Pentax - Highlight Correction
Moderátor: Moderátoři
Pentax - Highlight Correction
dnes vykuklo slnko, tak ma zaujimalo ako naozaj funguje ta korekcia Highlights na K-1, no zabite ma za dalsi test
Pentax K-1 + FA31/1,8, fotene na bracketing -2EV, 0EV, +2EV z ruky, nacitane DNG do Adobe LR CC2015 a
serie na Highlights ON ISO-200, Highlights OFF ISO-100, Highlights OFF ISO-200
pozrieme sa na Highlights ON ISO-200 a Highlights OFF ISO-200, fotka exponovana natvrdo na +2EV (cize podla histogramu na hrane prepalu/jemne za nim)
http://www.imagehosting.cz/images/untitlsks.jpg
vyzera to trosku lepsie (ale nic dramaticke) pre Highl. ON
(1/160s vs 1/125s by som asi neriesil, pri zmene parametrov na fotaku som sa kusok pohol a expozimeter si nameral iny cas asi podla vacsej plochy svetlych oblakov)
ok, urobme "zachranu" fotky a v pocitaci dam korekciu na -2EV
http://www.imagehosting.cz/images/untitlses.jpg
tak fotka s Highlights OFF je pekny grc
no ale krajinkar moze argumentovat, ved daj ISO-100 !, dobre, dal som ho
Highlights OFF ISO-100, Highlights OFF ISO-200, fotka exponovana natvrdo na +2EV
http://www.imagehosting.cz/images/untitluiu.jpg
tak uz je to teda mensi grc (opat v pocitaci urobena korekcia na -2EV)
a krajinkar zacne pišťať, ale ja fotim na ISO-100 zo stativu a vytahujem tiene ako besný, dobre, vyskusame
Highlights ON ISO-200, Highlights OFF ISO-100, OFF ISO-200
http://www.imagehosting.cz/images/untitlpzp.jpg
v Adobe LR CC2015 stiahnute Highlights na -100% a vytiahnute EV za gule na +5V
znicenie fotky šumom pri ťahaní EV za gule na +5EV nie je dramatické pri žiadnom nastavení Highlights (ISO-100 je o pič*ný chlp cistejsie v tienoch)
zaver: akosi mam teraz nutkanie fotit krajinu s Pentax K-1 zo stativu na natvrdo nastavenych ISO-200 a Highlights ON a s korekciou +1EV az +2EV na hranu prepalu (kde si v pocitaci luxusne stiahnem svetla v pripade potreby) a tych "trapnych" +2EV z tych tienov uz potaham aj bez sumu..
a ziadne ISO-100 !, co poviete?
PS: Pentax to teda musi robit dako aj na urovni hardware, zatial co Nikon nie, kedze na D750 som maval prave aj tie svetle flaky, aj ked som sa snazil ako som chcel to upravovat v pocitaci, ci?
Pentax K-1 + FA31/1,8, fotene na bracketing -2EV, 0EV, +2EV z ruky, nacitane DNG do Adobe LR CC2015 a
serie na Highlights ON ISO-200, Highlights OFF ISO-100, Highlights OFF ISO-200
pozrieme sa na Highlights ON ISO-200 a Highlights OFF ISO-200, fotka exponovana natvrdo na +2EV (cize podla histogramu na hrane prepalu/jemne za nim)
http://www.imagehosting.cz/images/untitlsks.jpg
vyzera to trosku lepsie (ale nic dramaticke) pre Highl. ON
(1/160s vs 1/125s by som asi neriesil, pri zmene parametrov na fotaku som sa kusok pohol a expozimeter si nameral iny cas asi podla vacsej plochy svetlych oblakov)
ok, urobme "zachranu" fotky a v pocitaci dam korekciu na -2EV
http://www.imagehosting.cz/images/untitlses.jpg
tak fotka s Highlights OFF je pekny grc
no ale krajinkar moze argumentovat, ved daj ISO-100 !, dobre, dal som ho
Highlights OFF ISO-100, Highlights OFF ISO-200, fotka exponovana natvrdo na +2EV
http://www.imagehosting.cz/images/untitluiu.jpg
tak uz je to teda mensi grc (opat v pocitaci urobena korekcia na -2EV)
a krajinkar zacne pišťať, ale ja fotim na ISO-100 zo stativu a vytahujem tiene ako besný, dobre, vyskusame
Highlights ON ISO-200, Highlights OFF ISO-100, OFF ISO-200
http://www.imagehosting.cz/images/untitlpzp.jpg
v Adobe LR CC2015 stiahnute Highlights na -100% a vytiahnute EV za gule na +5V
znicenie fotky šumom pri ťahaní EV za gule na +5EV nie je dramatické pri žiadnom nastavení Highlights (ISO-100 je o pič*ný chlp cistejsie v tienoch)
zaver: akosi mam teraz nutkanie fotit krajinu s Pentax K-1 zo stativu na natvrdo nastavenych ISO-200 a Highlights ON a s korekciou +1EV az +2EV na hranu prepalu (kde si v pocitaci luxusne stiahnem svetla v pripade potreby) a tych "trapnych" +2EV z tych tienov uz potaham aj bez sumu..
a ziadne ISO-100 !, co poviete?
PS: Pentax to teda musi robit dako aj na urovni hardware, zatial co Nikon nie, kedze na D750 som maval prave aj tie svetle flaky, aj ked som sa snazil ako som chcel to upravovat v pocitaci, ci?
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Pentax K-1
"1/160s vs 1/125s by som asi neriesil, pri zmene parametrov na fotaku som sa kusok pohol a expozimeter si nameral iny cas asi podla vacsej plochy svetlych oblakov" - Já myslím, že v tomto bude zakopaný pes, to je právě ta třetinka EV, která jde pozorovat jako rozdíl v přepalech. Neměl by tam být rozdíl. Ale budu se zájmem sledovat diskuzi.
Re: Pentax K-1
a predposledna dvojica fotiek tiez ma rozdielny expozicny cas a Highlights OFF ISO-100, Highlights OFF ISO-200 a stale to nie je tak dobre ako so zapnutou korekciou, preco potom?
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
-
- Významný člen
- Příspěvky: 747
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Český ráj ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pentax K-1
Lennyl: Predpoklad u HighLights ON je, ze fotak ma nastavene min. ISO 200, ale ve skutecnosti pouzije ISO 100 a nasledne upravi krivky/vytahne stiny. Jelikoz pouzil ve skutecnosti ISO 100 a tak o 1EV podexponoval a tedy snizil prepaly. To je ten duvod, proc neni dostupne pri teto funkci ISO 100.
Stejneho efektu lze dosahnout vyfocenim fotky na ISO 100 a upravou v editoru (vytahnuti stinu).
Takze pokud chces porovnavat tuto funkci, tak v rezimu M mit natavene cas i clonu stejnou:
1) tedy namer expozici t1, pri ISO 200, nastavena clona F1, Highlights ON
2) nastav ISO 100, stejny cas t1, nastavena clona F1
Nasledne oba rawy nahraj a porovnej prepaly, mely by byt priblizne stejne.
A abych predesel dalsim dohadum, tak jsem to ted otestoval a nahral rawy do RawDiggeru. ISO 200 HighLigths ON je expozice shodne s ISO 100 HighLight OFF. ISO 200 HighLights OFF je cca. o 1EV svetlejsi. Rovnez pak v Exifu ma HighLights ON uvedene Baseline Exposeure cca. o 1 vetsi nez HighLights OFF.
Stejneho efektu lze dosahnout vyfocenim fotky na ISO 100 a upravou v editoru (vytahnuti stinu).
Takze pokud chces porovnavat tuto funkci, tak v rezimu M mit natavene cas i clonu stejnou:
1) tedy namer expozici t1, pri ISO 200, nastavena clona F1, Highlights ON
2) nastav ISO 100, stejny cas t1, nastavena clona F1
Nasledne oba rawy nahraj a porovnej prepaly, mely by byt priblizne stejne.
A abych predesel dalsim dohadum, tak jsem to ted otestoval a nahral rawy do RawDiggeru. ISO 200 HighLigths ON je expozice shodne s ISO 100 HighLight OFF. ISO 200 HighLights OFF je cca. o 1EV svetlejsi. Rovnez pak v Exifu ma HighLights ON uvedene Baseline Exposeure cca. o 1 vetsi nez HighLights OFF.
Pentax K-3, K-S2 + P DA 18-55 II; P DA 12-24; P DA 20-40; P DA* 60-250; P DA 35/2,4; P DA* 55; P D-FA 100 Macro; P DA* 200/2,8;
Re: Pentax K-1
Jasanek, máš to trochu pomýlené. Iso 200 je preto, lebo selektívne v miestach prepalu zníži citlivosť , nie celoplošne. Žiadne vyťahovanie kresby sa nekoná. Na to by predsa nebolo treba navyšovať iso, stačilo by jednoducho podexponovať, a kludne aj na iso 100. No a preto to vie iba o jednu clonu, lebo z prepáleného bodu nieje možné vyčítať, o koľko je prepálený. Preto v prepaloch, kde aparát zníži citlivosť o stupeň, a zhoduje sa to z podmienkami, tam sa objaví kresba. Keby to urobili trebárs o dve clony, vznikali by mapy.
Fuji u exr snímačov to dotiahol ešte lepšie, snímač obsahoval menšie body, ktoré snímajú iba jasovú zložku. Tu ak počítač nájde prepal, zníži citlivosť o jeden stupeň, ak je tam prepal aj tak, zníži o dva stupne. Viac už to nemá význam, muselo by iso ísť hodne vysoko a potom by narástol šum, čo už je nežiadúce. Preto je u fuji možnosť zvýšiť dr o 200 aj 400 percent. To už musí by6iso nastavené na 800 a viac by fakt nemalo význam.
Odoslané z PLK-L01 pomocou Tapatalku
Fuji u exr snímačov to dotiahol ešte lepšie, snímač obsahoval menšie body, ktoré snímajú iba jasovú zložku. Tu ak počítač nájde prepal, zníži citlivosť o jeden stupeň, ak je tam prepal aj tak, zníži o dva stupne. Viac už to nemá význam, muselo by iso ísť hodne vysoko a potom by narástol šum, čo už je nežiadúce. Preto je u fuji možnosť zvýšiť dr o 200 aj 400 percent. To už musí by6iso nastavené na 800 a viac by fakt nemalo význam.
Odoslané z PLK-L01 pomocou Tapatalku
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
-
- Významný člen
- Příspěvky: 747
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Český ráj ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pentax K-1
Klingo: S tebou nema cenu se dohadovat. Tvoje teorie je derava jako letite ponozky a navic nicim nepodlozena .
Pokud te nepresvedcil ani Rawdigger a udaje z exifu, tak uz te nepresvedci nic.
Ale jestli budu mit zitra cas, tak vystavim porovnani histogramu z rawdiggeru, screenshoty rawu pro ruzna nastaveni a nastaveni uvedena v exifu, treba te takovy fyzicky dukaz konecne presvedci, ze zazraky u Pentaxu se nedeji...
Pokud te nepresvedcil ani Rawdigger a udaje z exifu, tak uz te nepresvedci nic.
Ale jestli budu mit zitra cas, tak vystavim porovnani histogramu z rawdiggeru, screenshoty rawu pro ruzna nastaveni a nastaveni uvedena v exifu, treba te takovy fyzicky dukaz konecne presvedci, ze zazraky u Pentaxu se nedeji...
Pentax K-3, K-S2 + P DA 18-55 II; P DA 12-24; P DA 20-40; P DA* 60-250; P DA 35/2,4; P DA* 55; P D-FA 100 Macro; P DA* 200/2,8;
Re: Pentax K-1
Neviem koho teoria je dieravá-stále si nevisvetlil, prečo by bolo nutné navyšovať iso, keď stačí jednoducho podexponovať. Tak isto neviem, prečo by to bolo iba o jeden stupeň , keď sa na 100 iso dá kresba z tieňa ťahať hoci aj o päť clon. Nevyzeralo by to zaujimavejšie? To že JEDEN program ti ukáže iso nižšie nič neznamená, veď v prepaloch je naozaj citlivosť znížená. Nestačí ti, že lennyl ti dal ulážky rôznych programov a v ani jednom nebola snímka v rawe podexponovaná? Lennyl urobil pri testovaní jednu chybu, a to že nechal režim priority clony. Postupovať mal tak, že nastavíš v manuálnom režime expozíciu tak, aby bol prepal. Exponuješ s vypnutým a následne zapnutým režimom korekcie prepalov. Keď následne v akomkoľvek edirore porovnáš snímky, v tieňoch nebude žiada znena, žiadny nárast šumu ako tvrdíš. Iba v svetlách bude rozdiel vo veľkosti prepalu. Skúšal som to x krát, a na rôznych citlivostiach, aj pri 1000 iso. A tam už by som si musel niečo všimnúť. Je to užitočná funkcia, pretože pri vysokých citlivostiach ako je známo, klesá dynamický rozsah. Takto máme výhodu jedného stupňa naviac oproti konkurencií. Vyše už sa k tejto téme vyjadrovať nebudem, keď to Jasánek použiť nechce, nemusí. Ja to, obzvlášt na 645ke používam skoro stále, predsa len má mensí dr ako nové mašiny.
Odoslané z PLK-L01 pomocou Tapatalku
Odoslané z PLK-L01 pomocou Tapatalku
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Re: Pentax K-1
tak dnes som vybehol na kopec nad mesto na vychod slnka a vsetko som fotil zo stativu na ISO-200 a Highlights ON.
uvidim ake budu fotky, ked ich nacitam do LR CC2015.
kazdopadne sa mi bohovsky lubi, ze vsetky moje Pentax skla nastavim na MF na doraz na nekonecno a to nekonecno tam skutocne aj je.
a vacsinu fotiek som valil na Pixel-shift, ooooooooo
PS: ale vytocilo ma,ze nemozem nasrobovat reduckny kruzok (ani na polarizak) s prechodakom na FA31 kvoli tej kovovej slnecnej clone. ako to vyriesit? da sa kupit kdesi na eBay taka plastova krytka (namiesto tej hlinikovej) a urobit do nej dieru a narvat tam redukcny kruzok na cokin drziak?
uvidim ake budu fotky, ked ich nacitam do LR CC2015.
kazdopadne sa mi bohovsky lubi, ze vsetky moje Pentax skla nastavim na MF na doraz na nekonecno a to nekonecno tam skutocne aj je.
a vacsinu fotiek som valil na Pixel-shift, ooooooooo
PS: ale vytocilo ma,ze nemozem nasrobovat reduckny kruzok (ani na polarizak) s prechodakom na FA31 kvoli tej kovovej slnecnej clone. ako to vyriesit? da sa kupit kdesi na eBay taka plastova krytka (namiesto tej hlinikovej) a urobit do nej dieru a narvat tam redukcny kruzok na cokin drziak?
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Pentax K-1
Na filtry kašlej, když se dá většina věcí doladit v editaci. Přechoďák je prostě kravina. Možná ještě tak polarizák ve specifických případech.
Re: Pentax K-1
ak je v zábere obloha, tak polarizák na širokých ohniskách radšej nie...
Re: Pentax K-1
zirecek: hmmm, no ten prechodak ale vypluje "hotovu" fotku na mieste, vyzera to krajsie na display fotaku
bedo.: FA31 este nie je pre mna siroky zaber, tam polarizak nerobil ziadnu neplechu
hruby nastrel dnesneho vychodu slnka JPGy z fotaku, dal som to od auta za 30minut rezkym krokom s celovkou na hlave a spievanim v lese Hej hou,hej hou,trpazjlici jdou
FA31/1,8 @f11 na Pixel-shift + cpl
http://www.imagehosting.cz/images/imgp0740.jpg
FA77/1,8 @f11 na Pixel-shift + cpl + ND8soft
http://www.imagehosting.cz/images/imgp0737.jpg
M135/3,5 @f11 na Pixel-shift + cpl + ND8soft
http://www.imagehosting.cz/images/imgp07uqu.jpg
bedo.: FA31 este nie je pre mna siroky zaber, tam polarizak nerobil ziadnu neplechu
hruby nastrel dnesneho vychodu slnka JPGy z fotaku, dal som to od auta za 30minut rezkym krokom s celovkou na hlave a spievanim v lese Hej hou,hej hou,trpazjlici jdou
FA31/1,8 @f11 na Pixel-shift + cpl
http://www.imagehosting.cz/images/imgp0740.jpg
FA77/1,8 @f11 na Pixel-shift + cpl + ND8soft
http://www.imagehosting.cz/images/imgp0737.jpg
M135/3,5 @f11 na Pixel-shift + cpl + ND8soft
http://www.imagehosting.cz/images/imgp07uqu.jpg
Naposledy upravil(a) lennyl dne 21 črc 2016, 07:36, celkem upraveno 1 x.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Pentax K-1
neviem prečo, ale fotiť krajinu na K-1 do JPG mi príde byť tak trochu plytvanie jej možnosťami...
Re: Pentax K-1
bedo.: fotit do DNG + JPG (SD1 +SD2 karta) je moj workflow uz od K-3, D750, K-1...fotky si doma rychlo vytriedim z JPGov (na web sa daju rovno tie zavesit) a tie co sa mi chce upravujem z DNG.
naviac tie JPG su este aj zaloha, keby sa dodrbala prva karta s RAWmi.
naviac tie JPG su este aj zaloha, keby sa dodrbala prva karta s RAWmi.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Pentax K-1
Na K-1 bych JPEG nepodceňoval. Je neskutečné, co se z něj dá vytáhnout.
K-1, K-30,
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Sigma 35/1,4 Art, Pentax 70/2,4, Pentax 100/2,8, Pentax DFA 70-200/2,8
AF-540 FGZ II
Re: Pentax K-1
ja nevravím, že je JPG nepoužiteľný, ale RAW obsahuje oproti JPG 64x viac informácií (14bit vs 8bit) a navyše nekomprimovaných...
Schválne som spomenul pri fotení krajiny - nie vždy to musí byť prínos, ak sa jas scény vojde do tých 8 bitov a je nastavená nízka kompresia, tak aj JPG môže vyzerať dobre. Ale čím ťažšie svetelné podmienky, tým bude RAW vyzerať lepšie...
Schválne som spomenul pri fotení krajiny - nie vždy to musí byť prínos, ak sa jas scény vojde do tých 8 bitov a je nastavená nízka kompresia, tak aj JPG môže vyzerať dobre. Ale čím ťažšie svetelné podmienky, tým bude RAW vyzerať lepšie...