Sigma 17-50/2.8 EX DC OS HSM
Moderátor: Moderátoři
-
- Významný člen
- Příspěvky: 609
- Registrován: 21 led 2016, 14:37
- Bydliště: Zvolen
Re: Sigma 17-50/2.8 EX DC OS HSM
Ostrosť je fak lepšia ako pri seťáku už od kúpy objektívu,ale pri 17mm a clone i 8 je na hranách áut na sídlisku videiteľná fialová,alebo zelená línia. ( chromatická aberácia? ) ... na K-50 to vidno menej ako na K-3II ...
Pentax K-3III, hd da 20-40 ltd, smc da 15/4.0 ltd, smc da 21/3,2 ltd, smc da 40/2,8 ltd, smc da 70/2,4 ltd, hd da 55-300mm f/4,5-6,3 PLM, smc da* 300/4, Sigma 30/1.4 dc hsm, dfa 100/2,8 wr macro, Laowa 12/2,8
-
- Významný člen
- Příspěvky: 684
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Šurany (okr. Nové Zámky, kraj Nitra)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sigma 17-50/2.8 EX DC OS HSM
ziki, v tomto článku máš o FF/BF napísané asi najviac.
https://www.digimanie.cz/dslr-na-ceste-casem-8-dil/2495
Môže byť problém aj v tele samozrejme (spomína sa to v prvej časti článku), ale to by potom pri použití PD AF (fázová detekcia) zle ostrili na tom tele všetky objektívy. Chyba býva väčšinou naozaj v objektíve a vzniká nepresnosťami pri výrobe. Pretože objektív je veľmi zložitá sústava veľkého počtu rôznych šošoviek, nie je možné vyrobiť dva úplne totožné a na nanometer presne vyladené objektívy. Aj ten najdrahší objektív môže vykazovať nepresné smerovanie svetelných lúčov na miesto kam majú dopadnúť. A to, že ide o hodnoty hodne pod milimeter, je asi jasné. Celé sa to samozrejme zhoršuje pri zoom objektívoch, ktoré nemajú pevne danú ohniskovú vzdialenosť a je nutné aby smerovali lúče dokonale presne pri nastavení na každú ohniskovú vzdialenosť. A nech by v tom objektíve bola akokoľvek jemná mechanika, nikdy to nedokáže na 100 % v každej situácii. Stále je to len mechanická záležitosť a tá bude mať vždy nejaké tolerancie. Samozrejme iná situácia nastáva pri zaostrovaní CD AF (detekcia kontrastu), kedy sa zaostrovanie vykonáva na snímacom čipe, teda na mieste, kde samotná fotka aj vzniká. Na zaostrenie sa použijú teda presne tie isté lúče svetla, ktoré vytvárajú obraz a zisťovanie ostrosti sa deje na princípe prejdenia celého rozsahu ostrenia a hľadania kontrastných hrán priamo v obraze. Je to samozrejme tým pádom oveľa pomalšie ako PD AF, ale aj oveľa presnejšie. Mohlo by sa povedať, že by to malo byť neomylne presné, ale nie je tomu tak, pretože ani CD AF nie je všemocný. Keď nenájde presne takú kontrastnú hranu, akú by na dokonalé potvrdenie "TOTO JE OSTRÉ!!!" potreboval.
Samozrejme problém FF/BF vyskakuje len na malých clonových číslach, kedy nám malá hĺbka ostrosti na fotografii ukáže aj tú najmenšiu nepresnosť v zaostrení.
https://www.digimanie.cz/dslr-na-ceste-casem-8-dil/2495
Môže byť problém aj v tele samozrejme (spomína sa to v prvej časti článku), ale to by potom pri použití PD AF (fázová detekcia) zle ostrili na tom tele všetky objektívy. Chyba býva väčšinou naozaj v objektíve a vzniká nepresnosťami pri výrobe. Pretože objektív je veľmi zložitá sústava veľkého počtu rôznych šošoviek, nie je možné vyrobiť dva úplne totožné a na nanometer presne vyladené objektívy. Aj ten najdrahší objektív môže vykazovať nepresné smerovanie svetelných lúčov na miesto kam majú dopadnúť. A to, že ide o hodnoty hodne pod milimeter, je asi jasné. Celé sa to samozrejme zhoršuje pri zoom objektívoch, ktoré nemajú pevne danú ohniskovú vzdialenosť a je nutné aby smerovali lúče dokonale presne pri nastavení na každú ohniskovú vzdialenosť. A nech by v tom objektíve bola akokoľvek jemná mechanika, nikdy to nedokáže na 100 % v každej situácii. Stále je to len mechanická záležitosť a tá bude mať vždy nejaké tolerancie. Samozrejme iná situácia nastáva pri zaostrovaní CD AF (detekcia kontrastu), kedy sa zaostrovanie vykonáva na snímacom čipe, teda na mieste, kde samotná fotka aj vzniká. Na zaostrenie sa použijú teda presne tie isté lúče svetla, ktoré vytvárajú obraz a zisťovanie ostrosti sa deje na princípe prejdenia celého rozsahu ostrenia a hľadania kontrastných hrán priamo v obraze. Je to samozrejme tým pádom oveľa pomalšie ako PD AF, ale aj oveľa presnejšie. Mohlo by sa povedať, že by to malo byť neomylne presné, ale nie je tomu tak, pretože ani CD AF nie je všemocný. Keď nenájde presne takú kontrastnú hranu, akú by na dokonalé potvrdenie "TOTO JE OSTRÉ!!!" potreboval.
Samozrejme problém FF/BF vyskakuje len na malých clonových číslach, kedy nám malá hĺbka ostrosti na fotografii ukáže aj tú najmenšiu nepresnosť v zaostrení.
K-1 II + D-BG6 (K-1, K-5 II, K-5, K-x, Zenit 11, Beirette VSN)
Pentax D FA 24-70/2,8, Pentax FA 50/1,4, Pentax D FA 100/2,8 Macro WR
Pentax D FA* 70-200/2,8, Sigma 35/1,4 ART, Irix 15/2,4 Firefly. Blesk Pentax AF 540FGZ
Pentax D FA 24-70/2,8, Pentax FA 50/1,4, Pentax D FA 100/2,8 Macro WR
Pentax D FA* 70-200/2,8, Sigma 35/1,4 ART, Irix 15/2,4 Firefly. Blesk Pentax AF 540FGZ
Re: Sigma 17-50/2.8 EX DC OS HSM
al.vlado to napisal pekne, su to vyrobne tolerancie tiel a objektivov.
takisto suhlas ze CDAF nie je vsemocne, dokonca je menej presne ako spravne nastavene PDAF. Raz bol o tom clanok na lensrentals kde to skusali na canone. Viem si teoreticky predstavit aj absolutne presne CDAF v systeme, ktory vie plynulo preostrovat objektiv a zaroven realtime odcitavat obraz zo snimaca a vyhodnocovat ostrost - ten sa potom jednoducho vrati tam kde mal maximum. ale kazdy pentax objektiv ktory mam preostruje skokovo - takisto ako sigma HSM. To odcitavanie zo snimaca by asi bolo schodne.
fotaky ktore maju PDAF na snimaci (vacsina modernych MLC) maju v tomto velku vyhodu
- neexistuje posun v telach - proste senzor je na snimaci a tym padom 100% v rovine su vsetky body
- neexistuje posun v objektivoch - v zrkadlovke ma PDAF snimac vlastnu opticku cestu, ktora spolu s optickymi vlastnostami objektivu sposobuje, ze ked na rovnakom tele na jednom objektive ti netreba ziadnu korekciu, na druhom ju uz potrebujes. ale toto je cisto moja laicka predstava, neskumal som to. pri pdaf na snimaci proste vsetko sedi ako serbel na rit bez nejakych korekcii.
ak riesis sigmu tak ta nejaky FF/BF trapit nemusi, pretoze ti to za 1000kc spravne nastavia v sigma servise.
takisto suhlas ze CDAF nie je vsemocne, dokonca je menej presne ako spravne nastavene PDAF. Raz bol o tom clanok na lensrentals kde to skusali na canone. Viem si teoreticky predstavit aj absolutne presne CDAF v systeme, ktory vie plynulo preostrovat objektiv a zaroven realtime odcitavat obraz zo snimaca a vyhodnocovat ostrost - ten sa potom jednoducho vrati tam kde mal maximum. ale kazdy pentax objektiv ktory mam preostruje skokovo - takisto ako sigma HSM. To odcitavanie zo snimaca by asi bolo schodne.
fotaky ktore maju PDAF na snimaci (vacsina modernych MLC) maju v tomto velku vyhodu
- neexistuje posun v telach - proste senzor je na snimaci a tym padom 100% v rovine su vsetky body
- neexistuje posun v objektivoch - v zrkadlovke ma PDAF snimac vlastnu opticku cestu, ktora spolu s optickymi vlastnostami objektivu sposobuje, ze ked na rovnakom tele na jednom objektive ti netreba ziadnu korekciu, na druhom ju uz potrebujes. ale toto je cisto moja laicka predstava, neskumal som to. pri pdaf na snimaci proste vsetko sedi ako serbel na rit bez nejakych korekcii.
ak riesis sigmu tak ta nejaky FF/BF trapit nemusi, pretoze ti to za 1000kc spravne nastavia v sigma servise.
-
- Významný člen
- Příspěvky: 684
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Šurany (okr. Nové Zámky, kraj Nitra)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sigma 17-50/2.8 EX DC OS HSM
Dík za pochvalu.
Myslím, že tie nové Canon objektívy s krokovým motorčekom a telá ako napr. 80D s PDAF senzormi na snímacom čipe sa tej tvojej požiadavke na plynulé a rýchle zaostrovanie CDAF dosť približujú. Minule som sa s takou zostavou hral a bol som hodne udivený ako to zaostruje pri LV.
Myslím, že tie nové Canon objektívy s krokovým motorčekom a telá ako napr. 80D s PDAF senzormi na snímacom čipe sa tej tvojej požiadavke na plynulé a rýchle zaostrovanie CDAF dosť približujú. Minule som sa s takou zostavou hral a bol som hodne udivený ako to zaostruje pri LV.
K-1 II + D-BG6 (K-1, K-5 II, K-5, K-x, Zenit 11, Beirette VSN)
Pentax D FA 24-70/2,8, Pentax FA 50/1,4, Pentax D FA 100/2,8 Macro WR
Pentax D FA* 70-200/2,8, Sigma 35/1,4 ART, Irix 15/2,4 Firefly. Blesk Pentax AF 540FGZ
Pentax D FA 24-70/2,8, Pentax FA 50/1,4, Pentax D FA 100/2,8 Macro WR
Pentax D FA* 70-200/2,8, Sigma 35/1,4 ART, Irix 15/2,4 Firefly. Blesk Pentax AF 540FGZ
Re: Sigma 17-50/2.8 EX DC OS HSM
chalani v pôvodnej otázke bolo aj porovnanie s plasťačikmi 50, 35... to by veru zaujimalo aj mňa, po tej optickej stránke... je mi jasne že hlučnejšie ostriť určite nebude
Re: Sigma 17-50/2.8 EX DC OS HSM
mozem porovnat akurat da*16-50 2.8 a da50 1.8. kontrast a farby su podobne. 16-50 ma pekny look, ale 50 v tej istej situacii a spravnom svetle spravi mnoho malych kruzkov v pozadi. je ostrejsia a ta fotka je proste ina.
plastak 35 nemam, ale mam 35 ltd a ten ma nejako nenadchol. ten objektiv ma problem s flare a stratou kontrastu v urcitych situaciach. ale da sa s nim ist blizko a vie krasne rozmazat pozadie - nieco kde s 35 2.4 budes obmedzeny zaostrovacou vzdialenostou. aj s 35 ltd sa daju spravit krasne fotky, ale pre moje pouzitie, ak by som ho nemal a mal iba 16-50, nemyslim si, ze by mi chybal.
plastak 35 nemam, ale mam 35 ltd a ten ma nejako nenadchol. ten objektiv ma problem s flare a stratou kontrastu v urcitych situaciach. ale da sa s nim ist blizko a vie krasne rozmazat pozadie - nieco kde s 35 2.4 budes obmedzeny zaostrovacou vzdialenostou. aj s 35 ltd sa daju spravit krasne fotky, ale pre moje pouzitie, ak by som ho nemal a mal iba 16-50, nemyslim si, ze by mi chybal.
Naposledy upravil(a) slivo dne 26 čer 2017, 12:46, celkem upraveno 1 x.
Re: Sigma 17-50/2.8 EX DC OS HSM
sice nejde priamo o Sigmu 17-50/2,8, ale take to vseobecne povedomie o AF. pozrel som sa lepsie na AF Adjustment, lebo som to v poslednej dobe kaslal a mal to vypnute. tak som si z ruky nameral korekcie od +2 po +4 na skla FA43,FA77 a FA135. jasne ze K-1 a ani ziadne skla som nemal nikdy v servise na nastavenie.
prva fotka na fazove ostrenie (hladacik), druha na kontrastne ostrenie (LV). vzdialenosti na ktore fotim s tymi sklami. odpad ziadny. vyberal som fotky iba zo super ostrych a perfektne ostrych.
(fotky mam preposlane cez fejsbuk, tak je to zmrsene trochu kompresiou)
takze ak niekto uvazuje o Sigme 17-50/2,8, smelo do nej, ked nebude ostrit presne, tak hura do servisu na korekciu a potom staci uz iba spokojne fotit.
prva fotka na fazove ostrenie (hladacik), druha na kontrastne ostrenie (LV). vzdialenosti na ktore fotim s tymi sklami. odpad ziadny. vyberal som fotky iba zo super ostrych a perfektne ostrych.
(fotky mam preposlane cez fejsbuk, tak je to zmrsene trochu kompresiou)
takze ak niekto uvazuje o Sigme 17-50/2,8, smelo do nej, ked nebude ostrit presne, tak hura do servisu na korekciu a potom staci uz iba spokojne fotit.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Sigma 17-50/2.8 EX DC OS HSM
al.vlado: Díky za odkaz na článek, jsem zase o něco chytřejší, zvlášť to o přesných vzdálenostech k AF senzoru, hlavnímu senzoru popř. matnici je zajímavé. Hádám, že FF/BF je dán právě nestejnou délkou dráhy světla k AF senzoru a hlavnímu snímači. A korekce v objektivu se provádějí, aby vykompenzovaly tyto rozdíly a i když se koriguje objektiv, tak je v tom de-facto nevině . Léta jsem si vystačil s tím, že FF/BF je záležitost zrcadlovek a jejich ostření detekcí fáze a s tím jsem si vystačil .
Ale k tématu tohoto vlákna, jak jsem napsal v úvodním dotazu a jak to velislav připomněl, tak srovnání s plasťáčky 35/2,4 a 50/1,8 (a případně seťákem) by mě fakt nejvíce zajímalo, poněvadž jejich vlastnosti už znám dobře a vím co od nich čekat. Ideální by bylo, kdyby ta Sigma se výstupem blížila plasťákům a já už nemusel řešit, jestli risknout reportážní focení s ostrým monofokálem či si dopřát komfort zoomu, ale blátivého výstupu seťáku. A bojím se, aby ta Sigma nebyla jen dalším světelnějším seťákem i když tu světelnost taky ocením.
Ale k tématu tohoto vlákna, jak jsem napsal v úvodním dotazu a jak to velislav připomněl, tak srovnání s plasťáčky 35/2,4 a 50/1,8 (a případně seťákem) by mě fakt nejvíce zajímalo, poněvadž jejich vlastnosti už znám dobře a vím co od nich čekat. Ideální by bylo, kdyby ta Sigma se výstupem blížila plasťákům a já už nemusel řešit, jestli risknout reportážní focení s ostrým monofokálem či si dopřát komfort zoomu, ale blátivého výstupu seťáku. A bojím se, aby ta Sigma nebyla jen dalším světelnějším seťákem i když tu světelnost taky ocením.
Pentax K-70, k-r, MZ-7, Pentax DAL 18-55mm/3.5-5.6 AL WR, 18-55mm/3.5-5.6 AL, DA 35mm/2.4 AL, DA 50mm/1.8, FA 28-80/3.5-5.6, Tamron AF 18-200mm/3.5-6.3 Di II Macro, HELIOS-44M 58mm 1/2, Metz MB 52 AF-1