Nejlip na tom je Nikon Z z hlediska bajonetu.. na nej pujde narvat pres redukci naprosto cokoliv vcetne uz dnes Sony E mount objektivu a proveditelne to bude i pro Canoni RF objektivy, takze takova Z7 je momentalne nejuniverzalnejsi fotak s nejvetsim mnozstvim nasaditelnych objektivu a se stabilizaci snimace. Otazkou je, jak se bude Nikonu darit ty tela vyvijet dal.. ergonomicky to je misty trochu gulas. Ale da se tusit, ze to odladi.
Kdyby na Z nebo Sony E nekdo udelal K bajonetovy AF adapter, tak odepise pentax.
A cenove samozrejme.. pokdu D750 stoji stejne jako KP, tak tezko bude KP lakat nejake masy novych zakazniku... a kdyz je akce, tak D750 stoji stejne jako K-70... a to uz je slusna facka. I presto, ze D750 je vybehovej model. Ony ty K70 a KP uz taky jsou na trhu nejakej patek. A zvlast K70 uz potrebuje nejakou nahradu.
Jsem zvedavy jak dlouho to bude Ricohu trvat v tomto pripade. Ale maji vyhodu v tom, ze do low-endu vetsinou staci posoupnout moduly uz pouzity driv. Takze bych cekal nejaky hybrid K70 s autofocusem z KP a asi uz bude nutnost posoupnout video.
Cenova politika K1 je na hlavu..
K1II + 15-30/2.8 + 24-70/2.8 + 70-210/4 stoji VIC, nez D850 + tamron 15-30/2.8 + tamron 24-70/2.8 + tamron 70-210/4 a to jeste maji ty Tamrony delsi zaruku a funkcni VC.
A stejne to cenove dopadne kdyz se 70-210/4 nahradi na jedne strane DFA*70-200/2.8 (ktery jeste pomalu ostri a na kratsi vzdalenost je spis 70-150/2.

versus Tamron 70-200/2.8 G2 s prstencovym motorem a vynikajicim obrazem...
Proste nic, co by bylo nejake terno.. driv to bylo jednoduchy. Pokud jsem mel na vyber EOS 40D nebo Nikon D80 nebo za min penez K20D se stabilizaci a modernim CMOSem, tak nebylo co resit. I kdyz prisla D90 a EOS 50D, porad mel Pentax svoje SR vyhody. Jeste i v dobe K5 to diky plovoucimu snimaci a zajimave cenove politice melo co nabidnout proti D7000 a EOS60/70D. Ale ted uz je to passe.
Vybaveni je drazsi, 3rd party podpora nulova a fotaky zaostale v AF, videu + k tomu neustale hrozici zmizeni z trhu. Proti tomu konkurence nahnala jak portfolio stabilizovanych objektivu, tak dnes uz nikon, sony i fuji maji masiny s plovoucim snimacem.
Fuji ma jeste jednu vyhodu - jejich X objektivy jsou vsechno nove konstrukce, ktere uz pocitaji s hi-res snimacem 20mpix+ zatimco hromada pentax DA objektivu vznikla v dobach, kdy se prodavaly 10mpix K10D nebo 14.5mpix K20D... Od te doby na crop pribyly jen 18-135, 55-300PLM, 16-85, 20-40 a 11-18/2.8.
A druha vec.. u Fuji je pekne videt snaha mit v portfoliu vzdycky dva zastupce. Jeden objektiv levnejsi a druhy hi-end pro narocnejsi. Takze 23/2 a 23/1.4 nebo XC 35/2 (5k) a 35/1.4 atd. Jeste casem dodelaji vic teleobjektivu a maji vymalovano. Drzi to odstup jen diky pomerne vysokym cenam. I kdyz zrovna ten posledni 35/2 je docela levny.
No a ten jejich stredoformat je taky velky kladivo na Pentax645 - behem nekolika let nahrnuli kopec uplne novych modernich objektivu chystanych pro 100mpix+, zatimco na Pentax 645 vylezla posledni novinka pred peti roky a vetsina objektivu je z filmove doby. A s jejich dostupnosti taky zadna slava. Zatimco GFX100 maji v kazdem Megapixelu, tak 645Z je jednorozec. A maji plovouci snimac, coz 645Z nema..
Takze jestli z Ricohu nevyplodi aspon nejaky remake 645zII se SR a lepsim AF, muzou to pomalu na poli MF zabalit.