Dnešné neupravované jpegy (250 MB)
http://www.yoda.sk/tmp/20180405_testy.zip
Kde je v EXIFE 50mm objektív, to je starý filmový 28-80 makro. Niečo je s +4D, niečo +1D. Niečo manuál, niečo automat, všetko zaostrovanie cez LV. Všetko zo statívu, káblovou spúšťou.
Inak fotoaparát vydrží na originálne batérie tak 50 obrázkov, maximálne 100.
Som veľmi sklamaný.
Edit: Ešte vyskúšam pevnejší statív.
Nepresné zaostrovanie
Moderátor: Moderátoři
Re: Nepresné zaostrovanie
casy mas relativne kratke, tam to nebude o stative. staticka scena, umele svetlo a na blizko by som cvakol cez LV a PDAF neriesil. PDAF si skoriguj hlavne na vzdialenosti ake najcastejsie pouzivas (co sa pamatam, korekcie na rozne vzdialenosti riesil na dost technickej urovni akurat karci a skusali to raz s lennylom).
isty cas sme tu af dost riesili* a asi ma na to kazdy iny nazor/skusenosti. za mna su podstatne 3 body
1 - v niektorom svetle je pentax pdaf akoby "posunute", raz tu daval link klingo. stalo sa mi to niekolkokrat s k3 (hala, ocelova obloha) a raz s k100 kde som fotil na jednu stranu a vsetkych 5 fotiek ostrych a potom sa otocil a vsetko zle zaostrene... pre mna je zaver, ze ak mas na tom kde ostris aspon nejaky odraz priameho slnecneho svetla (vacsinou je to to co chces - napr. tvar v tieni pocas slnecneho dna) je to ok.
2 - ak zaostris 10x na to iste miesto, tak nedostanes 10 fotiek zaostrenych na to iste miesto, pentax niekedy zacne preostrovat a par fotiek zaostri kusok inde. toto nie je uplne exaktny zaver, skor moj pocit ked som fotil aj s niecim inym
3 - mne (neviem ako to zdoraznit) VELMI pomohlo pre fotenie s pdaf, ked som zacal fotit fotakom, ktory mal iba cdaf a vacsie rozlisenie, pretoze tam je hned vidiet kde sa af chytilo a uvedomil som si kde robim chyby. pdaf je na taky odhad pre mna ovela tazsi, on sa niekedy chyti dopredu inokedy dozadu a aj ta granularita ako rozlisuje kontrast je ovela hrubsia ako cdaf. a ja som si potom myslel ze bol problem tam, kde v skutocnosti nebol.
* nerob to ked ta to netlaci, aj fotky ktore predtym boli pre mna ok zaostrene, sa mi teraz zdaju zle
isty cas sme tu af dost riesili* a asi ma na to kazdy iny nazor/skusenosti. za mna su podstatne 3 body
1 - v niektorom svetle je pentax pdaf akoby "posunute", raz tu daval link klingo. stalo sa mi to niekolkokrat s k3 (hala, ocelova obloha) a raz s k100 kde som fotil na jednu stranu a vsetkych 5 fotiek ostrych a potom sa otocil a vsetko zle zaostrene... pre mna je zaver, ze ak mas na tom kde ostris aspon nejaky odraz priameho slnecneho svetla (vacsinou je to to co chces - napr. tvar v tieni pocas slnecneho dna) je to ok.
2 - ak zaostris 10x na to iste miesto, tak nedostanes 10 fotiek zaostrenych na to iste miesto, pentax niekedy zacne preostrovat a par fotiek zaostri kusok inde. toto nie je uplne exaktny zaver, skor moj pocit ked som fotil aj s niecim inym
3 - mne (neviem ako to zdoraznit) VELMI pomohlo pre fotenie s pdaf, ked som zacal fotit fotakom, ktory mal iba cdaf a vacsie rozlisenie, pretoze tam je hned vidiet kde sa af chytilo a uvedomil som si kde robim chyby. pdaf je na taky odhad pre mna ovela tazsi, on sa niekedy chyti dopredu inokedy dozadu a aj ta granularita ako rozlisuje kontrast je ovela hrubsia ako cdaf. a ja som si potom myslel ze bol problem tam, kde v skutocnosti nebol.
* nerob to ked ta to netlaci, aj fotky ktore predtym boli pre mna ok zaostrene, sa mi teraz zdaju zle
Re: Nepresné zaostrovanie
Marian, ty výsledky teda nevypadají uspokojivě, bohužel ti neporadím - kdysi jsem si testoval 18-135 podobným způsobem a pro jistotu jsem přiblýskával, výsledek byl, že při testování bylo daleko víc chyb než při opravdovém focení, takže jsem testování radši nechal...
Re: Nepresné zaostrovanie
Dnes som robil porovnávacie fotografie s kamarátom, on má FUJI X-T1 s objektívom 18-55. Fotografovali sme na 18, 35 a 55 mm, nie vždy sme sa s ohniskom trafili. ISO 800, F10. Najprv autofocus, potom manuál. Bodové ostrenie. Neupravované, urobené výrezy 1600x1200 v Zoner 7, skladané tamtiež.
Na 18 mm je fuji záber značne širší, fakt neviem prečo.
Urobil som asi chybu že predmet je na čiarkovanom pozadí, vyzerá to tak že sa autofokus chytal na čiarku v pozadí (nejaká bola v oblasti bodového ostrenia). Takže ostáva porovnať MF.
http://www.yoda.sk/tmp/AF18.jpg
http://www.yoda.sk/tmp/AF35.jpg
http://www.yoda.sk/tmp/AF50.jpg
http://www.yoda.sk/tmp/MF18.jpg
http://www.yoda.sk/tmp/MF35.jpg
http://www.yoda.sk/tmp/MF50.jpg
Mám pocit že zábery FUJI sú ostrejšie a je lepšia hĺbka ostrosti.
Na 18 mm je fuji záber značne širší, fakt neviem prečo.
Urobil som asi chybu že predmet je na čiarkovanom pozadí, vyzerá to tak že sa autofokus chytal na čiarku v pozadí (nejaká bola v oblasti bodového ostrenia). Takže ostáva porovnať MF.
http://www.yoda.sk/tmp/AF18.jpg
http://www.yoda.sk/tmp/AF35.jpg
http://www.yoda.sk/tmp/AF50.jpg
http://www.yoda.sk/tmp/MF18.jpg
http://www.yoda.sk/tmp/MF35.jpg
http://www.yoda.sk/tmp/MF50.jpg
Mám pocit že zábery FUJI sú ostrejšie a je lepšia hĺbka ostrosti.
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 2008
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nepresné zaostrovanie
Clonove číslo, resp. ani svetelny objektív f4 je na otestovanie BF/FF nepoužitelne.marian_r píše:Manuál, LiveView. To ovládanie je veľmi hrubé, možno rôzne opakovania dajú rôzne výsledky, ale toto je presne ako včerajší pokus. 18mm, clona 4. Asi to nebude postačujúce, nie je to rovnomerne osvetlené.
A na testovanie BF/FF treba naozaj niečo profesionalnejšie, napr.: https://amzn.to/2HisZdI
Re: Nepresné zaostrovanie
Marian: nedokážu vůbec odhadnout, jakou metodiku jsi volil a co všechno o tom víš, takže pár mých poznámek bude možná nemístných:
1. 18-135 by měl být uprostřed dost ostrý a kontrastní na testování i odcloněný. F10 už máš na K3 pod vlivem difrakce. S f10 AF musí fungovat na 100% už díky hloubce ostrosti, snad s vyjímkou těch záhadných pentaxích "přepípnutí".S odcloněným objektivem líp uvidíš nepřesnosti.
2. při minimálním isu bude určitě víc detailů, to by opět mělo usnadnit vyhodnocení
3. porovnávat různé foťáky - určitě z rawu, upravené individuálně na "nejlepší výkon", Tady je srovnávání a vyhodnocování jpegů a la Neff na prd, když chce člověk poznat maximum
4. na snímku by obecně mělo být míň hloubky dopředu (asi 1/3) a víc dozadu (2/3) od roviny zaostření
5. na K5II jsem nikdy dopředu nepoznal, co AF vybere k zaostření , pokud v rámci toho dost velkého "bodu" bylo víc možností na prostorovém objektu
6. ohnisková vzdálenost je určená na nekonečno, při snímcích zblízka se ten úhel pohledu může měnit vlivem způsobu zaostřování
7. volil bych okolí obrazce s výraznější texturou, třeba koberec, nebo ten tvůj nasvítil, aby byla dobře zřetelná textura papíru. Venku je ideální nízký rovný trávník, plasticky nasvícená dlažba
Tyhlety problémy odvádějí pozornost od focení, tak ti přeju, abys je brzy vyřešil!
1. 18-135 by měl být uprostřed dost ostrý a kontrastní na testování i odcloněný. F10 už máš na K3 pod vlivem difrakce. S f10 AF musí fungovat na 100% už díky hloubce ostrosti, snad s vyjímkou těch záhadných pentaxích "přepípnutí".S odcloněným objektivem líp uvidíš nepřesnosti.
2. při minimálním isu bude určitě víc detailů, to by opět mělo usnadnit vyhodnocení
3. porovnávat různé foťáky - určitě z rawu, upravené individuálně na "nejlepší výkon", Tady je srovnávání a vyhodnocování jpegů a la Neff na prd, když chce člověk poznat maximum
4. na snímku by obecně mělo být míň hloubky dopředu (asi 1/3) a víc dozadu (2/3) od roviny zaostření
5. na K5II jsem nikdy dopředu nepoznal, co AF vybere k zaostření , pokud v rámci toho dost velkého "bodu" bylo víc možností na prostorovém objektu
6. ohnisková vzdálenost je určená na nekonečno, při snímcích zblízka se ten úhel pohledu může měnit vlivem způsobu zaostřování
7. volil bych okolí obrazce s výraznější texturou, třeba koberec, nebo ten tvůj nasvítil, aby byla dobře zřetelná textura papíru. Venku je ideální nízký rovný trávník, plasticky nasvícená dlažba
Tyhlety problémy odvádějí pozornost od focení, tak ti přeju, abys je brzy vyřešil!
Re: Nepresné zaostrovanie
ak to chces nastavovat, tak si zvol nieco uplne jednoduche a velke, nech mas istotu ze sa af chyta akurat na jedno miesto, napr. sachovnica 2x2 na a4 + potom aj metoda porovnat lv a pdaf by uz mohla pomoct. ty mas na tych obrazcoch vela veci kde sa af moze chytit a navyse ani tie ciary nemas uplne vodorovne. tie mierky posunu po stranach su podla mna skor zbytocne, ak to nemas presne zarovnane a nemas podobny tercik ako daval duves.