Kam dál s fotografováním
Moderátor: Moderátoři
Kam dál s fotografováním
Ahoj,
fotografování mám jako koníčka druhým rokem. Používám Pentaxe K-50 s objektivem Pentax 16-85 mm a Pentax 35 mm (tu levnou klasiku). Nejraději fotím panorámata a architekturu, na portréty si moc netroufám, docela se stydím, to vyfotím nic moc a modelka na mě bude peskovat, že ztrácí čas.
Takže k jádru dotazu, rád bych se nějak dostal dál. Pro představu jak na tom jsem, tak tady je odkaz na můj web, kde mám nějaké svoje fotky http://vsehomira.eu, za každou konstruktivní kritiku budu rád. Teď otázka, kam bych měl investovat svoje peníze. Jestli do nového těla, zaujala mě Pentax K-70 díky lepšímu rozlišení čipu, rád bych tisknul fotky jako fotoobrazy na desky. Jít do Pentaxe KP nebo K-3 II mi přijde zbytečné, ikdyž rád uslyším jiný názor. Docela často mi lidé říkají, že z Pentaxe mám odejít, že pro Evropu není moc dobrá distribuce, pražský servis je na nic (sám mám zkušenost, že ten technik je fakt idiot), ale nějak jsem si zamiloval ten objektiv 16-85 mm a nenašel jsem stejnou alternativu u Nikonu ani u Canonu. Další směrem je macro objektiv, nějaký pěkný asi s pevným ohniskem. Popř. pokud z fotek na webu Vám přijde, že stále nějak nevyužívám potenciál věcí co mám a měl bych si raději zaplatit nějaký kurz focení nebo kurz zoneru (jsem samouk, zatím jsem žádný neabsolvoval).
Předem všem díky za reakce
fotografování mám jako koníčka druhým rokem. Používám Pentaxe K-50 s objektivem Pentax 16-85 mm a Pentax 35 mm (tu levnou klasiku). Nejraději fotím panorámata a architekturu, na portréty si moc netroufám, docela se stydím, to vyfotím nic moc a modelka na mě bude peskovat, že ztrácí čas.
Takže k jádru dotazu, rád bych se nějak dostal dál. Pro představu jak na tom jsem, tak tady je odkaz na můj web, kde mám nějaké svoje fotky http://vsehomira.eu, za každou konstruktivní kritiku budu rád. Teď otázka, kam bych měl investovat svoje peníze. Jestli do nového těla, zaujala mě Pentax K-70 díky lepšímu rozlišení čipu, rád bych tisknul fotky jako fotoobrazy na desky. Jít do Pentaxe KP nebo K-3 II mi přijde zbytečné, ikdyž rád uslyším jiný názor. Docela často mi lidé říkají, že z Pentaxe mám odejít, že pro Evropu není moc dobrá distribuce, pražský servis je na nic (sám mám zkušenost, že ten technik je fakt idiot), ale nějak jsem si zamiloval ten objektiv 16-85 mm a nenašel jsem stejnou alternativu u Nikonu ani u Canonu. Další směrem je macro objektiv, nějaký pěkný asi s pevným ohniskem. Popř. pokud z fotek na webu Vám přijde, že stále nějak nevyužívám potenciál věcí co mám a měl bych si raději zaplatit nějaký kurz focení nebo kurz zoneru (jsem samouk, zatím jsem žádný neabsolvoval).
Předem všem díky za reakce
Re: Kam dál s fotografováním
Jestli Ti mohu něco poradit.... investuj do toho, co potřebuješ. A pokud necítíš, že něco potřebuješ, tak to nekupuj.
Pokud chceš nové sklo/nové tělo.... měl bys vědět proč to chceš, v čem bys chtěl být jinde, v čem Tě technika limituje.
Bez toho narveš do výbavy obrovské množství peněz metodou pokus omyl. A třeba by Ti místo toho mnohem více radost přineslo, kdybys je raději investoval do cestování, kde budeš fotit.
Jinak za mě. Když jsem se koukal na Tvoje fotky, moc se mi nelíbila postprodukce. Všechno to na mě působí jako takové tuctové HDR se strašně malou dynamikou obrazu. Skoro nikde neni opravdu černá, opravdu bílá. Vše učebnicově uhlazené, aby nikde nebyl přepal/podexponování. Ve výsledku tam ale pro mě neni žádnej život.
Začal bych tím... a neutrácel bych za to ani peníze, těch kurzů zdarma na youtube je spousta.
Pokud chceš nové sklo/nové tělo.... měl bys vědět proč to chceš, v čem bys chtěl být jinde, v čem Tě technika limituje.
Bez toho narveš do výbavy obrovské množství peněz metodou pokus omyl. A třeba by Ti místo toho mnohem více radost přineslo, kdybys je raději investoval do cestování, kde budeš fotit.
Jinak za mě. Když jsem se koukal na Tvoje fotky, moc se mi nelíbila postprodukce. Všechno to na mě působí jako takové tuctové HDR se strašně malou dynamikou obrazu. Skoro nikde neni opravdu černá, opravdu bílá. Vše učebnicově uhlazené, aby nikde nebyl přepal/podexponování. Ve výsledku tam ale pro mě neni žádnej život.
Začal bych tím... a neutrácel bych za to ani peníze, těch kurzů zdarma na youtube je spousta.
Re: Kam dál s fotografováním
Díky, hl. myšlénkou, je nezávislé posouzení, zda bych stále měl pilovat to co zatím fotím, jelikož pilování přinese více úspěchu než nová technika. Co se týče těch fotek tak opravdu je to jak říkáš, snažil jsem se redukovat přepaly na minimum, ve všech právě youtube návodech a článcích jsem četl, že přepaly jsou prostě nepřijatelné a mám se je snažit odstranit. Jestli máš něco z čeho se můžu přiučit budu rád.
Re: Kam dál s fotografováním
súhlasím s chalanmi vyššie postproces ti asi najviac chýba na odladenie, skúsil by som poriešiť dobrý worshop a potom možno zmeníš názor na techniku a na to čo potrebuješ...
... odpurúčam ti Martina (http://www.wide-photo.sk), má veľmi dobre zvládnutý posproces čo sa týka WS, určite ti to dá veľa nového.
... odpurúčam ti Martina (http://www.wide-photo.sk), má veľmi dobre zvládnutý posproces čo sa týka WS, určite ti to dá veľa nového.
Sony a7III + sony 55/1,8 + sony 28/2,0 + sony 16-35/4 + irix15/2,4
Re: Kam dál s fotografováním
No a ešte si postráž horizont. Minimálne na jednej fotke (Švajčiarsko) som si podla mrakov všimol že ti dosť padá do lava.
Re: Kam dál s fotografováním
Na začátek doporučuji knihy, např.:
Roman Pihan - Mistrovství práce s DSLR,
Ján Šmok - Začněte fotografovat.
A řada dalších.
Následně vyzkoušet nějaké workshopy, kurzy, apod.
Nákupem fotoaparátu se člověk stává pouze majitelem fotoaparátu, nikoliv fotografem.
Tvůrčí pojetí fotografie umožňuje jakákoliv DSLR s čipem cca 12 MPix a výše s manuálním režimem.
Vše okolo jsou výhradně marketingové řeči, kdy je zákazníkovi vnucena myšlenka potřeby lepší výbavy... což se doplňuje s materiálním blahobytem.
PS1.: Srovnaný horizont - Pentax těla umí korekci horizontu při focení z ruky.
PS2.: Zoner je dobrý, Photoshop lepší.
Roman Pihan - Mistrovství práce s DSLR,
Ján Šmok - Začněte fotografovat.
A řada dalších.
Následně vyzkoušet nějaké workshopy, kurzy, apod.
Nákupem fotoaparátu se člověk stává pouze majitelem fotoaparátu, nikoliv fotografem.
Tvůrčí pojetí fotografie umožňuje jakákoliv DSLR s čipem cca 12 MPix a výše s manuálním režimem.
Vše okolo jsou výhradně marketingové řeči, kdy je zákazníkovi vnucena myšlenka potřeby lepší výbavy... což se doplňuje s materiálním blahobytem.
PS1.: Srovnaný horizont - Pentax těla umí korekci horizontu při focení z ruky.
PS2.: Zoner je dobrý, Photoshop lepší.
Re: Kam dál s fotografováním
„Nákupem fotoaparátu se člověk stává pouze majitelem fotoaparátu, nikoliv fotografem.“
Fotografem se totiž člověk stává až v okamžiku, kdy má založenou (alespoň fb) stránku JOSEF DVOŘÁČEK PHOTOGRAPHY.
Fotografem se totiž člověk stává až v okamžiku, kdy má založenou (alespoň fb) stránku JOSEF DVOŘÁČEK PHOTOGRAPHY.
..nejhezčí pohled na svět je z komína!
-
- Významný člen
- Příspěvky: 582
- Registrován: 31 črc 2017, 10:23
- Bydliště: Sázava
Re: Kam dál s fotografováním
Ahoj, můj názor, člověka - začátečníka, který se k fotografování vrátil po letech: Tvoje fotky určitě nejsou špatné, ale jak už tady někdo psal jsou možná příliš učesané nebo tak nějak... ale to není kritika (sám bych některé takhle nezvládl). Všechno co tam máš fotíš podle mě z "ideální" vzdálenosti, ve stoje, žádný extrém... Zkus vyfotit něco jinak - podhled, nadhled, větší detail, makro záběr na nějakou část celku, černobíle, s větším kontrastem... Mluvím prostě o tom co např. baví mě - uhlazených fotek je plný internet.
Co se týká techniky - opět jak už tady psali jiní - omezuje tě K-50? V čem? Jestli ne, tak bych si ji nechal a třeba za rok až bude nějaké úplně nové extra tělo na něj přešel. Mám K-70 - podle mě dobrý stroj, ale dívám se fotky kolegů tady na fóru co mají K-50 a nějaký rozdíl ve výsledku směrem ke K-70 tam nevidím.
Co se týká techniky - opět jak už tady psali jiní - omezuje tě K-50? V čem? Jestli ne, tak bych si ji nechal a třeba za rok až bude nějaké úplně nové extra tělo na něj přešel. Mám K-70 - podle mě dobrý stroj, ale dívám se fotky kolegů tady na fóru co mají K-50 a nějaký rozdíl ve výsledku směrem ke K-70 tam nevidím.
Richard | KP, K70 a nějaká sklíčka k tomu (Pentax, Sigma, Samy, Meyer) | RICOH Theta S
Re: Kam dál s fotografováním
Máš tam moc hezký fotky.
K-1, K-30,
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Re: Kam dál s fotografováním
Prechod z K-50 na K-70 by ti nijak nepomohol, ked už meniť telo, tak za niečo ešte viac moderné.
Ja som mal K-m a aj ked ma v niečom obmedzoval (jeden roller, mizerný hladáčik, nemožnosť výberu AF bodu...), tak som nemenil ani za K-x, ani za K-r, ale až za K-30
V tvojom prípade by som investoval skôr do nejakého skla ako DSLR
Ja som mal K-m a aj ked ma v niečom obmedzoval (jeden roller, mizerný hladáčik, nemožnosť výberu AF bodu...), tak som nemenil ani za K-x, ani za K-r, ale až za K-30
V tvojom prípade by som investoval skôr do nejakého skla ako DSLR
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6
Re: Kam dál s fotografováním
Díky moc za připomínky,
na ten horizont si dám pozor, díky za tip na automatické srovnávání. Co se týče postprodukce, některé fotky jsou z úplných začátků a určitě bych to teď dělal jinak, ale nechávám je tak jak jsou, aby mi připomínaly začátky, ale asi to stále není nic extra . Investuji teda peníze a čas do práce na postprodukci a kompozici.
Co se týče programu preferuji Zoner, je dostupnější, i když Photoshop mi není cizí.
na ten horizont si dám pozor, díky za tip na automatické srovnávání. Co se týče postprodukce, některé fotky jsou z úplných začátků a určitě bych to teď dělal jinak, ale nechávám je tak jak jsou, aby mi připomínaly začátky, ale asi to stále není nic extra . Investuji teda peníze a čas do práce na postprodukci a kompozici.
Co se týče programu preferuji Zoner, je dostupnější, i když Photoshop mi není cizí.
Re: Kam dál s fotografováním
Mně se tvoje fotky líbí, je to učesané, uklizené a pěkné. Já krajiny neumím, tak obdivuji každého, kdo je umí (a divím se každému, koho to baví soustavně fotit, protože se tam nic neděje ). Přede mnou už tady vlastně psali, že to chce víc "akce", nějaké drama. Já nejsem dost zkušený, abych radil, ale nějakou akci bych v portfoliu určitě uvítal taky.
K té technice - já mám K-50 ještě taky, ale zrovna jsem upgradoval na KP (kdyby měl někdo zálusk na K-50 s ještě dlouhou zárukou, dejte vědět ). Prvně jsem se ale zásobil objektivy, které mi vyhovují. K-50 mi vyhovoval, obrazová kvalita bez problému, 16 Mpix mě neomezovalo, ale upgradoval jsem z jediného důvodu - rychlost. Protože K-50, jakkoliv je to příjemný foťák, je to na mě pomalá (AF). Mnozí by mi asi spíš doporučili Nikon a já bych i souhlasil, ale mě se na Pentaxu líbí vícero věcí a tak jsem zůstal a zvolil to nejrychlejší, co zrovna v nabídce je OK, ještě pár doplňujících důvodů bych měl a sice menší ostřicí body a možnost hezkých fotek na vyšší ISO (fotím často na dost krátké časy nebo v blbém světle). Ale kdybych ty důvody k upgradu přesně nevěděl (hlavně ten rychlejší autofocus), tak bych neupgradoval.
Já jsem fakt amatér, ale ve focení vždycky ožiju, když jdu zkoušet fotit něco nového a pak se v tom chci zlepšovat. Takže já souhlasím s ostatními a sice - pokud tě neomezuje to, čím fotíš, tak klidně zatím šetři peníze na budoucí upgrady. A místo toho zkus fotit něco nového, abys odhalil, co všechno ti ještě nejde. Já znám zatím v podstatě JENOM věci, co mi ještě nejdou
Mimochodem - Affinity je podle mě docela dobrý "Photoshop pro chudé", plus Nik Collection samozřejmě.
K té technice - já mám K-50 ještě taky, ale zrovna jsem upgradoval na KP (kdyby měl někdo zálusk na K-50 s ještě dlouhou zárukou, dejte vědět ). Prvně jsem se ale zásobil objektivy, které mi vyhovují. K-50 mi vyhovoval, obrazová kvalita bez problému, 16 Mpix mě neomezovalo, ale upgradoval jsem z jediného důvodu - rychlost. Protože K-50, jakkoliv je to příjemný foťák, je to na mě pomalá (AF). Mnozí by mi asi spíš doporučili Nikon a já bych i souhlasil, ale mě se na Pentaxu líbí vícero věcí a tak jsem zůstal a zvolil to nejrychlejší, co zrovna v nabídce je OK, ještě pár doplňujících důvodů bych měl a sice menší ostřicí body a možnost hezkých fotek na vyšší ISO (fotím často na dost krátké časy nebo v blbém světle). Ale kdybych ty důvody k upgradu přesně nevěděl (hlavně ten rychlejší autofocus), tak bych neupgradoval.
Já jsem fakt amatér, ale ve focení vždycky ožiju, když jdu zkoušet fotit něco nového a pak se v tom chci zlepšovat. Takže já souhlasím s ostatními a sice - pokud tě neomezuje to, čím fotíš, tak klidně zatím šetři peníze na budoucí upgrady. A místo toho zkus fotit něco nového, abys odhalil, co všechno ti ještě nejde. Já znám zatím v podstatě JENOM věci, co mi ještě nejdou
Mimochodem - Affinity je podle mě docela dobrý "Photoshop pro chudé", plus Nik Collection samozřejmě.
Re: Kam dál s fotografováním
Já bych ani neřekl, že Affinity je dneska "PS pro chudé" . Spíš je to PS pro ty, kteří nejsou nijak vázáni na další produkty od Adobe.
Já se úplně chudě necítím a upřímně musim říct, že pokud bych od Adobe nepotřeboval ještě AE, ihned bych svoje CC rušil. Nehorázně mě se*ou! Navíc Affinity je naprosto OK použitelné i na celkem profi práci.
------------------------------------
Jinak já osobně bych asi nedoporučoval žádný konkrétní workshop, knihu, autora. Pro mě je vždycky nejlepší škola, když si vezmu nějakou fotku, která se mi opravdu hodně líbí. A pak se jí snažim zreplikovat (nebo to, co se mi na ní líbí). Pochopit, jaký autor použil postproces atd. To bych řekl, že je ta nejlepší škola.
Mrknout na webu a udělat si výběr třeba 50ti nejlepších fotek, jak by sis představoval, že budeš fotit. A pochopil z nich to "ň", co Tvým fotkám chybí.
Každá fotka má něco do sebe a jen Ty jako autor musíš vědět, jak by sis to představoval. Nechci třeba tvrdit, že Ti sem posílám nějakej "majstrštyk"... je to dělané z miniatury, na kterou jsem si dal přesně 3 minuty. Nicméně k něčemu takovému by třeba ta postprodukce směřovala, kdybych stejnou fotku dělal já. Ten výsledek se třeba nebude líbit každému... ale neslo by to nějakej můj rukopis .
Tak good luck při hledání svého stylu a dobré světlo .
Já se úplně chudě necítím a upřímně musim říct, že pokud bych od Adobe nepotřeboval ještě AE, ihned bych svoje CC rušil. Nehorázně mě se*ou! Navíc Affinity je naprosto OK použitelné i na celkem profi práci.
------------------------------------
Jinak já osobně bych asi nedoporučoval žádný konkrétní workshop, knihu, autora. Pro mě je vždycky nejlepší škola, když si vezmu nějakou fotku, která se mi opravdu hodně líbí. A pak se jí snažim zreplikovat (nebo to, co se mi na ní líbí). Pochopit, jaký autor použil postproces atd. To bych řekl, že je ta nejlepší škola.
Mrknout na webu a udělat si výběr třeba 50ti nejlepších fotek, jak by sis představoval, že budeš fotit. A pochopil z nich to "ň", co Tvým fotkám chybí.
Každá fotka má něco do sebe a jen Ty jako autor musíš vědět, jak by sis to představoval. Nechci třeba tvrdit, že Ti sem posílám nějakej "majstrštyk"... je to dělané z miniatury, na kterou jsem si dal přesně 3 minuty. Nicméně k něčemu takovému by třeba ta postprodukce směřovala, kdybych stejnou fotku dělal já. Ten výsledek se třeba nebude líbit každému... ale neslo by to nějakej můj rukopis .
Tak good luck při hledání svého stylu a dobré světlo .
Re: Kam dál s fotografováním
Zdravím, nemyslím si, že sjíždět fotogalerie, obvzlášť ty, kde může dávat fotky každý, koho
to napadne a pak se snažit nějaké fotky zreplikovat. To určitě nebude ta nejlepší škola k získání
svého stylu, ale spíše stylu někoho jiného. Ale to je pouze můj názor, je každého věc jak fotí.
Jen podotýkám, že vytvořit si svůj osobitý fotografický styl a "rukopis" je velmi dlouhá a trnitá
cesta a někdy nemá vůbec konec...
to napadne a pak se snažit nějaké fotky zreplikovat. To určitě nebude ta nejlepší škola k získání
svého stylu, ale spíše stylu někoho jiného. Ale to je pouze můj názor, je každého věc jak fotí.
Jen podotýkám, že vytvořit si svůj osobitý fotografický styl a "rukopis" je velmi dlouhá a trnitá
cesta a někdy nemá vůbec konec...
Re: Kam dál s fotografováním
Pozeranie fotiek z nikoho fotografa neurobí. Ano,dá sa tak naučiť ako má vyzerať správna kompozícia. Musia to byť ale fotografie rokmi overené a známych autorov. Ja sa tiež nechám inšpirovať fotkami, nesnažím sa ich ale kopírovať. Iba si všam trebárs ako je portrét nasvietený pri danej póze modelky. V prírode to ale takto asi nefunguje,podmienky sa menia a vlastne nikdy niesú rovnaké. Tu už nastupuje oko fotografa,aby zhodnotil,či je trebárs vhodné do fotky pridať popredie,alebo ho úplne vylúčiť. Je aj vhodné nájsť si v okolí skúsenejšieho ochotného kolegu. Nie takého,čo vám povie že ti nemôže prezradiť svoje novhau (to sú takí všetci Žilinský fotografi?) ako sa to stalo mne. No a pptom len chodiť a pred každou fotkou radšej porozmýšlať. Necvakať bezhlavo.
Odoslané z Redmi Note 4 pomocou Tapatalku
Odoslané z Redmi Note 4 pomocou Tapatalku
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér