Přechodový filtr nebo záblesk?
Moderátor: Moderátoři
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
maik: som zvedavy, aky výsledok dostanes z toho skladania expozicii.
zalezi aj ako to vie clovek robit. toto sa mi napr. vôbec nepaci:
https://www.youtube.com/watch?v=8asV2qdYp40
prechodak ND9/ND16 sa da pouzit v pohode, normalne nasunuty v drziaku, otacat ho podla potreby, pouzite pri extremne vypalenej oblohe sa asi nezaobide bez podexponovania a vytahovania tienov (tak to robim ja na krajine). a je to pouzitelne teda iba ked mas taku kompoziciu, ze ti hlava cloveka/psa nejde cez ten prechod filtra, to je jasne.
Klingo aj ja ked som s nim, fotíme s externým bleskom. bud systemovym, alebo bateriovym. nevidim v tom ziadny problem. výsledok je opat zavisly iba od sikovnosti fotografa a nastaveni blesku a fotaku. inak taku fotku ani nevieme odfotit v takom svetle. (a odrazka sa nie vzdy da pouzit - nie je ake svetlo odrazit ked stojis v tieni alebo nam viac pokazila fotky debilnymi odrazmi).
normalny blesk
https://www.youtube.com/watch?v=ZbyajbveZpw&t=435s
bateriovy blesk
https://www.youtube.com/watch?v=upX2NBIkZZ4
a tento to moc nezvlada podla mna
https://www.youtube.com/watch?v=PUuXXxeifkk
s takymto niecim beha Klingo (nepatam si uz presny model). mal som ho tiez uz objednany, ale zrusil som to, az tak vela nefotim ludi aby som to vyuzil.
https://www.mini-max.sk/studio-technika ... iovy-blesk
zalezi aj ako to vie clovek robit. toto sa mi napr. vôbec nepaci:
https://www.youtube.com/watch?v=8asV2qdYp40
prechodak ND9/ND16 sa da pouzit v pohode, normalne nasunuty v drziaku, otacat ho podla potreby, pouzite pri extremne vypalenej oblohe sa asi nezaobide bez podexponovania a vytahovania tienov (tak to robim ja na krajine). a je to pouzitelne teda iba ked mas taku kompoziciu, ze ti hlava cloveka/psa nejde cez ten prechod filtra, to je jasne.
Klingo aj ja ked som s nim, fotíme s externým bleskom. bud systemovym, alebo bateriovym. nevidim v tom ziadny problem. výsledok je opat zavisly iba od sikovnosti fotografa a nastaveni blesku a fotaku. inak taku fotku ani nevieme odfotit v takom svetle. (a odrazka sa nie vzdy da pouzit - nie je ake svetlo odrazit ked stojis v tieni alebo nam viac pokazila fotky debilnymi odrazmi).
normalny blesk
https://www.youtube.com/watch?v=ZbyajbveZpw&t=435s
bateriovy blesk
https://www.youtube.com/watch?v=upX2NBIkZZ4
a tento to moc nezvlada podla mna
https://www.youtube.com/watch?v=PUuXXxeifkk
s takymto niecim beha Klingo (nepatam si uz presny model). mal som ho tiez uz objednany, ale zrusil som to, az tak vela nefotim ludi aby som to vyuzil.
https://www.mini-max.sk/studio-technika ... iovy-blesk
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
Posobivo exponovane pozadie bez prapalu a priblesknute postava dava vysledok, ktory posobi neprirodzene.
Myslim, ze najl. vysledok je vymaknute svetlo, odrazka (idealne mat asistenta) + vytiahnut tiene.
Spomenuty fotogra tam ma velmi pokne fotky v prostisvetle, ale snad ani jedna nebola v tomto style...
Jednoducho u tohto druhu fotky vobec nie je potrebne mat potr. postavu v popredi silne vykreslenu, prave naopak. Vacsina fotiek je super vdaka tej atmosfere a tonalite.
Myslim, ze najl. vysledok je vymaknute svetlo, odrazka (idealne mat asistenta) + vytiahnut tiene.
Spomenuty fotogra tam ma velmi pokne fotky v prostisvetle, ale snad ani jedna nebola v tomto style...
Jednoducho u tohto druhu fotky vobec nie je potrebne mat potr. postavu v popredi silne vykreslenu, prave naopak. Vacsina fotiek je super vdaka tej atmosfere a tonalite.
http://dudo.zonerama.com/
K5, K20 a pár sklenárskych skvostov, bižutéria
K5, K20 a pár sklenárskych skvostov, bižutéria
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
No a teraz mi vysvetli,keď blesk je zlý, aký je rozdiel v použití odrazky keď tá podľa teba môže byť. To je nezmysel. Záleží od fotografa ako to zvláda a ako komponuje fotku . A je jedno či bleskom alebo odrazkou. Akurát odrazke je nahovno,pretože keď ňou zasvietiš modelke, v tomto prípade štvornohej, bude žmuriť. Pes z najvačsou pravdepodobnosťou uhne. Blesk je istota . Len to treba vedieť. Na psov by som volil hss aj spolu s ttl, nieje tolko pokusov ako pri babe. Určite výkon aspoň 600ws , aj ten má občas problémy ale je to tak akurát.
Sent from my Redmi Note 4X using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 4X using Tapatalk
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
To já takylennyl píše:maik: som zvedavy, aky výsledok dostanes z toho skladania expozicii.
Jo, tak nějak jsem to myslel. Sice jsem si říkal, že by ani držák být nemusel, že bych si ten filtr jednou rukou "kovbojsky" přidržoval, ale kdo ví, jestli by se mi to povedlolennyl píše:prechodak ND9/ND16 sa da pouzit v pohode, normalne nasunuty v drziaku, otacat ho podla potreby, pouzite pri extremne vypalenej oblohe sa asi nezaobide bez podexponovania a vytahovania tienov (tak to robim ja na krajine). a je to pouzitelne teda iba ked mas taku kompoziciu, ze ti hlava cloveka/psa nejde cez ten prechod filtra, to je jasne.
Tohle vypadá esteticky. Asi tam záleží prostě na fotografovi, aby si uměl vybrat světlo, tomu pomohl, ale nezabil to.lennyl píše:bateriovy blesk
https://www.youtube.com/watch?v=upX2NBIkZZ4
To je asi ten druhý přístup. A taky je to působivé, je to zase jiné.peppe píše:Jednoducho u tohto druhu fotky vobec nie je potrebne mat potr. postavu v popredi silne vykreslenu, prave naopak. Vacsina fotiek je super vdaka tej atmosfere a tonalite.
Mít ideální světlo vzhledem k záměru je určitě základ. Ale odrazku já mít nemůžu - jeden manipuluje psa, druhý fotí a instruuje, občas ještě k tomu ještě jednou rukou hází nějaké kamínky nebo větvičky potřebným směrem apod. Je to krkolomné, na odrazku by to chtělo třetího člověka a to je většinou utopiepeppe píše:Myslim, ze najl. vysledok je vymaknute svetlo, odrazka (idealne mat asistenta) + vytiahnut tiene.
Dobrá, začnu od nejlevnějšího a je velmi dobře možné, že k tomuto brzo dojdu. Prvně zkusím exposure blending, pak kdyžtak přechodový filtr, no a kdyby nic nevedlo k výsledku, který bych si představoval, asi to vyřeším světlem.Klingo píše:Na psov by som volil hss aj spolu s ttl, nieje tolko pokusov ako pri babe. Určite výkon aspoň 600ws , aj ten má občas problémy ale je to tak akurát.
Mám v hlavě pár nápadů, co zkusit, tak uvidím, jak mi to půjde
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
Ešte poznámka- keďže pes je oveľa menéí ako človek, mohol by stačiť aj slabší blesk s menším softboxom- 40cm. Napríklad 350 ky sú malé ako klasický systemák. Tak sú skladnejšie. Lem neviem, či sa robia v hss/ttl variante. Prípadne ten godox AD 200 čo dal odkaz lennyl. Takisto stativ môže byť malý, psy sú nizke. Cca mi z toho vychádza celkom malá, ľahko prenosná zostava.
Sent from my Redmi Note 4X using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 4X using Tapatalk
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
OK, mrknu na to. Jen pokud by byla cena podobná, zase bych se nerad ochudil o tu možnist použití i na lidi, když už bych to kupoval
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
Nerad s tím zase otravuju, ale docela mě ta myšlenka externího blesku zaujala a začal jsem už v duchu vymýšlet různé kreativity... Nemám ponětí, co by bylo OK a co ne, tak než bezcílně bloumat po webu, raději se zeptám zdejších zkušených. Pokud bych skutečně vážně uvažoval o takovém blesku primárně pro focení psích portrétů, ale občas i lidských, co přesně bych měl chtít? U psů je to jasné - chtěl bych být schopen fotit "golden hour" portréty proti zapadajícímu slunci, popř. prostě se sluncem v zádech, aby pes i tak vyniknul. (Nebo mě napadlo při horším osvětlení v lese takový spotlight zvrchu na psa.) Časem třeba i studiové focení psů doma v improvizovaném alteliéru apod. No a u lidí v zásadě totéž, když nad tím přemýšlím, jen míň často než ty psy Studio zase tak moc nemusím, jen třeba lehce, víc se mi líbí outdoor.
Koukal jsem se na doporučovaný Godox a našel jsem varianty o výkonu 600Ws a jeden 200Ws. A vůbec tomu nerozumím Jedna věc je ušetřit, ale něco jiného je kupovat něco nedostatečného, co bych stejně musel měnit. Ke světlu, hádám, tu rádiovou řídící jednotku, plus stativ (jaký velikost je vhodná?) a softbox (opět - jaká velikost je vhodná? ).
A ještě dotaz - jak je to s teplotou světla? Jak se to řeší?
Prostě, rád bych si udělal souhrn toho, co by to obnášelo, abych věděl, jestli to můžu chtít nebo ne Takže za radu díky!
Koukal jsem se na doporučovaný Godox a našel jsem varianty o výkonu 600Ws a jeden 200Ws. A vůbec tomu nerozumím Jedna věc je ušetřit, ale něco jiného je kupovat něco nedostatečného, co bych stejně musel měnit. Ke světlu, hádám, tu rádiovou řídící jednotku, plus stativ (jaký velikost je vhodná?) a softbox (opět - jaká velikost je vhodná? ).
A ještě dotaz - jak je to s teplotou světla? Jak se to řeší?
Prostě, rád bych si udělal souhrn toho, co by to obnášelo, abych věděl, jestli to můžu chtít nebo ne Takže za radu díky!
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
Takže ak by to mali byť aj ľudia,je lepšia varianta 600 w, dá sa s tým aj celá postava v protisvetle. Nutný veľký octabox,90-120cm ideál.Pokiaľ by to mali byť primárne psy, prípadne občasný klasický portrét cca po pod plecoa,mohol by stačiť ten 200w a softbof-octabox 50 cm. Ten je aj malý a spratný,bude sa ním dobre manipulovať. Softbox kupovať skladací,nie atelierový. Odporúčam oba bateriové blesky vo variante ttl. Ja síce ttl nepoužívam, ale s babami sa predsa len spolupracuje,aspoň niekedy, lepšie ako so psami. Obzvlášť nejaký nervózny, vtedy treba aby fotka vyšla na prvú. Godox je osvedčený výrobca,majú široké spektrum výrobkov a príslušenstva,aj na fuji (pentax žiaľ nie,iba cez cactus v6II).
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
mam tuto zostavu na polcelok ludi. na psi to bude v pohode. na celu postavu ludi treba uz vacsi vykon blesku a vacsi kuzel svetla softboxu, ako pisal Klingo.
https://www.ebay.com/itm/Selens-60cm-24 ... SwTPlalL2C
https://www.ebay.com/itm/CACTUS-Wireles ... SwImRYfOi2
https://www.cactus-image.com/special/Cactus-RF60/
moznych kombinacii TTL +HSS ze odpalovac - blesk (ak ma v sebe prijimac) je viac, Klingo ti moze poradit.
https://www.ebay.com/itm/Selens-60cm-24 ... SwTPlalL2C
https://www.ebay.com/itm/CACTUS-Wireles ... SwImRYfOi2
https://www.cactus-image.com/special/Cactus-RF60/
moznych kombinacii TTL +HSS ze odpalovac - blesk (ak ma v sebe prijimac) je viac, Klingo ti moze poradit.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
Osobně si myslím že na psa v golden hour bude stačit godox AD200. V hybernský se dá otestovat i s odpalovačem. Zkusil bych to s obyčejným reflektorem. Na něj líp nasadíš eventuální oteplující filtr. A tvrdší světlo líp prokreslí srst. Subtilní stojan máš za pár kaček.maik píše:Koukal jsem se na doporučovaný Godox a našel jsem varianty o výkonu 600Ws a jeden 200Ws. A vůbec tomu nerozumím !
Bateriový ad600 přijde asi na 20tis. Takže to bych si nejdřív vyzkoušel.
Myslím že odrazku by pes nesnesl.
Odesláno pomocí Tapatalk
Jan67
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
Díky kluci za tolik tipů, cením si toho!
Ať už bych světlo kupoval hned, nebo za čas, každopádně mě to nadchlo. Uvažuji tak, že když už bych to toho šel, lákal by mě víc ten silnější blesk, abych mohl kdyžtak cvaknout i nějaké lidské portréty - abych si občas od těch psů taky odpočnul a zkusil něco trochu jiného Popř. pán se psem, přisvětlení rodinky se psem apod. Předpokládám, že příslušenstvím bych si korigoval typ osvětlení (viděl jsem video, jak chlapík fotí portét psa i s beauty dish). Tady jsem našel docela pěkný přehled světelných kreativit při psích portrétech (ta světelná atmosféra toho kudrnáče na pláži, to se mi opravdu líbí)
https://scottkelby.com/its-guest-blog-w ... e-greer-2/
Jinak zkoušel jsem dneska v rychlosti takový první exposure blending pokus. Nebe pro tyhle účely dneska docela ušlo, ale taky jsem to nechtěl přehnat, zatím na to nemám cit. Tady je výsledek (kompozici prosím neřešit a o větvi skrz hlavu vím )
https://postimg.cc/image/d3j20w0zh/
Ať už bych světlo kupoval hned, nebo za čas, každopádně mě to nadchlo. Uvažuji tak, že když už bych to toho šel, lákal by mě víc ten silnější blesk, abych mohl kdyžtak cvaknout i nějaké lidské portréty - abych si občas od těch psů taky odpočnul a zkusil něco trochu jiného Popř. pán se psem, přisvětlení rodinky se psem apod. Předpokládám, že příslušenstvím bych si korigoval typ osvětlení (viděl jsem video, jak chlapík fotí portét psa i s beauty dish). Tady jsem našel docela pěkný přehled světelných kreativit při psích portrétech (ta světelná atmosféra toho kudrnáče na pláži, to se mi opravdu líbí)
https://scottkelby.com/its-guest-blog-w ... e-greer-2/
Jinak zkoušel jsem dneska v rychlosti takový první exposure blending pokus. Nebe pro tyhle účely dneska docela ušlo, ale taky jsem to nechtěl přehnat, zatím na to nemám cit. Tady je výsledek (kompozici prosím neřešit a o větvi skrz hlavu vím )
https://postimg.cc/image/d3j20w0zh/
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
nevyzera to vobec zle (aj pletovka), to bol extreme ze vypalena obloha ?
s bleskom z boku cez dazdnik/softbox tie fotky vyzeraju inak, niekto neuznava blesky, ale ked sa s tym vie, tak fotky su ok.
aspon ze mas zasa nad cim dumat a co skusat
s bleskom z boku cez dazdnik/softbox tie fotky vyzeraju inak, niekto neuznava blesky, ale ked sa s tym vie, tak fotky su ok.
aspon ze mas zasa nad cim dumat a co skusat
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
Mám často pocit, že blesky neuznává ten, kdo s nimi neumí pracovat.
Když se to umí, tak to fotce hodně pomůže.
Ten exposure blending pokus vůbec neni špatnej. Ostatní pokusy s DR400 nebo jak se ta fičura jmenuje mi přišly takové ploché.
Když se to umí, tak to fotce hodně pomůže.
Ten exposure blending pokus vůbec neni špatnej. Ostatní pokusy s DR400 nebo jak se ta fičura jmenuje mi přišly takové ploché.
Pentax K5; Sigma DC 17-70; Pentax-M 135/3,5; Helios 44M; Pentax FA 80-320; Ricoh XR Rikenon 50/2;
Pentax Optio w90
Sony NEX-5R; SEL18-55; SEL16/2,8; SEL30/3,5
Pentax Optio w90
Sony NEX-5R; SEL18-55; SEL16/2,8; SEL30/3,5
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
Presne tak,kto to nevie, tak bude zásadne proti blesom. Ide aj o to, že sa budeš chcieť niekde posunúť, napríklad spomenutá rodinka so psom. V tom prípade by kupovanie slabšieho ako 600ws nemalo zmysel a boli by to vyhodené peniaze. Takže ako sa vraví-niesom tak bohatý, aby som kupoval lacné veci- tu naozaj platí. Aj ja som prešiel fázou použita viac systemovych bleskov naraz. Ale dospel som presne k tomu, že je to opruz a dosť komplikované. Poniektorí v tejto fáze blesky zavrhnú- poznám takých osobne. A neboli ani ochotní vyskúšať si prácu zo skutočne dobrým profi bleskom. Tak za mňa- nevyhadzuj peniaze na blbosti a kúp rovno to najlepšie, čo sa dá za slušný peniaz kúpiť. Godox je úplne v pohode značka,netreba zase to preháňať s niečím, kde priplatíš akurát za logo.
Odoslané z Redmi Note 4 pomocou Tapatalku
Odoslané z Redmi Note 4 pomocou Tapatalku
Fuji X-T1, XE3 + 16,23,35,56,85,135 mm a vybavený ateliér
Re: Přechodový filtr nebo záblesk?
ten braketing sa ti celkom podaril, aj ked si tam nemal až také ťažké svetelné podmienky
problém pri tých bleskoch vidím len v tom že keby si chcel na rýchlo meniť stanovište alebo by si neposlúchal pes trvalo by to nejakú dobu upraviť pozíciu a mohol by si prepásnuť nejaký zaujmavý okamih... hlavne pri dramtickejších západoch slnka zvykne slnko vykukúť len na okamih
problém pri tých bleskoch vidím len v tom že keby si chcel na rýchlo meniť stanovište alebo by si neposlúchal pes trvalo by to nejakú dobu upraviť pozíciu a mohol by si prepásnuť nejaký zaujmavý okamih... hlavne pri dramtickejších západoch slnka zvykne slnko vykukúť len na okamih
Sony a7III + sony 55/1,8 + sony 28/2,0 + sony 16-35/4 + irix15/2,4