Pentax - drby a dalsi
Moderátor: Moderátoři
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
Díky kluci... .
Pro Chalejkuma ještě doplním (aby se teda dozvěděl něco nového když po tom prahne...).
Nesmíš se na problematiku koukat tak omezeným pohledem. Fokální délka je fyzikální vlastnost. Kromě 135 (APS-C a FF 36*24 zrcadlovky) tady jsou ještě desítky dalších systémů a na všech se používá standardní značení objektivů. Mnohé z nich vznikly dlouho před 135. Jiné značení by znamenalo obrovský zmatek.
Kromě toho... fokální délka není jen nějaké číslo, které určuje "velikost vyfocené scény". Realita je taková, že pokud budeš mít 135 FF se sklem 35 mm a APS-C s 50mm sklem a totožnou F, tak stejně nebude výsledkem totožná fotka. Každá bude mít taly úplně jiný bokeh, jinak velkou HO a jiný bude i projev skel, protože jejich optická soustava bude z principu rozdílná.
Prostě to není jen o nějakém přepočtu... fokální délka je jedna a je to nenahraditelný údaj.
Pro Chalejkuma ještě doplním (aby se teda dozvěděl něco nového když po tom prahne...).
Nesmíš se na problematiku koukat tak omezeným pohledem. Fokální délka je fyzikální vlastnost. Kromě 135 (APS-C a FF 36*24 zrcadlovky) tady jsou ještě desítky dalších systémů a na všech se používá standardní značení objektivů. Mnohé z nich vznikly dlouho před 135. Jiné značení by znamenalo obrovský zmatek.
Kromě toho... fokální délka není jen nějaké číslo, které určuje "velikost vyfocené scény". Realita je taková, že pokud budeš mít 135 FF se sklem 35 mm a APS-C s 50mm sklem a totožnou F, tak stejně nebude výsledkem totožná fotka. Každá bude mít taly úplně jiný bokeh, jinak velkou HO a jiný bude i projev skel, protože jejich optická soustava bude z principu rozdílná.
Prostě to není jen o nějakém přepočtu... fokální délka je jedna a je to nenahraditelný údaj.
-
- Významný člen
- Příspěvky: 501
- Registrován: 28 lis 2011, 20:39
- Bydliště: Nitrianské Pravno SK
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
[quote="miky_lbc"]
Realita je taková, že pokud budeš mít 135 FF se sklem 35 mm a APS-C s 50mm sklem a totožnou F, tak stejně nebude výsledkem totožná fotka.Máš pravdu na FF+35 bude 35 APS-C+50bude 75.
Realita je taková, že pokud budeš mít 135 FF se sklem 35 mm a APS-C s 50mm sklem a totožnou F, tak stejně nebude výsledkem totožná fotka.Máš pravdu na FF+35 bude 35 APS-C+50bude 75.
Pentax K10
Nikon D610
Nikon D610
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
Jasně... mělo to být obráceně .
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
To je sice pravda, ale je to v rozporu s mou leností ty zalohy každých pár let kontrolovat a to, že tu životnost udává výrobce, ještě neznamená, že jí bude dosaženo.miky_lbc píše:Osobně mi přijde fotit na film z důvodu zálohy trochu paranoidní . Zvlášť v dnešní době...
Existují speciální záložní média, u kterých výrobce udává životnost až 1000 let. Mombinací 2 metod zálohy + kontroly jednou za pár let, se člověk dostane na celkem spolehlivou ochranu .
Navíc jak psal iMD, některé skla na filmu "vidí víc".
Každopádně rodinu a pro mě důležité věci budu mít focenou "pod obojí"
těla:K10D+BG2,MZ-3
skla:20/2.8,24/2,35/2,A50/1.7,77/1.8,A135/2.8
zoom skla:Σ15-30/3.5-4.5,DA18-55, Σ24-70/2.8,F100-300/4.5-5.6
skla:20/2.8,24/2,35/2,A50/1.7,77/1.8,A135/2.8
zoom skla:Σ15-30/3.5-4.5,DA18-55, Σ24-70/2.8,F100-300/4.5-5.6
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1260
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
vzpomínám si na počátky CD, kdy výrobci tehdy taky tvrdili, že CD je nezničitelné
"Mít příležitost, mít dar vidění a umět zachytit..."
http://www.flickr.com/photos/106356772@N02/
http://www.MartinVozka.zonerama.com
https://picasaweb.google.com/1174281399 ... 136/JenTak
http://www.flickr.com/photos/106356772@N02/
http://www.MartinVozka.zonerama.com
https://picasaweb.google.com/1174281399 ... 136/JenTak
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
To je trochu urbanlegend,stejně jako o dostatku 640 kB paměti pro všechny. Originál lisované CD je opakovaný používáním nezničitelné a trvanlivost je rovněž velká. Ve srovnání s LP tedy byly neznicitelné. O šmirgl papíru nebo kladivu snad nikdo neuvažoval. Ale to jen tak OT.
"Padám, padám, tento boj jsem prohrála, odcházím čestně. Miluji tuto zem, miluji tento lid, budujte mu blahobyt. Odcházím bez nenávisti k vám" M.H.
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
...nechtel jsem vyvolavat flameware i kdyz to vypada jinak ...utnu zbytecne komentare a napisu na radu jana67 par faktu jelikoz pochopeni se zaklada na stejnych znalosti...
...ja se ptal na objektiv s focalni delkou 70mm jeden FA a druhy DA nasazeny na APSC, jestli dostanu rovnaky uhel zaberu - prakticky jsem zkousel na px 17-70 a sigma 70-200 /poprosim zadne jiny vyrobce jine urceni atd. jedna se vazne jenom o srovnani focalni delky a uhlu zaberu/ a vysledek mi vysel rozdilny...
...kdyz nekomu radim ohledne objektivu tak mu opakuji tu otrepanou frazi ze na 35mm kamere /FullFormat/ zobrazuje objektiv o focalni delce 50mm uhel 46° coz odpovida prirozenemu uhlu zaberu lidskeho oka a ze pri apsc kamere si ma jednoduse focalni delku vynasobit 1,5 /a ze jsem to opakoval za tech slabych 11let dost/...
...vychazejic z toho pravidla a takych tech odvodenin "tak potom 14mm je 114°" jsem vybiral a pomahal vybirat objektivy tak aby objektiv svym focalnim rozsahem odpovidal pozadavke na pokryti uhlu zaberu zadavatele...
...nepru se o to ze focalni delka je nemenna velicina a vychazi z konstrukce objektivu /co je fokalni vzdalenost jsem postnul driv/...i kdyz v dobe "zoomu" monofokalu focusu rozdilu v konstrukci u FA a DA skel jak puzitim optiky tak i medziclanku to co je napsane na objektivu asi neodpovida puvodnimu znaceni focalni delky a tudiz tento udaj na objektivu je k prdu ...
...jsem narocny a rad bych vedel jak se veci maji protoze kdyz nekomu neco vysvetluji opiram se nejenom o vedomosti teoreticke ale i prakticke...tudiz bych nerad tvrdil "kup to sklo" bude dostatecne siroke a ono bac uhel zaberu bude uzsi nebo sirsi nez by se z focalni delky dalo odvodit!...
...jelikoz jsem dostal rozdilny uhel zaberu u "zoomu" rad bych to jeste vyzkousel s pevnou 50tkou DA vs FA na APSC kamere jestli bude stejny uhel zaberu ale zel DA verzi nemam k dispozici...
...za druhe od pocatku tvrdim ze srovnavat FA skla s DA sklama je jako srovnavat jabka s hruskama...coz jsi mi ty komentoval ze urcite ne a ted napises "protože jejich optická soustava bude z principu rozdílná"...
...za treti opet se rozsirujes problematiku na jine systemy...stale se bavime o FA a DA sklech teda o 35mm kamere a z ni vychadzejici APSC...ne o tom jak to je na 645 atd...
...jmenoval bych i dale ale kdyz vezmu ten cas co jsem tu promrhal nemam zapotrebi...rady si od tebe prectu tve znalosti...a rad se dozvim neco noveho i kdyz to znamena ze jsem se v necem pletl ...
...jinak stale jsem za to aby znaceni na objektivech bylo v te jednotce ktera mne zajima...mm jsou pro ing ...
AFY
PS pokud ma nekdo nejake odkazy informace na mereni focalni delky v monofokalech s navaznosti na uhel zaberu, znaceni objektivu a skutecnost budu rad kdyz napise nebo posle pm ...
...ja se ptal na objektiv s focalni delkou 70mm jeden FA a druhy DA nasazeny na APSC, jestli dostanu rovnaky uhel zaberu - prakticky jsem zkousel na px 17-70 a sigma 70-200 /poprosim zadne jiny vyrobce jine urceni atd. jedna se vazne jenom o srovnani focalni delky a uhlu zaberu/ a vysledek mi vysel rozdilny...
...kdyz nekomu radim ohledne objektivu tak mu opakuji tu otrepanou frazi ze na 35mm kamere /FullFormat/ zobrazuje objektiv o focalni delce 50mm uhel 46° coz odpovida prirozenemu uhlu zaberu lidskeho oka a ze pri apsc kamere si ma jednoduse focalni delku vynasobit 1,5 /a ze jsem to opakoval za tech slabych 11let dost/...
...vychazejic z toho pravidla a takych tech odvodenin "tak potom 14mm je 114°" jsem vybiral a pomahal vybirat objektivy tak aby objektiv svym focalnim rozsahem odpovidal pozadavke na pokryti uhlu zaberu zadavatele...
...nepru se o to ze focalni delka je nemenna velicina a vychazi z konstrukce objektivu /co je fokalni vzdalenost jsem postnul driv/...i kdyz v dobe "zoomu" monofokalu focusu rozdilu v konstrukci u FA a DA skel jak puzitim optiky tak i medziclanku to co je napsane na objektivu asi neodpovida puvodnimu znaceni focalni delky a tudiz tento udaj na objektivu je k prdu ...
...jsem narocny a rad bych vedel jak se veci maji protoze kdyz nekomu neco vysvetluji opiram se nejenom o vedomosti teoreticke ale i prakticke...tudiz bych nerad tvrdil "kup to sklo" bude dostatecne siroke a ono bac uhel zaberu bude uzsi nebo sirsi nez by se z focalni delky dalo odvodit!...
...jelikoz jsem dostal rozdilny uhel zaberu u "zoomu" rad bych to jeste vyzkousel s pevnou 50tkou DA vs FA na APSC kamere jestli bude stejny uhel zaberu ale zel DA verzi nemam k dispozici...
...podle teorie uhel zaberu 300mm objektivu na FF kamere se rovna uhlu zaberu 200mm objektivu na APSC kamere...nemam odzkousene...vid http://www.dpreview.com/glossary/optica ... multiplier...Nesmíš se na problematiku koukat tak omezeným pohledem. Fokální délka je fyzikální vlastnost. Kromě 135 (APS-C a FF 36*24 zrcadlovky) tady jsou ještě desítky dalších systémů a na všech se používá standardní značení objektivů. Mnohé z nich vznikly dlouho před 135. Jiné značení by znamenalo obrovský zmatek.
Kromě toho... fokální délka není jen nějaké číslo, které určuje "velikost vyfocené scény". Realita je taková, že pokud budeš mít 135 FF se sklem 35 mm a APS-C s 50mm sklem a totožnou F, tak stejně nebude výsledkem totožná fotka. Každá bude mít taly úplně jiný bokeh, jinak velkou HO a jiný bude i projev skel, protože jejich optická soustava bude z principu rozdílná.
Prostě to není jen o nějakém přepočtu... fokální délka je jedna a je to nenahraditelný údaj.
...za druhe od pocatku tvrdim ze srovnavat FA skla s DA sklama je jako srovnavat jabka s hruskama...coz jsi mi ty komentoval ze urcite ne a ted napises "protože jejich optická soustava bude z principu rozdílná"...
...za treti opet se rozsirujes problematiku na jine systemy...stale se bavime o FA a DA sklech teda o 35mm kamere a z ni vychadzejici APSC...ne o tom jak to je na 645 atd...
...jmenoval bych i dale ale kdyz vezmu ten cas co jsem tu promrhal nemam zapotrebi...rady si od tebe prectu tve znalosti...a rad se dozvim neco noveho i kdyz to znamena ze jsem se v necem pletl ...
...jinak stale jsem za to aby znaceni na objektivech bylo v te jednotce ktera mne zajima...mm jsou pro ing ...
AFY
PS pokud ma nekdo nejake odkazy informace na mereni focalni delky v monofokalech s navaznosti na uhel zaberu, znaceni objektivu a skutecnost budu rad kdyz napise nebo posle pm ...
fotim tudiz jsem...a fotim pro radost ted te radosti moc nemam :/
PX K-3, PX 100 FA MC, Sigma 70-200 II
Fuji X-M1, XF 35 f1,4...
PX K-3, PX 100 FA MC, Sigma 70-200 II
Fuji X-M1, XF 35 f1,4...
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
chalejkum: Blbě se čte, co píšeš. Nejsi schopný používat alespoň tečky a čárky=nemíním se prokousávat těma zmatkama. Ale jsi trdlo. Výrobci, zejména Sigma/tamron, rádi kecají o ohniskové vzdálenosti. Takže Sigma 17-70 může v praxi spíše být 17,5-67mm. Za další, ohnisková vzdálenost se určuje při ostření na nekonečno. Takže ohnisková vzdálenost je dostatečně určující parametr, narozdíl od těch nesmyslů, co zřejmě navrhuješ-ale to nevím, nepochopil jsem, co jsi chtěl říci a nejsem sám.
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
jedna mala poznamka k "buducemu" moznemu FF...vcera som fotil portrety s K5IIs a FA77/1.8, 11 AF bodov je rozlozenych tak na hrane, pri kompozicii s ostrenim na oci to nie je vzdy uplne ideal bez dodatoceho orezu....
a teraz FF bude mat pokrytie HORSIE, viac na stred, nikon aj canon to ukazal v poslednych modeloch FF. cize bodaj by Pentax urobil lepsie pokrytie (v co moc nedufam) ako konkurencia.
a teraz FF bude mat pokrytie HORSIE, viac na stred, nikon aj canon to ukazal v poslednych modeloch FF. cize bodaj by Pentax urobil lepsie pokrytie (v co moc nedufam) ako konkurencia.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
lennyl: A co užití zaostření středovým bodem se změnou kompozice? Mně to přijde občas rychlejší a pohotovější než volba ostřícího bodu.
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
Přesně tak... když se bavit o CD, tak o kvalitně lisovanejch CD na kvalitních médiích. Nevim jak vám, ale moje první CD je z roku 1991 a stále bez problémů funguje.
A pálené CD na profi záložní média z roku 1997 mi taky stále fungují. I po dvaceti letech jsou bezproblémově funkční a zároveň je to stále i relativně moderní médium, který přečte téměř každý počítač. A hádám, že ještě minimálně dalších 20 let budou mechaniky čtoucí CD masovou a běžnou záležitostí.
Je jasné, že CD za pár Kč nejsou určené pro dlouhodobé zálohy...
A pálené CD na profi záložní média z roku 1997 mi taky stále fungují. I po dvaceti letech jsou bezproblémově funkční a zároveň je to stále i relativně moderní médium, který přečte téměř každý počítač. A hádám, že ještě minimálně dalších 20 let budou mechaniky čtoucí CD masovou a běžnou záležitostí.
Je jasné, že CD za pár Kč nejsou určené pro dlouhodobé zálohy...
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
zirecek: výsledek takového užití je ostré za očima, ne oči.
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
presne tak. ja potrebujem (ked sa jedna o kvalitny zivy portet) AF na vybrany bod a seriove snimanie na zachytenie vyrazu. keby som fotil na manualne ostrenie alebo cez liveview, tak to mam iny typ fotky (co samozrejme tiez tak fotim)
- Přílohy
-
- IMGP0609.jpg (157.78 KiB) Zobrazeno 2040 x
-
- IMGP0638.jpg (121.74 KiB) Zobrazeno 2040 x
-
- IMGP0668.jpg (123.45 KiB) Zobrazeno 2040 x
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
to ggrand + lennyl:
Spíše bych souhlasil se "zirecek", protože buďto fotím živý portrét v sérii a pak musím více zaclonit, protože model se nepochybně bude během pohybu posouvat i směrem k objektivu a tohle Pentax, a nejen on, nedoostří.
Pokud to bude "umění", tak mohu jít na otevřenou clonu a měl bych ostřit manuálně, abych měl ostré jen to co opravdu potřebuji (oči, bradavku, ...v klínu atd.). Proto jsou pro Canon a Nikon ke koupi speciální matnice pro manuální ostření. Tady je zase důvod proč je výhodnější tělo FF s velkým hledáčkem a malou hloubkou ostrosti.
Naproti tomu např. fashion se fotí na hranici difrakce, nebo-li clona 10-16 podle toho, zda je to APS-C nebo FF. Modelka se totiž dost hýbe a hloubka ostrosti musí pokrýt celý prostor jejího pohybu.
Spíše bych souhlasil se "zirecek", protože buďto fotím živý portrét v sérii a pak musím více zaclonit, protože model se nepochybně bude během pohybu posouvat i směrem k objektivu a tohle Pentax, a nejen on, nedoostří.
Pokud to bude "umění", tak mohu jít na otevřenou clonu a měl bych ostřit manuálně, abych měl ostré jen to co opravdu potřebuji (oči, bradavku, ...v klínu atd.). Proto jsou pro Canon a Nikon ke koupi speciální matnice pro manuální ostření. Tady je zase důvod proč je výhodnější tělo FF s velkým hledáčkem a malou hloubkou ostrosti.
Naproti tomu např. fashion se fotí na hranici difrakce, nebo-li clona 10-16 podle toho, zda je to APS-C nebo FF. Modelka se totiž dost hýbe a hloubka ostrosti musí pokrýt celý prostor jejího pohybu.
Naposledy upravil(a) hilda4sea dne 29 kvě 2013, 22:23, celkem upraveno 1 x.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Full frame Pentax - drby a dalsi
hilda: Nesmysl. Když ostřím ručně, tak můžu mít foťák na stativu, ale model na stativu není. Takže si můžu ostřit jak chci, ale často se prostě člověk hne(při 85/1,4 na FF jde vidět jakýkoliv posuv). Ostření přes hledáček je taky celkem blbost, protože prostě není nikdy dost velký, abych viděl to, co třeba při Liveview. Stejně jsou matnice udělané jen pro přesné ostření uprostřed, takže zase pro tuto aplikaci nepoužitelné.
Prostě nej je mít např. oko na AF bodu, líp to rukou nezvládnu, vyzkoušeno.
Prostě nej je mít např. oko na AF bodu, líp to rukou nezvládnu, vyzkoušeno.