Pentax K-5 II konci
Moderátor: Moderátoři
Re: Pentax K-5 II konci
To vyzera ze Pentax sa bude drzat na "uzsie" vzhladom na to co sa deje teraz Nikonu. Naco bude vyrabat dalej K5II ked potrebuje ludi tlacit k predajnosti K3. Urcity pocet tiel a objektivov. Ziadne do sirky ako C/N.
To znamena ze "lennylovskych" cien za K5IIs sa tu zacne mnozit viac?
To znamena ze "lennylovskych" cien za K5IIs sa tu zacne mnozit viac?
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1349
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
Re: Pentax K-5 II konci
Na black friday bhphoto ich muselo predat velmi vela... vypredali zasoby a teraz sa sustredia len na k-3.
Asahi Pentax & Lomo & Ricoh
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 1349
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
Re: Pentax K-5 II konci
mne je trochu luto ze sa nerozlucili s K-5IIs striebornou verziou...
Asahi Pentax & Lomo & Ricoh
Re: Pentax K-5 II konci
Je to zajímavé rozhodnutí RICOHu, které po sobě zanechá K-3 jako high-end tělo APS-C s diskutabilní funkcionalitou AF v režimu foto a video. Dále dvě těla po modifikované K-30, která se od sebe liší jen WR a iluminací ostřících bodů. AF v LV, převodníky, konektivita, video a některé funkce displeje přitom zůstávají pod úrovní stejné cenové kategorie od CaNikon. Nikoliv jejich cena?!
Dojde k cenovému posunu směrem dolů?
PS: Je-li to celé pravda.
Dojde k cenovému posunu směrem dolů?
PS: Je-li to celé pravda.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Pentax K-5 II konci
Kurňa Hildo, Teba musel Pentax moc nasr(diť). Pentax má v ponuke prakticky už len telá so super snímačmi aj hľadáčikmi (v porovnaní s konkurenciou), doplnené super objektívmi. V APS-C je to v mojom ponímaní suverénne najlepšia ponuka, vôbec sa nedivím, že C, N aj S tlačia potenciálnych zákazníkov k "full frame", lebo konkurovať momentálne v APS-C Pentaxu je asi hodne ťažké...
-
- V.I.P člen
- Příspěvky: 2008
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pentax K-5 II konci
Dosť zle rozhodnutie, ved Ricoh sa nechali počuť, že vyrobny program v APS-C segmente chcu mať ako canikon.
Jedine, žeby sa k-3 posunula na miesto k-5II.
Napokon od k-3 sme/ste mnohí očakávali predsa len viac .
Jedine, žeby sa k-3 posunula na miesto k-5II.
Napokon od k-3 sme/ste mnohí očakávali predsa len viac .
Re: Pentax K-5 II konci
to bedo:
Proč bych měl být nas*aný? Prostě si polož vedle sebe specifikace ve stejné cenové kategorii a porovnej. Kromě toho jsem o snímačích ani hledáčcích nic neuvedl. Pentagonální hranol je bezesporu něco, co konkurence nemá. Také micro adjustment nemá. K čemu mi je sebelepší snímač, když je "ořezaný" dvanáctibitovým převodníkem. Ale to s těmi objektivy a spoustu dalšího je už spíše součást lidové slovesnosti.
Ostatně jsem to byl, ne náhodou já, kdo tady napsal pochvalné pojednání o K-500 a nesetkal jsem se s podporou.
Proč bych měl být nas*aný? Prostě si polož vedle sebe specifikace ve stejné cenové kategorii a porovnej. Kromě toho jsem o snímačích ani hledáčcích nic neuvedl. Pentagonální hranol je bezesporu něco, co konkurence nemá. Také micro adjustment nemá. K čemu mi je sebelepší snímač, když je "ořezaný" dvanáctibitovým převodníkem. Ale to s těmi objektivy a spoustu dalšího je už spíše součást lidové slovesnosti.
Ostatně jsem to byl, ne náhodou já, kdo tady napsal pochvalné pojednání o K-500 a nesetkal jsem se s podporou.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Pentax K-5 II konci
Ještě doplním proč tady občas prudím s tím A/D převodníkem.
12 bitový = 4 096 možných hodnot každého kanálu RGB
14 bitový = 16 384 možných hodnot každého kanálu RGB
Z uvedeného plyne, že změnou převodníku mohu omezit barevnou hloubku na pouhou čtvrtinu a to je právě případ K-500/K-50, kde původní výkonný senzor z K-5 je degradován v barevné hloubce o 75%.
V absolutním počtu odstínů barvy je rozdíl 12 vs. 14 ještě propastnější.
12 bitový = 4 096 možných hodnot každého kanálu RGB
14 bitový = 16 384 možných hodnot každého kanálu RGB
Z uvedeného plyne, že změnou převodníku mohu omezit barevnou hloubku na pouhou čtvrtinu a to je právě případ K-500/K-50, kde původní výkonný senzor z K-5 je degradován v barevné hloubce o 75%.
V absolutním počtu odstínů barvy je rozdíl 12 vs. 14 ještě propastnější.
XT3; XF 23; XF 56; XF 16-55; XF 50-140; Samy 8/2,8
http://www.foto-baburek.cz
http://www.foto-baburek.cz
Re: Pentax K-5 II konci
Hildo, rovnaký 12-bitový prevodník mám v K-01 a ver, či never, stačí (nie je dokonca nič neobyčajné nájsť na fórach výroky ľudí, ktorí tvrdia, že výstup z K-01 je lepší ako výstup z K-5). Kamarát má Nikon D300 s možnosťou 14-bitových RAW súborov a nejako tiež nevidí rozdiel a tým pádom 14-bit nepoužíva (ono sú predsa len 14 bitové súbory aj nezanedbateľne väčšie, nič nie je zadarmo). Teoretická výhoda to bezpochyby je, len je otázne, či nezanikne v šume. Inak ak máš nejaké obrázky, na ktorých sú viditeľné rozdiely, kľudne daj, samého by ma to zaujímalo.
S objektívmi je to tak, ako to je, Pentax má najväčší výber objektívov optimalizovaných pre APS-C (aj veľkosťou). Pokiaľ veľkosť niekoho netrápi, má samozrejme k dispozícii ešte väčší výber u iných značiek.
Inak to s tým nasrdením ma napadlo preto, že som si prečítal Tvoju recenziu K-5 na Heureke a aj teraz som mal pocit, že trochu hľadáš problém tam, kde žiadny nie je.
S objektívmi je to tak, ako to je, Pentax má najväčší výber objektívov optimalizovaných pre APS-C (aj veľkosťou). Pokiaľ veľkosť niekoho netrápi, má samozrejme k dispozícii ešte väčší výber u iných značiek.
Inak to s tým nasrdením ma napadlo preto, že som si prečítal Tvoju recenziu K-5 na Heureke a aj teraz som mal pocit, že trochu hľadáš problém tam, kde žiadny nie je.
Re: Pentax K-5 II konci
jeden off topic: teraz ludi v telke bombarduje reklama na kupu nikon zrkadlovky s dvoma objektivmi za tusim 359euro. takemu BFU (bezny franta uzivatel) je jedno aky to ma hladacik a kolko bitovy prevodnik to ma, kupi lacnejsie. Pentax K500 + 18-55 ide od 439e.
Ostala by teda rada 3tiel: K500 / K50 / K-3.
nieco este musi prist, cenovy rozdiel medzi K50 a K-3 je velky a takisto cena K500 nech aj orezanej by mala klesnut...lebo konkurencia.
Alebo bude Ricoh valit na trh bezzrkadlovky a kompakty.
Ostala by teda rada 3tiel: K500 / K50 / K-3.
nieco este musi prist, cenovy rozdiel medzi K50 a K-3 je velky a takisto cena K500 nech aj orezanej by mala klesnut...lebo konkurencia.
Alebo bude Ricoh valit na trh bezzrkadlovky a kompakty.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Pentax K-5 II konci
presne, K-3 potlaci cenou nizsie a uvedie dalsi model s FF odhadom v cene 1300-1600e.
Sony A7 IV + A6000 + Sony FE 20/1,8G + Sony FE 35/1,4 GM + Sigma 50/1,4 ART DG DN + Sigma 85/1,4 ART DG DN + Sigma 100-400/5-6,3 DG DN
Re: Pentax K-5 II konci
Inak z môjho pohľadu je koniec výroby K-5/II hlavne ekonomický - predpokladám, že výrobné náklady budú takmer porovnateľné s K-3, pritom koncová cena musí byť podstatne nižšia (už len kvôli tomu, že je na trhu dlhšie). A to je problém, na telách sa už tak zarába minimálne (ak vôbec).
lennyl: tak si BFU kúpi ten Nikon, v čom je problém?
lennyl: tak si BFU kúpi ten Nikon, v čom je problém?
Re: Pentax K-5 II konci
konci aj K-5 IIs? Ja stale nerozumiem tomu tahu ze vytvorili dvoch skoro identickych nastupcov. Preco nebola proste K-5 II a hotovo? Myslim ze b ysa predavala este dlho po ukonceni K-5 a aj pocas K-3. Mohli s nim vyplnit velôku cenovu medzeru..ale v tom pripade by si as nie vela ludi kupilo K-3 ku. Len teraz neviem ci im pojde predaj kedze K-3 je dost vysoko s cenami. Za vvyratenie mojho zmyslania vopred dakujem nerozumiem sa obchodovaniu. Ale na druhej strane sa tesim lebo mozno za rok si zaobstaram bazarovu K-5 IIs za dobru cenu a aj vdaka tymto tahom.
Nikdy nieje tak zle, aby nemohlo byť horšie
-
- Významný člen
- Příspěvky: 517
- Registrován: 01 led 1970, 01:00
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pentax K-5 II konci
To je sice pravda ale: ludske oko vidi cca 10M farieb a pri 8 bit to vychadza 16M. 10 bit uz staci na to aby nebolo mozne rozoznat rozdiel. Samozrejme bavime sa o farbe v B&W je to o niecom inom. Ja osobne som zastanca 22bit A/D z K10 ale bohuzial tento trend nevydrzal . Vyhoda je to pri vypoctoch (zaokruhlovani) - ale dam ruku do ohna ze bezny uzivatel rozdiel nespozna.hilda4sea píše:Ještě doplním proč tady občas prudím s tím A/D převodníkem.
12 bitový = 4 096 možných hodnot každého kanálu RGB
14 bitový = 16 384 možných hodnot každého kanálu RGB
Z uvedeného plyne, že změnou převodníku mohu omezit barevnou hloubku na pouhou čtvrtinu a to je právě případ K-500/K-50, kde původní výkonný senzor z K-5 je degradován v barevné hloubce o 75%.
V absolutním počtu odstínů barvy je rozdíl 12 vs. 14 ještě propastnější.
A to s tou redukciou bitovej hlbky o 75% je snad zart - dokonca podla DXO je rozdiel na urovni 0.1 bit.