Hodí se K-30 do ateliéru?

Funkce, ovládání, firmware, software

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mara42
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 476
Registrován: 10 bře 2011, 19:55

Re: Hodí se K-30 do ateliéru?

Příspěvek od Mara42 » 01 lis 2013, 11:01

Ivan-K píše: Aj v prípade že by som mal blesky tak vždy by som blýskal asi cez daždniky...
omlouvám se za citaci předchozího příspěvku, ale aby bylo jasný, na co hlavně reaguju.

Proč vždy? Abys měl všechny fotky stejný? V to je ta volnost: můžeš mít malej softbox, velkej, normální deštník, odrazovej deštník, beauty dish, můžeš blýskat od odrazky, od stěny, od stropu... v tom je ta volnost. Správnej postup je každej.

Jinak vzhledem k tomu, jak se miky osvětlení jako takovýmu věnuje, asi bych jeho názor celkem bral.

Nebo ty snad máš dalekosáhlý zkušenosti s trvalým osvětlením? Já jen s různýma shit lampama a byly to vyhozený prachy - to stejný mě stály blesky a jsem spokojenej.

Uživatelský avatar
Google Adsense
Ads Expert
Hlavní Admin

Reklama

Reklama od Google Adsense

Uživatelský avatar
Ivan-K
V.I.P člen
V.I.P člen
Příspěvky: 2026
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: Hodí se K-30 do ateliéru?

Příspěvek od Ivan-K » 01 lis 2013, 11:11

Problém mikiho je celkom inde... Nie že by som voči jeho osobe mal nejaké výhrady, ale vela ludí ani nevie čomu sa venuje , vela ludí od neho nikdy nič nevidelo a tu často iba fňuká a žundre a FF označuje asi jediny ako 135mm ...

Na základe čoho mám teda veriť v to čo píše ? Otvoril som youtube našiel prvé video a vidím že to ide aj s trvalým svetlom... Preto u mňa 50:50

Blesk mám , občas s ním fotím, ale je to presne tak ako sa často o bleskoch píše, vedia pokaziť atmosféru, v prípade atelierového fotenia trebárs narobiť prepaly, čo sa mi pri trvalom svetle asi nikdy nestane, za dalšie nejak nemám v oblube výrobky typu Yuongo , nehovorím že to nefunguje , ale s tými dalším príslušenstvom na reťazenie / ovládanie bleskov v tom vidím takú lacnú čínsku zlepeninu
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6

Uživatelský avatar
StanleyB
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 75
Registrován: 08 kvě 2013, 14:14

Re: Hodí se K-30 do ateliéru?

Příspěvek od StanleyB » 01 lis 2013, 12:15

Ahoj všem.
Chystám se také do ateliéru s mou K-5II.
Co se chci zeptat je to, jaké je dobré nastavení barevného podání . Tedy jas, přirozený, portrét či jiné další nastavení. Objektiv budu používat DA* 55/1.4. Fotit budu samozřejmě do RAWu.
Dále ještě jaké ISO v ateliéru je optimální. Vzhledem k tomu, že budu používat soft-boxy a jiné záblesky tak ISO 100-200?
V ateliéru budu poprvé a nechci za ty peníze pak podat špatný výsledek, proto se možná pro někoho hloupě ptám ale byl bych moc rád za radu, kdo s ateliérem má už zkušenost.
Díky.

Uživatelský avatar
Mara42
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 476
Registrován: 10 bře 2011, 19:55

Re: Hodí se K-30 do ateliéru?

Příspěvek od Mara42 » 01 lis 2013, 14:18

Já mám mikyho vygooglenýho, není vymyšlenej :D

Tak asi takhle: mám před sebou YN 560 II, Metz 50 a YN 460. YN 560 II má zpracování lepší než Metz 50. Takový dvířka baterek má YN asi sto let před Metzem. S kvalitou vnitřku ještě uvidim, ale ten kondík když tak vyměním pokud odejde. Kvalitní deštník z Číny (co mám) je asi stokrát lepší než za stejný prachy z Česka (co mám). Veliká odrazka z Číny za 300? Není problém: zlatá, stříbrná, bílá a difúzní v jednom. Odpalovače taky bez problému.

Vzhledem k tomu, že ti blesk dělá přepaly a kazí atmosféru, už se nebudu vyjadřovat. Čtu skoro všechno, ale ne příliš často se musím vyjadřovat.

Stanley: používám natural, ale je to jedno. Z RAWu rozhodneš o podání doma. ISO 100.

Uživatelský avatar
bugenhagen
Nový uživatel
Nový uživatel
Příspěvky: 31
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Středočeský kraj, Hořovicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Hodí se K-30 do ateliéru?

Příspěvek od bugenhagen » 01 lis 2013, 14:29

Mara42: problém je v tom, že drtivá většina věcí co se prodává v našich krámech jsou ty stejný věci jako od číňana, jenom dvakrát dražší. A s tou kvalitou oproti Metzovi souhlas.

Stanley: berevné podání nech jak je, při focení do rawu je to beztak úplně jedno. ISO 100 - 200 je akorát, ale záleží jak máš silný světla. Abys nemusel jít až přes 800 pokud máš trvalé a slabé světlo, to už by nebylo dobrý kvůli šumu.
Fotku dělá oko, technika jenom pomáhá.
K30+DA18-135 f3,5-5,6 WR; Sigma 17-70/2,8-4,5; FA 50/1, 7; Samyang 8mm

Uživatelský avatar
Ivan-K
V.I.P člen
V.I.P člen
Příspěvky: 2026
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: Hodí se K-30 do ateliéru?

Příspěvek od Ivan-K » 01 lis 2013, 15:34

Mara42 : nechytaj za slovíčka, pri blesku prepal môže vzniknúť lahko - lebo skrátka pridáš svetlo. To sa ti pri fotení bez blesku nemá ako stať. To je aj dôvod prečo si ludia kupujú svetelná sklá = aby bola malá HO a aby mohli fotiť bez blesku.
Spracovanie : ako som písal v dobe kedy som kupoval ja, nepodoproval nik PTTL okrem tých čo som spomenul, dnes je tomu inak. Blesk nie je len kondenzátor za 0,5€, ked sa pototo tak neviem kto zabezpečuje servis, asi aj nikto. Za dalšie tie blesky musí niečo ovládať , spomínal sa tu odpalovač bleskov... Mať tri čínse blesky , k tomu čínsky odpalovač, neviem moc mi to nepríde ako spolahlivé riešenie. Odkial je dáždnik či odrazná doska je úplne fuk na nej sa nemá čo pokaziť že by prestala fungovať. Tiež by som ich kupoval z číny a nie za 2-3 násobok tu

Dalšie čo som nepochopil je : Pokud máš atelier odstínený, tak je celkem jedno jaký čas nastavíš. Proč? T1 lepších záblesků se většinou pohybuje mezi 1/1000-1/2000 s. Takže tímhle časem bude exponovaný světlem každý snímek, na libovolný čas závěrky (nižší než Xsync).
Ked chcem ovládať blesk , tak ho musím snád aktivovať a teda čas ma nepustí pod 1/180 ale ja chcem napríklad fotiť na 1/500 ako to teda zosynchronizujem tak aby to blyskalo v tak krátkom expozičnom čase ???
Tak že mám používať nejakú čínsku sadu na ovládanie bleskov, k tomu sadu čínskych bleskov a ešte tam niekto spomínal aj ND filter...
Príde mi to trochu komplikované v porovnaní rozmiestniť svetla ako v prípade toho videa, ktoré len pichnem do zásuvky a celá moja robota je cvakať a nemusím riešiť výkon(nastavenie) bleskov , to či mi to správne odpaluje atd atd, lebo to ako je to nasvietené okamžite vidím...

Miky nemusí byť vymyslený, len že takých ako som ja čo nevedia o nom ani prd tu je asi mnoho, tu už aj Hilda sem občas zavesil nejakú fotku, respektíve má v podpise svoj web...

Ako som písal nemám s tým skúsenosť, ale niektoré veci by dotyčný mal vysvetliť polopate, ja skrátka na tom videu čo som nalinkoval vôbec nevidím že by tam toho fotografa to trvalé svetlo v niečom obmedzovalo
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6

Uživatelský avatar
k.e.n
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 839
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Písek

Re: Hodí se K-30 do ateliéru?

Příspěvek od k.e.n » 01 lis 2013, 15:45

Pokud fotíš zábleskem a během expozice ti zhasnou orientační světla, tak i když máš expoziční čas třeba 1/30, tak v podstatě exponuješ jen onu 1/1000, po kterou svítí záblesk. (Expozice je v podstatě: tma, tma, tma, blik, tma, tma, tma).
..nejhezčí pohled na svět je z komína!

Uživatelský avatar
Ivan-K
V.I.P člen
V.I.P člen
Příspěvky: 2026
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: Hodí se K-30 do ateliéru?

Příspěvek od Ivan-K » 01 lis 2013, 16:12

Ale to teda musí človek fotiť v riadnej tme.... Stále mi to príde ako neistý výsledok, kde treba plesknúť pár expozícií na vhodné nastavenie - už som pochopil aj význam toho ND filtra a aj toho prečo občas záber nevíde kvôli tomu že ten záblesk nie je ideálne zosynchronizovaný so závierkou foťáku, lebo skrátka blyskne mimo to kedy je otvorená a sem tam sa tam mihne lamela závierky, pre mna stále trochu ako škrábanie sa lavou rukou za pravé ucho.

A toto má byť akože to lepšie riešenie, ono to človeka vlastne núti fotiť na dlhé časy, no dakujem neprosím...
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6

Uživatelský avatar
k.e.n
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 839
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Písek

Re: Hodí se K-30 do ateliéru?

Příspěvek od k.e.n » 01 lis 2013, 16:27

Ale prd, máš normální nasvětlovací reflektory, které během expozice zhasnou. Ten robot, jak si říká Miky, ten by mohl napsat, jak se jim nadává. Tuším, že pilotky. A časy používáš normální, třeba 1/125-180. Díky krátkému záblesku je pak případný nežádoucí pohyb modelu nezaznamenán.

Ono asi těžko, když máš potom nějakých vcelku běžných 8 záblesků, tohle přežiješ s 8mi X00W světlama žhavícími třeba 8h v kuse. Vzhledem k tomu, že ne každý aťas je ideálně klimatizovaný tekutým dusíkem.... :D
..nejhezčí pohled na svět je z komína!

Uživatelský avatar
Ivan-K
V.I.P člen
V.I.P člen
Příspěvky: 2026
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: Hodí se K-30 do ateliéru?

Příspěvek od Ivan-K » 01 lis 2013, 16:42

No práve že sa tu spomínalo že pri fotení na limitný x-sync čas to občas strelí mimo, preto sa asi fotí na dlhší, možno 1/125, 1/90, respektíve ešte dlhší kde sa to musí kompenzovať ND filtrom
K tomu trvalému svetlu, myslel som zrovna tie kde sú použité slimákové žiarivky, jednak je to úsporné a tolko to nekúri

Ale aspon to konečne niekto ozrejmil tak ako sa má.
Pentax K-30, Metz 48
Autofocus : Sigma 10-20/3.5-5.6, Pentax 17-70/4, Pentax 18-135WR, Sigma 28-80 Macro, Sigma 24/1.8 DG Macro, Sigma 35/1.4 ART, Tokina 70-210/4.5, Sigma 55-200 DC
Manual focus : Sigma 28/1.8, Sigma 70-210/2.8 APO, Sigma 400/5.6

Uživatelský avatar
Atrej
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 235
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Hodí se K-30 do ateliéru?

Příspěvek od Atrej » 01 lis 2013, 17:21

ND sa používa vtedy keď sa potrebuješ dostať aspoň na ten xsync aby si predĺžil čas...keď je svetla priveľa a už nemôžeš ubrať na svetlách ani iso a nechceš viac cloniť alebo fotíš vonku a chceš malú hĺbku ostrosti...tu sa zvyknú používať ND fader filtre...

k pôvodnej otázke:
kúp si záblesky, máš tam viac možností aj keď na začiatok to môže vyzerať komplikovanejšie ako trvalé svetlá... tie sa hodia skôr na video...

Uživatelský avatar
ady
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 146
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: SK, Senica
Kontaktovat uživatele:

Re: Hodí se K-30 do ateliéru?

Příspěvek od ady » 01 lis 2013, 23:21

aj tak kazdy kto to mysli vazne skonci u zablekov a casom zisti,ze vsetky nahrazky boli k nicomu :D

nespocetne mnozstvo modifikatorov svetla, univerzalnost, jednoduchost, stala farebnost pri roznych vykonoch , tuto stalost+farebnost svetla si malo kto uvedomuje

ako som pisal kazdy si to asi musi preskakat+zaplatit sam :D :D

Uživatelský avatar
kolista2
V.I.P.
V.I.P.
Příspěvky: 459
Registrován: 01 led 1970, 01:00
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Hodí se K-30 do ateliéru?

Příspěvek od kolista2 » 02 lis 2013, 02:03

Celkem nechápu tu averzi ke stálým světlům. Pokud je řeč o focení v ateliéru, je to velice dobře použitelné. Co se týká použitá softboxů, voštin apod., tak to vše jde používat i se stálým světlem.

Je pravda, že u blesku se líp reguluje výkon a i při malém výkonu má blesk stejnou barvu světla,ale pokud člověk ví co dělá, výsledku se dobere i se stálým světlem.

Sám mám blesk taky (Metz 48ku) a jako univerzální zdroj světla je fajn, ale pokud mám na focení čas, a to mám vždy, protože fotím jen pro sebe, tak se stálým světlem dělám radši. Metz strčím do brašny i s deštníkem, a můžu ho mít třeba v lese, stálé světlo svoje zatím nemám, ale už jsem se poohlížel.

Taky záleží na použitých objektivech a motivu. Pokud fotím s FA35/2, FA77/1.8 nebo jiným pevným sklem cloním u portrétů většinou od plné díry do F4. A u takto nízkých clon bývá často blesk (teď myslím hlavu v ateliéru, ne Metz) moc silný i při minimálním výkonu. Metz je v pohodě, ale zas mě nebaví nabíjet baterky. Pokud má člověk jen zoom co kreslí rozumně od 5.6 do 11 tak blesk je jasný, kvůli rozumným časům,ale na portréty je až na výjimky f8 a víc už moc.

Abych to shrnul, tak pokud si někdo zařizuje ateliér, tak své místo by v něm mohly mít jak blesky,tak i stálé světlo, a určitě je nefér stálé světla zavrhnout jenom pro menší univerzálnost, případně složítější regulaci výkonu. Softboxy, deštníky, voštiny a pauzovací papír je možné použít společně pro oba druhy, a třeba aranžované zátiší, mého měsíčního syna nebo něco s odlesky, třeba leštěné ocelové výrobky bych bleskem svítil jen nerad.
těla:K10D+BG2,MZ-3
skla:20/2.8,24/2,35/2,A50/1.7,77/1.8,A135/2.8
zoom skla:Σ15-30/3.5-4.5,DA18-55, Σ24-70/2.8,F100-300/4.5-5.6

Uživatelský avatar
miky_lbc
V.I.P člen
V.I.P člen
Příspěvky: 2277
Registrován: 01 led 1970, 01:00

Re: Hodí se K-30 do ateliéru?

Příspěvek od miky_lbc » 02 lis 2013, 19:46

Robot Miky... existuje vůbec Miky?
Kluci... vy mě dneska bavíte :-).

Já jsem k tomu napsal v zásadě všechno, co jsem chtěl... je na autorovi, jak si to přebere :-). Je hrozně pěkné, že mu XY lidí napíše, jak jsou ty stálá světla super, ale tak nějak to neodpovídá na otázku, proč v každém lepší fotoateliéru (který se nespecializuje na still/video) je hromaada záblesků :-).

Stačí k tomu selský rozum... 100Ws záblesk vyprodukuje za 1/180 tolik světla, jako 550W stálé světlo. Ve skutečnosti ještě cca 2x tolik, protože je xenovová výbojka je mnohem efektivnější, než třeba halogen/různé daylight úsporky apod. A to jsme stále na 1/180 Xsync... jenže on hoří třeba 1/1400 sec, takže fotka je mnohem ostřejší. Na stejný efekt už jsme v řádu desítek kW stálého světla.

Spousta dalších mouder... jako, že například blesk má intenzivní bodové světlo, proto musí být 2 a více apod., jsou bláboly. Světlo je světlo. Druh osvitu určuje intenzita světla, tvar zdroje, reflektor a difuzor. Pokud budete mít hypotetickou 30kW žárovku stejného tvaru, jako je xenonová výbojka blesku... ve stejném reflektoru, bude u fotky i stejný výsledek. Výbojka blesku je v porovnání se stálým světlem mnohem silnější, takže to tak někomu může přijít, ale realita to samozřejmě neni.

A samozřejmě i to odstínení aťase... na nějakejch 4-5% parazitického světla vám při focení vůbec nesejde. Způsobí to jen nepatrnou neostrost. Takže rychlý čas hoření je benefit i v moment, kdy vám běží pilotky (max pár set W) a je v aťasu třeba i trochu okolního světla.

BTW... jsem fakt reálný člověk. Jmenuju se Ondřej Mikulášek (GSM: 722 94 95 96). Necítim potřebu nikde dokazovat své fotografické kvality. Mnozí z vás tu spoustu mojí práce vidělo nebo mě znají i osobně. Dnes jsem třeba za cestu Prahou napočítal více než 30 billboardů, kde byla moje fotka. Až někdy budu mít zbytečný čas, třeba dám dohromady i nějaké webové portfolio... jenže z profesionálního hlediska je pro mě úplně zbytečné a nevím, proč věnovat hodiny drahoceného času jen proto, abych ukojil potřeby nějakého diskutujícího na Pentax friends :-).

Díky a přeji autorovi dobrou volbu světelného řešení ;-).

bobmaster
Nový uživatel
Nový uživatel
Příspěvky: 23
Registrován: 14 bře 2013, 18:16

Re: Hodí se K-30 do ateliéru?

Příspěvek od bobmaster » 03 lis 2013, 10:05

Diiky vsem za rady a nazory, dost mi to pomohlo se zorientovat, krome toho ze vim ze je k30 v poho v atelieru, jsem si dobre pocetl i o samotnych svetlech :-). Vstrebam to a rozhodnu se. Diky za vas cas.

Odpovědět

Zpět na „Pentax K-30, K-50, K-S2, K-70“