FUJI DRBY
Moderátor: Moderátoři
Re: FUJI DRBY
pekny je ten fotak X-Pro2. vystup slusny s kontrastom,farbami. Neff uz tradicne ukaze fotky, podla ktorych by som si fotak nekupil (patlanie detailov),naviac ma lavu stranu ten testovany objektiv vyosenu.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: FUJI DRBY
Nedalo mi, abych neuveřejnil odkaz na jedno video z focení filipínského fotografa.
Klidně skočte rovnou na 1:58, kde fotky začínají...
Klidně skočte rovnou na 1:58, kde fotky začínají...
Jan67
Re: FUJI DRBY
nejako technicky mi tie fotky neprisli uchvatne, klasicky podexponovane do protisvetla (ako siluetovky). ale pacila sa mi ta fotka s tym chlapikom na lodke,taky skoro ako minimal, s líniou pilierov
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: FUJI DRBY
No upřímě tam je asi těžké nevyfotit hezkou fotku.
Ať namíříš objektiv kamkoli, tak je tam zajímavé téma.
Ať namíříš objektiv kamkoli, tak je tam zajímavé téma.
Pentax K5; Sigma DC 17-70; Pentax-M 135/3,5; Helios 44M; Pentax FA 80-320; Ricoh XR Rikenon 50/2;
Pentax Optio w90
Sony NEX-5R; SEL18-55; SEL16/2,8; SEL30/3,5
Pentax Optio w90
Sony NEX-5R; SEL18-55; SEL16/2,8; SEL30/3,5
Re: FUJI DRBY
Tady je vidět, jak Fuji /nejen Fuji/ těží z naivity.
Místo toho, aby fotografům jasně řekli, že fotku dělá světlo, nápad či originální rukopis a ne fotoaparát, který je spolu s objektivem až na posledním místě. Kupují si dobrá jména a dělají marketing ve stylu ,,bez Fuji to nejde,,.
Věřím, že ti, co stojí pevně na nohou, pochopí, že jde fotit čímkoliv , nicméně intuice je povede pomalu a jistě k Pentaxu, protože je stvořen fotografem pro fotografy )).
Místo toho, aby fotografům jasně řekli, že fotku dělá světlo, nápad či originální rukopis a ne fotoaparát, který je spolu s objektivem až na posledním místě. Kupují si dobrá jména a dělají marketing ve stylu ,,bez Fuji to nejde,,.
Věřím, že ti, co stojí pevně na nohou, pochopí, že jde fotit čímkoliv , nicméně intuice je povede pomalu a jistě k Pentaxu, protože je stvořen fotografem pro fotografy )).
Pentax K-m, sigma 24-70 3,5-5,6 UC
Re: FUJI DRBY
a mame noveho uhlavneho nepriatela...
ked fuji zacalo s x systemom, velke nadsenie ho sprevadzalo (aj tu na fore). no teraz, ked uz leze do kapusty, uz su zly?
ked fuji zacalo s x systemom, velke nadsenie ho sprevadzalo (aj tu na fore). no teraz, ked uz leze do kapusty, uz su zly?
Fuji X-T3, X-T1 - Fuji 23/1.4, Fuji 27/2.8, Fuji 90/2, Fuji 10-24/4, Fuji 18-55/2.8-4
2x Fringer, Canon 50/1.8 STM, Canon 200/2.8 USM, Canon 55-250
Fuji X70
2x Fringer, Canon 50/1.8 STM, Canon 200/2.8 USM, Canon 55-250
Fuji X70
Re: FUJI DRBY
je to trosku od veci, ale podobnu tematiku ako bola v tom prispevku od Jan67 na novu Fujinu, tak foti aj Marcel Rebro, pravda, toto ma tusim z Olyho.
http://marcel.rebro.sk/main.php?act=sca ... c/055_bali
http://marcel.rebro.sk/main.php?act=sca ... c/055_bali
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: FUJI DRBY
Jasně, že fotku dělá fotograf. To je ovšem tzv. umění, nebo také jen taková radost. To je fuk.
N i c m é n ě fotí většinou muži a ti jsou jak známo hračičkové. Takže technika v tom hraje nemalou úlohu. Teď jsem si oživil vzpomínky na minulost a fotil jsem několik měsíců placenou práci Canonem FF. Důvody nebudu rozebírat. Z mého pohledu není zásadní rozdíl ve kvalitě výsledku, ale ve snadnosti nebo zábavnosti používání. S FF je to asi jednodušší, ale větší zábava je to s Fuji X. Co mně významně na FF chybělo je EVF s náhledem reálného snímku a spolehlivost ostření na clonách 1,2 a 1,4. Na Fuji mi zase chybí dynamický rozsah v kritických světelných podmínkách (v porovnání s FF).
Rozhodně si myslím, že Fuji X je perspektivní systém, který se teprve rozvíjí a určitě bude obohacen o další nabídku třetích výrobců příslušenství. Ve spojení s vynikajícími objektivy nabízí kvalitu snímků, která uspokojí požadavky profesionální práce v těch oblastech focení, které nevyžadují nevyhnutelné použití středoformátu.
PS: jedna z nejdražších fotografií vůbec je opravdu minimalistická Rhein II - Andreas Gursky, (poslední aukční cena cca 4.338.000 USD). Tam bylo asi jedno, zda to vyfotil něčím za 2000 nebo 200.000,-.
N i c m é n ě fotí většinou muži a ti jsou jak známo hračičkové. Takže technika v tom hraje nemalou úlohu. Teď jsem si oživil vzpomínky na minulost a fotil jsem několik měsíců placenou práci Canonem FF. Důvody nebudu rozebírat. Z mého pohledu není zásadní rozdíl ve kvalitě výsledku, ale ve snadnosti nebo zábavnosti používání. S FF je to asi jednodušší, ale větší zábava je to s Fuji X. Co mně významně na FF chybělo je EVF s náhledem reálného snímku a spolehlivost ostření na clonách 1,2 a 1,4. Na Fuji mi zase chybí dynamický rozsah v kritických světelných podmínkách (v porovnání s FF).
Rozhodně si myslím, že Fuji X je perspektivní systém, který se teprve rozvíjí a určitě bude obohacen o další nabídku třetích výrobců příslušenství. Ve spojení s vynikajícími objektivy nabízí kvalitu snímků, která uspokojí požadavky profesionální práce v těch oblastech focení, které nevyžadují nevyhnutelné použití středoformátu.
PS: jedna z nejdražších fotografií vůbec je opravdu minimalistická Rhein II - Andreas Gursky, (poslední aukční cena cca 4.338.000 USD). Tam bylo asi jedno, zda to vyfotil něčím za 2000 nebo 200.000,-.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: FUJI DRBY
No já trochu čekal reakci "zase ten Fuji", proto jsem radil skočit přímo na fotky, kde by člověk ani nepoznal, čím to bylo focený...Side píše:Tady je vidět, jak Fuji /nejen Fuji/ těží z naivity.
Místo toho, aby fotografům jasně řekli, že fotku dělá světlo, nápad či originální rukopis a ne fotoaparát, který je spolu s objektivem až na posledním místě. Kupují si dobrá jména a dělají marketing ve stylu ,,bez Fuji to nejde,,.
Věřím, že ti, co stojí pevně na nohou, pochopí, že jde fotit čímkoliv , nicméně intuice je povede pomalu a jistě k Pentaxu, protože je stvořen fotografem pro fotografy )).
A zcela s tebou souhlasím, že fotku dělá světlo, nápad či originální rukopis a ne tolik fotoaparát (možná přeci jen do jisté míry sklo...).
Jen mě prosím tě řekni, kterým fotografem je ten pentax stvořen? To mě nějak uniklo
Jan67
Re: FUJI DRBY
Asi najlepšie to pred mnohými rikmi vyjadril riaditel pentaxu pre európu. Keď sa ho novinár pýtal,prečo sú pentax objektívy medzi fotografmi tak obĺúbené,keď v testoch nedopadajú zrovna najlepšie. Odpovedal,že je to preto,lebo sú robené pre fotografov a nie pre tabuĺky a nieje dôležité aké sú papierové parametre ale ako vypadá výsledná snimka.
Všetci vieme,že rada limited je na fotografií rozpoznateľná,ak teda fotograf vie využiť špecifiká daných skiel- 15,43,'77 sú proste jedinečné objektívy.
Olympus a aj iný výrobcovia idú hlavne po čo najlepšej ostrosti. Lenže tým sa kazí bokeh,a potom musia vymýšlať všelijaké fičúry na vylepšenie-ako napríklad u fuji 56/1,2.
U px sú všetky parametre zladené,naviac smc vrstvy sú dokonalé,takže výsledok je súhra tećhniky a fotografa.
Všetci vieme,že rada limited je na fotografií rozpoznateľná,ak teda fotograf vie využiť špecifiká daných skiel- 15,43,'77 sú proste jedinečné objektívy.
Olympus a aj iný výrobcovia idú hlavne po čo najlepšej ostrosti. Lenže tým sa kazí bokeh,a potom musia vymýšlať všelijaké fičúry na vylepšenie-ako napríklad u fuji 56/1,2.
U px sú všetky parametre zladené,naviac smc vrstvy sú dokonalé,takže výsledok je súhra tećhniky a fotografa.
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Re: FUJI DRBY
tuto predpokladám, že máš na mysli nejaké normálne FF (Sony, Toshiba), lebo s Canonom Fuji krok v pohode udrží...hilda4sea píše:Na Fuji mi zase chybí dynamický rozsah v kritických světelných podmínkách (v porovnání s FF).
Re: FUJI DRBY
Jan67...to byla trochu nadsázka, ale již nějaký rok mám Pentax K-m. Tam vůbec nemusím přemýšlet, kde co nastavit a hledat, přijde mi to jednoduchý jak Praktika. Až mi jednoho dne odejde, možná zůstanu jen u analogu, místo nové digi zrcadlovky bude lepší scaner, ještě nevím. Mne prostě baví improvizovat s technikou, kde iso max 400 a ruční zaostření man. objektivu vyžaduje soustředění. Nicméně ceny bazarových fuji jsou skvělé a třeba časem pořídím Pro1, na takové to nošení.
Měj se, Karel.
Měj se, Karel.
Pentax K-m, sigma 24-70 3,5-5,6 UC
Re: FUJI DRBY
Ltd 31,43 a 77 byly vytvořeny tehdy ještě pro film, kde se nevyskytovaly různé technické problémy s odrazy na zadních členech apod. Jsem sám zvědavý, jak si povedou s novým FF. Zcela jistě budou trpět různými neduhy, jako purple fringing, ale je dost možné, že si své kouzlo uchovají.Klingo píše: U px sú všetky parametre zladené,naviac smc vrstvy sú dokonalé,takže výsledok je súhra tećhniky a fotografa.
Jan67
Re: FUJI DRBY
bedo.:
Když já nejsem normální a proto zcela nenormálně mám na mysli Canon. Osobně totiž píšu jen o těch foťácích, které jsem měl nějakou dobu v užívání. Proto třeba nepíšu ani o Nikonu, i když jsem s ním udělal zakázku v rozsahu cca 250 snímků.
Fuji se snaží dělat věci co nejlépe. Tak se nehoní za maximálním DR, ale ten rozsah co má je natolik dobrý až vynikající, že jeho možnosti jemného podání tonality strčí do kapsy asi většinu konkurence. Někdy je ovšem třeba více celkového DR i za cenu ztrát v kvalitě tonality - proto upřesnění "...v kritických světelných podmínkách...."
klingo:
Ten výrok o objektivech Pentax přinesl pan Karbusický ze semináře pro redaktory fotočasopisů pořádaného Hoyou v emirátech. Bylo to v době uvedení K20, kdy se Pentaxu pod Hoyou moc nedařilo a po slibném nástupu s K10 se objevily nepříznivé recenze na nové objektivy nejen kvůli optickým vlastnostem, ale také pro potíže s SDM.
Výrok zněl zkráceně takto: .....objektivy Pentax nejsou konstruovány pro focení tabulek, ale pro focení objektů..... Mám doma několik ročníků Foto Life a pokud chceš mohu se pokusit reportáž ze semináře najít a ocitovat to přesně. Výrok měl sloužit v článcích o Pentaxu, jako marketingový argument proti výsledkům testů.
Naopak slogan ...od fotografů pro fotografy... je marketingový argument Fuji.
Když já nejsem normální a proto zcela nenormálně mám na mysli Canon. Osobně totiž píšu jen o těch foťácích, které jsem měl nějakou dobu v užívání. Proto třeba nepíšu ani o Nikonu, i když jsem s ním udělal zakázku v rozsahu cca 250 snímků.
Fuji se snaží dělat věci co nejlépe. Tak se nehoní za maximálním DR, ale ten rozsah co má je natolik dobrý až vynikající, že jeho možnosti jemného podání tonality strčí do kapsy asi většinu konkurence. Někdy je ovšem třeba více celkového DR i za cenu ztrát v kvalitě tonality - proto upřesnění "...v kritických světelných podmínkách...."
klingo:
Ten výrok o objektivech Pentax přinesl pan Karbusický ze semináře pro redaktory fotočasopisů pořádaného Hoyou v emirátech. Bylo to v době uvedení K20, kdy se Pentaxu pod Hoyou moc nedařilo a po slibném nástupu s K10 se objevily nepříznivé recenze na nové objektivy nejen kvůli optickým vlastnostem, ale také pro potíže s SDM.
Výrok zněl zkráceně takto: .....objektivy Pentax nejsou konstruovány pro focení tabulek, ale pro focení objektů..... Mám doma několik ročníků Foto Life a pokud chceš mohu se pokusit reportáž ze semináře najít a ocitovat to přesně. Výrok měl sloužit v článcích o Pentaxu, jako marketingový argument proti výsledkům testů.
Naopak slogan ...od fotografů pro fotografy... je marketingový argument Fuji.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: FUJI DRBY
Lenže ja som tento výrok čítal ešte v časopise Fotografia tesne po revolúcií,kde bol rozhovor s anglickým riaditeľom Pentax europe.O digitáloch vtedy nebolo ani vidu.Takže Karbusický iba parafrázoval.Fuji mi bola sympatická vždy,po Zenite som mal prvú zrkadlovku práve fuji s ich vlastným bajonetom.Mali dobre riešenú podporu kolíčkovej clony na m42 objektívoch cez redukciu.Lenže originál bajonetové objektívy sa kúpiť ani inak zohnať nedali,zato pentaxov bola na fotoburzách hromada.Veď sme aj vtedy pochodili celú republiku,pravidelné burzy bývali v Gottvaldove.Tak som vymenil za pentax a bol som nadmieru spokojný.V podstate aj teraz,kazí to jedine nepodarený autofokus.Všetko ostatné je top.
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér