ti lidí, na vhodné světlo čekali 8 dní a samotné focení s přípravou zabralo asi 7 hodin. Ten co blýskal měl jediného asistenta, vyfotil první den cca za 90 minut. Škoda, že jsem nikde nevygooglil, pokud někdo znáte/máte.. pošlete to sem .
To jsme samozřejmě už v trochu jiném světě, nicméně myslim, že pro většinu amatérů je klíčová ta asistence. S blýskáním se dá celkem dobře modelovat světlo venku i bez asistenta. S DL je prostě potřeba alespoň jednoho asistenta víceméně nezbytná.
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
Klingo, tento styl - to uz je trochu za hranou. Nie?Klingo píše:Ak nemáš čo k téme rozumné povedať, tak radšej nehovor nič.
Niekomu nešmakuju fotky pribliskovane bleskom. Na lepsie vysledky to chce zrucnost a financne narocnejsie vybavenie. Ale ani tak to nemusi smakovat vsetkym. Zbytocne zasierate forum nevrazivostou. Trosku respektu pls.
http://dudo.zonerama.com/
K5, K20 a pár sklenárskych skvostov, bižutéria
K5, K20 a pár sklenárskych skvostov, bižutéria
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
roztrhejte si svoje nový trička volové
Pentax K5; Sigma DC 17-70; Pentax-M 135/3,5; Helios 44M; Pentax FA 80-320; Ricoh XR Rikenon 50/2;
Pentax Optio w90
Sony NEX-5R; SEL18-55; SEL16/2,8; SEL30/3,5
Pentax Optio w90
Sony NEX-5R; SEL18-55; SEL16/2,8; SEL30/3,5
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
Ja už proste nemám chuť ignorovať trollov. Napíše že mu je jedno kto ako fotí. Tak nech toto vlákno ignoruje a nezasiera zbytočnými komentami. Alda všeobecne píše málo, ale má vždy extrémne názory, všimol som si to viackrát. Možno by admin mal od jeho príspevku všetko zmazať.
Odoslané z Redmi Note 4 pomocou Tapatalku
Odoslané z Redmi Note 4 pomocou Tapatalku
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
Ano, mě je jedno ako kto fotí a nikoho k vůli tomu nenapadám. Ale když napíšu já,
že nepoužívám blesk, zoomové skla, nebo sériové snímaní, tak se do mě trotl, jako
Klingo hned pustí, že píšu jen blbosti a ať s tím táhnu na FB. Prostě jen jeho názory
jsou ty správné a kdo má jiné, tak sem nepatří a zasírá to zde a je extrémista.
OK Klingo, já jsem extrémista, ale ty jsi jen kokot, který si myslí, že sežral všechnu
moudrost světa. Souhlasím, již ani o to nestojím být součástí PF, když se tady roztahují
takoví Klingové...
že nepoužívám blesk, zoomové skla, nebo sériové snímaní, tak se do mě trotl, jako
Klingo hned pustí, že píšu jen blbosti a ať s tím táhnu na FB. Prostě jen jeho názory
jsou ty správné a kdo má jiné, tak sem nepatří a zasírá to zde a je extrémista.
OK Klingo, já jsem extrémista, ale ty jsi jen kokot, který si myslí, že sežral všechnu
moudrost světa. Souhlasím, již ani o to nestojím být součástí PF, když se tady roztahují
takoví Klingové...
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
Prosím o smazání příspěvků Klinga.
Vzhledem k obsahu fóra jsou zbytečně hrubé a konfrontační.
Vzhledem k obsahu fóra jsou zbytečně hrubé a konfrontační.
K-1, K-30,
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
Přátelé, nějak se to tu rozjelo, svým způsobem je tu konečně živo!
K dohadům jen tolik: Osobně se dívám hlavně na fotku a je mi celkem jedno, jestli byla s pěti blesky nebo nasvícená sluncem. Podvečerní slunce je mi sympatičtější, je to takové "to ono". Ale vnímám tam řadu omezení (obzvláště pak když vylezu ven a musím říct "do háje, ony přišly mraky, tak to jsem měl vyrazit už před hodinou a půl!"). Fotka v ideálním slunečním světle je prostě luxusní, krajináři jsou na něm závislí asi zcela, portrétisté spíš asi jen určité míry vzhledem k tomu, že si můžou dopomoct i dalším nasvícením. A bavit se o tom, které osvětlení je to opravdové a které už je neopravdové, to mi přijde zbytečné a podobné jako řešit, které úpravy fotek jsou ještě v pořádku a které už ne. Já koukám vždycky na fotku a líbí se mi, když je skvělá, ale stále ještě uvěřitelná.
Fotím hlavně psy, portrétním způsobem (nejčastěji) a taky sportovně-reportážním. U reportážního způsobu to netřeba řešit. Ale u portrétního způsobu jsem narazil na protisvětlo, které jsem už párkrát zkoušel, ale nikdy to nedopadlo podle představ. Buď bych volil přepal na nebi a normálně exponovaný zbytek fotky, nebo krásný západ slunce a černé siluety. Siluety mají něco do sebe, je to zajímavé koření, ale stavět na tom bych nechtěl, dopadl bych jako už zmiňovaný psí fotograf Ondra Uhlíř, který má na flaru a podexponovaných snímcích postavené portfolio (https://www.ondra-uhlir.cz/) - je to jeho styl, mně to nevyhovuje. Beru to tak, že když se koukám na někoho proti zapadajícímu slunci, taky toho člověka vidím, není tam jen jeho černý obrys.
Nuže, začal jsem hledat možnosti, protože vytahovat ze stínů se mi úplně nechtělo - je to pak vždycky kompromis "ani ryba ani rak". Pokusy po vyzkoušení rozšíření dynamického rozsahu DR400 jsem shledal neúspěšnými, protože to je vlastně to vytahování ze stínů. Bracketing se ukázal po prvním otestování jako výrazně smysluplnější, výsledek mi přijde lepší, nepůsobí tolik jako šponování dynamického rozsahu "co nejvíc, ale aby to ještě nebylo při normálním zobrazení vidět". Vidím to jako velmi užitečnou variantu pro mnoho situací a díky za tenhle tip! Jinak ale musím říct, že jak sem dával lennyl ten odkaz na použití hss ttl blesků, velmi mě to zaujalo. Efekt byl zhruba takový, jak bych si představoval. Samozřejmě to potřebuje určitě velkou praxi, ale co ji ve focení nepotřebuje... Cena za kvalitní a dostatečně výkonné a univerzální vybavení je samozřejmě značná a ještě to musím promyslet, ale zalíbilo se mi to natolik, že už jsem velmi nakloněn tomu světlo si pořídit. Otázkou už bude jen kdy.
lennyl, portvis, twin: ta scéna byla celkem dynamicky náročná, doma se můžu mrkonut na časy, ale mám dojem, že jsem použil fotky z 1/320s (nebo tak nějak) a 1/8000s a ta část, kde je slunce, byla stále vypálená. Samozřejmě ale celkově to nebe jsem trochu zesvětlil, aby to nepůsobilo tak nereálně. Plus celou fotku (trochu selektivně) oteplil, protože výsledek z X-T2 při AWB je vždycky hodně barevně chladný.
K dohadům jen tolik: Osobně se dívám hlavně na fotku a je mi celkem jedno, jestli byla s pěti blesky nebo nasvícená sluncem. Podvečerní slunce je mi sympatičtější, je to takové "to ono". Ale vnímám tam řadu omezení (obzvláště pak když vylezu ven a musím říct "do háje, ony přišly mraky, tak to jsem měl vyrazit už před hodinou a půl!"). Fotka v ideálním slunečním světle je prostě luxusní, krajináři jsou na něm závislí asi zcela, portrétisté spíš asi jen určité míry vzhledem k tomu, že si můžou dopomoct i dalším nasvícením. A bavit se o tom, které osvětlení je to opravdové a které už je neopravdové, to mi přijde zbytečné a podobné jako řešit, které úpravy fotek jsou ještě v pořádku a které už ne. Já koukám vždycky na fotku a líbí se mi, když je skvělá, ale stále ještě uvěřitelná.
Fotím hlavně psy, portrétním způsobem (nejčastěji) a taky sportovně-reportážním. U reportážního způsobu to netřeba řešit. Ale u portrétního způsobu jsem narazil na protisvětlo, které jsem už párkrát zkoušel, ale nikdy to nedopadlo podle představ. Buď bych volil přepal na nebi a normálně exponovaný zbytek fotky, nebo krásný západ slunce a černé siluety. Siluety mají něco do sebe, je to zajímavé koření, ale stavět na tom bych nechtěl, dopadl bych jako už zmiňovaný psí fotograf Ondra Uhlíř, který má na flaru a podexponovaných snímcích postavené portfolio (https://www.ondra-uhlir.cz/) - je to jeho styl, mně to nevyhovuje. Beru to tak, že když se koukám na někoho proti zapadajícímu slunci, taky toho člověka vidím, není tam jen jeho černý obrys.
Nuže, začal jsem hledat možnosti, protože vytahovat ze stínů se mi úplně nechtělo - je to pak vždycky kompromis "ani ryba ani rak". Pokusy po vyzkoušení rozšíření dynamického rozsahu DR400 jsem shledal neúspěšnými, protože to je vlastně to vytahování ze stínů. Bracketing se ukázal po prvním otestování jako výrazně smysluplnější, výsledek mi přijde lepší, nepůsobí tolik jako šponování dynamického rozsahu "co nejvíc, ale aby to ještě nebylo při normálním zobrazení vidět". Vidím to jako velmi užitečnou variantu pro mnoho situací a díky za tenhle tip! Jinak ale musím říct, že jak sem dával lennyl ten odkaz na použití hss ttl blesků, velmi mě to zaujalo. Efekt byl zhruba takový, jak bych si představoval. Samozřejmě to potřebuje určitě velkou praxi, ale co ji ve focení nepotřebuje... Cena za kvalitní a dostatečně výkonné a univerzální vybavení je samozřejmě značná a ještě to musím promyslet, ale zalíbilo se mi to natolik, že už jsem velmi nakloněn tomu světlo si pořídit. Otázkou už bude jen kdy.
lennyl, portvis, twin: ta scéna byla celkem dynamicky náročná, doma se můžu mrkonut na časy, ale mám dojem, že jsem použil fotky z 1/320s (nebo tak nějak) a 1/8000s a ta část, kde je slunce, byla stále vypálená. Samozřejmě ale celkově to nebe jsem trochu zesvětlil, aby to nepůsobilo tak nereálně. Plus celou fotku (trochu selektivně) oteplil, protože výsledek z X-T2 při AWB je vždycky hodně barevně chladný.
Naposledy upravil(a) maik dne 26 čer 2018, 14:56, celkem upraveno 2 x.
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
A já prosím, ať se nemaže nic.... každý si svůj názor udělat může po přečtení vlákna.
Nechte to prostě být...
Nechte to prostě být...
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
Natural light vs flash https://www.youtube.com/watch?v=upX2NBIkZZ4
a borec ktorý to s bleskami ozaj vie,aj pri západe slnka Jason Lanier https://www.youtube.com/watch?v=7unqGT0VsH4
a borec ktorý to s bleskami ozaj vie,aj pri západe slnka Jason Lanier https://www.youtube.com/watch?v=7unqGT0VsH4
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
Ano, přesně tohle video jsem včera (nebo kdy to bylo) našel a to mě přesvědčiloKlingo píše:Natural light vs flash https://www.youtube.com/watch?v=upX2NBIkZZ4
Samozřejmě platí to, co píše portvis - že to není tak pohotové. To je pravda. Já bych světlo ale zamýšlel na snímky, které si předem vymyslím. Někdy samozřejmě taky cvakám jen tak, jak to přijde, ale u portrétů už většinou ty snímky prvně vymyslím a pak se ten pes teprve nějak napózuje, vč. pohledu, uší, celkového výrazu atd. Nevěřili byste, jak je to někdy krkolomné (A stejně to mnohdy vyjde jinak, než jsem zamýšlel.)