Bedo: napsal jsi uplny nesmysl. Adobe RGB ma vyhodu oproti sRGB ve vetsim barevnem gamutu. To znamena ze dokaze zachytit vice barev. To je hlavne dobre na upravy fotek, aby byl prechod barev i po upravach stale jemny. Dnesni nejlepsi monitory a mozna i tiskarny (to ted nevim) uz dokazou vyuzit pro zobrazeni i Adobe RGB. Aby se ti obrazek spravne zobrazoval na monitoru i na papire po tisku, pak je nutne aby obsahoval informaci, v jakem barevnem prostoru je. Pokud to tak neni, pak se zobrazi v sRGB a uvidis spatne barvy. Pokud tu informaci obrazek ma, pak ani nepoznas na beznem monitoru rozdil mezi temito prostory, protoze to software zobrazi spravne pro kazdy prostor.bedo. píše:sRGB vs AdobeRGB: to je trochu podobná záležitosť ako foťáky bez AA filtra - ľudia si myslia, že po prepnutí do AdobeRGB budú ich obrázky z nejakého záhadného dôvodu vyzerať lepšie, avšak opak je väčšinou pravdou. AdobeRGB potrebuje viac ako 8 bitov na farbu a to mu JPG neumožní, ten je limitovaný práve na tých 8 bitov. Pravdu povediac tú voľbu ani veľmi nechápem - v určitých obmedzených prípadoch môže síce aj JPG obrázok v AdobeRGB vyzerať lepšie (analógia s foťákom bez AA filtra), ale pre 99% ľudí je výhodnejšie používať sRGB (a foťáky s AA filtrom)...
Uplne nejlepsi je ProPhoto barevny prostor. Ten zachycuje nejvice barev. Pouzivam ho na vyvolani fotek z RAW a na upravy v Tiff souborech. Jak jendou ulozis obrazek v sRGB, pak jiz nema smysl se barevnymi prostory zabyvat, protoze uz z toho vice barev nikdy nedostanes ...