Aby to fungovalo tak ako to popisuje Marek v recenzii, musíš korekciu prepalov nastaviť na AUTO, nie na ON. ... a to je ten rozdiel voči všetkým doterajším Pentaxom čo túto funkciu mali. Vždy bola len možnosť ON/OFF. Režim AUTO korekciu zapne, len keď uzná za vhodné. A vtedy ide len od ISO 200, inak sa snaží vždy používať najnižšie ISO.lennyl píše: .....-nastavil som si ako si pisal v recenzii Highlights na ON, AutoISO hned zacina na 200 (namiesto 100), takze ked to nebude fotak potrebovat, automaticky si nastavi ISO-100? v tomto nemam este moc jasno. radsej by som chcel mat vsetky fotky na co najnizsie ISO a teda ci to nie je relevantne iba pre fotenie do JPGu (ak sa to da vytiahnut z RAWu, ak to je ale hardware zalezitost, tak asi nie...)
Pentax K-1 - testy, recenze
Moderátor: Moderátoři
-
- Významný člen
- Příspěvky: 684
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Šurany (okr. Nové Zámky, kraj Nitra)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pentax K-1 - testy, recenze
K-1 II + D-BG6 (K-1, K-5 II, K-5, K-x, Zenit 11, Beirette VSN)
Pentax D FA 24-70/2,8, Pentax FA 50/1,4, Pentax D FA 100/2,8 Macro WR
Pentax D FA* 70-200/2,8, Sigma 35/1,4 ART, Irix 15/2,4 Firefly. Blesk Pentax AF 540FGZ
Pentax D FA 24-70/2,8, Pentax FA 50/1,4, Pentax D FA 100/2,8 Macro WR
Pentax D FA* 70-200/2,8, Sigma 35/1,4 ART, Irix 15/2,4 Firefly. Blesk Pentax AF 540FGZ
Re: Pentax K-1 - testy, recenze
pak se ale nebavíme o ekvivalenci že?Klingo píše:Až na to , že pri totožnom zábere sa ani iso, ani čas a clona nemenia. Senzory su tak nastavené, že keď máš v zábere totožnú scénu, je jedno či použiješ qčko s pidičipom alebo stredoformát, máš expozičné hodnoty rovnaké
Odoslané z PLK-L01 pomocou Tapatalku
Pentax K5; Sigma DC 17-70; Pentax-M 135/3,5; Helios 44M; Pentax FA 80-320; Ricoh XR Rikenon 50/2;
Pentax Optio w90
Sony NEX-5R; SEL18-55; SEL16/2,8; SEL30/3,5
Pentax Optio w90
Sony NEX-5R; SEL18-55; SEL16/2,8; SEL30/3,5
Re: Pentax K-1 - testy, recenze
al.vlado: diky moc za presnu odpoved! takze idem dat naspat tie svetla na Auto (vcera som si ich dal na ON).
Twin: ano ano, popisal si to presne, tu ekvivalenciu, aj Jan67 to tak zrejme myslel.
ja nemozem hovorit za Mareka, ja som raz s Klingom skusal Fuji X100S a moj Nikon D750 + 35/1,4ART (tie ohniska su podobne) na f2 clone, ze co moze cakat uzivatel ked prejde z APS-C na FF so svojim uz nakupenymi sklami.
http://www.imagehosting.cz/images/untitlzfz.jpg
http://www.imagehosting.cz/images/untitlwhw.jpg
prosim neberte to ako test, len som bol zvedavy na rozdiely.
Twin: ano ano, popisal si to presne, tu ekvivalenciu, aj Jan67 to tak zrejme myslel.
ja nemozem hovorit za Mareka, ja som raz s Klingom skusal Fuji X100S a moj Nikon D750 + 35/1,4ART (tie ohniska su podobne) na f2 clone, ze co moze cakat uzivatel ked prejde z APS-C na FF so svojim uz nakupenymi sklami.
http://www.imagehosting.cz/images/untitlzfz.jpg
http://www.imagehosting.cz/images/untitlwhw.jpg
prosim neberte to ako test, len som bol zvedavy na rozdiely.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Pentax K-1 - testy, recenze
Twin, ja som poukazoval na to, že sice na rovnaký zaber musíš použiť rôzne ohniská , tu ekvivalencia platí . Teda keď použiješ menšiu clonu, aby si mal ekvivalent hlbky ostrosti ako ff, bude samozrejme čas kratší. Iso ale nemáš prečo rátať ekvivalent , tu platí co som pisal hore. Tu záleží na veĺkosti buniek, podla toho sa bude odvíjať šum.
Odoslané z PLK-L01 pomocou Tapatalku
Odoslané z PLK-L01 pomocou Tapatalku
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
-
- Významný člen
- Příspěvky: 684
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Šurany (okr. Nové Zámky, kraj Nitra)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pentax K-1 - testy, recenze
Nemáš zač. ... ale mňa by zaujímalo, či to platí len pre JPG, alebo aj pre RAW. Ale asi aj pre RAW, inak by tá funkcia nebola dostupná, keď mám nastavené fotenie len do RAW. Tak isto ako všetky tie korekcie objektívu. Tiež sú dostupné aj vtedy, keď mám fotenie výhradne do RAW (DNG v mojom prípade). Keď budem mať čas a bude sa mi chcieť, musím to na nejakých testoch overiť, že či to bude v Camera Raw iné pri zapnutých korekciách. Alebo, či to vie načítať len Silky Pix.lennyl píše:al.vlado: diky moc za presnu odpoved! takze idem dat naspat tie svetla na Auto (vcera som si ich dal na ON).
K-1 II + D-BG6 (K-1, K-5 II, K-5, K-x, Zenit 11, Beirette VSN)
Pentax D FA 24-70/2,8, Pentax FA 50/1,4, Pentax D FA 100/2,8 Macro WR
Pentax D FA* 70-200/2,8, Sigma 35/1,4 ART, Irix 15/2,4 Firefly. Blesk Pentax AF 540FGZ
Pentax D FA 24-70/2,8, Pentax FA 50/1,4, Pentax D FA 100/2,8 Macro WR
Pentax D FA* 70-200/2,8, Sigma 35/1,4 ART, Irix 15/2,4 Firefly. Blesk Pentax AF 540FGZ
Re: Pentax K-1 - testy, recenze
Je to ale i o té postprodukcí... více dat = více postprodukce s menší ztrátou kvality. Porovnání na 100% u digitálu nemá moc smysl (z mého pohledu). Je vhodnější vždy porovnávat k nějakému konkrétnímu formátu s vhodnou postprodukcí.Jan67 píše:FF začíná mít výhodu u opravdu velkých tisků A2, A1 a víc, kde je znát větší absolutní rozlišení a potřeba menšího zvětšení.
Ale jinak je to samozřejmě pravda, co píšeš.
Re: Pentax K-1 - testy, recenze
al.vlado: nastavenia K-1 ako zapnutie korekcie objektivu (aberacia atd.), typ obrazoveho profilu (Bright atd.) nema ziadny vplyv ked nacitam DNG do Adobe LR CC2015. fotka je vzdy na nule a bez uprav.
- nacita ti to tak Silkypix
- plati to na JPG rovno z fotaku
preto ma zaujimalo, ze ked necham Highlights na Auto a fotak vyhodnoti ze potrebuje zvysit dynamicky rozsah a posunie ISO zo 100 na 200, tak ci je to rovnake ako keby som to ISO 200 rovno ja nastavil.
ISO uz neoseriem, to mi nacita kazdy editor ako bola fotka odfotena.
zaujimam sa o to preto, ze idem fotit krajinu a ci mam davat natvrdo ISO 100 na stative a kaslat na serepticky K-1.
Klingo to tusím kedysi obhajoval, ze jedine Pentax to ma vymyslene hardwarovo.
- nacita ti to tak Silkypix
- plati to na JPG rovno z fotaku
preto ma zaujimalo, ze ked necham Highlights na Auto a fotak vyhodnoti ze potrebuje zvysit dynamicky rozsah a posunie ISO zo 100 na 200, tak ci je to rovnake ako keby som to ISO 200 rovno ja nastavil.
ISO uz neoseriem, to mi nacita kazdy editor ako bola fotka odfotena.
zaujimam sa o to preto, ze idem fotit krajinu a ci mam davat natvrdo ISO 100 na stative a kaslat na serepticky K-1.
Klingo to tusím kedysi obhajoval, ze jedine Pentax to ma vymyslene hardwarovo.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
-
- Významný člen
- Příspěvky: 684
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Šurany (okr. Nové Zámky, kraj Nitra)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pentax K-1 - testy, recenze
Tak nejak som si to aj myslel.
V podstate to je asi jedno, ked všetko vypneš a dáš ručne ISO 100, tak pri fotení do rawu máš 100 % istotu že z toho vydoluješ maximum. A keď ešte použiješ pixel shift, tak sa nie je o čom baviť, môže byť aj tma, vytlačíš z toho fotku ako za dňa.
V podstate to je asi jedno, ked všetko vypneš a dáš ručne ISO 100, tak pri fotení do rawu máš 100 % istotu že z toho vydoluješ maximum. A keď ešte použiješ pixel shift, tak sa nie je o čom baviť, môže byť aj tma, vytlačíš z toho fotku ako za dňa.
K-1 II + D-BG6 (K-1, K-5 II, K-5, K-x, Zenit 11, Beirette VSN)
Pentax D FA 24-70/2,8, Pentax FA 50/1,4, Pentax D FA 100/2,8 Macro WR
Pentax D FA* 70-200/2,8, Sigma 35/1,4 ART, Irix 15/2,4 Firefly. Blesk Pentax AF 540FGZ
Pentax D FA 24-70/2,8, Pentax FA 50/1,4, Pentax D FA 100/2,8 Macro WR
Pentax D FA* 70-200/2,8, Sigma 35/1,4 ART, Irix 15/2,4 Firefly. Blesk Pentax AF 540FGZ
Re: Pentax K-1 - testy, recenze
To jsem nečekal, že se zrovna u v podstatě praktické recenze se bude nejvíc řešit teorie
Trošku jsem to poupravil, aby to bylo více opisný. Chtěl jsem k tomu nafotit ukázky, ale mám jen pevný skla 14, 28, 50, 85, kde nejblíž je 28 na APS-C a 50 na FF... možná to ještě dofotím
lennyl: úprava je dost otázka vkusu. Mně tak líbí, ale ztotožňuju se s tím, že ne každému stejně tak.
Jinak jsem fotil RAW + JPG přesně tak, jak říkáš.
Trošku jsem to poupravil, aby to bylo více opisný. Chtěl jsem k tomu nafotit ukázky, ale mám jen pevný skla 14, 28, 50, 85, kde nejblíž je 28 na APS-C a 50 na FF... možná to ještě dofotím
Pochybuju, že to v Pentecu vůbec zjistí. Navíc jsem na ně v jedné části plivl, takže o děkovačce dost pochybujuisaacasimov píše:Pro Mara42:
...Ti mělo minimálně české zastoupení Pentax poděkovat(spíš odměnit).
Jane nejsem v tom tak erudovaný, jako ty, takže se asi do úvah pouštět nebuduJan67 píše: Jaký závěr z toho ale udělat, když nám externí expozimetr naměří hodnoty času, clony při daném ISO, aniž by znal formát? Mě z toho vychází, že s tím ISO je to u digitálu trochu zmatený...
lennyl: úprava je dost otázka vkusu. Mně tak líbí, ale ztotožňuju se s tím, že ne každému stejně tak.
Jinak jsem fotil RAW + JPG přesně tak, jak říkáš.
-
- Významný člen
- Příspěvky: 747
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Český ráj ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pentax K-1 - testy, recenze
Lennyl: Krajinu fot na ISO 100 bez serepticek
Highligts correction je v podstate jen podexponovani fotky o 1EV plus nasledna uprava krivek, z toho duvodu je i nedostupne ISO 100 a proto jsou RAWy v aplikacich, ktere neumi nebo nenacitaji metadata ulozena v RAWu, podexponovane.
Highligts correction je v podstate jen podexponovani fotky o 1EV plus nasledna uprava krivek, z toho duvodu je i nedostupne ISO 100 a proto jsou RAWy v aplikacich, ktere neumi nebo nenacitaji metadata ulozena v RAWu, podexponovane.
Pentax K-3, K-S2 + P DA 18-55 II; P DA 12-24; P DA 20-40; P DA* 60-250; P DA 35/2,4; P DA* 55; P D-FA 100 Macro; P DA* 200/2,8;
Re: Pentax K-1 - testy, recenze
Marku recenze líbí. A tvé fotky z USA se líbily také. Hodně povedených fotek.
Sony A7R III
Zeiss Batis T* 18 f/2.8, FA 31mm F1.8 AL Lim., FE 55 f/1.8 ZA Sonnar T*, Zeiss Batis T* 135 f/2.8, a řada další techniky
Zeiss Batis T* 18 f/2.8, FA 31mm F1.8 AL Lim., FE 55 f/1.8 ZA Sonnar T*, Zeiss Batis T* 135 f/2.8, a řada další techniky
Re: Pentax K-1 - testy, recenze
Kdyz s tou funkci prisli u K20D, tak jsem to zkousel tak fotit. Nakonec jsem dosel k zaveru, ze je pro fotku lepsi fotit na ISO 100 a mirne podexponovat, prootze kdyz jsem pak neco tahal ze stinu na ISO 200, tak vystupoval vice sum nez na ISO 100. Jenze casy se od K20 dost zmenily. U K5II co mam ted jsem to nezkousel testovat, tam je ale taky vyhodnejsi tahat ze stinu z ISO 100 nez 200, takze pocitma ze vysledek testu by byl obdobny.jasanek píše:Lennyl: Krajinu fot na ISO 100 bez serepticek
Highligts correction je v podstate jen podexponovani fotky o 1EV plus nasledna uprava krivek, z toho duvodu je i nedostupne ISO 100 a proto jsou RAWy v aplikacich, ktere neumi nebo nenacitaji metadata ulozena v RAWu, podexponovane.
U K1 to dost mozna vylepsili, tak by stalo za to si to parkrat vyzkouset.
Jinak ma to fungovat tak, ze obraz je sniman na ISO 200 a tam kde mu vznikaji prepaly, tak si automaticky snizi ISO na 100. Takze pokud bychom uz pak fotku neupravovali a netahali nic dal ze stinu, pak by to bylo vyhodnejsi fotit s touto ficurou. Ale jelikoz se krajiny upravuji, a tahnai na ISO 200 je pak horsi, tak nevim nevim, zda to bude mit vyznam ...
Pentax K5II; Pentax 15/4 ltd; Pentax 21/3,2 ltd; Pentax FA35/2; Pentax 55/1,4; Pentax 50-135/2,8
-
- Významný člen
- Příspěvky: 747
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Český ráj ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pentax K-1 - testy, recenze
BenaCZ: Zadna takova kouzla jak popisujes se nedeji. Pokud to reknu zjednodusene, tak pri zapnuti highliths ON je nejmensi ISO 200, fotak ale pouzije pro snimani ISO 100, tim se snizi prepaly a zbytek fotky nasledne "zesvetli". Jak jsem psal, staci si nacist takovy RAW do nejakeho konvertoru, ktery neumi pracovat s metadaty, ktera tam pentax uklada - raw je podexponovany. Naopak pokud to nactes treba v DCU, tak ti nad rawem provede stejne operace jako dela fotak a fotka vypada OK.
Diskuzi se o tom da najit na internetu dost. Je mozne ze u K-1 je to nejak vylepsene, ale pochybuju, ze by Pentax vymyslel nejakou zazracnou hardwarovou funkci a nechvastal se s ni v marketingovych materialech...
Napr. ke K-30:
http://www.dpreview.com/reviews/pentax-k-30/13:
"Technically, Highlight Correction is like underexposing by a stop to avoid blowing highlight detail, and then pulling up the midtones and shadows in post-processing to compensate, giving an image of the correct overall brightness. This results in an increase in the camera's lowest-available ISO to 200 when Highlight Correction is turned on.
Shadow and Highlight Correction apply to both JPEG and Raw images. A Raw converter that fully supports the K-30 should recognise the need to use a different tone curve to process the result. At worst, with Highlight Correction switched on a non-mainstream converter you might have a shot that initially looks underexposed and needs 1EV of extra exposure applied."
Diskuzi se o tom da najit na internetu dost. Je mozne ze u K-1 je to nejak vylepsene, ale pochybuju, ze by Pentax vymyslel nejakou zazracnou hardwarovou funkci a nechvastal se s ni v marketingovych materialech...
Napr. ke K-30:
http://www.dpreview.com/reviews/pentax-k-30/13:
"Technically, Highlight Correction is like underexposing by a stop to avoid blowing highlight detail, and then pulling up the midtones and shadows in post-processing to compensate, giving an image of the correct overall brightness. This results in an increase in the camera's lowest-available ISO to 200 when Highlight Correction is turned on.
Shadow and Highlight Correction apply to both JPEG and Raw images. A Raw converter that fully supports the K-30 should recognise the need to use a different tone curve to process the result. At worst, with Highlight Correction switched on a non-mainstream converter you might have a shot that initially looks underexposed and needs 1EV of extra exposure applied."
Pentax K-3, K-S2 + P DA 18-55 II; P DA 12-24; P DA 20-40; P DA* 60-250; P DA 35/2,4; P DA* 55; P D-FA 100 Macro; P DA* 200/2,8;
Re: Pentax K-1 - testy, recenze
Tak ja jsem cerpal z clanku o K20D od Karbusickeho, ale je mozny ze si to Karbusicky vymyslel Tenkrat byl nekde v Dubaji na predvadecce a odtamtud mel tyto informace ...
Pentax K5II; Pentax 15/4 ltd; Pentax 21/3,2 ltd; Pentax FA35/2; Pentax 55/1,4; Pentax 50-135/2,8
Re: Pentax K-1 - testy, recenze
Jasanek: nieje mi jasné , prečo by sa pri podexponovaní muselo dávať iso 200. Pri 100 sa podexponovať nedá? Ja som to čítal ako píše Bena, doplním, že preto sa nacyšuje iba o jedno ev, pretože pri prepale aparát už nevie určiť, či je o jedno alebo viac ev. Preto sa prepálené body na snímači všetky znížia o jedno ev a tam, kde to zodpovedá, objaví sa kresba. Ostatné budú stále prepálené. To ako to popisukeš ty, tak to robí canikon. Exponuje na svetlá a vytiahne kresbu z tieňa. Význam to má aj pri vysokom ise, práve preto, že vtedy sa dynamický rozsah znižuje a takto ho navýšiš bez nutnosti ťahať tiene.
Odoslané z PLK-L01 pomocou Tapatalku
Odoslané z PLK-L01 pomocou Tapatalku
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér