SMC-FA 28/2.8 AL
Moderátor: Moderátoři
-
- V.I.P.
- Příspěvky: 553
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Nechanice
- Kontaktovat uživatele:
SMC-FA 28/2.8 AL
Máte s ním někdo zkušenost na digitálu? Jakou? Nejlépe porovnání s SMC-A 50/1.7 nebo SMC-DA 18-55/3.5-5.6 které mám a trochu znám.
Koncem týdne by mi měl dorazit, tak doufám, že nebudu zklamaný.
Koncem týdne by mi měl dorazit, tak doufám, že nebudu zklamaný.
-
- Hlavní Admin
- Příspěvky: 1371
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Vkramar tak sem pošli nějakej ten obrázek. Ono je tohle dost specifické sklo a 28mm je dost nepraktické ohnisko, proto to tu asi nikdo neměl, kdo by ti poradil. Já sám sem zvědav jak to fotí.
Sony A7 III, Tamron 17-28mm F2,8, Tamron 28-75mm F2,8 III, Samyang 35mm F2,8, Voigtlander 10mm F5,6 Heliar ASPH, Voigtlander 15mm F4.5 III, Sony 90mm Macro F2,8, Sigma 14mm F1,8 Art
-
- V.I.P.
- Příspěvky: 553
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Nechanice
- Kontaktovat uživatele:
Nepraktické ohnisko? Jak pro koho.
Pravda, kombinace SMC-DA 21/3.2 AL Limited a SMC-DA 77/2.4 Limited by se mi líbila víc , ale ty by mě zaručeně nestály 3600 .
Jeden "cvak" už je v galerii. Mám teď 2 týdny dovču, tak se mi snad podaří nafotit něco víc.
Zatím se mi zdá, že je bez problémů použitelnej i na plnou díru, čímž vykompenzuje handicap světelnosti jenom f/2.8... To je zatím asi nejpříjemnější zjištění, protože z kresby na plnou díru jsem měl trochu strach.
Třeba SMC-A 50/1.7 mi na plnou díru příjde trochu měkčí, s celkem výrazným zlepšením při f/2.8, a ta pravá ostrost přichází až při f/4-5.6, tj. + 2-3 clony, což by tady znamenalo f/5.6-8, což už je trochu moc jak s ohledem na světelný podmínky, tak i na hloubku ostrosti.
Pravda, kombinace SMC-DA 21/3.2 AL Limited a SMC-DA 77/2.4 Limited by se mi líbila víc , ale ty by mě zaručeně nestály 3600 .
Jeden "cvak" už je v galerii. Mám teď 2 týdny dovču, tak se mi snad podaří nafotit něco víc.
Zatím se mi zdá, že je bez problémů použitelnej i na plnou díru, čímž vykompenzuje handicap světelnosti jenom f/2.8... To je zatím asi nejpříjemnější zjištění, protože z kresby na plnou díru jsem měl trochu strach.
Třeba SMC-A 50/1.7 mi na plnou díru příjde trochu měkčí, s celkem výrazným zlepšením při f/2.8, a ta pravá ostrost přichází až při f/4-5.6, tj. + 2-3 clony, což by tady znamenalo f/5.6-8, což už je trochu moc jak s ohledem na světelný podmínky, tak i na hloubku ostrosti.
-
- Hlavní Admin
- Příspěvky: 1371
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
No ono to malinko nepraktické je . Pokud si chceš většinu ohnisek pokrýt pevnými skly tak je to něco jiného. Tyhle ohniska nejsou ani takové ani makové v interieru jsou dlouhá a na detail zas široká. Existoval prográmek bohužel už jsem ho smazal a nepamatuju se jak se jmenoval, ale ten z exifů dokázal vytáhnout jakákoliv data a to hromadně. Takováta základní, clonu čas, ohnisko. zjistil jsem u sebe, že kolem 30 mm (po přepočtu 45) skoro vůbec nefotím. Já vím, že to nemusí platit u každého.
Tohle sklo bylo dělané na kinofilm proto asi zvolili 28mm ono je to potom široké. Po přepočtu už tak zajímavé není. Ale jak řikám to je můj názor nemusí to vůbec sedět.
Co si hodlám objednat a snad mi to dorazí z usa je tohle -
http://www.amazon.com/Pentax-SMCP-FA-50 ... 509&sr=8-3
Mám na to sklo zálusk jako na portrétní sklo.
Cena je uplně luxusní
Jinak s těhle ohnisek jsem měl tu čest a držel sigmu 30mm ex 2,8 a má nádhernou kresbu. Byla teda na Olympus a díky faktoru 2x měla dohromady 60mm.
Jinak mám M 50 1,4 a i tady je to na plnou díru bída. Je to měkké, ale softwarově se to dá malinko vylepšit. Jak píšeš u 1,7 je to stejné 2,8 už je dobré a 5,6-8 je perfektní.
Ještě se vrátím k té 28mm ono to může být v mnoha věcech výhoda. Totiž je fakt, že fotograf by se měl naučit fotit s pevnými skly ono ho to totiž potom nutí nad kompozicí přemýšlet. Což je pro výslednou fotografii lepší.
No budu muset končit jedu s kamarádama pryč
Přeju ti hezkou dovolenou a ať ti přeje počasí
Tohle sklo bylo dělané na kinofilm proto asi zvolili 28mm ono je to potom široké. Po přepočtu už tak zajímavé není. Ale jak řikám to je můj názor nemusí to vůbec sedět.
Co si hodlám objednat a snad mi to dorazí z usa je tohle -
http://www.amazon.com/Pentax-SMCP-FA-50 ... 509&sr=8-3
Mám na to sklo zálusk jako na portrétní sklo.
Cena je uplně luxusní
Jinak s těhle ohnisek jsem měl tu čest a držel sigmu 30mm ex 2,8 a má nádhernou kresbu. Byla teda na Olympus a díky faktoru 2x měla dohromady 60mm.
Jinak mám M 50 1,4 a i tady je to na plnou díru bída. Je to měkké, ale softwarově se to dá malinko vylepšit. Jak píšeš u 1,7 je to stejné 2,8 už je dobré a 5,6-8 je perfektní.
Ještě se vrátím k té 28mm ono to může být v mnoha věcech výhoda. Totiž je fakt, že fotograf by se měl naučit fotit s pevnými skly ono ho to totiž potom nutí nad kompozicí přemýšlet. Což je pro výslednou fotografii lepší.
No budu muset končit jedu s kamarádama pryč
Přeju ti hezkou dovolenou a ať ti přeje počasí
Sony A7 III, Tamron 17-28mm F2,8, Tamron 28-75mm F2,8 III, Samyang 35mm F2,8, Voigtlander 10mm F5,6 Heliar ASPH, Voigtlander 15mm F4.5 III, Sony 90mm Macro F2,8, Sigma 14mm F1,8 Art
-
- V.I.P.
- Příspěvky: 553
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Nechanice
- Kontaktovat uživatele:
Co se mi na pevných objektivech líbí vůbec není nějaká honba za kvalitou, ale právě to, že mě "omezují" a nutí víc přemýšlet.
A 28 mm je fajn už jen proto, že jsem zkrátka odkojenej kinofilmovou Praktikou s 50mm Pentaconem. I v době, kdy jsme s tátou měli oba kinofilmové Minolty (já Dynaxe 505si Super, táta Dynaxe 5), tak jsem si od něj věčně půjčoval excelentní Minoltí AF 50/1.7. Vlastně jsem ho používal víc než on.
Jo, Sigma 30/1.4 EX DC je určitě super sklíčko, ale prachy si bohužel netisknu .
Postupem času jsem zjistil, že když jeden objektiv, tak 35EQ 40-50 mm, když víc, tak 2 ks: 28-35 mm a 80-135 mm (oboje samozřejmě 35EQ a v pevném provedení).
Zatím jsem se u Pentaxe propracoval k:
FA 28/2.8 - "na všechno"
A 50/1.7 - "portrét" (jasně, FA 50/1.4 to není, ale...)
DA 18-55/3.5-5.6 - "na rodinné výlety"
Někdy bych si strašně rád vyzkoušel SMC-DA 10-17/3.5-4.5 Fish-Eye. Třeba by mě nadchnul, třeba by se mi rychle znechutil. Těžko říct předem. Ale vyzkoušel bych si ho fakt rád.
A 28 mm je fajn už jen proto, že jsem zkrátka odkojenej kinofilmovou Praktikou s 50mm Pentaconem. I v době, kdy jsme s tátou měli oba kinofilmové Minolty (já Dynaxe 505si Super, táta Dynaxe 5), tak jsem si od něj věčně půjčoval excelentní Minoltí AF 50/1.7. Vlastně jsem ho používal víc než on.
Jo, Sigma 30/1.4 EX DC je určitě super sklíčko, ale prachy si bohužel netisknu .
Postupem času jsem zjistil, že když jeden objektiv, tak 35EQ 40-50 mm, když víc, tak 2 ks: 28-35 mm a 80-135 mm (oboje samozřejmě 35EQ a v pevném provedení).
Zatím jsem se u Pentaxe propracoval k:
FA 28/2.8 - "na všechno"
A 50/1.7 - "portrét" (jasně, FA 50/1.4 to není, ale...)
DA 18-55/3.5-5.6 - "na rodinné výlety"
Někdy bych si strašně rád vyzkoušel SMC-DA 10-17/3.5-4.5 Fish-Eye. Třeba by mě nadchnul, třeba by se mi rychle znechutil. Těžko říct předem. Ale vyzkoušel bych si ho fakt rád.
nevali se doma nekomu tento objektiv za rozumnou cenu? Vzal bych mozna i Ackovou verzi
http://cunesk8.rajce.idnes.cz, http://vimeo.com/user6166468
Pentax IstDS + K-5, Pentax 18-55, Pentax DA 50-200, Sigma 8mm/4 , Pentax M28/2,8, Pentax A50/1,7, Pentax M 135/3,5 , Cosina100/3,5 , Sigma Ef 500Ds super,Velbon Voxi L+Giottos MH1302-652
Pentax IstDS + K-5, Pentax 18-55, Pentax DA 50-200, Sigma 8mm/4 , Pentax M28/2,8, Pentax A50/1,7, Pentax M 135/3,5 , Cosina100/3,5 , Sigma Ef 500Ds super,Velbon Voxi L+Giottos MH1302-652
kua! do brna to mam daleko! Tu ackovou verzi bych do 2000kč bral.
http://cunesk8.rajce.idnes.cz, http://vimeo.com/user6166468
Pentax IstDS + K-5, Pentax 18-55, Pentax DA 50-200, Sigma 8mm/4 , Pentax M28/2,8, Pentax A50/1,7, Pentax M 135/3,5 , Cosina100/3,5 , Sigma Ef 500Ds super,Velbon Voxi L+Giottos MH1302-652
Pentax IstDS + K-5, Pentax 18-55, Pentax DA 50-200, Sigma 8mm/4 , Pentax M28/2,8, Pentax A50/1,7, Pentax M 135/3,5 , Cosina100/3,5 , Sigma Ef 500Ds super,Velbon Voxi L+Giottos MH1302-652
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 488
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Moravská florida
Njn. Ja tam dneska byl a skoro me ho bylo lito, jak tam na nej sedal prach. Myslim, ale ze byl spis za tech 2900, ale jisty si tim nejsu. Je to vsechno komisni prodej, takze mozna po domluve s majitelem by sli s cenou niz. Kdyztak je kontakt na www.afoto.cz
Mně se doma neválí, ale někomu se válí na Paladixucunesk8 píše:nevali se doma nekomu tento objektiv za rozumnou cenu? Vzal bych mozna i Ackovou verzi
http://www.paladix.cz/bazar/index.php?adid=86357
-
- Pokročilý uživatel
- Příspěvky: 187
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: podkrkonoší
- Kontaktovat uživatele:
to je SOFT verze FA 28/2.8meteor píše:Mně se doma neválí, ale někomu se válí na Paladixu
http://www.paladix.cz/bazar/index.php?adid=86357
A 28/2.8 je jiné sklo než FA 28/2.8 AL, určitě horší, jedno z mála nepovedených pevných skel Taková A 28/2 by nemusela být vůbec špatná, ovšem cena bude zase trochu někde jinde, že.
Jj, pravda. Omluva plus popel na hlavuJan Hrubý píše:to je SOFT verze FA 28/2.8
A 28/2.8 je jiné sklo než FA 28/2.8 AL, určitě horší, jedno z mála nepovedených pevných skel Taková A 28/2 by nemusela být vůbec špatná, ovšem cena bude zase trochu někde jinde, že.
A ona zmíněná A 28/2 se na Paladixu taky válí - skoro za 5k
http://www.paladix.cz/bazar/index.php?adid=90381
no tu ackovou 28/2 bych chtel, ale na to nejsou penize. Jinak po projiti pentaxforums.com jsem zjistil, ze nejlepsi jsou M rady resp. 28/3,5 a 28/,2,8 II. Ted ta druha verze te 28 byla na paladixu, zak doufam, ze mi dorazi.
http://cunesk8.rajce.idnes.cz, http://vimeo.com/user6166468
Pentax IstDS + K-5, Pentax 18-55, Pentax DA 50-200, Sigma 8mm/4 , Pentax M28/2,8, Pentax A50/1,7, Pentax M 135/3,5 , Cosina100/3,5 , Sigma Ef 500Ds super,Velbon Voxi L+Giottos MH1302-652
Pentax IstDS + K-5, Pentax 18-55, Pentax DA 50-200, Sigma 8mm/4 , Pentax M28/2,8, Pentax A50/1,7, Pentax M 135/3,5 , Cosina100/3,5 , Sigma Ef 500Ds super,Velbon Voxi L+Giottos MH1302-652