Jeden z nas je tady nejspis pekny pseudofyzik... Mohl bys se prosim te trochu vice rozepsat o tve teorii.Lukas_Gal píše:Ano to preto ze film nema Bayerovu masku. A pokial tvrdite ze uhol dopadu na cip nema vplyv je to prinajmensom neznalost pretoze uhol dopadu sa rovna uhlu odrazu a pokial sa odrazi od cipu svetlo spat do objektivu tak obraz vdaka rozptylu straca kontrast.
Ja mam totiz za to ze signal na snimaci je vytvoren na principu klasickeho fotoelektrickeho jevu. Tedy foton (svetlo) je pohlcen v latce. Pokud tedy chce vyrobce bojovat se sumem a zvasovat obrazovou kvalitu je jeho cilem aby snimac odrazel svetla co nejmene a tedy aby co nejvice svetla bylo promeneno na signal.
Za druhe. Uhel dopadu se rovna uhlu odrzu je sice pravda ale to by znamenalo ze zpatky na cocku objektivu se odrazi pouze svetlo, dopadajici temer kolmo na snimaci cip (a nasledne od optickeho clenu objektivu zpet na cip). Nikoliv tedy paprsky dopadjici na cip pod ostrym uhlem o kterych je rec. (Ty se odrazi do komory fotoaparatu, chvili si tam zabehaji ale na snimac se s nejvetsi pravdepodobnosti uz nepodivaji:)
Dik za pripadne vysvetleni...